Se full versjon : Innstilling av turer
Ledergruppen
21-04-2010, 20:57
Ledergruppen i Menigheden har idag innstilt turvirksomheten for 2010. I hovedsak er turene innstilt på grunn av oppførsel på bortebane og tildels for stort alkoholinntak hos enkelte.
Når vi arrangerer turer så har vi også med oss mindreårige å det er ikke noe spesielt hyggelig får de å oppleve voksne folk drit fulle på tur. Det er ikke de mindreårige som er problemet, og det er synd at dette går ut over dem.
Det er heller ikke spesielt hyggelig for meg og andre i turgruppa å få telefoner fra foreldre som sender unger på tur å bli skjelt ut for de enkelt personer ikke kan å oppføre seg og drikke alkohol i moderate mengder. For enkelte personer virker det som det er om å gjøre å bli fullest mulig å det gidder vi bare ikke ha noe med å gjøre. I tillegg ble det på siste kamp blusset på tribunen i Drammen, dette er noe vi tar sterk avstand fra da det skader klubbens økonomi og supporterklubbens omdømme. På bakgrunn av dette har vi valgt å innstille turene for 2010.
Vi håper vi kan komme tilbake med et turprogram som kan favne, men vi trenger en timeout.
Trodde ikke menigheden hadde noe ansvar for hva som skjer på bortebane..? Folk som ikke klarer å kontrolerer alkoholintaket må jo bare nektes å få være med på turer.. Etter alt som har skjedd de siste dagene nå, lukter det sterkt av press fra start!!!
Reservesamen
21-04-2010, 21:25
ja, for det er vel det Start er mest interessert i... At supporterklubben ikke organiserer turer til bortekampene...
Trodde ikke menigheden hadde noe ansvar for hva som skjer på bortebane..? Folk som ikke klarer å kontrolerer alkoholintaket må jo bare nektes å få være med på turer.. Etter alt som har skjedd de siste dagene nå, lukter det sterkt av press fra start!!!
Start har absolutt ikke noe med dette å gjøre, bare så det er sagt. De syns nå heller at dette er synd at vi går så langt som vi nå gjør. Nå var det jeg som hadde ansvaret for turen på søndag, og når en i forkant gir klar beskjed til alle påmeldte at fyll ikke er tillatt fordi vi har oss mindreårige så forventer jeg at voksne folk tar det til etterretning og oppfører seg. Når vi kjører en organisert borte tur så har vi delvis ansvar for det som skjer på tribunen, men hvorfor skal vi stå skolerett og forsvare/gi vår versjon av noen som blusser til både Start og media?
Nå får vi la tur opplegget ligge til folk kan begynne å oppføre seg, dette er noe som går utover mange uskyldige som syns det er topp å reise på tur men blir ødelagt av at noen ikke kan å oppføre seg.
Mennesker som tar skade av å se andre mennesker beruset av alkohol har ingenting på en fotballtur å gjøre.
Hvis noe skal gjøres her så burde det være å ha 18årsgrense på turene og latt folk ta seg noen pils uten at det går over styr.
Er det virkelig sånn dere vil fronte Menigheden? Nærmer seg jo mer og mer den holdningen de har til fotballkamper/fotballkultur som i Aalesund og Fredrikstad.
aljahnsen
21-04-2010, 22:35
Hva er det egentlig som skjer her?
Mistet helt grepet eller?
aljahnsen
21-04-2010, 22:36
Mennesker som tar skade av å se andre mennesker beruset av alkohol har ingenting på en fotballtur å gjøre.
Hvis noe skal gjøres her så burde det være å ha 18årsgrense på turene og latt folk ta seg noen pils uten at det går over styr.
Er det virkelig sånn dere vil fronte Menigheden? Nærmer seg jo mer og mer den holdningen de har til fotballkamper/fotballkultur som i Aalesund og Fredrikstad.
Veldig enig dette egentlig, sålenge det ikke er helt på jordet. Men jeg vil ikke si at alkohol har vært stort problem på turene de siste årene. Hva skjedde egentlig på Drammensturen?
Folk har fått lov til å ta seg noen pils og jeg har absolutt ikke noe i mot dette (er gammel bartender så jeg er tørst selv), men derfra til å være så fulle at det er hakket før en spyr er stor. Og når voksne folk ikke skjønner det så gidder ikke jeg dette mere, som arrangør så har en faktisk ansvar for de som er med på turen. Det har dessverre skjedd tragiske ting med folk som har vært fulle på tur før (ikke Menigheden) å da vil ikke jeg være den som må stå i etter tid å ta ansvar. I Menigheden så har vi alltid latt alle som vil være med på tur og sånn bør det også være men en må ta hensyn til hverandre og når voksne folk ikke tar hensyn til mindreårige så ser jeg ingen annen utvei enn det vi har gjort nå.
