Se full versjon : Start - Lillestrøm (kamptråd)
frankieboy
04-05-2010, 03:13
Tid: Torsdag 6.mai kl.1800
Sted: Sør Arena
Før kamp: Up-Town
-----------------------------------------
Tabellen:
6. Start 9 4-3-2 19-16 15 poeng
7 LSK 9 4-2-3 13- 4 14 poeng
Etter en gedigen nedtur mot Aalesund, er det vanskelig å vite hvor positivt det er med ny kamp allerede nå til torsdag. Normalt er det bra med ny kamp umiddelbart etter en dårlig prestasjon, men skadesituasjonen er nå så ille at hver dag med hvile er viktig for Start.
Har vi ikke flere tilgjengelige spillere enn det vi hadde mot Aalesund, så kan det fort gå mot årets første tap på hjemmebane.
Vi møter et Lillestrøm lag som oser av selvtillit etter 4-0 hjemme mot Sandefjord og med kun 4 innslupne scoringer til nå i sesongen. De har faktisk ikke tapt siden de også ble sendt hjem i skam fra Color Line stadion med 0-3 i sekken. Etter dette har de 13-1 i målforskjell, og det etter å ha spilt borte mot bl.a Viking og Rosenborg.
Ser vi litt på laget til LSK, så har de ingen som har scoret noe veldig til nå. De har faktisk 5 spillere som har 2 scoringer hver og 3 spillere som har scoret 1 mål.
Deres beste spiller i følge VG-børsen er Nosa Emanuel Igiebor med et snitt på 5,56.
Beste Startspiller er forøvrig Clarence Goodson og Christian Bolanos med et snitt på 5,11.
Blir veldig interessant å se hva slags lag Start stiller med. Det kan ikke bli verre enn mot Aafk, og nå har vi iallefall fått noen svar i forhold til eks Vikstøl.
Kan vi håpe på at Owello og Mads er tilbake?? Savner definitivt Owello på midten.
Et annet spenningsmoment er å se hvor mange som tar turen på Start-kamp. Det viste seg jo at folk uteble selv etter festfotball i Trondheim og Bergen. Da er det vel ikke noen grunn til å tro at folk plutselig vil ta turen en torsdag kveld etter et ydmykende tap i Aalesund?
Jeg er veldig fornøyd om vi passerer 8000 i denne kampen, selv om jeg selvfølgelig skulle ønsket at folk virkelig støttet laget nå når de møter litt motgang. Men slik tenker selvfølgelig ikke sørlendingene og det beviser at vi har langt igjen til en fotballby som Aalesund...
Vel, jeg kan uansett komme med en oppfordring om å ta turen. Start trenger spiller nr 12!
Jeg avslutter med sangen vi hørte fra de tilreisende Start-fans i Aalesund:
IK START te æ dør... te æ dør... te æ dø-ø-ør....
Burde kanskje gjøre om den sangen til
IK Start te æ giddår te æ giddår te æ giiiddåår...
For i går var Top Gear gøyere enn Start kamp. Glad jeg ikke så 2. omgang.
Forlanger en nivåheving på minst et par hakk her, forhåpentligvis er Owello og Fevang tilbake her. Gutta bør få seg en skikkelig oppstrammer nå og skjerpe spillet sitt slik vi vet de kan.
Lillestrøm er et lag som nesten ikke slipper inn mål, men nå er de forhåpentligvis så høyt oppe etter den siste storseieren at de tror de er verdensmestere.
Gode nyheter:
Stokkelien og Bruer Hanssen spiller for Start 2 i dag - tirsdag, og er dermed klare til kampen mot Lilletrøm!
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=493914
doppelt gemoppelt
04-05-2010, 20:54
Ingen tvil om at de som er på skadelisten nå er super verdifulle for laget.
Men slik spillet er uten dem er jo en tankevekker.
Jeg kunne tenkt meg en kamp uten freeman og prøvd ola(som har prøvd med ok kamper før) eller Hæstad. Er faktisk lei av å se han, mulig et svik fra min side men nok er nok.
Jeg tror vi tar LSK om vi får Fevang evnt owello/bruer og stokkelien tilbake samt fjerner klippekortet til Freeman.
Magne Hadland
04-05-2010, 21:04
Gode nyheter:
Litt dårligere nyheter:
"I andre omgang fikk også Mads Stokkelien slippe til. Helt mot slutten av kampen er han i en duell og får et overtråkk igjen. Det så ut til å være det samme overtråkket som har holdt ham ute de siste kampene. Han gikk rett av banen.
Etter en kjapp undersøkelse var konklusjonen at det var litt for tidlig å si hvor alvorlig det var."
