Se full versjon : Start - Viking (kamptråd)
frankieboy
31-05-2010, 19:48
Tid: Mandag 7.juni kl.1900
Sted: Sør Arena
Opplading: Blir vel Up-town
---------------------------------------
Tabellen:
6. Viking 13 5-4-4 17-12 19
8. Start 13 5-3-5 24-23 18
NFF har som vanlig gjort sitt til å ødelegge denne festen ved å legge kampen til en mandag! Dermed kommer det ikke så mange som ønsket fra Rogaland, samt at det trolig er mange sørlendinger som heller ikke får med seg denne kampen. TV 2 og NFF har vel aldri fått like mye kritikk som etter denne endringen og jeg blir overrasket om de gjør samme tabben de neste årene.
Ser vi på sesongen til nå har vel Viking underprestert litt i forhold til forventningene, mens Start nok har overprestert litt. Dermed ligger disse lagene med kun 1 poengs forskjell, og en Start-seier vil sende oss forbi Viking.
Viking har på sine 6 bortekamper 1 seier (1-0 mot Hønefoss), 2 uavgjorte (KIL 1-1 og Sandefjord 0-0) og 3 tap (VIF 0-2, SIF 1-2 og Aafk 1-3). Altså ingen imponerende poengfangst så langt. Hjemme har de dog gjort det ganske greit med 4 seire, 2 uavgjorte og bare tap mot RBK.
Starts hjemmestatistikk er helt lik Viking sin (i antall poeng). De har 4 seire (VIF 5-3, Sandefjord 2-0, Hønefoss 2-0 og KIL 3-0), 2 uavgjorte (1-1 mot både Odd og Molde) og kun tap mot LSK (2-3).
Viking har skapt 45 målsjanser på sine 13 første kamper og scoret 17 mål. Start har skapt 52 sjanser og scoret 24 mål og har klart best utnyttelsesprosent i Tippeligaen.
Viking er best rett før og rett etter pause og har scoret 8 av sine 17 mål i denne perioden. Start har scoret 19 av sine 24 mål i løpet av den første timen av kampene. Den siste tredjedelen har laget kun scoret 5 ganger.
Om Viking er gode framover det siste kvarteret av 1.omg, så er de voldsomt svake bakover. I dette kvarteret har Viking sluppet inn 5 av sine 12 scoringer så langt. I 2.omg har de bare sluppet inn 3 scoringer så langt denne sesongen.
Og om Viking er gode defensivt i 2.omg så kan dette absolutt ikke sies om Start. De har sluppet inn hele 12 av 23 mål den første halvtimen av 2.omgang og er verst i hele Tippeligaen i dette tidspunktet.
Ingen av lagene har noen som soner karantene, men det er ingen tvil om at Start er betydelig redusert ved at både Clarence Goodson og Bård Borgersen er ute.
Skal man tippe på en lagoppstilling så er tipset mitt dette laget: (4-4-1-1)
Kenneth Høie
Hunter Freeman
Jesper Mathisen
Espen Knudsen/Knut Henry Haraldsen
Rolf Daniel Vikstøl
Christian Bolanos
Solomon Owello
Christer Kleiven
Espen Børufsen
Geir Ludvig Fevang
Mads Stokkelien/Ole Martin Aarst
-------------------------------------------
Jeg tror dette blir en severdig kamp mellom 2 lag som vil angripe. Viking kommer ikke for å knipe 1 poeng. De kommer for å vinne og dermed blir det fort en målrik kamp. Håper mange ser sitt snitt til å komme på siste seriekamp før VM-pausen. Det er meldt sol og det er ingen grunn til å sitte hjemme foran TV'en. Ta med noen venner og ta turen og la oss hjelpe Start-laget til å få en god avslutning på seriespillet før VM sparkes igang.
Til slutt: Velkommen til alle i Viking hordene og andre rogalendinger. Ikke la TV2 hindre dere fra en tur til det blide og varme Sørland. Bli med å lage en fest - både på og utenfor banen.
DayWalker
01-06-2010, 11:50
Tragisk med kamptidspunktet :(
Nå er forresten også Solo mest sannsynlig ute til kampen. Alle som har vært skadet driver å slår opp igjen skader i eniga her!