Veldig enig dette egentlig, sålenge det ikke er helt på jordet. Men jeg vil ikke si at alkohol har vært stort problem på turene de siste årene. Hva skjedde egentlig på Drammensturen?
Så har du heller ikke reist på så mange av de organiserte turene de siste årene.
aljahnsen
21-04-2010, 22:56
Så har du heller ikke reist på så mange av de organiserte turene de siste årene.
Jeg har reist på mange av turene de siste tre årene, jeg var ikke med mot Godset. Så den må du lenger ut på landet med, men jeg er enig diskusjonen som tas opp nå. Men jeg vil ikke si at alkohol har vært et stort problem, iallefall ikke de turene jeg har vært med på og de jeg har vært ansvarlig på.
Jeg har heller ikke sett noe alkohol problem å så ei heller noe nå mot Godset, men så satt jeg bakerst i bussen så kan ha gått glipp av noe!
aljahnsen
21-04-2010, 23:11
Turene har vært meget bra de siste årene, og vært lite alkohol inne i bildet... Her skjønner jeg lite. Men jeg er enige at supporterklubben må ta en diskusjon nå, men turene har ikke vært problem de siste årene.
Jeg har heller ikke sett noe alkohol problem å så ei heller noe nå mot Godset, men så satt jeg bakerst i bussen så kan ha gått glipp av noe!
Var ikke jeg bak å snakket til deg???? å jo det største problemet lå lenger fremme.
tendenfan
21-04-2010, 23:22
Er det ikke bare å be sjåføren om å svinge inn på nærmeste busstopp og sette av de som er et problem/trussel. Så kjøre vider med resten?
Var ikke jeg bak å snakket til deg???? å jo det største problemet lå lenger fremme.
Wtf jan Erik, må du faen skjerpe deg. gjorde ikke en jææævla gal ting på den bussen!
Turene har vært meget bra de siste årene, og vært lite alkohol inne i bildet...
Ærlig talt! Her sier Ledergruppen at det i år har vært for mye alkohol på bussene. Hvorfor forsøkes det å undergrave argumentene? Hva er hensikten med det?
Ærlig talt! Her sier Ledergruppen at det i år har vært for mye alkohol på bussene. Hvorfor forsøkes det å undergrave argumentene? Hva er hensikten med det?
Jeg ble veldig satt ut selv av meldingene hans, men tror vi skal huske på at han ikke er en del av styret lengre og derfor er en vanlig person som meg og deg. Han kan derfor være med på å undergrave styret så mye han vil - selv om det selvfølgelig er utrolig trist at en tidligere leder av Menigheden skriver slike ting.
Jeg er også av den typen som fort kan skrive litt før jeg tenker - men det er fryktelig dumt og en bør lære litt av det. Når Menigheden har problemer slik som nå er det viktig at de som har et engasjement vet og ordlegge seg riktig. Det fungerer fryktelig dårlig med kommentarer som "Mistet helt grepet eller? "
Fasitsetteren
22-04-2010, 03:21
Det er vel strengt tatt bare snakk om én busstur?
Kenneth Storberget
22-04-2010, 07:00
Det har vært litt for masse fyll på turer i fjord å. Kan nevne Viking turen, folk satte i ene bussen og drakk og drakk og ville ikke høre når dem ble snakket til. Når vi kom hjem så skulle man tro at det hadde vært fjortis fyll på bussen. Bussen så ut som en slagmark og etter at vi hadde ryddet bussen så måtte vi uansett betale nesten 1000 kr ekstra for vask og rens av bussen. Oppe mot Stabæk så var det flere supportere som ikke kom inn i gymsalen pga for stort alkohol inntak. Så det har vært flere episoder. Ja jeg regner med jeg får slengt i tryne at jeg var full på Sandefjord turen nå, å det stemmer. Jeg skulle aldrig vært på den bussen men jeg trur at jeg fikk sitte på for jeg klarte og oppføre meg.
Men nå er det ikke kun fyll vi snakker om her, snakker å om at det blit blusset og på bortebane. Et bluss som rettes rett mot Menigheden for at vi setter opp tur. Det er ikke medlemmene som må stå og få kjeft fra Start etter en episode med dette, det er ledergruppen. Detter er IKKE noe gøy.
