Se full versjon : Stabæk - Start (Kamptråd)
frankieboy
20-05-2010, 09:51
Sted: Ullevaal Stadion, Oslo
Tid: Mandag 24.mai kl.1600
--------------------------------------
Tabellen:
7. Start 12 5-3-4 24-20 18
9. Stabæk 12 4-4-6 15-15 16
__________________________________________________ _
Har ikke tid til en lang kamptråd i dag dessverre, men tenkte det var greit å få den ut så vi kan begynne å debattere.
Det er mange faktorer her som eks:
Hulsker - vil han få spille?
Ullevaal i forhold til gymsalen - fordel oss?
Revansje fra i fjor?
Stabæk mange spillere tilbake fra skade? Nannskog?
Goodson - hvor mye vil vi savne han?
Uansett er dette en kamp vi i utgangspunktet burde være fornøyd med 1 poeng, men samtidig så har vi gode nok spillere til å vinne...
Kjør debatt!!!
IKKE bra at han ikke spiller denne kampen! Vi har jo sett gang etter gang at vi ikke har bra nok bedekning på denne plassen og med radarparet til Stabeist tilbake igjen kan jo dette bli ille. Noen som vet om Nannskog og han Islendingen er på plass igjen?
Vi bør i alle fall ikke ha noe problemer med motivasjonen! En fin sommerkveld som ble et mareritt inni en stinkende gymsal bør få spillerne til å gi ALT!!
Heldigvis har vi også nøkkelspillere på midten tilbake igjen etter skade. Får håpe Stokkis er på rett spor nå.
Bård Larsen
20-05-2010, 17:23
Ikke noen svett gymsal på mandag nei. Stabæk spiller på Ullevaal om dagen - og det er meldt regn!
doppelt gemoppelt
20-05-2010, 23:07
En liten fordel at vi møter de på Ullevål.
Tror Stabæk kommer til å være relativt friskmeldte med jappsen, nannskog, pal og sjønsberg eller hva han het.
bare en ting å si: Her må vi ha Owello tilbake sammen med kleiven.
Fevang og Årst på toppen.
Bård og Jesper blir vel paret og savnet av en av TL beste stoppere blir uten tvil sårbart punkt.
Her får vi en godt prov på om tørum og start har forberedt seg skikkelig til goodsons "Bortgang".
Har de ikke det vil det bli grei påfylling for nannskogs målkonto. Punktum.
har en ok magefølelse.
Tror Stabæk kommer til å være relativt friskmeldte med jappsen, nannskog, pal og sjønsberg eller hva han het.
Bård og Jesper blir vel paret og savnet av en av TL beste stoppere blir uten tvil sårbart punkt.
Her får vi en godt prov på om tørum og start har forberedt seg skikkelig til goodsons "Bortgang".
har en ok magefølelse.
Kanskje Espen Knudsen kunne få prøve seg mot Stabæk, spilte rimelig bra mot Odd2 synes jeg. Borgersen er jo treig som sirup, og det er vel ikke løsningen mot Nannskog og Gunnarson.
doppelt gemoppelt
21-05-2010, 10:49
Kanskje Espen Knudsen kunne få prøve seg mot Stabæk, spilte rimelig bra mot Odd2 synes jeg. Borgersen er jo treig som sirup, og det er vel ikke løsningen mot Nannskog og Gunnarson.
Er vel få utenom jesper og BB som har spilt stopper i år!! Tror det går greit.
har en ok magefølelse.
Jappsen? Hvem tenker du på da?
doppelt gemoppelt
22-05-2010, 17:20
Daigo Kobayashi :)
Daigo Kobayashi :)
heldigvis frigitt etter låneperioden gikk ut...
Det ser ut som jeg får anledning til å dra på kamp i morgen. Kan man bare møte opp på Ullevål, eller må man bestille på forhånd? Er det flere som skal på kamp?
Det ser ut som jeg får anledning til å dra på kamp i morgen. Kan man bare møte opp på Ullevål, eller må man bestille på forhånd? Er det flere som skal på kamp?
Ingen stor fare for utsolgt stadion:icon_biggrin:
Ole Gilboe Hermansen
24-05-2010, 07:58
Solen skinner og i dag skal vi ta tre poeng mot Blærumsguttene.
Jepp, i dag skal vi sette tegneserielaget på plass...!!! Jeg har en god følelse i dag. Bare ikke Hulken avgjører kampen, det hadde vært tungt å svelge...
gmkarlsen
24-05-2010, 09:29
Hvis ikke jeg tar helt feil, så har Stabæk kun tatt 4 av 12 mulige poeng på naturgress i år, 3 av 3 mulige på "hjemmebane".
Start har kun spilt 2 bortekamper på naturgress, uavgjort mot Rosenborg og seier mot Brann.
Nannskog spiller:
http://msn.tv2sporten.no/dist/nannskog-fra-start-mot-start-3213601.html
doppelt gemoppelt
24-05-2010, 11:16
Ja ett tilnærmet toppet lag som kansje vil gi treneren deres gave til 50 års jubilanten.
Vel tøff kamp men som nevnt tidligere så forsvinner et par viktige ting for stabæk.
Større bane en på telenor arena og trykket fra suporterene vil forsvinne som et sluk i betongen på Ullevaal.
Det klassiske sammarbeidet pall og nanne er jo at en av dem starter da siste-pasningen går. 1-2 berøringer og så er både ballen og nannskog igjennom.
Her håper jeg vi ligger med en sylskarp linje bak i dag.
Det værste som kan skje er at stopperene blir for offensive og støter tidlig eller høyt.
Da blir det danseplass og store rom for stabæks radarpar.
Dette tar vil livet av ved å være tolmodige, tidlig i press på ballfører.
Drep spillet til stabæk og hent frem hissige makrell.
Kenneth Høie
Hunter Freeman - Bård Borgersen - Jesper Mathisen - Rolf Daniel Vikstøl
Christian Bolaños - Solomon Owello - Christer Kleiven - Espen Børufsen
Geir Ludvig Fevang - Ole Martin Årst
Innbyttere: Johnny Kristiansen, Mads Stokkelien, Morten Hæstad, Knut Henry Haraldsen, Avni Pepa, Petter Bruer Hanssen og Olufemi Oladapo.
Hva skal til for at Freemen starter på benken egentlig?
Ingen stor fare for utsolgt stadion:icon_biggrin:
...hehe..jeg er klar over det, men under fjorårets VIF-kamp mener jeg det ble skrevet at man MÅTTE bestille på forhånd...
Ingen problem å kjøpe billett på stadion. Er en bod like ved bortesupporter-inngangen.
