Se full versjon : Start - Kongsvinger (kamptråd)
frankieboy
11-05-2010, 14:17
Tid: Søndag 16.mai kl.1800
Sted: Sør Arena
Før kamp: Up-town
-------------------------------------------------------------
Tabellen:
9. Start 11 4-3-4 21-20 15 poeng
14. KIL 11 2-2-7 9 -18 8 poeng
__________________________________________________ ____
Vet at vi har cupkamp som skal spilles til torsdag først, men jeg flyr hjem til Norge rett etter at cupkampen er spilt, så rekker ikke å lage en kamptråd da. Man kan jo evt vente til etter torsdagen med å diskutere så mye i den...
Dette er en UTROLIG viktig kamp for Start spesielt. Med 3 strake tap og en frynsete selvtillit trenger spillerne og supporterne virkelig en 3-poenger. KIL ligger i tillegg på kvalik, og med seier her så har vi 10 poengs luke, mens med tap er det bare 4 poengs forskjell. Derfor forstår alle hvor viktig det er med 3 poeng her.
Kongsvinger har levert som forventet til nå. De ligger og sliter i bunnen, men har levert enkelte gode kamper og har vist flere ganger at de ikke er noen kasteball. Samtidig så vil de nok kjempe om å overleve sammen med Hønefoss og Sandefjord. Disse tre begynner å falle fra på tabellen (sammen med Brann)
Kongsvinger viser seg også å slite veldig i 2.omg og har sluppet inn hele 13 av 18 scoringer i de siste 45 minuttene.
Av profiler hos KIL kan brødrene Kai og Roger Risholt nevnes, sammen med spillere som Thomas Myhre, Olav Tuelo Johannessen, Vidar Riseth, Kim Holmen og Mame Niang.
Ser vi på Start så er dette en kamp som må vinnes hvis man vil kjempe blant de 5-6 beste lagene. Heldigvis ser det ut som vi får sentrale spillere tilbake fra skade og et forsiktig tips av lagoppstilling blir da:
Høie
Freeman
Goodson
Mathisen
Branco/Vikstøl
Bolanos
Kleiven
Owello
Børufsen
Fevang
Årst
---------------------------------------------------------
Til slutt: Står i fvn i dag at Start taper millionbeløp på publikumsvikten til nå. Det er viktigere enn noensinne at folk som liker Start kjenner sin besøkelsestid og tar turen 16.mai. Folk klager hvert eneste år som Start ikke får hjemmekamp 16.mai, men samtidig så holder veldig mange seg hjemme når Start endelig får hjemmekamp denne datoen. Skal vi ha håp om å få hjemmekamp denne datoen i fremtiden, må vi mobilisere. Da må vi vise NFF at vi kan lage en flott ramme og fylle opp stadion! Så - er det noen her inne som lurer på om de skal gå på denne kampen? Ta ansvar for at Start får hjemmekamp denne datoen også i fremtiden.
Kanskje det blir ny scoringsfest? Vi vet at gutta kan - og kanskje dette er kampen de får vist det de har vist i kampene mot eks VIF, Brann og RBK!
Velkommen på kamp
Tre poeng er alt som teller her, hvordan det skjer driter jeg i. Denne kampen skal bare vinnes.
Jepp, blir vel en test på om vi har baller til å vinne kamper eller om vårens pang-åpning var et blaff. KIL SKAL bankes på hjemmlig gress!
Alf Qaida
11-05-2010, 16:18
Vi inviterer til et skikkelig vorspiel før kampen mot Kongsvinger. I bakgården til Spot er det meldt deilig vær, kald pils og skikkelig god Startmusikk. Tony og Harald (fra Ræga Råkkers) kommer å spiller live. Vi åpner kl 14.00, og holder på helt frem mot kampstart. Det blir mulighet for å kjøpe god grillmat. I tillegg blir det selvsagt den vanlige tippekonkurransen.
Velkommen til vårt vorspiel, og så satser vi på at gutta leverer en skikkelig festforestilling!
PS: 18års aldersgrense.