Ole Gilboe Hermansen
04-06-2010, 13:20
Helt enig at det er idiotisk tidspunkt,men men. Ser at han Asgeir-fyren mobliserer mye. Respekt til han. Jeg har klart å forhandle meg frem til fri og gleder meg mye til atter en gang å dra til Sør Arena.
Kjør over pakket!
Dog livredd for et jækla lekk forsvar...
Søndag1800
04-06-2010, 20:47
Som kjent har det blitt satt i gang et fantastisk initiativ for å skaffe folk på mandag. Det er lenge siden vi har passert 10 000 og forhåpentligvis gjør vi det.
Det er på tide å bringe tilbake den virkelige gode 05/06-følelsen på Sør Arena, iallfall får denne kampen.
Oppfordrer alle til å stille seg på T feltet og lage et helvetes liv!
Vise at vi fortsatt kan lage et vanvittig trykk hvis vi bare vil!
doppelt gemoppelt
04-06-2010, 21:01
Tror vi tar viking rimelig greit.
Godt med ei pause nå for å samle laget og finne flyten igjen.
Bruk fantasien fremover, ikke for mye dill dall. Konkret og skikkelig utførelse.
Clarence vil jo bli savnet men owello som ryddegutt på midten kan forhindre flere gode angrep.
Lykketil.
gmkarlsen
05-06-2010, 17:26
Godt med ei pause nå for å samle laget og finne flyten igjen.
Samle laget? Noen av profilene har vel vært på landslagssamlinger.
frankieboy
06-06-2010, 20:00
Hvis vi vinner denne, så klatrer vi 4 plasser på tabellen.. Forbi SIF, Viking, Stabæk og Odd.
Hadde vært behagelig med et slikt byks når vi nå går inn i sommerferie!
Blir det ikke 6.plass heller??
Og vi er vel bare 4 poeng fra topp 3 plassering...:)
Pokker...denne mååå vinnes!!
Noen som vet hva som skjer på torvet? er det muligheter for en kald en i sommersola?
doppelt gemoppelt
06-06-2010, 22:38
Samle laget? Noen av profilene har vel vært på landslagssamlinger.
Eller trekke inn trådene etter en frynsete periode. Slik er det jo hele tiden, skader og annet fravær. Men samles for å rette opp og småjustere.
Må si det er en stund siden jeg virkelig gledet meg til start-kamp, men det har jeg gjort i hele dag. Håper vi får se god fotball fra begge lag, mange folk og at Start går av banen med 3 poeng.
God kamp og HEIA START! :icon_biggrin:
AndersH.
07-06-2010, 00:40
Som tidligere poengtert, vi er på skuddhold mtp. medalje. Med seier i morra er vi med igjen "der oppe".
Så det å vinne i morra er veldig viktig. Da kan spellårane ta "ferie" vel vitende om at man har heng på topplagene og at største rival er slått. Og med seier i morra så vil sørlendingane ha troa på Start, og glede seg til fortsettelsen!
Tipper Viking skal få kjørt seg. Start vinner 4-0 etter gåll av Mathisen, Årst, Fevang og Stokkelien.
Hadde vært utrolig deilig å ta VM-pause på 6. plass etter seier over Viking og ikke minst få jekka ned disse siddisene noen hakk før de innvaderer sørlandet i sommer.
Samtidig som medalje og europacup-spill er innen rekkevidde.
Satser på fest, både på og utenfor banen!
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article171385.ece
Stig Hornnes
07-06-2010, 12:37
Endelig litt engasjement i byen!
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article171406.ece
Millonarios
07-06-2010, 13:03
Rekorder i antall feil?
http://www.viking-fk.no/newsread/aktuelt.aspx?docid=20523
- Mathisen - Haraldsen som stoppere.
-Branko Milosevic
- Rolf Magne Vikstøl
- Christern Kleiven
- Costra Rica
- Espen Børulfsen
- Geir Morten Fevang
- Årst som kaptein
Herre jemini... Norgesrekord i skrivefeil der ja. De må ha en med tung dysleksi og angst for research i redaksjonen.
