Se full versjon : Aalesund - Start (kamptråd)
frankieboy
27-04-2010, 14:59
Sted: Color Line Stadion i Aalesund
Tid: Mandag 3.Mai kl.1900
---------------------------------------
Tabellen:
2. Aalesund 8 kamper - 5 seire - 2 uavgjorte - 1 tap 15-7 17 poeng
5. Start 8 kamper - 4 seire - 3 uavgjorte - 1 tap 19-14 15 poeng
__________________________________________________ ____________________
Hvem hadde trodd at Aalesund - Start i 9.serierunde ville bli et topp-oppgjør? Jeg vil tro at ingen hadde forutsett dette. De Start-supporterne som trodde Start ville ligge i tetstriden, ville nok ikke trodd at Aafk ville gjøre det samme - og det samme er nok tilfelle blant Aafk-supporterne.
Selv om jeg ikke liker Aalesund, så har de imponert ved å vinne de jevne kampene. De har hatt vesentlig enklere kamp-program enn Start, men de har absolutt hatt en bra åpning. Og selv om ingen (bortsett fra Aafk-supporterne) tror de vil holde seg helt der opp, så kan vi slå fast at det er ingenting som tyder på at de vil havne i bunnstriden denne sesongen.
Det er klart at den store profilen er Tor Hogne Aarøy, men det er tvilsomt om de hadde hatt den samme suksessen uten den lange kjempen på topp. Men de har også andre gode tekniske spillere som Demar Phillips og kravstore Diego Silva og så har de en god ving i Pablo Herrera. De har også en dyktig trener i Kjetil Rekdal.
Blir spennende å se om de klarer å fortsette poengsankingen i de neste 4 kampene hvor de spiller mot Start (H), Molde (B), Odd (H) og VIF (B). Jeg tipper Aafk ender midt på tabellen, men det er ingen tvil om at de har startet meget bra.
Start har også åpnet sesongen bra og få hadde trodd vi skulle kjempe i teten etter 8 runder, iallefall med tanke på det vanskelige programmet Start har hatt. Bortekamper mot RBK, Brann, og SIF, samt at vi også har spilt mot Molde, VIF og Odd til nå så er 15 poeng meget bra. De siste rundene har vi i tillegg slitt med skader i den offensive delen av laget - en del som virkelig imponerte de første rundene.
Kikker vi litt på litt tall og statistikker, så har Start og Aalesund de to toppscorerne til nå i Aarøy og Kleiven - som begge har 6 fulltreffere til nå. Nevnte Aarøy ligger forøvrig på 2.plass på VG-børsen med et snitt på 6,13 , mens beste Start-spiller er Christian Bolanos som ligger på 25 plass med 5,25 i snitt.
Start har produsert 39 målsjanser til nå(VG), mens Aafk har produsert 35.
Ellers verdt å merke seg at Aafk har scoret 14 av sine 15 scoringer de første 60 minuttene av kampene, og kun 1 scoring den siste halvtimen.
Start har scoret 4 av sine 19 scoringer den siste halvtimen, så selv om ingen av lagene er voldsomt gode mot slutten av kampene, så scorer iallefall Start litt mer enn Aafk i denne perioden.
Ser vi på Start-laget så er Fevang og Bruer Hansen ennå ute, men det er håp om at Owello og Stokkelien er klar igjen.
Dermed kan det tyde på at vi stiller med dette laget:
Høie
Freeman
Goodson
Borgersen(Mathisen?)
Vikstøl
Bolanos
Owello
Kleiven
Børufsen
Stokkelien
Årst
----
Blir ikke Stokkelien klar, så tror jeg vi fortsetter med Jesper som spiss, slik at vi har en ekstra hodesterk spiller på defensiv dødball. Det kan vi trenge mot giganten Aarøy.
Uansett en spennende kamp, og absolutt en kamp vi kan ta 3 poeng i. Men selv om vi har god statistikk mot Aafk borte, så er Aafk i form - og vi spiller på kanskje landets dårligste kunstgressbane. Så dette kan ende med hva som helst. Men vi satser på 3 poeng og dermed passerer vi Aalesund på tabellen!
God kamp og Heia Start!
doppelt gemoppelt
27-04-2010, 22:36
Jeg ville valgt jesper i forsvar men BB kommer fra en ok kamp mot hønsa.
Tipper vi starter med BB og Jesper kommer inn der etterhvert( Blir Nok tøff kamp ).
Vil se Stokkelien løpe rundt Årst, jesper blir for lik Årst på en måte.(Trenger ikke 2 spisser som binder opp).
Her er det bare å sette fart på kunstgresset, fart på ballen. Luke ut Tor Hogne og Silva.
100% innsatsvilje og god defensiv sammhold og vise hva vi egentlig kan forover.
Her er jeg fornøyd med en U.
Supporteren
29-04-2010, 15:30
Borgersen vs Aarøy = staffespark til Aafk. Borgersen lager alt for mange straffer, og mange ganger er vi heldige som slipper unna straffe. Det kommer garantert til å bli mye holding og skuing på Aarøy inne i feltet. Jeg frykter det kommer til å bli kostbart.
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article167974.ece
vel, vel.. Da får vi se hva stallen er god for igjen..
Jeg mener Jonas Werner helt klart bør for prøve seg for a-laget!
Spilte vel hele start2 kampen og putta vel også.
Jeg ville satset på dette laget:
Høie
Hæstad
Goodson
Jesper
Branko
Freeman
Christer
Owello
Espen
Bola
Årst
Freeman er bedre offensivt enn defensivt så han får prøve seg på vingen. Bola som hengende spiss, og Jesper får prøve seg Årøy.
Millonarios
30-04-2010, 00:09
Nå er vel også Owello skadet og uaktuell. Det gjør ikke situasjonen lettere om man skal velge 4-4-1-1. Jeg ender nok på Bolaños i en hengende spissrolle, Oladapo og Kleiven på midten og Hæstad som høyreving. Men jeg tror nok Tørum velger Mathisen som spiss nok en gang, noe som kan være greit nok da Årst alene på topp overhodet ikke fungerte mot Strømsgodset.
Med 4-4-2 kunne jeg personlig tenkt meg å sette Morten Hæstad inn i den defensive rollen på midten, men det er vel heller utenkelig. Oladapo er da det eneste alternativet, og vi får håpe han presterer bedre enn den katastrofale kampen han hadde i Drammen. Om Tørum dog skulle velge 4-4-1-1, vil jeg absolutt ha Mathisen inn for Borgersen i midtforsvaret. Jeg tror han har alle tiders mulighet til å ta lurven av Aarøy.
DelPiero
30-04-2010, 00:20
Syns at Børufsen burde få prøve seg ved siden av Årst. Flere grunner til det, Bola er i mine øyne best på kanten, og tapet av han der, er verre enn av Børufsen. Aalesund får to ulike spillertyper å forholde seg til.Dessuten kan man mixe litt med å variere under kampen, la Bola og Børufsen bytte litt osv. Han har fart og arbeidsmoral, hardt og upresist skudd som har truffet godt i danskeferja før. Aalesund har heller ikke stoppere som følger farten hans, noe som kan skape rom til flere enn han selv, og frembringe usikkerhet hos forsvarerne. Med Branko, har forstått det slik at han er skadefri, får vi fortsatt fart på kanten, usikkerheten hans defensivt er ikke like fatal for Start, og innleggene er ikke så mye verre enn Børufsens.