Fra kampreferatet ang Start 2 - Randaberg på ikstart.no
Så litt mer gode nyheter:
Bruer Hanssen var veldig bra i første omgang!
Jeg tror vi tar LSK om vi får Fevang evnt owello/bruer og stokkelien tilbake samt fjerner klippekortet til Freeman.
Morten Hæstad var en av de mindre dårlige mot Aalesund. Han kan vel spille høyreback?
Jeg mener Hæstad skal få lov til å prøve seg på enten høyrebacken eller høyresiden etter det gode innhoppet mot Aafk. Jesper bør snart slippe til midtstopper plassen for Bård, visst ikke han spiller der blir han vel i Fevang rollen igjen for han gjorde tingene sine der i innhoppet (Han scorte faktisk for Start 2 idag).
Jeg er også enig i at Freeman for alt for mye tillit av Tørum.
Jeg mener også at, here it goes... Bola bør bli satt på benken og kanskje komme innpå i andre omgang. Slik at Tørum kan vise at han og andre ikke bare sløve utpå der som han har gjort nå i 3-4 kamper på rad.
Men mest sannsynligvis kommer han ikke til å gjør noe radikale forandringer, det skjer jo bare under mange skadeproblemer.
Blir vel:
Høie
Freeman - Goodson - Borgersen - Vikstøl
Bolanos - Kleiven - Ola(Bruer) - Børufsen
Mathiesen (Stokkelien)
Årst
Ønsketenkning-formasjon:
Nilssen
Ola - Goodson - Mathiesen - ? (har vi ingen alternativ til Vikstøl eller Branco?)
Hæstad - Kleiven - Bruer - Børufsen
Stokkelien - Årst
Forutsetter at Bruer og Stokkelien blir frisk. Bola kommer innpå når det trengs. Freeman og Haralsen kan gå å registrere seg for dagpenger på Nav.
Har veldig lyst til å se Espen Knutsen få et innhopp i sin posisjon snart. Kanskje vi har vår Stefan Strandberg allerede, han spiller jo fast på g19. Det gjør også han Lars Sætra som nesten spiller fast på godset.
Høie
Freeman(Morten)
Goodson
Bård(Jesper)
Branko
Bola
Christer
Ola(BH)
Espen
Mads(Jesper)
Årst
Roy_Keane
04-05-2010, 23:32
jeg VIL ha inn Rune N i mål.
resten for bli som det blir... :)
Rune Nilssen var visst ikke en gang i troppen til Start 2 i går. Kan fort bety et sceneskifte - noe som i mine øyne pokker meg er på tide...! PBH og Mathisen hevet laget den tiden de spilte (1.omg.); det var ihvertfall merkbar forskjell på de to omgangene. Knudsen klarte seg utmerket på stopperplass (enig med deg, reiGN). Pepa var sånn passe på høyreback. Stokkelien hadde noen avansement med ball. Viktigst at han med igjen...
Så lenge Fevang er ute, virker det som Bola ikke funker på høyre kant. Så fremst ikke Tørum putter han i Fevang-rollen, bør han få varme benken litt (stadig enig med deg reiGN). Det åpner for Freeman litt lengre framme. Eller at han får roet seg ned på benken en kamp eller så? Og da er det - sørgelig nok - Morten Hæstad som venter.
Håper Vikstøl aldri får spille noe annet enn venstreback.
Oladapo ser i beste fall ut som en halvgod Adecco-spiller, i en evig reprisesekvens anno Sportsrunden 1987... La oss/han spares, Tørum, sånn at han kun får sporadiske innhopp mot slutten av enkelte kamper.
Borgersen har tapt seg noe sinnsykt. Sliter med tempo/plassering. "Tré av" med verdighet, Bård. Slipp til de yngre kreftene, Tørum.
Som en oppsummering håper/tror jeg laget blir sånn på torsdag:
Nilssen
Knudsen - Mathisen - Goodson - Vikstøl
Hæstad - Kleiven - Bruer Hanssen - Børufsen
Bolaños
Årst
Innbytter: Stokkelien (30 min for Bola/Årst), Freeman (20 for Hæstad), Ola (10 for Bruer Hanssen).
PS. KHH tok ca nivået i 2.div. i går - m.a.o. der han hører hjemme...
bhnilsen
05-05-2010, 12:56
Dette er laget jeg tror han tar ut.
Høie
Hunter - clay - Jesper - branco
Bola - Ola - PBH - Espen
Kleiven
Årst
Håper på at han bytter ut Branco med Ani og Jesper med Knidsen
Og at Årst får hvile til neste kamp og kjøre Jesper på top.