Ellers må jeg si at jeg er MEEEget skeptisk til kampen i kveld. Uten Goodson har vi ingenting annet enn rundingsbøyer bakover på banen.
Sommeren har kommet til Sørlandet, og helt siden begynnelsen av 80-tallet har det betydd at Startspillerne ligår sæ udi båden med litt vidvin å rægår, og gidder ikke å bry sæ spesielt om å spille fobball. Trist men sant.
bhnilsen
07-06-2010, 16:38
http://www.viking-fk.no/newsread/aktuelt.aspx?docid=20523
Sendte en mail og spurte om han hadde skrevet denne i fylla :P
Sommer og sol betyr ingenting annet enn makrellfotball!
Forsvaret vårt lekker som ei sil, men så lenge vi scorer flere mål enn vi slipper inn er det greit.
Kanskje jeg får ny bil i dag? Hvordan er det selve trekninga foregår? Et billettnmr som blir trukket?
den bilen der skal selges med en gang om jeg vinner den, FYSJ
bhnilsen
07-06-2010, 17:28
Ja det derrre med bilen kan jo bli litt rart for oss i menigheden.. Det skal vis trekkes på setenr. Vi har jo fjernet de :/
Jeg er optimist i dag(også...)...satser på flott fotball og hjemmeseier...!!!
gmkarlsen
07-06-2010, 19:01
God publikumslyd :-)
For første gang gjør Startfansen og Vikingfansen noe sammen:
Synger Hater hater hater TV2.
Og det kom svært så tydelig frem på tv.
En seier for fotballen!
Greit nok å synge det på kamp, det er bra.
Men det hjelper jo veldig lite når brorparten av dem som synger, har kjøpt pakker fra TV2 eller andre av TV selskapene som er grunnen til at dette skjer.
Skal det skje noe må folk si opp, zebra, sumo og gud vet hva det heter, da og først da kan det være det skjer noe.
TV2 kan jo fortsatt gni seg i hendene over at pengene strømmer inn.
Kjedelig 1.omgang.
Owello og Mathisen har gjort en meget bra omgang. Freeman er som vanlig bingo bak der. Likte ikke at Fevang måtte ut. Bruer Hansen virker utrent og treg (provosert over hvordan han serverer ballen til Viking og bare jogger tilbake - flaks skuddet går over).
Bra Freeman. Hvorfor gå i duell når man heller kan stå og se på ballen...:icon_evil:Hvor mange baklengs har vi egentlig fått imot pga av han. Tragisk
Freeman er livsfarlig defensivt. Dessverre. Synd vi ikke har en bedre back.
Årst har ikke vært særlig god de siste kampene. Men han skal ha for målet nå. Håper han er på gang igjen.
Gamlefar slår til! Hm, ble vi ikke snytt for ei straffe i 1ste? Liker IKKE at Fevang måtte ut....
Start lager altfor mange frispark imot i farlige situasjoner
Få inn en ny spiller på høyre back,er jo livsfarlig med freeman der bak
Nå er det mye upresist her!
Få inn en ny spiller på høyre back,er jo livsfarlig med freeman der bak
Som vanlig m.a.o.
Ut med han, flytt Pepa til høyre, og sett inn Haraldsen for å rydde unna dødballer. Trodde aldri jeg skulle be om at Haraldsen ble byttet inn...:icon_lol:
Stygt redd vi taper dette på en dødball. Gislason i tillegg nå. Hmmm...
Nå må Start satse litt fremover, 1 poeng holder ikke
Er ikke venn med ballen i dag. Han skulle ha lagt ut til umarkert spiller da han var inne i 16 meteren. Bommer temmelig grovt i stede for....
Noen ting er jo helt i ørska og på bedriftsfotballnivå!!! Skjerpings gutter!
Var en hands på slutten der!!?? Dårlig kamp av oss og vi skal vel være glad for uavgjort...