Er det ikke slik at reglene for tur er slik at visst man blir for full, blir man satt av på første busstopp å må klare seg selv? Syntes å ha lest dette et sted? Men skjønner godt at Tur gruppen blir lei av å måtte svare for seg, for foreldre. Men som flere har påpekt her inne bør man tåle å se litt alkohol når man skal være med på tur med en suporterklubb!
Husker vel at det i fjor ble skrevet noe om at turledere måtte sette seg på deltakere for å få dem til å oppføre seg på en tur i fjor - så det er helt tydelig noe det har vært problemer med før.
Wtf jan Erik, må du faen skjerpe deg. gjorde ikke en jææævla gal ting på den bussen!
Ikke prøv å vær tøff i trynet her Boye.
Når vi kjører turer så er vi ansvarlige for alle som er med. Du er under 18 år, mitt ansvar å du drikker alkohol, å du var langt fra edru på turen innover. Hjem over var det greit.
Er det ikke bare å be sjåføren om å svinge inn på nærmeste busstopp og sette av de som er et problem/trussel. Så kjøre vider med resten?
Tanken har slått meg mer enn en gang men vi er ansvarlig for de som reiser sammen med oss så lenge vi arrangerer tur å da er det ikke bare å lempe av folk underveis heller desverre.
Det blir jammen meg galt det også for enkelte/media.
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3505915.ece
Strengt tatt er alt man gjør galt fra en eller annen vinkel.
aljahnsen
22-04-2010, 08:36
Fordi jeg kjenner ikke igjen at det har vært slike problemer tidligere, turene de siste årene har vært vellykket. Har bare fått lovord når det kommer til turene de siste årene, ikke har det vært klaget stort fra de ansvarlige heller. Det har vært vanskelig å fylle bussene, og noe av diskusjonen er jeg enig i. Men det har ikke vært noe problemer på turene som er kjørt, heller tvert i mot.
Men jeg kan si meg enig på det når det kommer til overberuset mindreårige, der har man et ansvar, men de turene jeg har vært med på har ikke det vært et problem. Men at det har vært på fellesturene som jeg ikke har vært med på kan hende, men det er snakk om et par-tre de siste tre årene. Det er bare å ikke tillate de under 18 år å drikke på turene, legge et klart regelverk og følge det rundt dette.
aljahnsen
22-04-2010, 08:44
Jeg ble veldig satt ut selv av meldingene hans, men tror vi skal huske på at han ikke er en del av styret lengre og derfor er en vanlig person som meg og deg. Han kan derfor være med på å undergrave styret så mye han vil - selv om det selvfølgelig er utrolig trist at en tidligere leder av Menigheden skriver slike ting.
Jeg er også av den typen som fort kan skrive litt før jeg tenker - men det er fryktelig dumt og en bør lære litt av det. Når Menigheden har problemer slik som nå er det viktig at de som har et engasjement vet og ordlegge seg riktig. Det fungerer fryktelig dårlig med kommentarer som "Mistet helt grepet eller? "
Den siste der kan jeg være enig i, og den tar jeg. Resten kjenner jeg meg ikke igjen i.
Men hvis det er slik dere føler så skal ikke jeg stå i veien. Jeg sier sannheten, og mitt engasjement har 100 % stått for å skape et bedre supporterliv og supporterkultur rundt IK Start. Jeg forstår problematikken her, men samtidig så må jeg få lov til å reagere på ting som oppfattes uriktig. Les gjennom innleggene mine, så ser dere at jeg forstår diskusjonen og er helt enig i den, men enkelte ting kommer ikke helt reelt ut.
Er det ikke slik at reglene for tur er slik at visst man blir for full, blir man satt av på første busstopp å må klare seg selv? Syntes å ha lest dette et sted? Men skjønner godt at Tur gruppen blir lei av å måtte svare for seg, for foreldre. Men som flere har påpekt her inne bør man tåle å se litt alkohol når man skal være med på tur med en suporterklubb!
Vi har ikke noen skriftlige regler for dette men ja det har vært diskutert. Men så kommer det til ansvars området for oss som arrangerer tur, skal vi sette av en person som er full i ei buss lomme å overlate han til seg selv? Hva hvis denne personen da blir påkjørt og drept?Ramler ut i et vann og drukner? Eller noe annet tragisk skjer. Hvem skal da stå frem å ta ansvar? I dette landet så har vi ei stor tykk rød bok som heter Norges Lover, hvis en person går på byen og blir kastet ut fra et utested forde han/hun er for full så har utestedet i følge Norsk lov ansvar for denne persone helt til han/hun er trygt hjemme hos seg selv. Dette gjelder selv om personen ikke har fått servering på utestedet men kan ha drukket på andre serveringsteder eller hjemme.