Dessuten er jeg for å la en av de unge få noen minutter på slutten av kampen...
Jeg ville satset på dette laget:
Høie
Hæstad
Goodson
Jesper
Branko
Freeman
Christer
Owello
Espen
Bola
Årst
Freeman er bedre offensivt enn defensivt så han får prøve seg på vingen. Bola som hengende spiss, og Jesper får prøve seg Årøy.
Da Owello er ute satser jeg på at PBH blir klar.
mr.leipsland
30-04-2010, 07:24
Hverken Owello eller Bruer Hansen blir klare til denne kampen. Lagoppstillinga er enkel og grei. Oladapo inn for Owello, ellers som mot Hønefoss.
Ole Gilboe Hermansen
30-04-2010, 11:26
Blir en tøft motstander dette her,men jeg tror at vi kan klare å slå dem på danskebåten.
magnussl
30-04-2010, 12:04
Etter RBK blir dette den vanskeligste bortekampen til nå. Tror vi kommer til å slite ufattelig med angrepet til Ålesund. Håper Clay og resten av laget (de som ikke er skadet) er til de grader på hugget slik at Aarøy og co møter en vegg når de ruller opp angrepene sine....
Hverken Owello eller Bruer Hansen blir klare til denne kampen. Lagoppstillinga er enkel og grei. Oladapo inn for Owello, ellers som mot Hønefoss.
Du har rett, da blir det inn med Ola...
Jeg håper Start gir Aafk en skrell. Ingenting er jo bedre enn å pelle Ræga ned fra sin høye hest! Blir nok viktig å ikke gi Årøy for mye tid og rom, men de har jo som sagt andre spillere også. Blir spennende. Synd vi er såpass skadeskutte som vi er.
monsivar
30-04-2010, 13:31
virker vel som startoppstillingen er temmelig klar, så jeg er veldig spent på hvem de har på benken.
Håper vi får se noen unge offensive spillere få sjangsen til et innhopp (kan ikke navnet på noen)
mot hønefoss var det jo bare defansive spillere på benken.
Forbaska synd med alle skadene, men sånn er fotball-livet.
bhnilsen
30-04-2010, 13:48
Start har faktisk ikke tapt der opp i nord!!
Tankcenter
30-04-2010, 18:55
Jeg håper Start gir Aafk en skrell. Ingenting er jo bedre enn å pelle Ræga ned fra sin høye hest!
Det hadde gjort så godt, det er bare herlig når Ræka skal prøve å forklare seg :icon_lol:
Millonarios
01-05-2010, 19:10
Trodde det var en taktisk blunder av Tørum å sette Vikstøl som sentral midtbanespiller utover andre omgang mot Hønefoss, men nå ser det ut som om Vikstøl faktisk skal starte i denne posisjonen mot Aalesund! Da kunne man like godt puttet Hæstad inn der, som tross alt var kanskje årets FK Haugesund-spiller i en slik posisjon for noen sesonger siden. Vikstøl som midtbanespiller trodde jeg aldri jeg skulle få se. Ville også uten tvil hatt Mathisen inn for Borgersen, all den tid han ikke skal spille spiss. Alt i alt en skuffende lagoppstilling, men alternativene er jo ikke all verden dog:
Kenneth Høie - Hunter Freeman, Clarence Goodson, Bård Borgersen, Branislav Milicevic - Christian Bolaños, Christer Kleiven, Olufemi Oladapo, Rolf Daniel Vikstøl, Espen Børufsen – Ole Martin Årst.
Kenneth Høie - Hunter Freeman, Clarence Goodson, Bård Borgersen, Branislav Milicevic - Christian Bolaños, Christer Kleiven, Olufemi Oladapo, Rolf Daniel Vikstøl, Espen Børufsen – Ole Martin Årst.
4-5-1 med RDV som indreløper. Den forutså jeg ikke......
Grunnen til at Jesper ikke starter er nok frykten for skader på OMÅ, samtidig som KHH og Knudsen kan brukes som stopperer.
doppelt gemoppelt
01-05-2010, 21:54
Om Oladapo starter så er jeg meget spent på han. Har aldri klart å sette preg de innhoppene han har fått og vært skygge og kansje litt klønete!! En følelse jeg sitter med.
Håper han trekker ut sitt beste, spiller ballen i lengderettning og tar godt tak i midten. Vi trenger det 100%.
Håper Jesper blir brukt i denne kampen. Ifjor viste han etterhvert meget godt sammarbeid med Clarence og det synest jeg Tørum skal bygge videre på. velge ungt og fremtiden forran bård mener jeg er klokt.
Ingen negativt om bård i sammenheng.
Silva mot Jesper en Silva Bård.
Tror vi holder av Aafk og blir det poeng så er det bestått.
DelPiero
02-05-2010, 01:09
Tror at formasjonen skal gi Bola og Børufsen større offensiv frihet, og at Tørum kan justere underveis, ved eller når det er behov. Men som jeg har sagt før tror jeg det kan skape problemer for et lag med trege stoppere å møte en rask spiller som Børufsen. Og når han garantert er ukonvensjonell i løpene (jeg har ihvertfall aldri sett han spille der) så kan det bli vanskelig å lese løpene hans..
Så kan Årst flikke gjennom baller til ham, og kanskje også Børufsen kan gi Årst litt bedre albuerom. Og da kan det skje mye.
DelPiero
02-05-2010, 01:11
PS! Vinner vi imorgen er det minimum 3dje plass..
Vinner vi imorra så er det 2. plass :)
Men satan jeg er spent på kampen imorra. Blir nok en utrolig vanskelig kamp så seier ville vært ekstremt deilig. Håper bola kommer skikkelig igang igjen etter et par dårlige kamper i det siste.
Morten Torjussen
03-05-2010, 02:17
Det blir tøft i morra, men har stor tro på 3 poeng. Ålesund har overrakset positivt i årets sesong men i TL slår alle alle. Vi sikret uavgjort i fjor med Bola. Måtte han ha en fantastisk dag å lage et par herlige mål med noen gode susere.
PS: Lad opp til kampen med denne gobiten: http://www.youtube.com/watch?v=mCtHr4s0Ru0
frankieboy
03-05-2010, 04:49
PS: Lad opp til kampen med denne gobiten: http://www.youtube.com/watch?v=mCtHr4s0Ru0
Utrolig bra Morten. Dritkul slutt med ballen som suser mot kamera!!
Giovanni
03-05-2010, 10:33
Etter å ha vridd hjernen i det kjedsommelige for å kunne skjønne logikken bak å ha Vikstøl på midtbanen, så klarer jeg fortsatt ikke å fatte hvorfor.
Om jeg er dum, mulig det, men jeg betviler heller ikke at Tørum har en fornuftig tanke bak sitt valg. Men igjen, for meg er det ganske merkelig, og det sier vel egentlig det meste om hvor tynn denne stallen er.
Så hvis noen kan komme med en fornuftig forklaring på hvorfor han skal spille indreløper så hadde jeg blitt fornøyd :)
Personlig ville jeg sett både Mathisen og Hæstad som valg på midtbanen før en Vikstøl som har tempo på nivå med en pensjonert skilpadde.
Etter å ha vridd hjernen i det kjedsommelige for å kunne skjønne logikken bak å ha Vikstøl på midtbanen, så klarer jeg fortsatt ikke å fatte hvorfor.