Denne kampen blir utrolig viktig. Vi møter på papiret et av de desidert svakeste lagene i tippligaen på hjemmebane, og utfallet av denne kampen setter nok en pekepinn på om Start har noe å gjøre på øvre halvdel av tabellen. Her gjelder kun 3 poeng, så får finspillet bli en bonus. Synd at start har vært håpløst dårlig i de siste kampene, for nå har jeg veldig vanskelig for å tro at det blir mer enn 8000 på denne kampen, selv om den går på 16.mai.
doppelt gemoppelt
11-05-2010, 22:14
Jeg tror på grei seier med lite folk på tribunene. Neppe over 10.000.
Slipp dere løs. Løft laget og jeg håper å unngå å se bolanos gang på gang rydde opp i egen 16 meter. Opp med laget.
Viktig med seier og godt spill. Godt å ha tilbake Owello og Fevang!
Høie
Pepa/Knudsen/Hæstad
Goodson
Jesper
Branko
Bola
Owello
Kleiven
Espen
Fevang
Årst
Viktig med seier og godt spill. Godt å ha tilbake Owello og Fevang!
Høie
Pepa/Knudsen/Hæstad
Goodson
Jesper
Branko
Bola
Owello
Kleiven
Espen
Fevang
Årst
Enig i at Freeman må få seg en tur på benken, vil også prøve Stokkelien på topp til å begynne med, synes han er litt på gang nå, mens Årst har en nedadgående kurve.
Det støtter jeg! Med Fevang på plass blir han spilt i avslutningsposisjon oftere. Han er bedre til å avslutte enn Årst per i dag.
doppelt gemoppelt
13-05-2010, 22:01
Ikke imponert over resultatet mot Jerv. Tørum mener dette var et godt vorspiel til Kongsviner kampen. Mulig om du liker panfløyte og eple juice på vors Tørum!!!
Alikevell ser jeg fevang,Årst, owello og bola som matchvinnere eller som kan ha innvirkning på et sammensatt Startlag, som kan bite i stykker KIL.
Nå må også ungdommen få sjansen på høyre backplass.
Tolmodig spill, ballen i laget mere en 20 sekunder + bruke flankene så tror jeg vi kan se oss litt høyere på tabellen kl 20.00 søndag kveld.
gmkarlsen
14-05-2010, 06:37
I går vant Kongsvinger kun 1-0 mot et middelmådig 3. divisjonslag (bestående av bl.a. 5 tildligere Jervspillere), så de hadde ikke noen særlig god oppladning.
bhnilsen
14-05-2010, 15:53
Jeg tar turen henover med buss på dagen og blir med på vorspilet ;) Gleder meg ....
frankieboy
14-05-2010, 19:16
Mange usikre spillere hos KIL:
Kongsvinger
Skaderapport: KIL sliter med mange skader om dagen. Trolig vet man ikke hvem som er tilgjengelig mot Start før tett på avspark. Men det skal være brukbare sjanser for at Edier Frejd (lår), Roger Risholt (overtråkk) og Vidar Riseth (ankel) rekker kampen. Sjansene for at Thomas Myhre (ribbein), Henry Joseph Shindika (lår), Yngvar Håkonsen (skulder) og Magne Sturød blir klare, anses som 50/50 fredag ettermiddag. Keeper Olav Dalen er tilgjengelig igjen etter å ha vært ute med punktert lunge. Kai Olav Ryen (korsbånd) og keeper Conny Månsson (korsbånd) mister trolig hele sesongen.
http://www.nettavisen.no/sportspill/tipping/article2903924.ece
Sprøtt! Et lag som glatt slår Start når det kommer til skader.
Alf Qaida
16-05-2010, 12:25
Tar jeg ikkje helt feil, så blir dette laget:
Høie
Freeman - Goodson - Mathisen - Vikstøl
Bolaños - Kleiven - Bruer Hansen - Børufsen
Fevang
Årst
Ole-Bernt
16-05-2010, 15:29
Du tok ikke feil Alf: http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=494204
Er grandpa Borgersen skada?
Ole-Bernt
16-05-2010, 16:27
Er grandpa Borgersen skada?
Hvis du klikker på linken, så ser du at han er på benken...
Kjipt at owello ikke kan starte, for PBH har ikke vært god...