Vi tåler litt alkohol og har ikke noe problem med det, selv har jeg jobbet 15 år i bar/restaurant å er ganske så tørst selv til tider og har en lang tolleransegrense, men det er langt fra å ta seg noen pils til å være hinnsides drita å oppføre seg som en drittunge.
I tillegg så har det vært mindre årige som drikker alkohol og får det servert av andre, noe som i seg selv er uakseltabelt.
Før siste tur sendte jeg ut mail til alle påmeldte med at det var lov å ta seg noen kalde brune men fyll ikke er akseltabelt. Det er utrolig langt mellom disse to punktene.
Når folk ikke retter seg etter gitte regler så får det desverre konsekvenser og da kanskje mest for de som har oppført seg, men her er det desverre noe få som ødelegger for alle.
Men hvis det er slik dere føler så skal ikke jeg stå i veien. Jeg sier sannheten, og mitt engasjement har 100 % stått for å skape et bedre supporterliv og supporterkultur rundt IK Start. Jeg forstår problematikken her, men samtidig så må jeg få lov til å reagere på ting som oppfattes uriktig. Les gjennom innleggene mine, så ser dere at jeg forstår diskusjonen og er helt enig i den, men enkelte ting kommer ikke helt reelt ut.
Jeg tror ikke det er noen som betviler engasjementet ditt, og at du er en av de som ønsker en gjennomgang og opprydning nå. Det er bare hvordan du kommuniserer enkelte ting på forumet - men det er det flere som burde tenke på. En gylden regel for mange er og tenke 2 ganger før man skriver noe, og noen ganger kan det kanskje være bedre og ta en telefon en å skrive her. Du har sikkert tlf nr til Jan Erik og hvis du stusser veldig på det han skriver så er det fort gjort og sende samme beskjed som en tekstmelding.
Nå ønsker vi å rydde opp - og da er det utidig med slike kommentarer på forumet rettet mot ledelsen.
Kan dere ikke ta litt på PM.
Det er et par ting her som kanskje må oppklares litt:
1. Når vi kjører tur til bortekamper, er vi i klubbenes synd "delaktige" i alt som skjer, dette medfører at vi bruker mye tid på å skal forklare alle ting som skjer i etterkant. Ikke at det skjer så veldig ofte, men dette var bare dråpen. Vi hadde episoder ifjor og det starter på samme måte i år. Tiden må brukes på noe mer givende enn å skal bli ringt ned av media o.l.
2. Neste gang vi skal på tur, er det bussen vi kjører som er "problemet", vi blir fulgt nøye av alle ting, selv om det bare er snille gutter og jenter ombord. Man bruker organisert tur som en risko greie og føler jo av og til at de på bussen skal fraktes mellom to fengsel. Når det blir slik, føler vi at det blir feil fokus på et positivt bidrag.
3. Fyll er en ting, og som en link lengre opp her sier, så er det galt om man setter av folk også. Vi må kunne stole på alle som reiser med oss. Det er ikke noe stort problem, men en en av flere ting som gjør at ting må endres. Kanskje kjøre 100% alkoholfrie turer, og de som drikker bestiller vi taxi til på egen regning? Jeg vet ikke.
Vi føler vel egentlig nå at alt blir lagt på noen skuldre, all skyld legges en plass, og det orker vi ikke.
Billy Bright
22-04-2010, 15:00
Kan dere ikke ta litt på PM.
Det er et par ting her som kanskje må oppklares litt:
1. Når vi kjører tur til bortekamper, er vi i klubbenes synd "delaktige" i alt som skjer, dette medfører at vi bruker mye tid på å skal forklare alle ting som skjer i etterkant. Ikke at det skjer så veldig ofte, men dette var bare dråpen. Vi hadde episoder ifjor og det starter på samme måte i år. Tiden må brukes på noe mer givende enn å skal bli ringt ned av media o.l.
Så du tror ikke dere blir nedringt i fremtiden om det skulle skje uheldige episoder med Start-fansen borte?
Det tror jeg. Dere er uansett det naturlige talerøret for "alle" Startsupportere i media, enten dere vil det eller ikke.