Om jeg er dum, mulig det, men jeg betviler heller ikke at Tørum har en fornuftig tanke bak sitt valg. Men igjen, for meg er det ganske merkelig, og det sier vel egentlig det meste om hvor tynn denne stallen er.
Så hvis noen kan komme med en fornuftig forklaring på hvorfor han skal spille indreløper så hadde jeg blitt fornøyd :)
Personlig ville jeg sett både Mathisen og Hæstad som valg på midtbanen før en Vikstøl som har tempo på nivå med en pensjonert skilpadde.
Det er vel ment at han skal være et slags anker på midten, og det høres egentlig ikke så dumt ut, takle kan han jo og slå pasninger også.
Øyvind S.
03-05-2010, 10:55
Skjønner at dette virker merkelig. Tanken må være at det i 4-5-1 med midtbanetrio og to indreløpere, kan være en fordel at den ene indreløperen er en "rive, slite og takle"- type, som kanskje ikke nødvendigvis er konstruktiv, men som løper, takler, vinner en del dueller, og lager vei i vellinga. Med andre ord handler det om spillertyper, og balanse i laget/midtbaneleddet. Valget kan jo sånn sett tyde på at Start planlegger god gammeldags Drillofotball mot Aalesund, noe det skal bli artig å se om de behersker.
Da Morten Hæstad også er denne typen, og har relativt god erfaring som indreløper, er det litt rart at ikke han er foretrukket. Men det er vel gitt ganske klare signaler på at han er på vei ut, og han blir kanskje derfor nedprioritert.
(Velkommen tilbake til forumet til meg selv, forresten. :) )
Giovanni
03-05-2010, 11:21
Jo velkommen tilbake :)
Joda den tankegangen har selvsagt slått meg, men i mine øyne har han så store tempoproblemer at jeg tror han vil bli en rundingsbøye. Og noe av grunnen til at han får såpass med kort er jo nettopp som følge av mangel på tempo som gjør at han kommer på etterskudd.
Til for eksempel Morten Hæstad som en gang var et stort talent som nettopp indreløper.
Han har tempo, har større løpsstyrke enn de fleste andre, og ville i mine øyne vært et mer naturlig valg. Joda på vei ut, men i mangel på bedre alternativer, hvilket jeg ikke mener Vikstøl er, så burde han absolutt fått muligheten.
Alf Qaida
03-05-2010, 11:25
Slik Start spiller offensivt, ihvertfall prøver å spille, så er en god pasningsfot sentralt i midtbaneleddet viktig. Solo har vanligvis den rollen. Av spillere med god pasningsfot, viser ihvertfall dødballene i år at Vikstøl blir foretrukket. Etter Bolaños. I tillegg er RDV en fotballklok gutt, til tross for sin alder, og vil kunne løse en annen oppgave enn den vante venstrebacken på en ok måte. Hans manglende hurtighet er heller ikkje så utslagsgivende i midtbaneleddet. Og er det noe som skiller MH og RDV, så er det definitivt pasningsfoten. Femi har heller ikkje samme kvalitet der. Kleiven kunne tatt rollen, men da hadde man jo ikkje hatt noen som støttet opp om OMÅ på topp.
Jo mer jeg tenker jo mer fornuftig virker dette.
For det første får vi en ekstra spiller foran Hunter slik at han slipper å være helt avhengig av defensiv ”hjelp” fra Bola.
Videre har jo mye av den offensive kraften i år kommet fra midtbanen. Det å ha et ekstra anker vil kunne medføre at Kleiven mfl. oftere tør å gå fremmover, noe som ikke er negativt.
I tillegg ligger 4-5-1 nærmere 4-3-3 enn hva 4-4-1-1 gjør. 4-3-3 er jo noe Start har benyttet mye de siste årene. Rollen som hengende spiss er det vel strengt tatt bare GLF som behersker til fulle uansett.
Skulle vi ønske klassisk Drillo-fotball, kan vi bytte Årst med Mathisen og banke langt mot Jesper Flo.
Gode lag og spillere skal uansett klare å bytte mellom formasjoner. Jeg tror da det er en fordel at vi ikke har hatt de største utskiftningene i troppen de siste årene.
Gleder meg som en fireåring kl. 17.00 på julaften til denne kampen.
Spiser ikke vanligvis folk rundt kl. 17 på julaften?! :icon_cool:
som 4åring hadde jeg gledet meg mer til pakkene. Men i nåværende alder foretrekker jeg maten (ja sånn ca 17:00)
Denne kampen blir vannvittig spennende (håper jeg)
Da lar vi jula vente til desember å konsentrerer oss om fotballen i mai ;)
Aafk2008
03-05-2010, 15:37
virker vel som startoppstillingen er temmelig klar, så jeg er veldig spent på hvem de har på benken.
Håper vi får se noen unge offensive spillere få sjangsen til et innhopp (kan ikke navnet på noen)
mot hønefoss var det jo bare defansive spillere på benken.
Forbaska synd med alle skadene, men sånn er fotball-livet.
Syns alle lag syter over skader for tida. Viking, Stabæk, RBK, Molde og no Start. Folk må skjønne at skader er ein del av fotballen. Aafk har Phillips, Herrera, Stephenson, Tollås ute utan at nokon i Aafk syter av den grunn.
Fasitsetteren
03-05-2010, 16:01
Syns alle lag syter over skader for tida. Viking, Stabæk, RBK, Molde og no Start. Folk må skjønne at skader er ein del av fotballen.
Ja? Vedkommende du siterer skriver jo også "men sånn er fotball-livet". Det er ikke til å komme utenom at det er synd og kjipt for det.
Aafk2008
03-05-2010, 16:07
Ja? Vedkommende du siterer skriver jo også "men sånn er fotball-livet". Det er ikke til å komme utenom at det er synd og kjipt for det.
Aha. Tar den på min kappe. Leste ikkje godt nok :)
bhnilsen
03-05-2010, 16:34
Disse åpner i Ålesund
Starts to toppscorere er klare til kamp. Sjekk Tørums overraskende laguttak her.
Start står foran noen viktige kamper i løpet av de neste dagene. Til dagens kamp mot Aalesund må Tørum greie seg uten Mads Stokkelien, Geir Ludvig Fevang, Petter Bruer Hanssen og Solomon Owello.
Knut Tørum har stokket litt om på laget og åpner med disse 11 på Color Line stadion klokka 1900 i ettermiddag.
Kenneth Høie
Hunter Freeman - Clarence Goodson - Bård Borgersen - Branislav Milicevice
Christian Bolaños - Christer Kleiven - Rolf Daniel Vikstøl - Espen Børufsen
Olufemi Oladapo
Ole Martin Årst
Innbyttere: Rune Nilssen, Avni Pepa, Espen Knudsen, Knut Henry Haraldsen, Jesper Mathisen og Morten Hæstad.
Dette betyr altså at Vikstøl skyves frem på midtbanen, mens Branko tar plass igjen på venstrebacken. Rett bak Ole Martin på topp finner vi Olufemi Oladapo.
bhnilsen
03-05-2010, 16:35
Ola som mellomspiss.. jeg tror jeg har fått flått som surrer med synet mitt... jaja. Håper sjefen vet hva han driver med...
Ola som mellomspiss..
Dette er et av de merkeligste laguttakene jeg har sett. Jeg hang med en stund, jf. ovenfor men nå.......