Fantasifotball til tider av Start! Vi ligger under, men spillet gleder så mye at det nesten ikke gjør noe. Vi dominerer på bortebane mot Stabæk. Mathisen er råsterk og utrolig trygg med ball - en dag spiller han på landslaget om skader ikke setter en stopper for det.
Freeman har klart seg bra, som han vanligvis gjør når vi dominerer kamper, da han er god offensivt. Er ikke skyld i målet.
Fevang er tilbake i godt gammelt slag, minus målteften.
Noen andre som irriterer seg over den ekstremt amatørmessige produksjonen på TV2 Sumo? De påstår at de har tekniske problemer, men alle forstår at det er selve teknikerne det er noe galt med. Skjer svært ofte at det ikke er noe lyd på intervjuene. Hvor forbanna vanskelig skal det være??
Millonarios
24-05-2010, 17:01
Fantasifotball til tider av Start! Vi ligger under, men spillet gleder så mye at det nesten ikke gjør noe.
Er vel ikke noe annet å si enn spot on!
Gud for en søppelkommentator. Ville ha gult på Fevang som overhodet ikke holdt, og nå på Vikstøl som ikke var nær beinet til Nannskog som filmet.
Fantasifotball til tider av Start! Vi ligger under, men spillet gleder så mye at det nesten ikke gjør noe.
Nei det er jo fantastisk!!! Går jo tross alt ann å vinne ligaen på ball posession!!
Da blir Goodson og Bolaños solgt til sommer. Blir spennende å se hvordan Start kommer til å takle Adeccoligaen neste år, Bryne, Sogndal, Sandnes Ulf, Moss, Alta er alle sterke lag.
Andreasmj
24-05-2010, 17:43
Nå har ikke jeg fått med meg første omgangen, men dette er så tafatt at det bare er til å le av. Formen forsvant tidlig i år dessverre.
DayWalker
24-05-2010, 17:43
Revansjere fjorårskampen noen?
Stabæk - Start 5-0 flashback og 2007-sesongen flashback
Forsvarsspillet vårt holder 5.divisjonsnivå, møkkagjengen lunter rundt der og virker svært komfortable med å drite seg ut, bare Børufsen som jobber ræva av seg.
Utrolig hvor lite farligheter gutta klarer å skape i dag, spesielt i 1. omgang der de jo faktisk dominerer banespillet. 2. omgangen er jo bare tragisk, og bør gå i glemmeboka fortest mulig.
DayWalker
24-05-2010, 17:51
Hvor mange ganger kom det innlegg fra høyre som går over alt og alle i kampen? Alle disse gangene så daffer samtlige Start spillere mot høyre.
Sikkert en bevisst taktikk dette for å forvirre motstander!
Det må da gå an å stå løpet ut i én kamp?!?!
€ Ubeskrivelige dårlige innlegg!
€ Null bevegelse og oppofrelse i boksen!
€ For mye dilling med ballen når vi nærmer oss 16 m, vi må være mye mer resolutte!
For å bruke Tørums uttrykk for noen uker siden: Som supporter føler jeg meg akkurat nå som en LOSER som holder med dette laget!
Ingenmannsland - her er vi. I beste fall.
Uff detta var dårlig. Vi hadde en stor fordel av at Stabæk ikke fikk spille på sin hjemmebane, og vi så tydelig at Stabæk er langt fra sitt beste. Likevel var det mer enn nok til å slå Start 3-0. Nannskog har vel ikke spilt på mange kamper nå og er vel på 80%, men holder i massevis mot en inkompentent Start forsvar. Trist for midtbanen var jo bedre enn Stabæk sin i 1 omgang, men hjelper så lite så lenge Start er ræva i begge endene av banen der kampene avgjøres.
Mange har skrytt mye av Årst, men med unntak av innsatsen er han regelret ræva. Og det har han vært en del kamper nå. Han fikk komme til flere ganger foran målet, men virker helt ute av det. Helt håpløse skuddforsøk.
Rytmen i laget er veldig dårlig. Ullevål matta var veldig god. Merkelig at det som funka så bra på starten av sesongen har forduftet helt. 2 omgangen var regelrett grusom.
"Vi skal ta revansj fra ifjor, vi har hatt en bra treningsuke, vi føler at formen er god". Pisspreik alt sammen, sjelden har jeg sett et Startlag så tafatt som i andre omgang.
Blø for drakta!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bjørn Ove Norlan....
24-05-2010, 18:40
Vi taper og taper og spiller ræva.....
Bunnlaga blir bedre og bedre og vinner kamper....
=Adeccoligaen!
Stig Hornnes
24-05-2010, 18:55
Fantasifotball til tider av Start! Vi ligger under, men spillet gleder så mye at det nesten ikke gjør noe. Vi dominerer på bortebane mot Stabæk. Mathisen er råsterk og utrolig trygg med ball - en dag spiller han på landslaget om skader ikke setter en stopper for det.
Freeman har klart seg bra, som han vanligvis gjør når vi dominerer kamper, da han er god offensivt. Er ikke skyld i målet.
Fevang er tilbake i godt gammelt slag, minus målteften.
Noen andre som irriterer seg over den ekstremt amatørmessige produksjonen på TV2 Sumo? De påstår at de har tekniske problemer, men alle forstår at det er selve teknikerne det er noe galt med. Skjer svært ofte at det ikke er noe lyd på intervjuene. Hvor forbanna vanskelig skal det være??
Førsteomgang var spillemessig veldig bra, men vi har et kjempeproblem når det gjelder innleggskvalitet. Det gjelder både backer og vinger, men som den mest offensive av backene våre er det Freeman det synes best på. Han er flink til å komme fremover, men hvis ikke han bedrer innleggskvaliteten kan han likegodt bli igjen bak. Elendige innlegg, spesielt fra Freeman må ta hovedskylden for at Start ikke klarte å få mer ut av det spillemessige overtaket i førsteomgangen. Deretter er det to grove markeringsfeil i midtforsvaret som gjør at nannskog sender Stabæk til pause med ledelse.
Andre omgang var et trist kapittel. Jeg skulle gjerne likt å skjønne hvorfor Start sluttet å løpe og kjempe. En av grunnene var helt sikkert at Stabæk kom utpå og var enorm aggressive, men det forklarer langt i fra alt. Til syvende og sist endte denne kampen fryktelig skuffende, etter en veldig lovende førsteomgang.
Elendig defensivt + dårlige bevegelser offensivt = fortjent tap. Synd at Bola er den eneste som gidder å løpe i rom. Forøvrig så bør Branco få sjansen neste kamp for Vikstøl var horribel. Vikstøl og Freeman må også få seg litt innleggstrening.