Trodde borteturer var en av primæroppgavene til en supporterklubb. Ville det ikke være naturlig å forsøke seg på et litt mindre hysterisk handlingsalternativ før man går så langt som å legge alt ned?
Husker jo som kid på de gamle Tigerberg-turene at det var mye fyll og surr fra en del gamle tomsinger på bussen. Vi overlevde, selv om det var tragisk å se på voksne mennesker som desperat forsøkte å gjenoppleve russetida. Registrerte et par arendalitter med kraftige slagsider utenfor Marienlyst, kan da ikke være verre enn å ta navnet og nekte de å reise med MH i fremtiden.
Supporterkultur og fyll har ingenting med hverandre å gjøre. Men det hadde vært forfriskende å se menigheden vise prov på baller og prøvd andre tiltak istedet for å legge seg ned å dø ved første hinder.
Peace out.
Så du tror ikke dere blir nedringt i fremtiden om det skulle skje uheldige episoder med Start-fansen borte?
Det tror jeg. Dere er uansett det naturlige talerøret for "alle" Startsupportere i media, enten dere vil det eller ikke.
Stor forskjell å bli kontaktet for å synse om en sak fremfor å få skylden for en sak.
Trodde borteturer var en av primæroppgavene til en supporterklubb. Ville det ikke være naturlig å forsøke seg på et litt mindre hysterisk handlingsalternativ før man går så langt som å legge alt ned?
Husker jo som kid på de gamle Tigerberg-turene at det var mye fyll og surr fra en del gamle tomsinger på bussen. Vi overlevde, selv om det var tragisk å se på voksne mennesker som desperat forsøkte å gjenoppleve russetida. Registrerte et par arendalitter med kraftige slagsider utenfor Marienlyst, kan da ikke være verre enn å ta navnet og nekte de å reise med MH i fremtiden.
Supporterkultur og fyll har ingenting med hverandre å gjøre. Men det hadde vært forfriskende å se menigheden vise prov på baller og prøvd andre tiltak istedet for å legge seg ned å dø ved første hinder.
Peace out.
Det er jo dette som er litt av totalen. Vi har 3 "mostandere" her.
1. Klubb som ikke vil ha bluss o.l på bortebane, og begynner bli temmelig lei dette
2. Media som er vel glad i å lage saker om negative tribunekultur.
3. Foreldre til noen som er med på turer.
Totalt sett trengs det en timeout nå.
Mulig vi må kjøre 100% alkoholfri turer, turer for de over 18, vi må også se på ansvarliggjøring. Vi kan ikke ta ansvar for 500 stk om vi sender 40 stk i buss en plass.
Det er ikke noe første hinder, men det var en dråpe som gjør at man må tenke seg om.
Men det er jo ikke noe lett avgjørelse, for 90% av de som reiser med oss er uskyldige i dette.
Billy Bright
22-04-2010, 15:35
Det er jo dette som er litt av totalen. Vi har 3 "mostandere" her.
1. Klubb som ikke vil ha bluss o.l på bortebane, og begynner bli temmelig lei dette
2. Media som er vel glad i å lage saker om negative tribunekultur.
3. Foreldre til noen som er med på turer.
Totalt sett trengs det en timeout nå.
Mulig vi må kjøre 100% alkoholfri turer, turer for de over 18, vi må også se på ansvarliggjøring. Vi kan ikke ta ansvar for 500 stk om vi sender 40 stk i buss en plass.
Det er ikke noe første hinder, men det var en dråpe som gjør at man må tenke seg om.
Men det er jo ikke noe lett avgjørelse, for 90% av de som reiser med oss er uskyldige i dette.
Tydeligvis mye jeg ikke har fått med meg den siste tiden. Svarte før jeg hadde lest den andre tråden vedrørende diskusjonen om nedleggelse. Har aldri forstått at menigheden skal ha noe som helst ansvar for de som er på bortefeltet. Dette bør man jo ta en seriøs diskusjon med klubb på om det er det som er deres utgangspunkt. Det er vel ikke slik at man umyndigjøres i det man melder seg inn i en supporterforening?
Skjønner at man må ha ta ansvar for de under 18 på bussen, men herregud, er jo ikke noen barnehage. Foreldre som sender ungene på bortetur er vel ikke så naive at de tror det er en ungdomsleir i regi av 4H de håpefulle skal på?
Nei, her er det bare å leie en buss og kjøre uoffisielle turer - problem løst.