Skjønner fint lite av det laguttaket, skeptisk til Vikstøl som indreløper og Ola som hengende spiss.
Spennende laguttak...
Mye fart i midtbanen, en terrier i vikstøl...
Kommer til å kjøre overgangene med stor fart...
En Ola som første forsvarer blir spennende på offensiv midtbane...
Enten blir tørum gud eller syndebukk...satser på det første:)
Uffda herrera er klar. Det blir en vanskelig mann å stoppe.
At ola er hengende spiss skjønner jeg ingenting av, men jeg håper tørum vet hva han driver med.
bhnilsen
03-05-2010, 18:59
Haha bra banner der oppe med reka i munnen på makrellen ;)
Har en stygg magefølelse av at dette kommer til å gå i dass.
Sjelden hatt så lite tro på poeng. Måtte jeg ta feil ... !!!!
Bård kommer forresten til å sørge for 2 straffer imot !!
Har ikke ord for hvor dårlig Vikstøl er. Hva er det folk ser i mannen?
Har ikke ord for hvor dårlig Vikstøl er. Hva er det folk ser i mannen?
Han er ikke den eneste.... Gud dette er svakt.
Som venstreback ser jeg han som likestillt men Branko, uten at det er noe kvalitets stempel !!
Går nok på en mega smell idag gitt....
Han er ikke den eneste.... Gud dette er svakt.
Nei, Høie, Femi og Bolanos er også grusomme. Og om sistnevnte ikke har lyst til å være utpå der, synes jeg han skal slippe.
Som venstreback ser jeg han som likestillt men Branko, uten at det er noe kvalitets stempel !!
Utrolig uenig. Milesevic spiller aldri kjempekamper, men med unntak av bortekampen mot Molde (der ingen var gode) har han aldri vært veldig dårlig. Vikstøl derimot er veldig dårlig i hver eneste kamp, og det kan du sitere meg på.
Bård Larsen
03-05-2010, 19:34
Det er jo ikke noe overraskende at vi er så dårlige, det har gått jevnt nedover i de fire siste kampene. Hønefosskampen var drøyt dårlig, selv om vi vant på to selvmål. Tror neppe det gjentar seg i aften. Jeg tippet et 4 - 2 tap her, men tror nok heller på 4 - 0... Skitkamp. ZZZzzzzzzzzzzzz!
Der skøyt forresten Bolanos....
bhnilsen
03-05-2010, 19:36
Banens dårligste til nå BOLA ... seriøst mye rart som skjer med han og høie
Roy_Keane
03-05-2010, 19:37
dårligste omgang av start ever! tatt seg bitte litt opp nå, men skandale at vi ikke har blitt straffa ennå... banens dårligste? alle utenom goodson forløpig!
når man snakker om sola, herregud...
bhnilsen
03-05-2010, 19:39
Hufff latterlig med ROLF DANIEL der ... satan det er til å grine av.
Bård Larsen
03-05-2010, 19:39
“Vikstøl derimot er veldig dårlig i hver eneste kamp”
Geirwi, Menighedens hjemmesider, Forum
http://forum.menigheden.no/showthread.php?p=217780&posted=1#post217780
Lastet ned 3.05.2010
Utrolig uenig. Milesevic spiller aldri kjempekamper, men med unntak av bortekampen mot Molde (der ingen var gode) har han aldri vært veldig dårlig. Vikstøl derimot er veldig dårlig i hver eneste kamp, og det kan du sitere meg på.
Nå er vel det en av de få kampene han har spilt... Lov å være uenig, det vi derimot er enig i er at ikke han er en god spiller.
Og der klarerte Bård dårlig....
Tydelig taktisk bom ja, dette her var svake greier. Her må det full skjerpings til for at vi skal få poeng.
Skammelig innstilling gutta viser når de ikke gidder jobbe hjemover.
Bård Larsen
03-05-2010, 19:40
Ikke akkurat noen bombe dette nei....Fram med kuleramme?
“Vikstøl derimot er veldig dårlig i hver eneste kamp”
Geirwi, Menighedens hjemmesider, Forum
http://forum.menigheden.no/showthread.php?p=217780&posted=1#post217780
Lastet ned 3.05.2010
;-)
Kjør på!
Du kan også legge til denne: Frode Olsen: "Vikstøl har vært fryktelig svak"
Stig Hornnes
03-05-2010, 19:44
Dette er helt sinnsykt. Start spiller så dårlig at det ikke er til å tro. Amatørfeil på amatørfeil over hele linja. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig.... Om vi skal ha noe som helst kjangs i andre må det enorm heving til, og Vikstøl MÅ ut.
Bård Larsen
03-05-2010, 19:45
Der skøy Vikstøl også. Hårfint et sted mellom mål og tribunetak...
Faen få gjort noe nå, dette her er flaut. Legge seg bakpå mot dette drittlaget her.
Få den jævelen Vikstøl ut! Vis et eksempel Tørum!
Edit: Håper spillerne får høre det i pausen altså, visst ikke blir jeg oppgitt.
DayWalker
03-05-2010, 19:46
Utrolig trist å se Start for tiden. Fantastiske i begynnelsen av sesongen men slapp inn litt mye mål.
Så ble Fevang skader og man skulle "fikse" det defensive.
Virker som om man skulle fikse på ting som man tydeligvis skulle bare latt være heilt i fred!
Vikstøl ut. Trekk ned Ola til def midt. Sett inn Hæstad på Bola sin plass. Sett Bola i den hengende spiss rollen.
Roy_Keane
03-05-2010, 19:47
tipper vikstøl kommer ut til 2 omgang, vi har ingen andre... 4 forsvars spillere og en keeper på benken? vikstøl og branco bør bytte plass. branco er bedre offensivt enn vikstøl.
DayWalker
03-05-2010, 19:48
Tipper Tørum er OK fornøyd som han pleier være...
Bola spiller forresten ræva om dagen, fullstendig uinspirert. Eneste som gjør noe utpå der er Kleiven og Goodson, Høie sprer usikkerhet i hele laget.
Vikstøl ut. Trekk ned Ola til def midt. Sett inn Hæstad på Bola sin plass. Sett Bola i den hengende spiss rollen.
Det er jo i de baner 99% av Start-supporterne tenker, men det jo åpenbart at Tørum ser noe vi ikke ser. Ville ikke vært overrasket om Vikstøl kommer utpå i 2. omgang også.
Er det noen som vet hvor Knut handler kontaktlinsene sine? Sånn at jeg vet hvor jeg IKKE skal gå og kjøpe mine?
bhnilsen
03-05-2010, 19:52
jeg tror han bytter Rolf med Jesper og trekker ola ned mens Jesper opp på topp.
Millonarios
03-05-2010, 19:54
Og joda, Milicevic har vært direkte elendig i flere kamper. Verken Vikstøl eller Milicevic holder Tippeliga-nivå.
Nå begynner jeg å bli lei av Tørum som ikke sier det som det er når det er DRITTDÅRLIG! Nei nå har jeg i hvert fall ingen tro på at de kan komme tilbake, når ikke treneren vil innrømme det engang.
Nå begynner jeg å bli lei av Tørum som ikke sier det som det er når det er DRITTDÅRLIG! Nei nå har jeg i hvert fall ingen tro på at de kan komme tilbake, når ikke treneren vil innrømme det engang.