Men jeg tror (håper?) vi vinner 5-1 idag :)
Fy faen å dårlig Freeman er. Søppel
Store Tå
16-05-2010, 18:24
Meningsløs annulering!!!
Ikke bare menignsløs annulering men direkte håpløst og ikke minst helt feil...
Og nå hiver jeg meg også på hylekoret mot Freeman , mannen er jo direkte håpløs i både pasningsspill og plassering.
Håper dømmingen tar seg opp, kjedelig å tape på en sånn dommerfeil.Helgerud burde få karantene for den avgjørelsen der.
gøy for børufsen det, fint mål også :)
Store Tå
16-05-2010, 18:58
God kamp av Start hittil. God kontroll defensivt. Alle spillerne bidrar offensivt.
Godt at Fevang er tilbake. Han viser at han er viktig begge veier.
På en dag da vi dominerer såpåss mye kommer neppe PBH til sin rett. Håper han byttes ut med Solo før det går for lang til.
Alternativt kan Kleien byttes ut. Han er vel eneste som har skuffet litt denne omgangen.
OK førsteomgang. Ikke mer. Kontroll bakover, skaper nesten ingenting fremover.
Aaah den fantastiske Ole Martin :)
Glimrende sleivspark av Bolanos, rett til Årst. 2-0
Og for 4. gang klarer ikke Freeman dempe en ball og den ruller ut over sidelinjen. Herregud å pinlig å se på han. Ingen tvil om hem vårt svakeste punkt er...
Men hurra, vi vinner likevel:icon_lol:
Stor kamp av Børufsen, stor vilje hos den gutten, ellers har vi stålkontroll på det meste bakover, vi skaper også endel fremover i andre omgang, bra å ha Fevang tilbake.
På det negative må Freeman trekkes frem igjen, jeg begynner virkelig å bli lei av å se han på banen, klippekortet Tørum gir han bør det snarlig være slutt på.
Jaja det var en veldig deilig 3-0 seier. Ja det er masse å gå på men det viktigste var 3 poeng og en trygg seier. Freeman hadde ufattelig mange dårlige innlegg og kleiven mistet ballen hele tida. PBH var treig som vanlig. Ellers så var resten ok. Gjennomspillet til bola på 2-0 var FANTASTISK og det var gøy å se at børufsen endelig klarte å få til noen skudd som ikke gikk 10 meter over mål :D
Tankcenter
16-05-2010, 19:59
Deilig med seier, det kjennes godt, nå kan dere feire nasjonaldagen gutter!!
skjønte ikke helt hvorfor freeman fikk så mye skryt av kommentatoren
Espen K G
16-05-2010, 20:17
Lett match! :)
Virkelig morro å se Børufsen få det skikkelig til i en hel kamp. Det har vi vel ventet på siden AAFK kampen i 2007.
Savner fremdeles en del på pasningskvaliteten i laget, men det er likevel mye fint småspill til tider. Dessverre går det litt sakte fremover (som også Tørum påpekte i pausen) som gjør at vi mister mange muligheter mot et sjanseløst (sic) Kongsvinger.
Mye bra i dag.
Freeman var (som vanlig) svak, og i dag nytter det ikke å skylde på Bolas sin posisjonering. Han bommet på enkle ting som demping og pasning.
PBH var heller ikke helt på topp. Mange pasninger uten god adresse. Heller Solo i neste kamp.
I tillegg var det gøy å se på samspillet mellom RDV og Børufsen.
Uansett har vi vel sett sesongens svakeste dommerprestasjoner, når det blåses off-side på et tilbakespill.
DEILIG 3-0 seier som SKULLE vært 4-0 om dommerne hadde kunnet HELT ELEMENTÆRE REGLER!!! Tilbakespill til keeper kan man ta uten at det er offside. Er vel noe av det første man lærer på Dommerkurs 101 skulle jeg tro. Kommer i samme bolk som "Å ta ballen med hendene er straffe". Vel, vel, heldigvis ble det ikke avgjørende.