Det positive var et godt press til tider, men vi kan ikke ha det slik at vi bare klarer/orker det i 30 minutter.
Finspill i første? Tja, dilling og småtteri. Bra kjemping om ballen og bra at Start vant det meste av dueller i første omgang. Men det såkalte finspillet ligner mer på bayerns tafatte forsøk på å spille fotball mot inter nå nylig.
Hvor ble det av agressiviteten og kreativiteten i det offensive? Det var jo Starts varemerke de første kampene i år! Det ble spådd ekstremt mye gulsvarte mål, og kanskje like mange mot pga mer og mindre bra forsvar.
Nå er midtbanen grei, de vinner mye men så skjærer det seg. Ingen kreative løp, ingen kreative pasninger. Når Start vinner ballen så gjemmer jo resten seg bort, ser nesten ut som de frykter å få ballen.
Og når Starts spiller seg fri på kanten og får lagt inn, så kan jo motstandernes forsvarere virkelig slappe av. Ingen innlegg treffer, for ingen i boksen gidder jo møte ballen.
Start har teknikk i massevis og spillerne er svært gode i duellspill. Men så stopper det opp. Det gode de viste offensivt tidligere er jo helt borte nå. Hvordan er det mulig?
Eneste å glede seg over nå for tiden er Branns fantastiske nedturer.
Resultatet beskriver ikke kampen skikkelig. Start gjør en god kamp, bortsett fra innenfor 16-meteren. Jeg håper Tørum begynner å kjøre Fevang og resten av spissene på samkjøring i de kommende ukene, forhåpentligvis vil Starts angrep fortone seg bedre enn den lille klynga foran mål som det var i dag.
Resultatet beskriver ikke kampen skikkelig. Start gjør en god kamp, bortsett fra innenfor 16-meteren. Jeg håper Tørum begynner å kjøre Fevang og resten av spissene på samkjøring i de kommende ukene, forhåpentligvis vil Starts angrep fortone seg bedre enn den lille klynga foran mål som det var i dag.
0-3 er ingen bra kamp uansett hvor mye Start hadde ballen. Start skapte ingen ordentlige målsjanser, tross enormt mye possession. DET er urovekkende!
mr.leipsland
24-05-2010, 19:26
Start gjør en god kamp, bortsett fra innenfor 16-meteren. .
Start var jo knapt innenfor 16-meteren i det hele tatt. Hadde du sagt at det stoppet opp 16-meter inn på Stabæks banehalvdel så skulle jeg sagt meg enig.
frankieboy
24-05-2010, 19:44
Merkelig kamp... Start åpner bra og styrer fullstendig, men uten å skape sjanser. Etter at Borgersen går ut sprer det seg veldig usikkerhet i midtforsvaret. Modig trekk å sette inn Avni Pepa istedet for Haraldsen - og noe mange har etterlyst tidligere - nemlig å satse på unge gutter istedet for en avdanka Haraldsen. Vel sviktet Pepa på et par situasjoner, og jeg tror ikke resultatet ville blitt så stygt om Borgersen hadde blitt på banen, men dette var verdifull kamptrening for Avni Pepa og slik det ser ut nå så blir vel Borgersen ute og vi må spille med enten Pepa, Knudsen eller Haraldsen.
Ellers så spredde denne usikkerheten seg framover på banen og vi slet veldig med å komme til sjanser.
Som andre sier så mener jeg også at Ole Martin var veldig tafatt. Han jobber bra, men er helt ufarlig når sjansen byr seg. Morro at han har holdt seg skadefri, men nå trenger han en pause. Håper Mads starter mot Viking...
En ting som skuffer meg er at vi så ofte spiller bak til keeper eller bak i forsvaret istedetfor å spille ballen i lengderetning når det er store kontringsjanser!
Er veldig skuffet, men tror absolutt ikke at det ender med Adeccoliga til neste år. Det er flere lag som er svakere enn oss, og de problemene vi har er ingenting i forhold til de de gjennomgår i Bergen.
doppelt gemoppelt
24-05-2010, 21:11
Blir alt for mye kosing med ballen til tider. Løpe 2 meter, snu seg spille ballen i støtte, motta ballen IGJEN FOR 3 GANG. Snu seg vri seg dulle og dalle. Nei slikt går ikke ann.
1 omg er helt ok. Stabæk har 2 sjanser og vi sikkert flere men så har de spisser som vet å score.
Spille messig bra 1 omg.
Så kommer vårt store spøkelse denne sesongen og det er 2 omg.
Jeg gidder ikke si mere men alle vet at vi hadde 2 små-sjanser i begynnelsen og deretter ble det bingo bongo fotball.
Roy_Keane
24-05-2010, 21:29
ok første omgang av start, elendig 2 omgang, og for mye kosing med ballen som det blir sagt. for mye på tvers og tilbake hele tiden.
var forøvrig på kamp, og syntes det var veldig bra oppmøte av start supportere, og det er gledelig, stemmningen var så som så, men etter som målene rant inn ble det som det ble :(
Noen som husker den fantastiske kontringa i Bergen hvor Bolanos scora?
Slike hurtige overganger savner jeg.
Håpløst å kose med ballen og bare leve på støttepasninger.
Bra første omgang spillemessig, men vi skaper ingenting. Mye pga ELENDIGE innlegg, spesielt fra Freeman (men det er jo ikke overrraskende lenger).
Etter at Borgersen går ut blir det mer usikkert bak, selv om Pepa ikke gjør noen direkte dårlig kamp. Har sansen for at han får sjansen istedenfor Haraldsen.
I andre omgang blir vi pissa på. Stabæk er gode, vi må ikke glemme at vi møter et meget godt lag, men vi er usedvanlig tafatte, uinspirerte og omstendelige.
Alt-i-alt en bra førsteomgang som blir ødelagt at horrible innlegg og et Nannskog mål i toppklassen. Andre omgang er triste saker hvor vi ser hvorfor Stabæk burde være et topplag, og vi må forberede oss på å overleve. Andre målet er nok et glimt av Nannskog-storhet, og det tredje er dårlig forsvarsspill.
Hadde jo FULL kontroll i 1ste omgang og Stabeist kom til få sjanser. Nannskog fikk 1 og det holdt.. (vel 2, men den ene gikk i stolpen). Ble lissom litt for omstendelig og alt stoppa opp. EN fin sjanse da Vikstøl ble spilt opp på vingen og fikk langt inn på direkten, men mangla folk i midten.