Klart vi kan komme tilbake igjen, for dette Aalesund laget er ikke mye å skryte av, men de kjemper ihvertfall, Start spillerne ser ut som de har lyst til å tape kampen, elendig innstilling.
Espen K G
03-05-2010, 19:58
4 forsvars spillere og en keeper på benken?...og en uklassifisert høyre-ett-eller-annet. Nei, dette viser hvor utsatte vi er for skader i den offensive delen av stallen. Så kan spillere og Tørum si at vi har har en bred nok stall med gode nok spillere på benken så mye de vil :(
vikstøl og branco bør bytte plass. branco er bedre offensivt enn vikstøl.Da er det jo absolutt ikke de to som bør bytte plass. Vikstøl sin oppgave i denne kampen er å være ryddegutt bak, ikke å være vårt offensive våpen.
Jeg skulle likt å se følgende rullering:
Vikstøl: V.back (passer IKKE i midtbanen, og er livsfarlig bak der og ikke noen ressurs fremover!)
Milicevic: V. ving (har hurtighet og en ok innleggsfot)
Børufsen: Offensiv midtbane (har hurtighet til å løpe i rom bak forsvarere, men ikke førstetouch til v.ving
Oladapo: Midtbane (med Kleiven)
Det største problemet med denne rulleringen tror jeg er at Vikstøl absolutt ikke har farten til å ta ut Herrera, slik Branko har. Men det kan uansett ikke bli så mye mer tannlaust enn det vi har sett i 1. omgang :(
Og joda, Milicevic har vært direkte elendig i flere kamper. Verken Vikstøl eller Milicevic holder Tippeliga-nivå.
Hvilke kamper?
I dag er Milesevic sammen med Kleiven og Goodson Starts beste spillere.
Dog kan jeg være enig i at Milesevic heller ikke holde TL-nivå, men er likevel vårt klart beste alternativ på venstrebacken.
jeg tror han bytter Rolf med Jesper og trekker ola ned mens Jesper opp på topp.
Høres ut som en bedre løsning ja.
Ser ut som vi får beholde Bolanos etter sommeren også. Det er vel kun klubber på Færøyene eller i Lichtenstein som vil ha han slik han spiller nå. Han minner desverre altfor mye om Alex Valencia sånn sett. Enormt god når formen er der, men ufattelig slapt og uinspirert når formen ikke er på topp. Som i dag.
Nei, dette er rett og slett for dårlig. Greit nok at spillerne har en dårlig dag, men litt innsats kan en vel forlange også på en dårlig dag.
Kleiven og Bola er vel de som har skapt det lille som har vært av initiativ. Branco prøver, men han har jo til gode å levere fra seg ballen på en ok måte.
Alle er dårlige i dag, tom Bolanos. Håper på kraftig skjerpings i 2 omgang.
Vi de klarer ikke engang å sentre
URK
Milicevic: V. ving (har hurtighet og en ok innleggsfot)
Tror ikke du finner en sjel på hele jorda som er enig med deg i at han har en ok innleggsfot. Jeg vet ikke om en spiller i hele TL som har dårligere innlegg enn Branko...
Millonarios
03-05-2010, 20:01
Hvilke kamper?
I dag er Milesevic sammen med Kleiven og Goodson Starts beste spillere.
Dog kan jeg være enig i at Milesevic heller ikke holde TL-nivå, men er likevel vårt klart beste alternativ på venstrebacken.
Spørr meg igjen etter kampen, kan muligens ramse de opp da. Men er ikke få ganger jeg har irritert meg over Milicevics manglende ferdigheter. Vikstøl og Milicevic er alt i alt ganske jevngode, kanskje med en liten fordel sistnevnte da han er eldre og spisskompetanse i stor hurtighet.
Takk og pris, vikstøl ut! Han ser i hvert fall noe Tørum, Thank God!
Espen K G
03-05-2010, 20:02
Tror ikke du finner en sjel på hele jorda som er enig med deg i at han har en ok innleggsfot. Jeg vet ikke om en spiller i hele TL som har dårligere innlegg enn Branko...Han vi bytter innpå nå? ;)
Dette er flaut og pinlig
Hvor er branko
HERREGUD, for et spill, årsverste.
Nei, idag svikter jo hele laget så, kommer ikke tilbake fra dette. Drittkamp.
Kjempe kamp! møkka forsvar!
doppelt gemoppelt
03-05-2010, 20:10
Tror ikke du finner en sjel på hele jorda som er enig med deg i at han har en ok innleggsfot. Jeg vet ikke om en spiller i hele TL som har dårligere innlegg enn Branko...
Jo M Hæstad ;)
Synest dette ser veldig bra ut. Spes forsvarspillet nok en gang fungerer udmerket...not
DayWalker
03-05-2010, 20:12
Årsverste? Synes det er blitt en gjenganger i hver eneste runde de 3-4 siste...
Akkurat i det folk sier Start ikke kan bli dårligere så finner jaggu mæ de overbetalte slampene av noen spillere på et nytt bunnivå hver eneste runde. Hatten av, gleder mæ til å se neste rundes utvikling.
Herregud, Freeman er jo livsfarlig.
Symptomatisk for Bolanos og Start at han klarer å sløse bort den sjansen der.
OLADAPO!!!
Helvete for en spiller.
Selv om Aalesund åpenbart er svært godt trente, og de fleste har hurtighet i kroppen og er flinke til å komme opp i situasjoner og vinne dueller, river og dytter spillerne konstant - med Fredrik Karlsen som hovedeksponenten for dette.
De er som Odd var i fjor.
For å være snill så kan vi jo si at de har løftet seg etter andre målet. Uten å skape all verdens, men har et visst trykk.
Bård Larsen
03-05-2010, 20:33
Helt utrolig at det bare står 2-0 i denne kampen....Aalesund suger og Start...vel...hva gjør de egentlig? Det virker som om de er dopa.
For å være snill så kan vi jo si at de har løftet seg etter andre målet. Uten å skape all verdens, men har et visst trykk.
Mål preger kamper. Aalesund har med vilje latt Start få skape trykk, og de har jo full kontroll. Start er ikke gode mot etablert forsvar, men gode på kontringer. Derfor er det ikke noe poeng at Aalesund angriper og blottlegger seg bakover for kontringer.
Enig i det, men det kommer av at AAFK bevisst har lagt seg lagt bakpå. Usikker på om det er vår fortjeneste... men enig at vi har løftet oss nå
Faen så dårlig dette er, Hæstad har faktisk ikke vært så ille, og det sier alt.
Så venter vi til det gjenstår fem minutter av kampen med å foreta bytter.
Om man slår opp 'handlingslammelse' på Wikipedia, linkes det til Knut Kjartan Tørum:
http://no.wikipedia.org/wiki/Handlingslammelse
Der gikk vi glipp av ett klart straffe, synd det kunne blitt spennendemed ett mål der.
Rekdal utklasser Tørum taktisk. Aalesund har full kontroll defensivt mens vi løper rundt som en gjeng alkiser som Rekdal ville sagt det. Fy faen å dårlige vi e. Synes synd på Goodson som er den eneste av klasse hos oss.
Og med den fantastiske benken vi har har jo ikke Tørum allverdens muligheter til å gjøre endringer heller...
Så venter vi til det gjenstår fem minutter av kampen med å foreta bytter.