KIL var overhode ikke farlige og Start hadde stålkontroll. Vi hadde nok blitt straffa hardere mot et bedre lag. Noen elementære 5 meters passninger som er helt på tryne! Heldigvis er KIL helt på tryne de også, så det gjør ikke noe.
Jesper hadde noen rå 40 meters-passninger i dag synes jeg. Noen småfeil men var solid sammen med Clay. Hunter kan vi gi vekk fortest mulig. Han klarte jo snaut å legge inn forran mål. Kleiven venter ofte ALT FOR LENGE før han sender ballen videre og da er han løpt opp. Børulfsen super i dag! Gøts til å trå til og PRØVE!! Supre mål! GØY!
Heldigvis ble det seier over bunnlaget KIL. Akkurat det var betryggende.
FÅ tilskuere til å være 16 mai kamp!!! Vi får jo faen ikke slike kamper hvis vi ikke klarer å fylle stadion 16. mai.
HUNTER FREEMAN, herregud for en SØPPELSPILLER!!!
Er den mannen i troppen neste kamp er det intet mindre enn en total skandale!!
Freeman spilte jo faktisk en ganske bra kamp. Skapte mye, spes i kampens første 75 min.
Men annulleringen av målet. Betyr fint lite siden vi vant. Men likevel. Det må da være den rareste avgjørelsen på norsk gress noensinne? Jeg har ihvertfall aldri sett noe lignende!
På tide med en tur på 2dre laget nå ja. Er det pga. dårlig dekning på plassen at han får spelle kamp etter kamp.
doppelt gemoppelt
16-05-2010, 21:36
Ikke dårligste av Freeman men hvilken motstand fikk han!!! en av de dårligste i TL.
Klippekortet MÅ bort, denne kampen hadde vært perfekt for en av våre unge talenter. Skam deg tørum.
Dommer flause av de større. Ingen offside i trekket før og ikke i passningen som også var fra en motspiller...helt håpløst.
Mye annen rar dømming også...
Men se på stopper paret vårt, det gleder meg.
Vikstøl var oki i dag.
årst evigunge..
Børufsen slik vi vil se han og vet han kan.
Ellers en bra kamp i dag.
Litt mere tolmodighet, lete etter andre muligheter fks Freeman som slår laaange innleggene fra 35 meter. Kjedelig og meningsløst.
kunne blitt mere om vi hadde vist litt mere tolmodighet.
Men for all del solid seier med grei kontroll.
HUNTER FREEMAN, herregud for en SØPPELSPILLER!!!
Er den mannen i troppen neste kamp er det intet mindre enn en total skandale!!
Det var da voldsomt. Kanksje du kan komme med noen bedre alternativer da, siden han ikke bør være i troppen en gang.
Er selv frustret over mye av innleggene til freeman men i dag var det etter min mening ikke så ille. deffansivt slapp freeman å komme i farlige situasjoner siden KIL var så enormt svake framme. Freeman kommer på mange og gode løp. Pg selv om innleggene ikke altid er like bra så er det trross alt en godprestasjon å komme til innlegg slik gang på gang.
Freeman er nok vårt beste kort på kanten (desverre) Så i påvente av noe bedre må vi nok glede oss med hans gode lange offensive løp. :-)
Freeman spilte jo faktisk en ganske bra kamp. Skapte mye, spes i kampens første 75 min.
Men annulleringen av målet. Betyr fint lite siden vi vant. Men likevel. Det må da være den rareste avgjørelsen på norsk gress noensinne? Jeg har ihvertfall aldri sett noe lignende!
Vi snakker om samme spiller og kamp her? Ja, han kom på offensive løp, det skal han ha. Men hver gang han mottok ballen (eller forsøkte å motta den), gled den under forten hans og ut over sidelinja, dempa han den til en motspiller eller han soarket den langt inn i hælvete langt bak mål. I dag gjorde han seg ikke bort defensivt fordi han aldri trengte å være defensiv. Når Kongsvinger spiller uten angrep så klarer t.o.m han seg.
Ellers ser jeg mye klaging på dommeren her, med god grunn. Men husk også at han muligens reddet oss rett før idiotannuelringen. Spørs om ikke Goodson er borti beina til Holmen når han faller. Da skulle han vært utvist, og vi hadde hatt en helt annen kamp. Dessuten skulle Holmen hatt straffe rett etter. Så han var ræva begge veier.