Synes det er for mye press på Årst fortiden.
magnussl
05-05-2010, 14:08
Bilder fra dagens trening for de spesielt interesserte:
http://magnusstorm.blogg.no/1273060507_bilder_fra_start_tren.html
Ser ut som Stokkelien blir klar, da håper jeg på dette laget:
Høie
Hæstad-Goodson-Mathisen-Vikstøl
Bolanos-Kleiven-Bruer-Børufsen
Stokkelien-Årst
Lillestrøm scorer lite på bortebane, men de er utrolige gjerrige bakover, forhåpentligvis kan vi få åpnet forsvaret deres ved å kjøre høyt tempo mot dem, da må presisjonen opp ihvertfall fra det vi har prestert i det siste.
Helt enig med Jegers, det er laget vi må håpe på. Men jeg er stygt redd for at Ola blir å se i førsteelleveren, og muligens at Bård kommer inn for Jesper.
frankieboy
06-05-2010, 13:54
Ser på fvn.no at både Goodson, Borgersen og Knutsen er usikre med skade..
Da kan det vaere at våre to eneste midtstoppere tilgjengelig blir Knut Henry Haraldsen og Jesper Mathisen...
Ellers er det hyggelig at Petter og Mads ser ut til å bli klare!
Viktig å få det første målet i kveld!!
Ellers en helt åpen kamp!
Magne Hadland
06-05-2010, 14:20
Da er laget klart: http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=493947
Goodson er ikke med..Bruer Hanssen og Stokkelien inn på laget.
Selv om det er trist at Goodson er ute så er det bra at Jesper endelig får muligheten som midtstopper. Han trenger å få tid i den rollen til den dagen Goodson stikker. Jeg tror Mathiesen passer bra til Kippe på dødballer også.
Ellers håper jeg vi knuser LSK.
frankieboy
06-05-2010, 18:07
Fantastisk åpning på kampen.. Deilig at Jesper fikk uttelling. Det betyr mye.
La oss fortsette!!!
frankieboy
06-05-2010, 18:20
SINNSYKT DEILIG!
Bola virker veldig frisk i starten og vi ser hvor viktig det er!! Fantastisk at Mads putter sitt første...
Ellers har Kenneth Høie spilt meget solid i starten!
Kom igjen GUTTER!!!
Knut, kan noen andre ta straffer er du snill?
på forhånd takk.
Historiens svakeste straffe??
Andreasmj
06-05-2010, 18:38
Litt vel optimistisk av Bolaños, men det er vel ikke første gang heller...
frankieboy
06-05-2010, 18:38
Knut, kan noen andre ta straffer er du snill?
på forhånd takk.
Er rimelig sikker på at du får ønsket oppfylt.
Er det svakeste straffesparket som noensinne har blitt tatt på Sør Arena iallefall!
Mads Stokkelien tar det neste! Eller Ole Martin... Eller Christer.... Bare ikke Bolanos!
Beste forsvarsspiller så langt: Ole Martin Årst
Andreasmj
06-05-2010, 18:50
Årst er en fantastisk spiller overalt på banen.
Stemning for Freeman ut - Hæstad inn?
Ellers er det godt å se PBH på plass igjen.
Faen meg utrolig. Var sikker på at kampen startet 19:00, så har prestert å gå glipp av 1. omgang.
Hvordan har omgangen vært? Kort oppsummert?
Espen K G
06-05-2010, 19:00
Stemning for Freeman ut - Hæstad inn?Aldri! Freeman sliter en del, men mye av dette er fordi han får lite støtte i forsvarsjobben på den siden. Opptil flere ganger har de vært to mot Freeman der ute, fordi Bolaños har trukket innover i angrepet og ikke kommer (ikke gidder?) hjem på sin side igjen. Det er faktisk Kleiven som har hjulpet Hunter best der. Forstår godt at han er sur der ute, når han blir helt alene.
Det skal veldig mye til før han blir dårligere enn Morten på høyre back. Morten løper og løper, men det er stort sett alt.
Ellers er det særdeles gledelig å se at Jesper igjen viser gode takter i forsvarsspillet sitt, i tillegg til å være et godt angrepsvåpen med scoring i tillegg til oppbyggingsfasen. Fortsetter han slik blir Bård benket kjapt tror jeg.
BB: Moen? Gjør faktisk en god figur der, med bare litt (minimalt) slurvete dømming. Djevelen fryser i dag er jeg redd :)
Espen K G
06-05-2010, 19:01
Faen meg utrolig. Var sikker på at kampen startet 19:00, så har prestert å gå glipp av 1. omgang.