Om man slår opp 'handlingslammelse' på Wikipedia, linkes det til Knut Kjartan Tørum:
http://no.wikipedia.org/wiki/Handlingslammelse
Nå byttet vi jo i pausen samt etter 70 minutter. Er vel begrenset med muligheter igjen på benken
Er det noen lag i tippeligaen som varierer mer i prestasjonene enn Start?. Det som vises i dag er vel knapt nok godt for adeccoen. Absolutt ingenting har vel fungert. Virker jo helt giddaluse også. Det værste er jo at Ålesund ikke har vært gode i det hele tatt. Likevel blir man overkjørt.
De pengene vi bruker på charterfly til og fra Ålesund kunne vi heller brukt på å leie inn en spiller
Tørum bør få store deler av skylden for dette tapet, dette var fullstendig skivebom, og nå ødelegger han den fine statistikken vår i Ålesund.
Kunne jo byttet inn Sonja så de kunne fått noen flere mål Aafk.
Må bare innrømme at Start ikke er lagd for å forsvare seg. Angrip uansett ser det ut som svaret er.
Nå byttet vi jo i pausen samt etter 70 minutter. Er vel begrenset med muligheter igjen på benken
Ja, jeg la ikke merke til at Mathisen kom inn så 'tidlig', da jeg var borte fra tven.
Roy_Keane
03-05-2010, 20:52
møkka dritt kamp, ikke noe mer å si!! svakt av de aller fleste! og så møter vi et LSK i kjempe form til torsdag med en dag mindre hvile... jeg er skeptisk, veldig skeptisk..
Jesper gult for en litt hard duell , mens årøy ikke for noenting da han angriper høie i situasjonen like før.
DayWalker
03-05-2010, 20:53
Det er jo noe generelt sett noe riv ruskende galt i klubben. Men ja, taktikken var jo mildt sagt merkelig. Ingen ting positivt fra denne kampen, absolutt ingen verdens ting!
Fly forbanna!!
Vær så snill ikke beskytt Høie idag, for det han bedrev med der ute var ikke habilt i det hele tatt. Dommer overbeskytter keeper som bare faen og Aarøy hoppet rett opp.
De eneste på sørlandet som kan juble er Gumpens Auto. Bilen ryker ikke med det første ...
Alle spillerne er dårlige i dag. Unntak:Goodson. Dessuten forsøker ihvertfall Hæstad og Kleiven.
Tørum bommer totalt taktisk i dag, og ideen med Vikstøl på midten må han ha fått i fylla. ALDRI IGJEN!
Vi ser nå hvor sårbare vi er for skader.
Huff. Vi fortsetter den dårlige formen (seieren mot Hønefoss var LANGT fra imponerende, og mot Odd hadde vi griseflaks)
Høie spilte ræva enig, men at de ikke var frispark i den duellen (uten at det betyr noe da) Er jo feil, det er klar kropskontakt det ser alle. Mathisen er i en litt hardere duell men blir belønnet med gult, noe som er helt feil da det også var en duell og ikke noe styugt i det heletatt.
doppelt gemoppelt
03-05-2010, 20:58
Jeg ser dette start laget som totalt rotete. Det byttets posisjoner over en lav sko.
Sjonglering med spillerenes posisjoner kamp til kamp. Ola idag både defensivt og offensivt. Totalt mislykket.
Freeman er fortsatt highscool nivå.
Bård gammel og treg.
Vikstøl sliter med TL nivå.
Bolanos uinspirert.
jeg kan fortsette....
I bunn og grunn er ingen reèlle målsjanser uholdelig.
Enveiskjøring i 90 minutter.
Alle spillerne er dårlige i dag. Unntak:Goodson. Dessuten forsøker
Huff. Vi fortsetter den dårlige formen (seieren mot Hønefoss var LANGT fra imponerende, og mot Odd hadde vi griseflaks)
Er enig i at vi spiller dårlig for tiden og at vi var dårlige mot Hønefoss selv om vi vant fortjent. men ikke si at vi hadde griseflaks mot Odd, det var en nokså gjevn kamp. Vi trenger ikke overdrive negativiteten heller.
men som sagt dagens kamp var jo bare elendig.
Vil også bare si det eneste positive er at vi bare taper 2-0 på sånne elendige kamper. Viser i hvert fall at vi har økt bunnnivået våres litt, eller så var bare marginene på vår side (stanga).
Håper for guds skyld at Owello, Stokkelien og Fevang er tilbake snart for vi trenger de virkelig nå, Rolf Daniel bør aldri nærme seg midtbanen igjen, han kan holde seg ute på backen, Freeman orker jeg ikke si noe om, da jeg vet at han ikke kan bedre, men Bola da, dette var flaut, markedsprisen din i øyeblikket ligger på 50 øre.
Eneste som får godkjent idag er Goodson og til nød Kleiven og Hæstad(trodde aldri jeg skulle si det).
bhnilsen
03-05-2010, 21:02
Vel vel det kunne ha vært verre med 5-0 eller noe.. Vi tar de 15 siste positive min med oss til neste kamp hvor vi kanskje kan forsterke laget med en fevang eller owello. Tapet var et faktum ifra Tørum tok ut laget og det tror jeg han så selv. Vi har ikke god bred stall. Vi har ikke råd til nye spillere. Vi må spille med det vi har og nå er vi skade skutt. Vikestøl på midten er en katastrofe. Bola savner Fevang og owello. Årst får ingen baller å jobbe med siden vi mangler offansiv driv.
Taktikk? Eh. Før taktikken kan diskuteres får en vel se på hva som skjer i første omgang. En gjeng blåkledde sopere står jo stille i ca 45 min. Det var jo helt umulig å skjønne hvilken taktikk Tørum hadde lagt opp til. Han har jo stått på sidelinja under hele kampen og ropt "opp", uten at noen har gjort noe med det.
I andre omgang er det riktig som geirwi skriver, det lille presset Start kommer med skyldes jo ene og alene at aafk slipper seg ned.
Og Start er ikke gode mot etablert forsvar nei. Men hvordan i all videste verden skal vi klare å henge med på øverste del av tabellen hvis det eneste vi kan er å være underdogs som slår til med overraskende kontringer? Og ja, og dødballer. Eller, frispark fra 20m når Bola treffer. Kørner i dag har jo vært katastrofale.
Nei, det virker som bunnivået fra i fjor er tilbake. Skummelt når det kommer såpass tidlig i sesongen. Blir ei gjørme å spille seg ut av det her. Det hjelper jo lite når såpass mange sentrale spillere er ute med skade.
Årst blir igjen for tung. Spørs om ikke han burde vært en joker å sette innpå den siste halvtimen, og brukt Hulsker på topp frem til da. Ånei, han er jo utleid...
Sukk.
Det verste er at sjansene til å gjøre det bra i år burde være gode. Lagene på toppen av tabellen har så langt ikke skremt med noe særlig høyt nivå.
Heller ikke Start, bortsett fra noen få kamper tidligere i vår.
Høie spilte ræva enig, men at de ikke var frispark i den duellen (uten at det betyr noe da) Er jo feil, det er klar kropskontakt det ser alle. Mathisen er i en litt hardere duell men blir belønnet med gult, noe som er helt feil da det også var en duell og ikke noe styugt i det heletatt.
Enig at det var litt strengt med gule kortet til Mathiesen. Men de fortjener alt dritt idag egentlig Start spillerne. Selv om Mathiesen, Hæstad ikke gjorde seg bort. De prøvde i hvert fall.