3 poeng smakte godt. Mye pga Fevang?
Det var da voldsomt. Kanksje du kan komme med noen bedre alternativer da, siden han ikke bør være i troppen en gang.
Er selv frustret over mye av innleggene til freeman men i dag var det etter min mening ikke så ille. deffansivt slapp freeman å komme i farlige situasjoner siden KIL var så enormt svake framme. Freeman kommer på mange og gode løp. Pg selv om innleggene ikke altid er like bra så er det trross alt en godprestasjon å komme til innlegg slik gang på gang.
Freeman er nok vårt beste kort på kanten (desverre) Så i påvente av noe bedre må vi nok glede oss med hans gode lange offensive løp. :-)
Avni Pepa.
ALT er bedre enn Hunter Freeman.
Så du kampen?
Så du de patetiske forsøkene på mottak av ball.
Så du de PATETISKE innleggsforsøkene?
Freeman beste kort på kanten. Sitter rusen fra igår igjen enda eller?
Anbefaler deg en tur til optiker førstkommende virkedag.
Skapte mye?
Han hadde noen helt horrible innleggsforsøk, udugelige pasninsvalg og klarer faen ikke å motta en ball!!!
Vi kan være sjeleglade for at Kongsvinger er så forbanna dårlige at de ikke fikk utnyttet tippeligaens desidert svakeste høyreback!
Dommeren dret seg fullstendig ut, med litt uflaks kunne vi ha hatt 9 mann på banen hvis han hadde gjort jobben sin.
Avni Pepa.
ALT er bedre enn Hunter Freeman.
Så du kampen?
Så du de patetiske forsøkene på mottak av ball.
Så du de PATETISKE innleggsforsøkene?
Freeman beste kort på kanten. Sitter rusen fra igår igjen enda eller?
Ja jeg så kampen, gjorde du?
Avni Pepa. Tror ikke det. Men du må gjerne mene det du vil. jeg ser kanskje mer en det du gjør. Veldig gode offensive løp. Noen dårlige innlegg men også en del gode. Vil påstå at freeman er mye medre frammover på banen enn Vikstøl på andre siden. Freeman Har mye større vansker mot lag som er bedre framme enn deg KIL er.
Dommeren dret seg fullstendig ut, med litt uflaks kunne vi ha hatt 9 mann på banen hvis han hadde gjort jobben sin.
Ja Goodson lunne vært utvist. Men hvem er den andre som burde vært uvist?? mener du Høie sin takling ? det er langt fra utvisning men burde vært straffe.
Freeman spiller på grunn av at alternativene er enda svakere. Feil prosenten til Freeman er alt for stor, og han gjør 5-10 enkle feil i hver kamp, som f.eks slå et innlegg bak mål når han er upressa.
Ellers så var kampen bedre enn det man kunne håpe, og 3-0 seieren i dag gir ny optimisme.
Alladin Sane
17-05-2010, 00:19
Nå var vel Goodson svært sentral og uhyre klønete i begge situasjonene. Om han hadde blitt utvist i den første, ville vi blitt spart for den andre. Goodson gjør mye rart for tiden, og jeg skjønner ikke helt hva han gjør på det amerikanske landslaget. Han hadde neppe forsvart en plass på det norske. Jesper var derimot strålende idag.
Kritikken mot Freeman og Bruer er i mine øyne latterlig. Freeman spiller feilfritt defensivt og bidrar sterkt offensivt. Touchene og innleggene sitter ikke i det hele tatt, men selv Kleiven og Bolanos sleit på det sleipe underlaget. Bruer har vært ute med skade siden februar, og er naturlig nok langt unna kampform, men er en veldig viktig spiller for Start idag.
Ellers er det gledelig å se Bolanos tilbake i spillehumør etter mange svake kamper og at Børufsen viser hva som bor i ham.
Dette var en uhyre viktig seier og et langt skritt i riktig retning. Det var nok en bekreftelse på at Fevang er ekstremt viktig for Start selv om han tilsynelatende ikke er så veldig dominerende.