Hvordan har omgangen vært? Kort oppsummert?Bra begynnelse av Start, og meget effektive. Etter hvert har Fuglan overtatt mer og mer, uten å komme til veldig store sjanser.
frankieboy
06-05-2010, 19:01
Hvordan har omgangen vært? Kort oppsummert?
Start effektive... men hissige og bra innsats. Start (Bola) bommet på straffe etter hands på Tarik. Elendig trilleball midt på keeper - som utrolig nok ikke holdt ballen.
Ellers bra jobb defensivt synes jeg. Bola er bedre enn på lenge og Mads klarer seg bra. Ole Martin veldig god. Bra omgang.
Viktig å få 3-0 tidlig og drepe kampen..
Bra begynnelse av Start, og meget effektive. Etter hvert har Fuglan overtatt mer og mer, uten å komme til veldig store sjanser.
Takker til deg og Frankieboy
Begriper ikke at Høie skal bokse på hver eneste ball. Når var siste gang han holdt en ball? Eller i det minste prøvde å dempe den med håndflatene?
TV2s kommentator mente det var fordi de nye ballene vingler, men kunne i se at den gjorde det i dette tilfelle i alle fall.
frankieboy
06-05-2010, 19:28
Begriper ikke at Høie skal bokse på hver eneste ball. Når var siste gang han holdt en ball? Eller i det minste prøvde å dempe den med håndflatene?
TV2s kommentator mente det var fordi de nye ballene vingler, men kunne i se at den gjorde det i dette tilfelle i alle fall.
Har vel kanskje noe å gjøre med den lave sola han får midt i trynet...
Ellers surt at Start får en feilaktig offside avgjørelse i mot, og så går LSK rett opp og scorer. Nå blir det tøft..
Hadde bare Bola satt den straffen....................
Har vel kanskje noe å gjøre med den lave sola han får midt i trynet...
Hvis han ikke ser noe, gir det jo enda mindre mening å bokse rett i bena til motstanderens spiss... Jeg mener at når det er veldig få spillere i boksen er det mye farligere å bokse. Ramler den ned hos motstanderen, blir det jo nærmest en alene-mot-keeper-situasjon.
Latterlig å gi bort en 2-0 ledelse
Espen K G
06-05-2010, 19:38
Med lua i hånda serveres kampen til Fugla :( Skal faen ikke være lov!
Bola syndebukk deluxe nå!
Ikke tvil om at det trengs forsterkninger når vinduet åpner igjen
fishkillen
06-05-2010, 19:39
er dette mulig. Midtbanen holder jo ikke følge i det hele tatt.
At ikke Tørum bytter ut Kleiven eller Bruer Hansen, er jo en gåte.
Er så typisk...
Ikke ser det ut til at start har en plan over angrepsspillet heller.
Espen K G
06-05-2010, 19:40
Ikke tvil om at det trengs forsterkninger når vinduet åpner igjenHvorfor det? Vi spilte bra første omgang, men etter pausen stiller gutta med hendene lomma og ser på at LSK spiller ball. Er ingenting feil med kvaliteten på spillerene, men på innstillingen når de leder 2-0. Uprofesjonelt, som du ikke får kjøpt deg til sånn uten videre.
Bård Larsen
06-05-2010, 19:41
Ikke til å tro.......Det var helt tomt for bensin etter tjue minutter. Helt tomt. Har ikke sett på maken. Det må jo sitte i hodet....
Ikke tvil om at det trengs forsterkninger når vinduet åpner igjen
Ja, det er noe som heter å "spare seg selv til fant". I det minste EN ny forsvarsspiller hadde vi fått mange ekstra poeng på.
Jeg går og henger meg dette her tok kaka det skal faen meg ikke være mulig
Hvis Start har ambisjoner om å kjempe i toppen så trengs det en bedre venstreback,han har jo ikke vært solid denne sesongen
Espen K G
06-05-2010, 19:44
Hvis Start har ambisjoner om å kjempe i toppen så trengs det en bedre venstreback,han har jo ikke vært solid denne sesongenHelt OK det, men det er ikke han alene som er skyld i at vi taper denne kampen. Det er hele innstillingen i laget. Hverken mer eller mindre!
Jeg går og henger meg dette her tok kaka det skal faen meg ikke være mulig
Jeg joiner.. dette er bare forferdelig.
Andreasmj
06-05-2010, 19:49
En omgang så var vi tilbake på nivået mot AaFK. Faen...
Jeg har prøvd å følge med på tekstoppdatering på nett, og det virker som denne andreomgangen følger rekken av mildt sagt ubrukelige omganger som har vært spilt i de siste kampene. Absolutt ikke bra det her. Håper virkelig de klarer å snu denne trenden snart.