Ellers synes jeg Pepa gjorde en god figur! Tøft å gi han sjansen! MANGE andre bør gå i seg selv når det gjelder innsats etter hvert. Makan til sluntring etter ballen har jeg ikke sett. Solo og Christian uinspirerte og gjorde mye rart i dag...
gmkarlsen
24-05-2010, 22:58
Regner med Pepa får flere sjanser. Dårlig at han så til de grader ikke følger linja til de andre tre bak på 1-0-målet og dermed gir Nannskog godt rom uten å være i fare for offside. Men ellers var han ikke dårligere enn resten. Nå blir vel Borgersen ute, og da er det spennende om Pepa får prøve seg mot Viking og Sandnes Ulf.
Så akkurat dommeren Staberg spurte ifra både Kleiven og Oladapo på returløp. PINLIG, for Staberg er lubben. Sier vel det meste om andreomgangen vår:icon_lol:
Lars Petter Stendal
24-05-2010, 23:19
MYE MÅ bli bedre foran Viking-kampen!
Det hjelper så fryktelig lite å holde på ballen når vi aldri klarer å skape noe som helst..
Ny høyreback NÅ!
doppelt gemoppelt
24-05-2010, 23:21
Så akkurat dommeren Staberg spurte ifra både Kleiven og Oladapo på returløp. PINLIG, for Staberg er lubben. Sier vel det meste om andreomgangen vår:icon_lol:
Ihvertfall dødlig pinlig for oladapo som kom innpå siste 10 hehehaha.
Men vi har heldigvis ingen jarstein :icon_mrgreen:
Alladin Sane
25-05-2010, 00:05
0-3 er ingen bra kamp uansett hvor mye Start hadde ballen. Start skapte ingen ordentlige målsjanser, tross enormt mye possession. DET er urovekkende!
Sant nok. Men Start styrer banespillet fullstendig i første omgang. Kleiven og Owello eide midtbanen, Vikstøl og Børufsen rullet frem på venstrekanten og Mathisen rulet på stopperplass.
Jeg synes førsteomgangen var veldig positiv selv om de store sjansene uteble. Dette skyldtes vel delvis dårlig innleggskvalitet, men jeg er usikker på om innleggene faktisk er så ille, eller om ikke like mye av problemet ligger i dårlig duellkraft og bevegelser i boksen. Det virker fryktelig mye lettere å treffe Nannskog med et innlegg enn å treffe Årst.
Dessuten ble jo Bolanos plukket så kraftig fra hverandre av Stabæks venstreback at han tidlig sluttet å utfordre og i liten grad truet Stabæks mål. Der mistet Start en viktig kreativ kraft.
Andre omgang var direkte svak, men man kan ikke forvente at Start skal holde trykket oppe når de havner bak med to og tre mål, og tapet av Borgersen virket også svært avgjørende. Sett i ettertid burde Start definitivt satt inn Haraldsen. Pepa er for veik som stopper i eliteserien. Han er en bra fotballspiller, men mangler duellstyrken som kreves på stopperplass, og har foreløpig heller ikke annen spisskompetanse som kan kompensere for manglende muskler. I tillegg blir han for lik Mathisen i spillestil. Haraldsen er i mine øyne et langt bedre valg enn Pepa.
Startgass
25-05-2010, 01:25
Bra og se at Høie begynner å komme tilbake i den gamle formen :)
Forsvaret får ta skylden for alle 3 målene som ble sluppet inn. Svakt.
Owello var heller ikke dårlig stoppet kontringene til Stabæk hver enneste gang bare synd at han mister ballen og lager dårlige pasninger mange ganger...
Mangler rytme i angrepet særlig i 2.omgang. Vi skulle ha hatt Hulsker på banen i 2.omgang.
Vi skulle ha hatt Hulsker på banen i 2.omgang.
Nei, det var de som skulle hatt det. Da hadde vi kanskje klart uavgjort. http://marillion.knut-erik.org/forum/forum_images/smiles/icon_wink.gif
Stig Hornnes
25-05-2010, 07:11
Andre omgang var direkte svak, men man kan ikke forvente at Start skal holde trykket oppe når de havner bak med to og tre mål, og tapet av Borgersen virket også svært avgjørende. Sett i ettertid burde Start definitivt satt inn Haraldsen. Pepa er for veik som stopper i eliteserien. Han er en bra fotballspiller, men mangler duellstyrken som kreves på stopperplass, og har foreløpig heller ikke annen spisskompetanse som kan kompensere for manglende muskler. I tillegg blir han for lik Mathisen i spillestil. Haraldsen er i mine øyne et langt bedre valg enn Pepa.
Jeg er ikke så sikker på at tapet av Borgersen var så avgjørende. Borgersen sliter med tempoet, og må ofte ta et gult kort for å kompensere for nettopp dette. Jeg er ikke nevneverdig imponert over duellstyrken i boksen, og han mister alfor mange markeringer som har resultert i baklengs. Jeg fikk ikke studert Pepa spesielt godt den tiden han fikk utpå der, men han har i det minste litt mer tempo. Haraldsen? Nei takk, da håper jeg heller vi får stifte bekjentskap med Knudsen etterhvert.
Giovanni
25-05-2010, 10:50
Sett i ettertid burde Start definitivt satt inn Haraldsen. Pepa er for veik som stopper i eliteserien. Han er en bra fotballspiller, men mangler duellstyrken som kreves på stopperplass, og har foreløpig heller ikke annen spisskompetanse som kan kompensere for manglende muskler. I tillegg blir han for lik Mathisen i spillestil. Haraldsen er i mine øyne et langt bedre valg enn Pepa.
Usikker på om vi har sett samme kamp og spiller Alladin?!
I mine øyne var Pepa Starts beste i 2.omgang. Ikke at det nødvendigvis sier så mye, da resten var søppel. Men han var den eneste som tilsynelatende i mine øyne viste besluttsomhet og som videre sto opp i duellene. Av de duellen jeg så, så klarte han seg meget bra. Og som sagt, så viste han en mye mer krigersk innstilling enn mange andre.
Et par ganger noe ute av posisjon, men hva gjelder posisjoneringsproblemer så går Matta Jr. fortsatt alle en høy gang. Klarer han å fortsette slik så håper jeg han får tillitt i kampene som kommer.
Ser at enkelte skriver om fantasifotball, kommende landslagsspillere etc etc...
Hva er det folk røyker når dere ser kamp??