Millonarios
17-05-2010, 01:12
En bra gjennomført kamp, selv om motstanden ikke var all verden - Kongsvinger var kort sagt meget svake. Uansett en gedigen opptur både spillemessig og resultatmessig, og laget viste moral med å pøse på etter den hårreisende annulleringen.
Jesper Mathisen har endelig funnet balansegangen mellom å være spillende og bauta, og var etter mitt syn kanskje banens beste spiller, selv om Espen Børufsen som hør og bør med sine to flotte mål vel fortjener prisen. Mathisen og Goodson synes jeg viste potensial mot Tromsø, og fortsetter fremgangen med å ha stålkontroll på Holmen, Tuelo, Niang og K. Risholt gjennom hele kampen. I tillegg har Mathisen en venstrefot til å dø for, og gjorde ingen feil på den fronten med unntak av én situasjon som førte til et skummelt balltap. Uten å dra en videre sammenligning, kan faktisk Mathisen minne litt om Pique…
Bruer Hanssen hadde årsbeste. Mannen har tydelig måtte spille seg i form etter det lange skadeavbrekket, og det er et spørsmål hvor lurt det var av Knut Tørum å bruke han i startoppstillingen nærmest med en gang han ble skadefri. Den tid den sorg, og man vil nok i de kommende kampene se resultater i form av en Bruer på sitt beste. Man så litt av det i dag, og selv om det ikke var noen direkte stor kamp, så viste han i hvert fall en del gamle takter. Håper man velger å matche Owello forsiktig med en del Start 2-kamper først, og ikke gå i samme fella som i fjor, der han aldri fant formen etter skadeavbrekket med unntak av storspill hjemme mot Molde i ett kvarter.
frankieboy
17-05-2010, 09:03
Nå var vel Goodson svært sentral og uhyre klønete i begge situasjonene. Om han hadde blitt utvist i den første, ville vi blitt spart for den andre.
Ja, jeg stusset også veldig over at ikke Goodson bare tok med ballen selv eller spilte tilbake til keeper. Merkelig valg å skjerme ballen så langt og Kenneth kan ikke lastes for den. En stor feil av Goodson.
Den situasjonen litt tidligere da han tilsynelatende felte Holmen er jeg usikker på. 8 av 10 dommere ville vist ut Goodson her da det ser ut som han hekter Holmen. Men det kan også se ut som Holmen snubler i sine egne ben...
Kritikken mot Freeman og Bruer er i mine øyne latterlig. Freeman spiller feilfritt defensivt og bidrar sterkt offensivt. Touchene og innleggene sitter ikke i det hele tatt, men selv Kleiven og Bolanos sleit på det sleipe underlaget.
Her er jeg også enig med Alladin. Freeman er nesten ALLTID med framover, og jeg la merke til et løp i 1.omg der Bolanos tok med seg ballen oppover. Freeman var langt bak på banen, men gav alt oppover og klarte å skape en overtallsituasjon hvor det endte med at Bolanos avsluttet svakt til side for mål. Det er nok vanskelig å spille sammen med Bolanos, for det er veldig sjeldent han spiller ballen videre, selv om det ville skapt en bedre mulighet.
Samtidig så er det ingen tvil om at innleggene til Hunter er hans største problem. De ender alt for ofte bak mål..
Hadde denne delen forbedret seg så er Hunter slettes ikke så ille som mange mener. At et par baller sklir over sidelinjen skyldes mye den sleipe ballen/banen...
Ole Gilboe Hermansen
17-05-2010, 09:08
En rett og slett deilig seier.
Jeg fikk desverre ikke sett denne kampen, men etter å ha sett Kongsvinger spille mot Oldenborg (1-0) i første runde i cupen var jeg overbevist om seier.
Stig Hornnes
17-05-2010, 09:26
Svak kamp av Start til tross for seier. Spesielt i førsteomgang var det altfor lite bevegelse foran ballfører, noe som gjorde det relativt enkelt for KIL å forsvare seg. Børufsen og Bolanos var i perioder flinke til å gå på løp, noe som gjorde at både Freeman og Vikstøl fikk rom til å slå innlegg. Det var bare synd at innleggene stort sett var for dårlige.