Bjørn Ove Norlan....
06-05-2010, 19:52
Håper bare vi når 30-35 poeng denne sesongen.....latterlig forsvarspill
Hvis ikke jeg tar feil så har bolanos brent 3 av 4 straffespark nå, hvis vi ser bort ifra straffekonkurransen i cupen i fjor?
Hvordan er det mulig
lede 2-0 brenne straffe og tape på hjemmebane ?
Er det noe med innstillingen eller?
Har start blitt hausa opp?
Skuffende
Stig Hornnes
06-05-2010, 19:55
Jeg fatter ikke at det er mulig å slippe inn 3 mål i denne kampen også. 19 baklengs totalt plasserer oss helt i bunnsjiktet i ligaen. Det holder rett og slett ikke. Nå har jeg mest lyst til å gå å legge meg, dette var enormt skuffende etter det som var en oppløftende første omgang.
Utilgivelig dette. Å tape 2-3 på hjemmebane mot svakere plassert lag, når man leder 2-0 til pause handler utelukkende om holdninger og innstilling.
Elendig. Absolutt alle gjorde feil. Kleiven og spesielt Petter på midten var fantastisk dårlige og samarbeidet utrolig dårlig med forsvaret. Utrolig at petter fikk lov til å være på banen så lenge.
Latterlig å bestemme seg for å ikke å løpe etter man har fått kampen i sin hule hånd. Da fortjener man å tape!
Skjerpings tørum! Her er det noe som MÅ skje! Det kan ikke være slik at man må få hånda til motstanderen kjørt opp i rassen før man begynner å prøve å spille igjen. Og hvorfor driver vi med disse lange ballene? Stokkelien og årst taper jo 99% av dem?? Rævva taktisk.
Tør ikke tenke på hva som skjer neste kamp...
Espen K G
06-05-2010, 19:57
Utilgivelig dette. Å tape 2-3 på hjemmebane mot svakere plassert lag, når man leder 2-0 til pause handler utelukkende om holdninger og innstilling.Det kan ikke sies enklere enn dette! Har ingenting med de fotballtekniske ferdighetene å gjøre, men det som sitter inne i hodet på dem.
Søppel!
Dette var RÆVA!!! 2 omgang kunne de jo latt være å spille...
Jeg kan tilgi Bola en straffebom når tverra står å dirrer etter forsøket. En slapp triller inn til keeper?! Det er på tide å la noen andre ta straffa da!
Store Tå
06-05-2010, 20:01
Nok en nedtur.
Tydelig at vi savnet Goodson i dag. Tror vi hadde vunnet hvis han hadde spilt i stedet for Borgersen.
Og nå skal vi opp til kunstgresshelvetet i Tromsø for å avslutte Helvetesuka.
Med Goodson hadde vi unngått 2-2 målet, og med ordentlige backer hadde vi unngått de to andre.
Vi taper fortjent. Kan noen fortelle meg hvorfor Bolanos fremdeles tar straffene? Fordi han traff mot Rosenborg i fjor?
Kjenner jeg gleder meg til vi skal til Tromsø allerede på søndag. Gjentagelse av kampen på Aker-stadion i fjor?
Når Start skal tette igjen forsvaret på 2-0, så gjør de jo det helt motsatte.. Jeg har sansen for Tørum, men dette har han ikke styr på!
Og hva med Freeman? Han var jo helt borte.. Pepa er muligens ikke noe kjempealternativ, men det kunne jo ikke bli særlig mye verre enn det Hunter holdt på med.
Store Tå
06-05-2010, 20:08
Synes Hæstad var ganske god i den perioden han fikk. Dvs bedre enn de fleste andre.
Dette er andre gang på rad han kommer inn og hever laget. Synes han nå fortjener å få starte en kamp. Enten på høyreback eller høyre kant.
Bolaños kan eventuelt starte på venstresiden eller som hengende spiss.
Vi taperfortjent etter nok en elendig kamp. Men er ikke enigi at 2 omg er så veldig mye værre en 1 omg. Vi er veldig heldige med 2-0 tross ett brent straffe i 1 omg. i andre så kjemper LSK bakover og ingenting stemmer for oss. Kun de siste 10 da LSK er fornøyd med 2-2 og seinere 3-2 så tar vi mer over naturlig nok.
Det som er klinkende klart er at vi mangler ok og gode spillere. Begge backene våre er elendige. Pluss vi mangler mye på midten også. Vramme kan vi ikke vente mer av de som spilte , både Årst og særlig Stokkelien gjorde n ok kamp tatt i betrakning det bastante forsvaret de spilte i mot.
Og nå skal vi opp til kunstgresshelvetet i Tromsø for å avslutte Helvetesuka.