Synes bare vi spiller svakere og svakere, defensivt er det ok, Pepa og Mathisen greide seg veldig bra, men vi får jo ikke til noenting i angrip lenger, skuffende feigt og svakt spill foran de som gadd og møte opp for å se drittfotball.
bhnilsen
07-06-2010, 20:54
fikk svar fra han som skrev alle de feilene :
Hei,
får ikke åpnet linken, men tror jeg er pinlig klar over hva du sikter til. Ønsk meg god bedring.
(Den sannsynlige artikkelen ble for øvrig skrevet en tidlig morgenstund).
Alt godt
ole
------
:P
Espen K G
07-06-2010, 20:55
En relativt dårlig kamp av begge lag, med Gislason sitt skudd i tverra som eneste store forskjellen på lagene. Fortjent deling av poengene liksom.
Vi sliter virkelig med presisjonen for tiden, og da spesielt i avgjørende situasjoner. Noe som kunne blitt meget bra går som regel langt unna mannen det ble sentret mot, eller til motspiller. Dette var noe vi virkelig fikk til i begynnelsen av sesongen, men det har nesten forsvunnet helt. Synd å se på egentlig :(
Enda mer synd er det at vi har over 10k på tribunene, og så er det dette laget skal "selge seg" med. Det kommer garantert ikke flere av slikt spill, og mange av de som var her i dag kommer ikke tilbake etter pausen. Kjipt!
Nå er det bare overkjøring av Sandnes Ulf som står på tapetet, så kan laget gå til sommerpause med nogenlunde hevet hode, men likevel mye å jobbe med i angrepsspillet.
PS: Pepa gjorde seg absolutt ikke bort bakerst, noe jeg fryktet på forhånd. Det var faktisk gledelig. At han blir valgt til Dagens Starter derimot er misforstått snillisme, og det skjønner nok også han.
JohnnyBravo
07-06-2010, 20:58
En relativt dårlig kamp av begge lag, med Gislason sitt skudd i tverra som eneste store forskjellen på lagene. Fortjent deling av poengene liksom.
Vi sliter virkelig med presisjonen for tiden, og da spesielt i avgjørende situasjoner. Noe som kunne blitt meget bra går som regel langt unna mannen det ble sentret mot, eller til motspiller. Dette var noe vi virkelig fikk til i begynnelsen av sesongen, men det har nesten forsvunnet helt. Synd å se på egentlig :(
Enda mer synd er det at vi har over 10k på tribunene, og så er det dette laget skal "selge seg" med. Det kommer garantert ikke flere av slikt spill, og mange av de som var her i dag kommer ikke tilbake etter pausen. Kjipt!
Nå er det bare overkjøring av Sandnes Ulf som står på tapetet, så kan laget gå til sommerpause med nogenlunde hevet hode, men likevel mye å jobbe med i angrepsspillet.
PS: Pepa gjorde seg absolutt ikke bort bakerst, noe jeg fryktet på forhånd. Det var faktisk gledelig. At han blir valgt til Dagens Starter derimot er misforstått snillisme, og det skjønner nok også han.
Og hvem mener du var Start sin beste spiller da. Jeg synes personlig at Pepa gjorde en meget god kamp.
Er vel ikke noe å si på uavgjort.
Solid defensivt (bortsett fra Freeman som var livsfarlig som vanlig). Ikke helt rytmen offensivt.
Høie
Bra kamp. Et par feilpasninger trekker ned. Sikker
Vikstøl
Solid defensivt. Bidrar lite offensivt
Freeman
Fy faen å dårlig den mannen e. Hjelp!
Mathisen
Banens beste. Dominerende og står frem i Goodsons fravær. Herlig pasningsfot (selv om han til tider slo vel mye langt)
Pepa
Klarer seg overraskende bra. Sliter noe med duellspillet, særlig i lufta. Han vil jeg ha på høyrebacken neste kamp.
Owello
Meget god første omgang. Forsvinner mer og mer i 2.
Kleiven
Anonym i 60 minutter. Løper og dekker mye rom. Spiller seg opp på slutten. Målgivende.
Børufsen
Solid defensivt. Får lite til offensivt. Jobber og sliter som vanlig.
Bolanos
Lykkes med lite. Svak kamp. Virker ute av form.