Seriøst... 1. omgang er ok, men ikke noe mer enn det, og grunnen til det er så enkel som at det ikke fins noen som helst bevegelse siste tredjedel av banen. Alle står stille og ser på ballfører, og hvis de først kommer rundt på kant så kan du banne på at alle stuper i samme rom, eller at ballen havner på tribunen. Bolanos trekker altfor tidlig inn i banen, og dermed så får Stabæk verdens enkleste oppgave med å knytte igjen sekken. Hele laget er for glad i å kjæle med ballen. Det er altfor mange touch, og for dårlig fart i ballen.
Hvis det er slik at Bola er solgt, så burde han heller ikke spille. Han har prestert langt unna nivået som han kan prestere på. Årst burde snart få seg en pause på topp. Bruker altfor mye energi på å hente ball i områder andre burde ha ansvar for.
Jeg håper virkelig at ledelsen og trenerteamet har en plan til sommeren, fordi slik det er nå så lukter det mer tippeligaspill av Kongsvinger og Hønefoss en Start neste sesong.
Dette er så langt unna fantasifotball som man kan komme. Og jeg må spør nok en gang, er de dårlig trent siden de faller sammen så til de grader i 2. omgang nok en gang!!??
Alladin Sane
25-05-2010, 14:03
Usikker på om vi har sett samme kamp og spiller Alladin?!
En stopper som er fysisk underlegen de fleste spissene i eliteserien, må ha andre ekstremkvaliteter for å veie opp. Pepa er en habil allroundspiller, men mangler ekstremkvaliteter og blir etter min mening altfor lett på stopperplass.
Jeg forstår ikke helt på hvilket grunnlag du utroper han til Starts beste i andre omgang. I mine øyne ble Starts forsvarspill stadig dårligere etter Borgersens skade, og Pepa trippet stort sett rundt og dekket rom fremfor å ta ansvar.
Han sov på første målet. Det var Pepa som hadde Nannskog i det Stabæk brøt gjennom på kanten. Han valgte imidlertid å la Nannskog gå, og dekket heller ikke rommet ved første stolpe.
Deretter ga han bort ballen på 2-0-målet som startet med et langt, høyt oppspill mot Veigar Pall Gunnarson. Goodson, Borgersen eller Haraldsen ville stanget den ballen tilbake på Stabæks banehalvdel med et smil om munnen. Pepa hadde imidlertid mer enn nok med å vinne hodeduellen mot Gunnarson, og sendte ballen rett i beina på en rettvendt Espen Hoff i mellomrommet. Han fant Nannskog til 2-0.
Jeg mener Pepa må ta hovedansvaret for Starts to første baklengsmål. På det første kan man kanskje diskutere skylddeling med Bolanos og Mathisen, og det andre er jo ingen tabbe - bare en direkte konsekvens av at gutten er liten og sped. Poenget er bare at Borgersen og Haraldsen trolig ville ryddet opp i disse situasjonene.
Giovanni
25-05-2010, 14:30
Joda, nå har jeg ikke utropt han til noen kommende landslagsstjerne med det første. Men i forhold til hva både Borgersen og Haraldsen har vist så langt denne sesongen så syns jeg ikke han sto noe tilbake for dem.
Hva gjelder første målet, så er jeg enig i at det er han sin oppgave å dekke første stolpe, selv om verken Bola eller Matta jr er 100% uskyldige i det målet.
Hva gjelder det andre målet så er det Nannskog han slår i hodeduellen. Selv om både Borgersen og Haraldsen muligens hadde headet lenger, så er jeg ikke sikker på om de hadde vært i den situasjonen i det hele tatt. At ballen noe tilfeldig havner i beina på en rettvendt Hoff velger jeg også å skrive på kontoen for litt uflaks. Da kan man også spør hvor ankeret som skal plukke opp nedfallet var!?
Som sagt, han får ikke 10 poeng på børsen av meg, men viste en innstilling og vilje få andre på laget viste, og jeg tror personlig ikke det hadde vært bedre med Haraldsen bak der.
Siden Hoff ble nevnt her, så et lite spm off topic: Noen med elefantører i de innerste kretser som kan si noe sikkert om denne spilleren blir å finne i Startdrakt fra august?
Slik han spiller nå for tiden vil han bli en svært nyttig tilvekst for dette Startlaget.
Alladin Sane
25-05-2010, 15:10
Du har rett i at det var Nannskog han duellerte med. Det gjør ikke saken bedre.
Nannskog har sjeldent brydd seg om dueller utenfor boksen, og ser man på tv-bildene virker han ikke spesielt interessert i denne heller. Men all den tid han er større og sterkere enn Pepa, klarer han enkelt å tvinge frem en dårlig klareringen.
Jeg er redd Pepa kommer til å bli spist levende av spisser som Iversen, Pedersen og Kovacs.
Alf Qaida
25-05-2010, 15:41
Du har rett i at det var Nannskog han duellerte med. Det gjør ikke saken bedre.
Nannskog har sjeldent brydd seg om dueller utenfor boksen, og ser man på tv-bildene virker han ikke spesielt interessert i denne heller. Men all den tid han er større og sterkere enn Pepa, klarer han enkelt å tvinge frem en dårlig klareringen.
Jeg er redd Pepa kommer til å bli spist levende av spisser som Iversen, Pedersen og Kovacs.
Til opplysning; For et par - tre år sia, når Kovacs var i Viking, så vant Pepa alt mot han i Start2 - Viking2... Dog var vel ikkje akkurat Kovacs på tå hev den ettermiddagen.
Pepa er sterk han, og vant jo mye dueller og fremstod som sterk. Når det gjaldt det første målet så var jo det en direkte kommunikasjonsfeil mellom Pepa og ... Mathisen kanskje? De stod jo bare å kikka på hverandre etterpå.
Pepa gjorde et bra innhopp synes jeg, men har litt å gå på når det gjelder plassering og å lese spillet.
Enig forøvrig Alladin. Midtbanen klarte seg bra i første omgang ift å vinne ballen og holde på den. Men de spilte altfor forutsigbart og bruker for lang tid på å få ballen i lengderetning.
Innleggene var stort sett dårlige, men spissene skal selvsagt også ta sin del av skylden. De står stille og venter på at ballen skal treffe de. Nannskog er jo en ekstremt bevegelig spiss og finner alltid rommene bak forsvarerne.
Synes Årst sliter med å være bevegelig. Og han fomler litt med ballen i beina i blant. Så selv om han er sympatisk og har gjort et fascinerende comeback, så er jeg sannelig ikke sikker på om han gjør en bedre jobb enn hva Hulsker eller Stokkelien ville gjort.
Samhandling, bevegelighet foran mål, og å komme i skuddposisjon i alle mulige situasjoner var jo noe som kjennetegnet Start for litt siden. Nå er alt det borte.