Hvis Goodson ikke spiller er det ikke noe vits i å se på engang.
I dag så legger jeg skylda på vår arrogante sør-amerikaner Bolaños, han har brent to straffer på rad nå. Men straffen i dag det er noe av det verste jeg har sett noen sinne av en Start-spiller.
Straffebommen gjorde også at LSK-spillerene fikk ett større håp om poeng og kjempet seg videre til seier. Vi hadde garantert vunnet om Bolaños haddde skåret på den.
Synes dette begynner å se faretruende likt ut som andre halvdel av sesongen i fjor
Synes dette begynner å se faretruende likt ut som andre halvdel av sesongen i fjor
Problemet er bare at i fjor startet problemene halveis i sesongen, nå starter de etter at en tredjedel er unnagjort.
Hvis Start fortsetter å spille sånn som de har gjort i det siste, så er jeg redd for at en viss amerikaner ved navn Clarence Goodson og en ving ved navn Bolaños kommer til å forsvinne til sommeren.
Mister vi de til sommeren så rykker vi ned, det er det ingen tvil om. Start har heller ingen penger til å forsterke noe i sommer. Og på papiret er vi helt klart ett bunnlag og alle eksperter tippet oss langt nede på tabellen.
Og når Tromsø vinner over oss så kan vi havne på en tiende plass på tabellen, og det er ikke langt fra bunnen altså. Da spøker det skikkelig.
Og ja, jeg ser vinnersjansene mot Tromsø som minimale. Når tok vi poeng sist mot Tromsø i nord? Vi sliter alltid der oppe. Vi sliter alltid på kunstgress.
Jeg ser at noen nevner at dette ligner veldig på vår dårlige periode i fjor årets sesong, men jeg synes at dette begynner å ligne mer og mer på 2007-sesongen. Den startet også bra med en 2-4 seier over Aalesund hvor Børufsen fikk sitt store gjennombrudd, akkurat som Kleiven fikk i sin første kamp i år. Men så dalte det nedover.
Husker godt den kampen der vi ledet 0-2 mot Strømsgodset også snudde de det som Lillestrøm gjorde i dag til 3-2. Slike tap er det verste som fins. Jeg synes denne kampen her var verre enn 5-0 tapet mot Stabæk og 4-1 tapet mot Lyn, kanskje også 8-1 tapet mot Molde.
Folk snakker også om etter en god kamp at Start kommer til å ta medalje eller havne på topp 5. Det er bare drømmer. Nå må Start kjempe for å overleve i Tippeligaen, og unngå nedrykk. Rykker vi ned i år så kommer vi til å ende opp som Lyn.
Supporteren
06-05-2010, 21:11
Det gjør meg ingenting om Bolanos forsvinner. Han kan bare ryke og reise for min del. Skjønner godt at han ble benket i OB. Skjønner dessuten godt at folk holder seg hjemme. Vurderer det nesten selv, etter å ha gått glipp av 2 hjemmekamper på 8 år. Dette er håpløst.
Nå er det faen med på tide at Tørum bytter ut noen pga av dårlige prestasjoner...
Bård Borgersen irriterer meg noe vanvittig.
1) Han er lutgammal
2) Når han klarerer i feltet gjør han det alltid rett OPP slik at det blir nye farlige dueller
3) Han er på nivå med Erik Hagen i pasningsnivå, og mæler stort sett ballen ut over linja.
4) Han løper like fort som meg.
5) I dag blir han til og med lempet bort i dueller av en liten islending uten skjegg og med hårbånd.
Hunter Freeman gidder jeg ikke begynne på engang. Vikstøl likeså.
Men det er jo tydelig at Start spillerne gikk til de grader tomme etter å ha bestemt seg noe voldsomt for å vinne kampen fra begynnelsen. Kondisen holdt i tjue minutter. Liten tvil om at spillerne er dårlig trent. Tror Tørum er alt for hyggelig.
Vi trenger:
1) Knut Torbjørn Eggen
2) Avni Pepa på høyreback
3) Mathisen og Goodson i midtforsvaret.
4) Knudsen på venstre back
5) ALLTID fem midtbanespillere... se rommene i dag.
Faen med noe galt med huet til denne gjengen her. Ser det gang på gang, mentaliteten er den man finner hos tapere, derfor taper man.
Orker ikke grave meg ned pågrunn av dette tross alt, solen skinner, og det finnes viktigere ting i livet enn å bruke tiden på denne tragiske gjengen her.