Er enig i at vi spiller dårlig for tiden og at vi var dårlige mot Hønefoss selv om vi vant fortjent. men ikke si at vi hadde griseflaks mot Odd, det var en nokså gjevn kamp. Vi trenger ikke overdrive negativiteten heller.
men som sagt dagens kamp var jo bare elendig.
Synes 1-5 i målsjanser vitner om griseflaks jeg...
Eneste som får godkjent idag er Goodson og til nød Kleiven og Hæstad(trodde aldri jeg skulle si det).
Ja, helt enig i det. Hæstad gjorde sakene sine bra han, og den som spilte nærmest potensialet sitt.
Milesevic fulgte overhodet ikke med på Mathisen som løp bak ham og scoret, så derfor får ikke han godkjent heller.
Alle bortsett fra borgersen (bortsett fra målet) og goodson var rævva i første omgang.
I andre omgang så får vi til litt mer men branco klarer å gi bort et mål til ålesund. Bola kommer litt i gang men får veldig lite hjelp. Kleiven løper mye men gjør ganske lite offensivt. Hæstad prøver og gjør en hederlig innsats men er altfor klønete og bruker kanten for lite. Goodson fortsetter bra og borgersen er heller ikke ille. Resten var rævva.
Ellers så var kampen utrolig rotete. Vi vet liksom ikke hva vi driver med og vi har ingen tydelig leder. Hvorfor bruker vi ikke kantene? Vi har to gode offensive backer sammen med førstevalgene våre på kantene men så kommer vi ikke til flere innlegg enn 1-2 fra kantene gjennom hele kampen? Her må det lages en skikkelig og tydelig plan tørum! Og hvorfor er det så mange spillere som bare gjemmer seg bort blant ålesundspillere istedenfor å prøve å komme seg løs? Skulle tro folk vil ikke ha ballen i frykt for å drite seg ut.
Noe annet som irriterte meg var hvordan noen gav opp etterhvert, spesielt freeman. Gir jo bort store sjanser fordi han blir irritert mot slutten og gidder ikke følge med. Også når bola filmer mot slutten der så holdt jeg på å spy. Kan noen i start apperatet si til han at han ikke skal gjøre det der??
Banens dårligste: vikstøl og ola. (delvis tørums feil for å ha satt dem der?)
Banens beste: Goodson var fantastisk idag.
Til slutt så vil jeg si at ja vi skulle hatt straffe. Så tenk om branco bare hadde fulgt med på det ene målet. Så lett kunne det vært uavgjort men på grunn av mangel på innsats, presisjon osv så blir det ingen poeng og en utrolig dårlig følelse til neste kamp men jeg håper vi reiser oss samt at noen av skadene blir klare. Jeg håper virkelig at tørum gir alle gutta et skikkelig spark i rævva så knuser vi lillestrøm med kalassiffre :)
Synes 1-5 i målsjanser vitner om griseflaks jeg...
Nå vet ikke jeg hvor du har hentet den statistikken, men jeg har sett andre tall på sjansestatistikken en det du kommer med der. Odd hadde kanskje 1 eller 2 sjanser mer en Start. Og lagene hadde vær sin omgang odd var strået bedre enn oss i 1 omg mens vi hadde 2 omg. Odd var også veldig fornøyd med 1 poeng i den kampen og spilte defansivt på slutten og trakk ned folk. det er ikke slik lag som rudnspiller det andre laget gjør.
Så å komme med at vi hadde griseflaks henger ikke på greip. Det er vel bare en mann i Norge som er enig med deg der Fagermo.
Store Tå
03-05-2010, 22:16
Enig med dem som trekker frem Goodson som Starts beste, og gir også godkjent til Kleiven og Hæstad.
Matta jr spilte for lite til å bli bedømt.
De andre var så dårlige at de burde vært satt på benken til neste kamp - hvis det ikke hadde vært for alle skadene...
Synes i hvert fall Matta jr. og Hæstad bør starte neste kamp.
Hæstad blir kanskje aldri noen stjernespiller, men synes han fortjener tillit etter å ha vist langt bedre innsats enn de fleste andre i klubben i kampene der det har buttet imot.
Har fortsatt tro på at han kan bli en ok klubbspiller.
DMcCarty
04-05-2010, 00:10
Hva skjer med markering?
Markeringssvikt, feilplassering, sløvt, tellefeil..
Feilene florerer og det er flaks det ikke ender med flere mål imot..
Og på toppen av det hele mangler det gnist, lyst og vilje til å prøve å vinne..
Makan
Stig Hornnes
04-05-2010, 07:07
Dette var Start på sitt verste. Mot bedre motstand hadde vi fort opplevd en ny Stabæk eller Molde kamp slik vi så i fjor. Grufullt....
http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=45309
Stig Hornnes
04-05-2010, 07:30
Tørum med klar tale om hvor elendig dette var:
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/toerum-elendig-barnespillere-raevva-fotball-3199684.html
Dette var Start på sitt verste. Mot bedre motstand hadde vi fort opplevd en ny Stabæk eller Molde kamp slik vi så i fjor. Grufullt....
http://norskefans.com/norge/artikel.asp?id=45309
Ganske imponerende at en som tydeligvis mener å inneha tilstrekkelig fotballkunnskap til å dele sine betraktninger med andre lesere av en nasjonal tjeneste som norskefans ikke evner å skrive serielederens klubbnavn korrekt.
Magne Hadland
04-05-2010, 08:36
Jeg tok en kjapp sjekk på historikken, og Start har ikke vunnet en obligatorisk kamp på kunstgress siden 14.september 2008, borte mot Nybergsund.
Dvs. at Knut Tørum sitt Startlag enda har tilgode å ta 3 poeng på kunstgress....
Giovanni
04-05-2010, 10:07
Ikke er jeg overrasket over at Vikstøl ble brukt som en rundingsbøye og spilte som en jævla knøttespiller! Til og med verdens dummeste person kunne forutsett akkurat det der!
At en slik spiller er i a-stallen til Start er en jævla skandale. Ikke god nok for Start 3 en gang!
Fortsetter Start i samme spor så blir de slaktet på en svært stygg måte mot fugla.
Forundret at de ikke har lært noe av i fjor i form av kollektivt sammenbrudd som de tydeligvis er inne i nå, igjen.
Men hva faen Tørum tenker med ved å sette Vikstøl som indreløper tror jeg kun han vet.
Noen burde fortelle mannen at slike valg er total jævla galskap!!
Ganske imponerende at en som tydeligvis mener å inneha tilstrekkelig fotballkunnskap til å dele sine betraktninger med andre lesere av en nasjonal tjeneste som norskefans ikke evner å skrive serielederens klubbnavn korrekt.
Stig har helt rett i at mot en bedre motstander så kunne dette blitt virkelig ille. heldigvis så var det bare Ålesund som ikke evnet å score mer en de 2 målene vi møtte. At Mr åleby er sur på stig for så være det er vel ikke så lett å huske om en middelmådighet som Ålesund/Aalesund skrives med Å eller Aa.
Rekdal skryter av at Ålesund spiller årets kamp om det ikke var tidenes beste fra Ålesund sin side. I såfall så har ikke Ålesund mye å komme med når også de møter lag i form og ikke som ett Startlag som spiller årets dårligste kamp. Start i form er ett mye bedre lag en Aafk i form, det er nå helt sikkert.