Bolanos er jo bare en skygge av seg selv. Mislykkes når han vil utfordre, og stopper jo helt opp når han får ballen. Drar ned til gåtempo og tror han kan finte unna samtlige han støter på. Men han har mislykkes med dette i flere kamper nå. Når han var på topp så gikk det kjapt fra han fikk ballen til han hadde dribla seg forbi. Men nå blir det litt for tregt. Og han bruker de samme fintene hele veien, noe som gjør han forutsigbar. Han har nok godt av en liten pause, og burde nok studere seg selv på video en periode. Skuddene sitter heller ikke lengre.
Owello og Kleiven gjør stort sett sakene bra. Kleiven har jo virkelig blitt knallbra! Men det hjelper lite når spissene står stille. Børufsen er også brukbar. Vikstøl er flink til å bli med opp som offensiv back, men innleggene blir ufarlige. Det samme med Freeman.
Men gang på gang skjer det samme: Start slipper inn mål for de glemmer at motstandernes spisser ikke står like stille som våre egne...
Jeg ble sittende og prate litt med Myggen på Ullevaal i går. Han mente Startlaget skriker etter en bakromsspiss til slike kamper. Kom faktisk med påstanden om at start ville ledet 3-0 til pause, om vi hadde hatt en "Nannskog-type" i laget. Han mente laget var blitt for forutsigbart og har for få strenger og spille på når hovedplanen mislykkes.
Må si meg veldig enig med han. Vi har for like spillere på banen og på benken. Vi trenger en plan b, men skal vi ha det, må vi ha spillere til det. Det har vi ikke p.t.
Vi spiller en solid 1.omgang, mot en veldig stillestående Stabæklag. Stabæk er effektive og leder ufortjent til pause, selv om Stabæk vel også ble snytt for straffe?
2.omgang hever Stabæk seg veldig, og vi klarer ikke å henge med.
Med et par kjøp/utskiftninger til sommeren, vil vi kunne henge med i 2 X 45 minutter.
Millonarios
25-05-2010, 17:48
Til opplysning; For et par - tre år sia, når Kovacs var i Viking, så vant Pepa alt mot han i Start2 - Viking2... Dog var vel ikkje akkurat Kovacs på tå hev den ettermiddagen.
Pepa har grei luftstyrke han, spesielt i forhold til at han ikke har all verdens høyde til midtstopper å være.
Pepa er etter mitt syn en veldig god fotballspiller, men har hele tiden manglet spisskompetansen for å slå helt igjennom. Han har jo faktisk nesten dominert både på utlån hos MK, Vindbjart og Fram Larvik.
Pepa har gode allround-ferdigheter og har så å si ingen klare svakheter, men mangler den opplagte ekstremferdigheten. Likevel, med de basisferdighetene Pepa har, er han en utrolig fin spiller å ha i troppen. Personlig ser jeg mer enn gjerne Pepa være foran Haraldsen i køen, men jeg skjønner at det taktiske av og til må vike.
Pepa gjorde et greit innhopp og bør ikke få for mye av skylden for 1-0 målet. Han fokuserte nok litt for mye på ballen, men Jesper var også der og han fulgte ikke Nannskog noe han burde ha gjort. Jesper burde tatt mer ansvar og viste ikke akkurat at han er et verdig kapteinsemne. Mathisens svakheter kom tydlig fram da han ikke hadde Borgersen eller Goodson med seg i midtforsvaret. Slipper mannen for lett noe som skapte mål og målsjanser til Stabæk.
Mål nummer 3 var det mange spillere som var passive, men Mathisen burde igjen tatt mer ansvar å ikke vente at andre skal rydde opp.
doppelt gemoppelt
25-05-2010, 23:29
Jeg ble sittende og prate litt med Myggen på Ullevaal i går. Han mente Startlaget skriker etter en bakromsspiss til slike kamper. Kom faktisk med påstanden om at start ville ledet 3-0 til pause, om vi hadde hatt en "Nannskog-type" i laget. Han mente laget var blitt for forutsigbart og har for få strenger og spille på når hovedplanen mislykkes.
Må si meg veldig enig med han. Vi har for like spillere på banen og på benken. Vi trenger en plan b, men skal vi ha det, må vi ha spillere til det. Det har vi ikke p.t.
Vi spiller en solid 1.omgang, mot en veldig stillestående Stabæklag. Stabæk er effektive og leder ufortjent til pause, selv om Stabæk vel også ble snytt for straffe?
2.omgang hever Stabæk seg veldig, og vi klarer ikke å henge med.
Med et par kjøp/utskiftninger til sommeren, vil vi kunne henge med i 2 X 45 minutter.
Helt enig. Laget er monotont.
Og når Freeman har tatt over Bolas innlegg som vi husker fra i fjor så topper det seg.
Endeløse innlegg fra 35 meter eller kall det hva du vil. Kun Drillo som får reisning av slikt.
Lett og lese. Alt for gjennomsiktig angrepsfotball.
Hvor er bevegelsene og løpene fra vårparten?
Det er en god stund siden jeg nevnte lynraske Michael Mifsud som etter å ha blitt frigitt av
Coventry, spiller noen lange steinkast fra huset mitt her på Malta. Her spiller han for knapper og glansbilder.
Førsteomgang var spillemessig veldig bra, men vi har et kjempeproblem når det gjelder innleggskvalitet. Det gjelder både backer og vinger, men som den mest offensive av backene våre er det Freeman det synes best på. Han er flink til å komme fremover, men hvis ikke han bedrer innleggskvaliteten kan han likegodt bli igjen bak. Elendige innlegg, spesielt fra Freeman må ta hovedskylden for at Start ikke klarte å få mer ut av det spillemessige overtaket i førsteomgangen. Deretter er det to grove markeringsfeil i midtforsvaret som gjør at nannskog sender Stabæk til pause med ledelse.
Andre omgang var et trist kapittel. Jeg skulle gjerne likt å skjønne hvorfor Start sluttet å løpe og kjempe. En av grunnene var helt sikkert at Stabæk kom utpå og var enorm aggressive, men det forklarer langt i fra alt. Til syvende og sist endte denne kampen fryktelig skuffende, etter en veldig lovende førsteomgang.
Ja, helt enig i at innleggskvaliteten er altfor dårlig, men det synes jeg den alltid har vært. Start scorer sjelden mål på innlegg fra kanten.