Jeg fatter ikke at det er mulig å slippe inn 3 mål i denne kampen også. 19 baklengs totalt plasserer oss helt i bunnsjiktet i ligaen. Det holder rett og slett ikke. Nå har jeg mest lyst til å gå å legge meg, dette var enormt skuffende etter det som var en oppløftende første omgang.
Da er det på tide med en ny tråd... Om keeperen...
Bola må benkes neste kamp, så kanskje han forstår att det ikke er en selvfølge att han spiller!
samme med vikstøl!
Veldig skuffende, selv om 2-0 ledelsen til pauser ufortjent selv med straffemiss. Men masse piss i tråden her som f.eks at Morten Hæstad har hatt gode innhopp som gjør at han må starte neste kamp og at Bolanos er ubrukelig og må selges.
Dette er en kombinasjon av manglende fotballferdigheter hos en del av spillerene, det mentale, tynn stall og handlingslammelse av Tørum.
1. Backene var grusomme i dag igjen.(Så absolutt ingengrunn til å signere 35 år gamle Steinar Pedersen før dagens kamp, men nå er jeg for)
2. Stopperduoen Mathisen/Borgersen kjempet heroisk, men får lite hjelp fra midtbanen, og må stadig ut på sidene og rette opp feilene av hjelpeløse backer. Stor forskjell på forsvaret med og uten Goodsen.
3. Børufsen er dessverre tilbake på samme nivå som i fjor.
4. Årst og Stokkelien går etterhvert tomme, og vi har absolutt ingen å bytte dem med.
5. Med dalende publikumstall, så blir det sikkert nok et år med dundrene underskudd, og ingen midler til spillerkjøp.
6. Tap mot Tromsø har jeg alt kalkulert med, og driter vi oss ut mot Kongsvinger 16 mai, så er flausen komplett.
Veldig skuffende, selv om 2-0 ledelsen til pauser ufortjent selv med straffemiss. Men masse piss i tråden her som f.eks at Morten Hæstad har hatt gode innhopp som gjør at han må starte neste kamp og at Bolanos er ubrukelig og må selges.
Dette er en kombinasjon av manglende fotballferdigheter hos en del av spillerene, det mentale, tynn stall og handlingslammelse av Tørum.
1. Backene var grusomme i dag igjen.(Så absolutt ingengrunn til å signere 35 år gamle Steinar Pedersen før dagens kamp, men nå er jeg for)
2. Stopperduoen Mathisen/Borgersen kjempet heroisk, men får lite hjelp fra midtbanen, og må stadig ut på sidene og rette opp feilene av hjelpeløse backer. Stor forskjell på forsvaret med og uten Goodsen.
3. Børufsen er dessverre tilbake på samme nivå som i fjor.
4. Årst og Stokkelien går etterhvert tomme, og vi har absolutt ingen å bytte dem med.
5. Med dalende publikumstall, så blir det sikkert nok et år med dundrene underskudd, og ingen midler til spillerkjøp.
6. Tap mot Tromsø har jeg alt kalkulert med, og driter vi oss ut mot Kongsvinger 16 mai, så er flausen komplett.
Bra skrevet, stiller meg bak alt du skriver.
doppelt gemoppelt
06-05-2010, 22:44
Nok en gang så går start ut i 2 omg for å selge seg, invitere og legge seg bakpå. Gang på gang på gang. faen.
Etter nok en gang å ha spilt en grei 1 omg. Denne gang mot LSK som vi hadde helt og fullstendig kontroll på.
Nå er det slutt på unskyldningene Tørum, du ska få lov til å svare for deg her.
LSK som alle andre lag vi møter bruker Freeman som rundingsbøye. De ser hvor svak han er og hvor start er sårbare.
Denne mannen skal ut av sør arena. Inn med ungutta våre og fremtiden. De ville ikke gjordt det dårligere.
Jesper og Bård prøver alt de kan. all honnør.
Årst jobber, bola jobber bra defensivt men hva skjer med Bola om dagen?
Hovedproblemet etter backene er sentralmidtbanen som LSK løper sønder og sammen. De løper rett igjennom faktisk.
0 rèelle målsjanser i 2 omgang er skammelig sammen med målforskjellen på tabellen.
Lukter en tøff høst sammen emd Hønefoss, vinger og Sandefjord.
Stopperne får lite og ingen hjelp hverken fra backene eller sentral midtbane. Det ble for langt mellomrom mellom midtbanen og forsvarsrekka. Jeg støtter Tusse som vil ha tre sentralt. For å få et ballansert lag må man alltid begynne bakfra, tryggheten sprer fremover. Noe slikt:
Høie
Hunter/Avni/Knudsen - Goodson - Jesper/Bård - Branko/Vikstøl(Knudsen
PBH/Ola
Bola - Christer/Owello - Fevang - Børufsen
Årst/Mads
For å få et ballansert lag må man alltid begynne bakfra, tryggheten sprer fremover. Noe slikt:
Høie
Syns så tydelig du mente at tryggheten må begynne bakfra og spres fremover...