I andre omgang åpnet det seg mer ettersom KIL måtte fremover. Start fikk mer rom og styrte kontrollert og fortjent inn til 3 poeng. Det var forresten noen perler av noen mål av Børufsen!
Ellers var det en fryktlig svak dommer, men til tross for et feilaktig annulert mål tror jeg Start kom bra ut av det. Goodson burde vært utvist, og Høie burde fått straffe mot. Det kunne endret kampen ganske mye.
Det som skuffet mest i går var publikum. Så vidt over 8 000 på en 16 mai kamp forteller meg at det blir lenge til neste gang vi får oppleve det på Sør Arena. Ikke at vi fortjener det heller, det er tydeligvis ingen kultur for det i Kristiansand. Rammen rundt kampen var helt ordinær, ingenting spesielt. Det var atpåtil lite entusiasme å spore blant de som faktisk hadde tatt turen også. Veldig skuffende. Start har et kjempeproblem med å bygge opp entusiasmen rundt klubben, akkurat nå virker det som om det er på et lavmål.
Send Freeman til Fløy og hent hjem Steinar P. :)
Her er jeg også enig med Alladin. Freeman er nesten ALLTID med framover, og jeg la merke til et løp i 1.omg der Bolanos tok med seg ballen oppover. Freeman var langt bak på banen, men gav alt oppover og klarte å skape en overtallsituasjon hvor det endte med at Bolanos avsluttet svakt til side for mål. Det er nok vanskelig å spille sammen med Bolanos, for det er veldig sjeldent han spiller ballen videre, selv om det ville skapt en bedre mulighet.
Samtidig så er det ingen tvil om at innleggene til Hunter er hans største problem. De ender alt for ofte bak mål..
Hadde denne delen forbedret seg så er Hunter slettes ikke så ille som mange mener. At et par baller sklir over sidelinjen skyldes mye den sleipe ballen/banen...
Ingen her kritiserer Freeman sin innsats og offensive løp. Men derimot det han gjør når han først mottar ballen. Han kommer på herlige offensive løp, men det hjelper så lite når han roter ballen over sidelinja eller slår ballen bak mål gang på gang. Du skylder på sleip ball/bane for at han 4 ganger i kampen ikke klarer å stoppe en ball. Da hadde i så fall han såpe på skoen sin sammenlignet med de andre på banen. En fotballspiller på dette nivået skal kunne mer enn å løpe raskt fremover på banen etter min mening. Jeg har personlig sett altfor lite av Pepa til å sammenligne de to, men det er et stort minus hvis Start ikke har noen bedre alternativer på høyrebacken. Vi har jo i tillegg spisser som skal ha innlegg i boks, og da trenger vi backer som kan klare å ihvertfall treffe innenfor 16-meteren med innlegg. Vikstøl på motsatt er nesten like dårlig mener jeg. Hakket bedre defensivt, men altfor sjelden med fremover på banen.
Førsteprioritet på forterkninger bør etter min mening være våre backplasser.
Ingen her kritiserer Freeman sin innsats og offensive løp. Men derimot det han gjør når han først mottar ballen. Han kommer på herlige offensive løp, men det hjelper så lite når han roter ballen over sidelinja eller slår ballen bak mål gang på gang. Du skylder på sleip ball/bane for at han 4 ganger i kampen ikke klarer å stoppe en ball. Da hadde i så fall han såpe på skoen sin sammenlignet med de andre på banen. En fotballspiller på dette nivået skal kunne mer enn å løpe raskt fremover på banen etter min mening. Jeg har personlig sett altfor lite av Pepa til å sammenligne de to, men det er et stort minus hvis Start ikke har noen bedre alternativer på høyrebacken. Vi har jo i tillegg spisser som skal ha innlegg i boks, og da trenger vi backer som kan klare å ihvertfall treffe innenfor 16-meteren med innlegg. Vikstøl på motsatt er nesten like dårlig mener jeg. Hakket bedre defensivt, men altfor sjelden med fremover på banen.
Førsteprioritet på forterkninger bør etter min mening være våre backplasser.