Og enig i at om Freeman heller ikke får det til offensivt, er han i hvert fall ikke noe å satse på. Har i lange tider sagt at Freeman må selges pga sine manglende defensive ferdigheter. Dog skal det sies at det ikke er like lett å slå innlegg mot trege Årst, som det er å slå innlegg mot Nannskog. Likevel er jeg neimen ikke sikker på om Freeman faktisk klarer å slå harde innlegg i bakrom ;-)
Det er nok flere årsaker til at kampbildet endret seg så mye som det gjorde. Start spilte over evne i 1. omgang samtidig som Stabæk var uinspirerte og lot Start holde på. I 2. omgang så man tidlig at Stabæk var et helt annet lag - også i duellspillet. De angrep raskere og med mer pondus, og alle vet jo hva som skjer når motstanderen er i nærheten av vårt mål...
Start spiller på små marginer, med veggspill og flikker, og dette går vanligvis ikke. Når alt klaffer som det gjorde i 1. omgang ser det fantastisk ut. Når ingen har dagen, som borte mot Strømsgodset, ser vi ut som et tegneserielag.
frankieboy
26-05-2010, 23:58
Det er en god stund siden jeg nevnte lynraske Michael Mifsud som etter å ha blitt frigitt av
Coventry, spiller noen lange steinkast fra huset mitt her på Malta. Her spiller han for knapper og glansbilder.
Han må være veldig glad i knapper og glansbilder da.. Må vel være noen som kan betale mannen penger... :-)
Tips Mathisen og Co om dette. Evt spør Knut Tørum i Spørrebanken om de kan sjekke opp i dette... Jeg husker også godt Mifsud og han har kvaliteter vi kan trenge. Vi er som mange sier altfor forutsigbare nå og en hurtig bakromspiss vil gi oss flere strenger å spille på!!
Jeg har også nevnt Mifsud flere ganger. En klassespiller som ville gitt det offensive spillet en helt ny dimensjon.
Men det MÅ da finnes flere klubber som er interessert i han?
Men dette burde kanskje ligge i "Ønskeliste"-tråden.
Go for Mifsud, han er en klassespiller! Om vi får ham på billigsalg skader ikke...
JohnnyBravo
30-05-2010, 15:36
Det er en ting som ikke jeg forstår det er hvorfor ikke Matta jr får mer kritikk her på forumet. Han blir rost opp i skyene for den minste lille ting han gjør. Mange skryter av den gode pasnings foten hans, de synes han slår så mange fantastisk presise langpasninger. Men det jeg så spesiellt mot Stabæk det var pasninger som gikk i hytt og pine. Det at han skal være et kaptenins emne er bare en utopi. Mannen er jo livredd for å ta ansvar ute på banen, han lar altid den andre midtstopperen gå i de vanskelige situasjonene, mens han selv står og slår ut med armene hvis det skulle bli mål. Da Pepa kom inn mot Stabæk Så var Matta jr den mest rutinerte av de 2 så da må man kunne forvente at han tar et større ansvar enn det han gjør. Jeg har lest her inne at mange mener at det var Pepa som hadde største delen av ansvaret for det første målet. Det mener jeg er helt feil, Nannskog og Matta jr løper sammen inn i mot mål der ballen vil komme, men så stopper han jo bare opp og lar Nannskog sette ballen i mål.
Skulle Goodson forsvinne etter VM så har ikke Start noen midstoppere som er gode nok for tippeligaen igjen i stallen. Start trenger 2 nye klasse midtstoppere, Borgersen er for gammel og Matta jr er en vits. Hadde det ikke vært for faren hans så hadde Start kvittet seg med han for lenge siden. Han hadde ikke nivået inne til å spille spiss i verken i Adeccoligaen eller i tippeligaen, så ble han takket være faren sin omskolert til midtstopper. Man vil finne midtstoppere som er bedre enn Matta jr i alle tippeligaklubbene, så hvorfor start ikke har erstattet han, det kan ikke jeg forstå
Glimrende innlegg JohnnyBravo, enig i alt du skriver over og det finnes utellige flere grunner for å kvitte seg med jesper. Han holder rett og slett ikke nivået
som kreves verken i Tippeligaen eller adeccoligaen. Er 99% sikker på at Jesper ikke hadde vært i start 11`eren eller i framtidsplanene til Start om ikke Svein hadde hatt noen posisjon i klubben.
Man vil finne midtstoppere som er bedre enn Matta jr i alle tippeligaklubbene, så hvorfor start ikke har erstattet han, det kan ikke jeg forstå
Folk kan skylde på at vi ikke har økonomi til å løse Jesper ut av kontrakten,greit nok men heller som en god benkevarmer med millionlønn enn å se han på banen.
Sitter ikke på fakta over lønna til Jesper,men tro meg den er god,eller hva Svein?
Tror det er en del som er uenig med dere.
Jeg er enig. Start kommer til å slite i midtforsvaret når Goodson og Borgersen er borte. Hvem skal ta ansvar i midtforsvaret nå?
Selv med mye skadeavbrekk så fremstår Jesper alt som en habil stopper. Når vi vet at det er en del mer å gå på så er jeg ikke redd for at han virkelig skal blomstre. Men er enig i at vi må få inn 1 stopper til nå i høst siden Goodson nok går da, og Borgersen er langtids skadet.
Hadde trudd at den vendetaen som til tider har vært mot jesper var forsvunnet pga at han lar godt spill være tilsvar til useriøse oppgulp der lønn og Matte blir trukket fram var forsvunnet. Men denne jonnyb har vist ikke gitt opp og slenge useriøse medlinger.
heldigvis så ser de fleste at jesper har noe is eg til å virkelig bli noe stort.
Giovanni
31-05-2010, 07:39
Kommer vel helt an på hvilket øye som ser det Kaptein!? Personlig syns jeg aldri han har fremstått som noe habil stopper, og videre er jeg helt enig med hva Johnny Bravo skrev.
Start har ikke bare behov for en stopper når Goodson drar, men to.
Mathisen vil aldri blomstre, ei heller noen landslagsspiller som enkelte her inne har fått for seg. Til opplysning så fins det en verden utenfor Kristiansand også for dem av dere som fortsatt ikke har fått opp rullegardinene!
La jesper gå til fløy og gi meg Engedal i motsatt vei og omskoler jesper til keeper så har man løst et keeper problem på øya og bedre kvalitet på stopper plass i Start.
Espen K G
31-05-2010, 16:53
Tror du sliter litt med fotballforståelsen dersom du mener Engedal er bedre enn Jesper. Sistnevnte har veldig kort fartstid som midtstopper, men overgår allerede førstnevnte. I tillegg har vi fått en midtstopper med pasningsfot, noe som var totalt fraværende i Engedal.