Tåler du ikke se alkohol og fulle folk kan du holde deg hjemme fra fotball turer
Tåler du ikke se alkohol og fulle folk kan du holde deg hjemme fra fotball turer
Tåler du ikke en dag uten flatfyll på busstur sammen med mindreårige bør du ta kontakt med AA (http://www.anonymealkoholikere.no/)
Da har du ihvertfall ikke noe på tur og gjøre.
Er jo litt spesielt egentlig. For et par dager siden var det en fra Oslo som fikk masse tyn fordi han var overstadig beruset på kamp - men så snart noen ymtet frempå om at kanskje andre også burde begrense inntaket sitt, nei da blir det bråk.
Dette er utrolig leit, men jeg ser hvorfor det må til. Dere har ikke tenkt på å innføre 18-årsgrense på turene?
Dette er utrolig leit, men jeg ser hvorfor det må til. Dere har ikke tenkt på å innføre 18-årsgrense på turene?
Det har ikke vært noe tema å ha 18 års grense, det er jo de over 18 som lager problemene pr. i dag som gjør at vi har gjort det vi har gjort nå.
Den dagen du er voksen å kan ta en saklig debatt så skal jeg svare det på det.
Trist at borteturene er innstilt foreløpig. Men det er i grunn viktige argumenter fra begge hold. Jeg vet godt hvordan det er å ha ansvar for en gjeng med folk, og det er ikke mye moro å få drit fra foreldre og eventuelt andre fordi at noen utskudd ikke klarer å holde seg til en mer normal oppførsel.
Er enig i at dere gjør rett i å ta opp diskusjonen, men både enig og uenig i å stoppe borteturene. Er andre ting som kunne ha blitt gjort før turene blir avlyst, bl.a. å innføre alkoholforbud inntil videre. Det kunne ha satt en stopper for de som må drikke såpass mye at midtgangen i bussen skifter farge, og derfor "tvunget" fram et mer moderat alkoholforhold på turene. Sånn sett ville det fremdeles blitt borteturer for å støtte opp Heltane i gult og svart, og det er DET som er det viktige!
Men jeg er ikke i tvil om at å stoppe borteturene kan gi samme virkningen, men det kan også føre til at folk drar på eget initiativ og oppfører seg like apekatt i bortefeltet for det om, dessverre.
Er også helt enig i at en bortetur med Menigheden betyr ikke i den forstand at det er en kristengjeng eller avholdsgjeng som KRIK eller Juvente som drar avgårde, og det burde foreldre gjøre seg veldig klar over før de sender junior på tur. Menigheden inneholder masse forskjellige folk med forskjellige oppfatninger av ting.
Trist at borteturene er innstilt foreløpig. Men det er i grunn viktige argumenter fra begge hold. Jeg vet godt hvordan det er å ha ansvar for en gjeng med folk, og det er ikke mye moro å få drit fra foreldre og eventuelt andre fordi at noen utskudd ikke klarer å holde seg til en mer normal oppførsel.
Er enig i at dere gjør rett i å ta opp diskusjonen, men både enig og uenig i å stoppe borteturene. Er andre ting som kunne ha blitt gjort før turene blir avlyst, bl.a. å innføre alkoholforbud inntil videre. Det kunne ha satt en stopper for de som må drikke såpass mye at midtgangen i bussen skifter farge, og derfor "tvunget" fram et mer moderat alkoholforhold på turene. Sånn sett ville det fremdeles blitt borteturer for å støtte opp Heltane i gult og svart, og det er DET som er det viktige!
Men jeg er ikke i tvil om at å stoppe borteturene kan gi samme virkningen, men det kan også føre til at folk drar på eget initiativ og oppfører seg like apekatt i bortefeltet for det om, dessverre.
Er også helt enig i at en bortetur med Menigheden betyr ikke i den forstand at det er en kristengjeng eller avholdsgjeng som KRIK eller Juvente som drar avgårde, og det burde foreldre gjøre seg veldig klar over før de sender junior på tur. Menigheden inneholder masse forskjellige folk med forskjellige oppfatninger av ting.
Det handler ikke bare om alkohol konsumet til enkelte men også om hvilket ansvar vi skal ha for det som skjer på feltet på bortekamper. Eks. blussing! Er det riktig at vi skal ta all pepperen fra Start og Media når enkelt personer gjør dette? På turen til Drammen så hadde vi 1 buss med ca 35 personer, på feltet var det 500. Skal vi ta ansvar for hva de 465 andre gjør? Er ikke sikkert de er medlemmer av Menigheden engang.
Tilsammen så gjør dette at vi nå må ta en time out så håper vi at vi kommer sterkere tilbake.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.