Kan skrive under på dette innlegget.
Tenk om vi hadde hatt Tippeligaens beste sidebacker, Lustig og Dorsin - i stedet for Vikstøl og Freeman (som antakeligvis er de to svakeste)? Innleggskvaliteten fra de to svenskene er fantastisk, og defensivt er de bunnsolide.
Med disse to backene pluss en ny keeper, ville Start vært med å kjempet om seriegull - intet mindre!
Bård Larsen
17-05-2010, 14:51
Det er ikke bare Freeman som har såpe på beina i Start. Laget mangler flyt og tekniske ferdigheter. Kanskje det er en ide å være realist og innse at pr. i dag har vi en relativt dårlig tippeligastall som totalt sett ikke borger for noe annet en slitekamper ala den vi så i går? Slik Start ser ut nå ligner vi på Kongsvinger i gamle dager og vi vinner kamper på vilje og ikke ferdigheter. I perioder briljerer vi men ikke over tid. Bunnivået er utrolig lavt og ikke noe særlig bedre enn Hønefoss eller Kongsvinger. Til gjengjeld har vi noen Glimt av storhet som bunnlagene mangler. Vinner vi over Stabæk er mye gjort!
doppelt gemoppelt
17-05-2010, 15:08
Kan skrive under på dette innlegget.
Tenk om vi hadde hatt Tippeligaens beste sidebacker, Lustig og Dorsin - i stedet for Vikstøl og Freeman (som antakeligvis er de to svakeste)? Innleggskvaliteten fra de to svenskene er fantastisk, og defensivt er de bunnsolide.
Med disse to backene pluss en ny keeper, ville Start vært med å kjempet om seriegull - intet mindre!
Eller hatt opphørsalg i september om vi hadde hadde hatt deg som innkjøpsmester ;)
Eller hatt opphørsalg i september om vi hadde hadde hatt deg som innkjøpsmester ;)
Har aldri foreslått at vi skal kjøpe dem, men det kan være lov med tankeeksperiment og drømmer? ;-)
Som vanlig er det kåring av rundens mål.
Espen Børufsen ligger på 2 plass etter petter Vaagan (Brann) sitt frisparkmål. Jeg mener helt klart at Epsen sitt er mye bedre enn Vaagan sitt. Espen vender bort en KIL spiller med en nydelig kroppsfinte før han legger ballen behersket i hjørnet utagbart for KIL keper. Petter Vaagan sitt frisparkmål er ok det også men han har god tid til å konsentrere seg og legger ballen greit over muren fra 17 meter.
Synspunkter???
frankieboy
17-05-2010, 20:13
Som vanlig er det kåring av rundens mål.
Espen Børufsen ligger på 2 plass etter petter Vaagan (Brann) sitt frisparkmål. Jeg mener helt klart at Epsen sitt er mye bedre enn Vaagan sitt. Espen vender bort en KIL spiller med en nydelig kroppsfinte før han legger ballen behersket i hjørnet utagbart for KIL keper. Petter Vaagan sitt frisparkmål er ok det også men han har god tid til å konsentrere seg og legger ballen greit over muren fra 17 meter.
Synspunkter???
Viser vel bare at det er mange Brann supportere som mobiliserer her. For den nøytrale tilskuer er det ingen tvil om at Børufsen sin scoring er mye bedre enn Vaagan Moen sin scoring. Det er mye enklere å legge ballen over muren fra 18 meter enn å legge ballen i motsatt hjørne etter et par finter. At det i tillegg er en sleip og våt bane og at Espen i tillegg er venstrebeint, sender denne scoringen i en helt annen klasse enn Vaagan Moen sitt.
Det som trekker opp Vaagan Moen sin scoring er tidspunktet det skjer på. Tiden er ute og et kravstort Bergen forventer scoring.. Da er det sterkt å score, men Espen sin scoring er likevel en mye større prestasjon!
Da har jeg endelig sett kampen. Det er jo strengt tatt en 4-0-kamp. Christer fikk ikke til så mye, mens SBH synes viser en fin stigning.Mye bra spill. Espen og Bola er meget bra og resten av laget får absolutt godkjent!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.