Ole Gilboe Hermansen
07-05-2010, 06:49
Var jævla skuffende i går. Men, nå må vi ikke grave oss ned.
Millonarios
07-05-2010, 13:00
For å ta frem noe positivt må det være Mads Stokkeliens ballbehandling. Jeg har vært bekymret for at teknikken hans, som ikke var imponerende ifjor, skulle bli en hindring for en mulig stor karriere. Nå gjør han derimot ting med ballen som han på samme tid ifjor ikke var i nærheten av.
Giovanni
07-05-2010, 13:26
Det som er mest skremmende er at det bare er en stopper i klubben som viser vilje for å gå i duellene med en eneste tanke, nemlig å vinne ballen. Og da tenker jeg selvsagt på Goodson. Alle andre, Bård, Jesper og Haraldsen viser så veik duellstyrke og beslutsomhet at det gjør vondt langt inn i sjelen.
På tide at Knudsen får sjansen, når de andre på 19-landslaget matcher nivået, burde det ikke være noe i veien for at han ikke takler det.
Var aldri noe kjempefan av Johnsen, men nå har jeg faktisk begynt å savne han på backen.
Skilpadda på venstrebacken nå tar snart livet av meg, det samme gjør også jegeren på høyre.
Bolanos virket faktisk mer pigg enn på flere kamper, men Børufsen virker til å være ute av det. Men offensivt virker Start og Tørum helt handlingslammet. Virker totalt planløst, og bortsett i fra et par tilløp til halvsjanser, samt den siste til Årst, så var Start totalt ufarlige i 2. omgang i går. Skremmende!
De virker også til å være dårlig trent, kan ikke bare være tilfeldig at de raser som et korthus i hver jævla kamp.
På tide at Tørum begynner å tenke utenfor boksen, og slutte med alle klippekortene som florerer. På tide at både han og laget begynner å tenke som vinnere, lite som vitner om det nå for tiden.
doppelt gemoppelt
07-05-2010, 22:02
Å slippe lillestrøm inn i kampen i går er taktisk bommert av tørum og feilskjær av dimensjoner på innstillingen til spillerene.
Om Tørum ikke ser det samme som alle andre. Stopperene får ingen hjelp av Backene, kun å se de blir brukt som rundingsbøyer. Løp på innside og utside.
Sentral Midt blir løpt i filler og passert ved enkle passninger.
Dette var en kamp vi hadde full kontroll på på 2-0.
Det beste eksemplet på freemans manglede prestasjoner er da han i stede for å stå på beina i egen 16 meter å ha kontroll så legger han seg ned i for å gjøre en enkel takling UTEN sikring bak. Dette er skolelærdom Hunter.
Andre er God kontring der han velger å skyte da vi kommer 4 mot 4 var det vel.
Ca 7-8 meter på utsiden ufarlig.
Benk denne mannen.
Jeg er enig, Hunter var ekstremt dårlig mot LSK. Sett inn Morten/Pepa/Knudsen!
Espen K G
08-05-2010, 00:49
Problemet med Freeman er nok at han er mer et offensivt enn et defensivt våpen. Han skal komme opp og doble på siden til Bola, evt være ving der når Bola har trukket inn i midten. Så, Hunter bør spille når vi behøver et mål, men bør byttes ut til en mer defensiv h.back når vi skal beholde en ledelse.
Mot LSK hadde han vært den mest naturlige å bytte ut i pausen, nettopp for å skape defensiv trygghet i 2. omgang. I andre kamper der vi må ha mål er det derimot naturlig å beholde han på banen fordi han faktisk er en trussel fremme på høyre siden.
For å ta frem noe positivt må det være Mads Stokkeliens ballbehandling. Jeg har vært bekymret for at teknikken hans, som ikke var imponerende ifjor, skulle bli en hindring for en mulig stor karriere. Nå gjør han derimot ting med ballen som han på samme tid ifjor ikke var i nærheten av.
Ja, kunne ikke sagt meg mer enig! Det er utrolig positivt at Stokkelien utvikler spillet sitt, og ikke kun forblir en one-trick-pony. Mads kommer aldri til å bli hurtig eller råsterk, så at han kan dra noen finter for å kompensere for dette er veldig viktig. Avslutteregenskapene er allerede best i landet, med Prica som en god nummer to.
Noe har nok også med selvtillit å gjøre, for han ville aldri prøvd seg på dette ifjor som fersking.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.