Jeg begynner virkelig å lure på om jeg må putte alle "klage-på-Jesper-innleggene" i troll-kategorien, for ytterst få av dem henger på greip.
JohnnyBravo
31-05-2010, 17:13
Tror du sliter litt med fotballforståelsen dersom du mener Engedal er bedre enn Jesper. Sistnevnte har veldig kort fartstid som midtstopper, men overgår allerede førstnevnte. I tillegg har vi fått en midtstopper med pasningsfot, noe som var totalt fraværende i Engedal.
Jeg begynner virkelig å lure på om jeg må putte alle "klage-på-Jesper-innleggene" i troll-kategorien, for ytterst få av dem henger på greip.
Hvilken pasningsfot er det du prater om,mot Stabæk var det jo omtrent ikke en av pasningene som traff medspiller og de som gjorde det var det nesten umulig å få under kontroll, de så mer ut som klareringer som tilfeldigvis traff en Startspiller.
Espen K G
31-05-2010, 17:46
Prøv å se litt utenfor siste kampen. Jesper har ved flere anledninger sendt lange lissepasninger på kryss og tvers over banen. Eneste gangen jeg har sett noen av de andre gjøre det var Borgersens pasning til Bola mot Tromsø i fjor.
Engedal var lam i begge beina, og det var hipp som happ om ballen havnet hos egen spiller, hos motspiller, eller hos publikum. Seriøst!
DelPiero
31-05-2010, 19:50
Mathisen er i mine øyne den beste stopperen vi har etter Goodson. Nei, han er ikke fantastisk men holder middels Tippeliganivå. Husker med gru Glenn A. Nå er han en helt habil stopper i Tippeligaen. Matta har et potensiale, med teknikk, pondus og luftstyrke. Riktig matching og han blir solid for oss. Dessuten kommer han ikke til å forsvinne i sinn tanker og spill når noen nevner RBK (les Bolanos). Goodson forsvinner, enten i sommer eller vinter.
Borgersen er for gammel og er kun i laget fordi han har rutine og det ikke er reelle utfordrere.
Haraldsen sier det seg vel selv er på vei ut.
Pepa, er god allrounder, men Start har nok sine grunner til at han ikke spiller (selv om han burde fått spillt høyreback fra start)
Follerås og den andre unge stopperen er talenter (i beste fall, enig at de bør få spille, men å basere en sesong på disse skal være gode nok er galskap i mine øyne. Men i cupen burde en av de få prøve seg ved siden av en erfaren spiller)
Hvis vi kvitter oss med Matta Jr må vi kjøpe minimum 2 stoppere som holder Tippeliganivå. Med Start sin økonomi betyr det mer eller mindre heksekunst fra Matta Sr. Er utopi å tro at klubben klarer dette.
Derfor er det i mine øyne kun et reellt alternativ: Erstatt Goodson med en god stopper, ut med Haraldsen, la Matta få spille stopper, Pepa back, og bruk Borgersen og talentene som innbyttere, helst i motsatt rekkefølge som stoppere. Vi kommer ikke til å vinne serien med dette laget, ei heller rykke ned. Men til dere som bestiller 3-4 nye spillere undres jeg hvor midler til kjøp, sign on, lønn osv kommer fra.Man kan mene hva man vil, men de nevnte spillerne har ikke lønninger som frister toppspillere.
Det er lov å drømme, men det er lurt å ha virkelige spillere i klubben frem til drømmene blir virkelige. Og å bruke så mye energi på å slakte beste (eller minst dårlige for dem som ser det slik) vi har har jeg problemer med å se verdien av.
Mathisen er i mine øyne den beste stopperen vi har etter Goodson. Nei, han er ikke fantastisk men holder middels Tippeliganivå. Husker med gru Glenn A. Nå er han en helt habil stopper i Tippeligaen. Matta har et potensiale, med teknikk, pondus og luftstyrke. Riktig matching og han blir solid for oss. Dessuten kommer han ikke til å forsvinne i sinn tanker og spill når noen nevner RBK (les Bolanos). Goodson forsvinner, enten i sommer eller vinter.
Borgersen er for gammel og er kun i laget fordi han har rutine og det ikke er reelle utfordrere.
Haraldsen sier det seg vel selv er på vei ut.
Pepa, er god allrounder, men Start har nok sine grunner til at han ikke spiller (selv om han burde fått spillt høyreback fra start)
Follerås og den andre unge stopperen er talenter (i beste fall, enig at de bør få spille, men å basere en sesong på disse skal være gode nok er galskap i mine øyne. Men i cupen burde en av de få prøve seg ved siden av en erfaren spiller)
Hvis vi kvitter oss med Matta Jr må vi kjøpe minimum 2 stoppere som holder Tippeliganivå. Med Start sin økonomi betyr det mer eller mindre heksekunst fra Matta Sr. Er utopi å tro at klubben klarer dette.
Derfor er det i mine øyne kun et reellt alternativ: Erstatt Goodson med en god stopper, ut med Haraldsen, la Matta få spille stopper, Pepa back, og bruk Borgersen og talentene som innbyttere, helst i motsatt rekkefølge som stoppere. Vi kommer ikke til å vinne serien med dette laget, ei heller rykke ned. Men til dere som bestiller 3-4 nye spillere undres jeg hvor midler til kjøp, sign on, lønn osv kommer fra.Man kan mene hva man vil, men de nevnte spillerne har ikke lønninger som frister toppspillere.
Det er lov å drømme, men det er lurt å ha virkelige spillere i klubben frem til drømmene blir virkelige. Og å bruke så mye energi på å slakte beste (eller minst dårlige for dem som ser det slik) vi har har jeg problemer med å se verdien av.
Bra skrevet.
Glimrende innlegg JohnnyBravo, enig i alt du skriver over og det finnes utellige flere grunner for å kvitte seg med jesper. Han holder rett og slett ikke nivået
som kreves verken i Tippeligaen eller adeccoligaen. Er 99% sikker på at Jesper ikke hadde vært i start 11`eren eller i framtidsplanene til Start om ikke Svein hadde hatt noen posisjon i klubben.
Folk kan skylde på at vi ikke har økonomi til å løse Jesper ut av kontrakten,greit nok men heller som en god benkevarmer med millionlønn enn å se han på banen.
Sitter ikke på fakta over lønna til Jesper,men tro meg den er god,eller hva Svein?
Fortsatt like kritisk til Jesper, eller må han være Starts beste i de neste 10 kampene før du gir han velfortjent skryt.
De fleste av oss ser at jesper er en god spiller som bare blir bedre og bedre.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.