Jeg tok en kjapp sjekk på historikken, og Start har ikke vunnet en obligatorisk kamp på kunstgress siden 14.september 2008, borte mot Nybergsund.
Dvs. at Knut Tørum sitt Startlag enda har tilgode å ta 3 poeng på kunstgress....
Start slo vel Odd 2-1 borte i fjor om jeg ikke husker feil
samebror
04-05-2010, 11:43
Vi har ikke spilt ordentlig makrellfotball siden sist kamp Geir Ludvig spilte, og det sier vel litt?
Vi har ikke spilt ordentlig makrellfotball siden sist kamp Geir Ludvig spilte, og det sier vel litt?
Jeg har merket meg det samme, han er nok mer viktig for det offensive spillet enn enkelte av oss hadde trodd...
Start slo vel Odd 2-1 borte i fjor om jeg ikke husker feil
Helt riktig, vi ble snytt for ett mål der også...
Magne Hadland
04-05-2010, 12:19
Helt riktig, vi ble snytt for ett mål der også...
Selvsagt, en glipp fra meg når jeg kikket over resultatlistene. En veldig deilig seier var det også :) :)
Stig har helt rett i at mot en bedre motstander så kunne dette blitt virkelig ille. heldigvis så var det bare Ålesund som ikke evnet å score mer en de 2 målene vi møtte. At Mr åleby er sur på stig for så være det er vel ikke så lett å huske om en middelmådighet som Ålesund/Aalesund skrives med Å eller Aa.
Rekdal skryter av at Ålesund spiller årets kamp om det ikke var tidenes beste fra Ålesund sin side. I såfall så har ikke Ålesund mye å komme med når også de møter lag i form og ikke som ett Startlag som spiller årets dårligste kamp. Start i form er ett mye bedre lag en Aafk i form, det er nå helt sikkert.
Det ville blitt virkelig ille dersom AaFK hadde vist en litt mer effektiv side av seg selv. Det var ikke akkurat som om de store sjansene manglet. Forøvrig skjønner jeg utmerket godt at dere heller vil tro at det var Start som utelukkende var ufattelig rævva enn at motstanderen var dere fullstendig overlegne. Enklere slik da dere om ikke annet får utløp for litt hersketeknikk mot rivaliserende supportere. 110% fair and square.
Det ville blitt virkelig ille dersom AaFK hadde vist en litt mer effektiv side av seg selv. Det var ikke akkurat som om de store sjansene manglet. Forøvrig skjønner jeg utmerket godt at dere heller vil tro at det var Start som utelukkende var ufattelig rævva enn at motstanderen var dere fullstendig overlegne. Enklere slik da dere om ikke annet får utløp for litt hersketeknikk mot rivaliserende supportere. 110% fair and square.
Ja Start spilte totalt ræva det er vel ingen som stikker det under en stol. Så det Stig sier er at vi skal prise oss lykkelig over at det var ett innefektivt lag vi spilte mot som ikke evnet å score mer en 2 mål mot ett så dårlig lag som det Start framstod som i går. Stig har helt rett i at hadde det vært VIf eller andre offensive gode lag som hadde hatt dagen så ville vi nok nærmet oss 2 sifret i går.
Legger som sagt merke til at Rekdal skryter uhemmet over prestasjonen som Ålesund presterte i går. Må vel bety at toppnivået er der hos ålefolket. Alle kamper lever sitt liv det vet alle. Men Start sin kamp mot VIF tidligere i sesongen var av en helt annen kaliber enn det vi så i går fra Åfk. Men jeg unner dere å ligge på toppen og sug på karamellen. Skal heller ikke se bort fra at Åfk kan kjempe om en medalje, det er mer en vi kan si i Start der prestasjonene er fra det helt store til den dypeste dal (som i går)
Ja Start spilte totalt ræva det er vel ingen som stikker det under en stol. Så det Stig sier er at vi skal prise oss lykkelig over at det var ett innefektivt lag vi spilte mot som ikke evnet å score mer en 2 mål mot ett så dårlig lag som det Start framstod som i går. Stig har helt rett i at hadde det vært VIf eller andre offensive gode lag som hadde hatt dagen så ville vi nok nærmet oss 2 sifret i går.
AaFK har vært alt annet enn inneffektive så langt i sesongen og har skåret flere mål enn samtlige lag foruten Start. Vi evnet å skape sjansene og ville normalt også evnet å omsette dem i enda flere mål. Men dere må gjerne tro at det er effektivitet som skiller et godt offensivt lag fra et dårlig, og ikke evnen til å komme til mulighetene.
Alle kamper lever sitt liv det vet alle. Men Start sin kamp mot VIF tidligere i sesongen var av en helt annen kaliber enn det vi så i går fra Åfk.
Dere slapp inn 3 mål og holdt på å kaste bort en sikker seier grunnet ukritisk angrepsspill. Det er kombinasjonen av godt og klokt forsvarsspill, samt klinisk angrepsspill som holder et lag jevnt høyt på tabellen, ikke hawaii-fotball opp og ned i mente.
Vi tapte helt fortjent. Aafk produserte 4-5 sjanser, Start 2 pluss vi skulle hatt ett klart straffespark. Så utfra sjanser så vant dere fortjent men langt fra en kamp med mange sjanser, heller ikke fra Aafk som spilte tidenes beste kamp (sitat Rekdal)
Men at dere var bedre enn oss i ballbesittelse og spill er helt klart det legges vel ikke skjul på av noen av oss. Vi er bare glade for at vi møter ett såpass lite effektivt lag som ikke klarer å produsere flere sjanser selv om en mener å spille så "sabla" bra.
De som har sett både denne kampen og feks Start-Vif eller Start RBK der Start var nærme seier på Lerkendal er vel ikke i tvil om at dette er kamper av mye større kvalitet en gårsdagens etter min mening dårlige kamp. Elendig av Start på det gjevne av Aafk.
Så det vi ler litt av i sør er måten kampen blir "hauset" opp av Rekdal. Jeg ser på Aafk spillet i går som helt ordinært men godt nok til å ha full kontr på ett veldig dårlig Startlag.
Selvsagt er en kamp hvor begge lag evner å spille god fotball også en mer underholdende kamp totalt sett. Dårlig forsvarsspill fra begge leire og ditto vilje til å satse offensivt skaper underholdende kamper, enkelt og greit. Forøvrig skal dere få lov til å fortsette å mene akkurat hva dere måtte mene om gårsdagens kamp - som seg hør og bør. Subjektive oppfatninger hører hjemme i foraer som dette, naturlig nok.
Stig Hornnes
04-05-2010, 14:09
Jeg traff tydeligvis et ømt punkt tidligere. Aalesund (happy?) har vært gode til nå i sesongen, det er vel en grunn til at de ligger der de ligger. Men i gårsdagens kamp var Start så svake at det er vanskelig å si noe annet enn at poengene ble servert på et sølvfat. Det ble gjort så mange personlige feil i upressede situasjoner at man neppe kan tilskrive Aalesund den hele og fulle æren for kampforløpet. Start var en like stor trussel for seg selv som Aalsund var for dem. Derfor mener jeg også at Aalesund ikke var spesielt gode i går, et godt lag skal klare å utnytte en motstanders feil på en bedre måte enn det Aalesund gjorde i går.
Ole Gilboe Hermansen
05-05-2010, 05:47
Gutta hadde en dårlig dag på jobben på mandag. Kijpt, men sant.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.