Fevang
Viser lite (som vanlig), men er viktig i vårt offensive spill. Bra bevegelser, og brenner vår største sjanse bortsett fra målet.
Årst
Jobber og sliter. Scorer et mål. Ellers ikke imponerende.
-------------------------------------------------------
Bruer Hansen
Treg og flytter beina sakte. Usikker med ball. Tilfører duellstyrke på midten, spesielt i lufta.
Stokkelien
Virker tent, og tilfører aggresivitet på slutten. Bør få sjansen på topp snart.
Owello og Mathisen er veldig bra. Pepa klarer seg også bra og bevise at han må velges forran KHH. Ellers skaper vi ingen ting fremover.
Vi klarer skjeldent mer en tre pasninger på rad. Når vi skårer er det tre Vikingspillerer som ikke klarer å klarer, samt en keeper som nesten snur ræva til.
Bola - hva fa.. har skjedd?
Hunter bør snart finne seg noe annet å gjøre.
Lars Bohinen ble mer og mer uspiselig etterhvert som kampen gikk...
DMcCarty
07-06-2010, 21:00
Bola har jo meldt seg helt ut.. Tror han trenger en oppstrammer iverdensklasse.
Makan..
Laget får til litt på slutten når de involverer vikstøl og børufsen sammen..
Mer av det!.
Ellers er det en elendig kamp all over..
Tankekors med markeringsspillet vårt.. Ryktet må jo ha nådd hele landet nå om at start marker som et middels småguttelag..
bhnilsen
07-06-2010, 22:13
Bola har jo meldt seg helt ut.. Tror han trenger en oppstrammer iverdensklasse.
Makan..
Laget får til litt på slutten når de involverer vikstøl og børufsen sammen..
Mer av det!.
Ellers er det en elendig kamp all over..
Tankekors med markeringsspillet vårt.. Ryktet må jo ha nådd hele landet nå om at start marker som et middels småguttelag..
Ang bola så tror jeg det samme skjedde når han spilte i Danmark.
Derfor han satt på benken da vi hentet han
alex valencia i reprise...
Espen K G
08-06-2010, 00:24
Og hvem mener du var Start sin beste spiller da. Jeg synes personlig at Pepa gjorde en meget god kamp.Jeg sier jo at jeg mener han gjorde en god kamp (aka gjorde seg ikke bort), men jeg har Owello (på tross av byttet og dalende i 2. omgang) og Jesper et hode foran Pepa. Jesper virker veldig sikker bak, i tillegg til at han setter opp angrep med en (for det meste) god pasningsfot. Pepa rydder opp bak, men gjør ikke mye mer heller.
Som sagt, en god "debut" av Avni, men ikke lagets beste (synes jeg!).
Jesper var banens gigant....!
Ja, kan bare slenge meg på og si at Mathisen var banens beste i dag, og er enig i jbasmas vurderinger.
Isolert sett er ett poeng mot Viking ikke så ille når man ser på det imponerende spillermaterialet de har, men jeg liker ikke vårt totalt fraværende angrepsspill. At målet kom som resultat av klønete Vikingspillere er derfor ganske symptomatisk.
Ole Gilboe Hermansen
08-06-2010, 06:16
Er mellommissfornøyd med kampen. Velger å fokusere på det possitive: Avni og Ole M.
noen som ha bilde fra banneret?
Veldig god kamp av Pepa. Vinner flere tøffe dueller og viser at han er en god spiller. Banens beste.
Noe jeg stadig vekk så i går var Bola som ba om ballen fra Freeman, men han fikk den ikke! H. Freeman tok heller en vending og spilte ballen til noen andre i stede for å sette opp Bola på vingen. Er det noe av grunnen til at han etter hvert går lei og ikke gidder mer? Det virka som om venstresiden var mer samspilte (i den grad man kan kalle den heller labre kampen samspilt).
Freeman er moden for en tur på benken spør du meg. Dessverre har vi vel ikke fluss med alternativer her?
Giovanni
08-06-2010, 10:27
Deilig å se at Pepa spiller så bra at vi slipper både Borgersen og Haraldsen i fremtiden.
Owello var også frisk i første omgang, utover det var det begredelig å se på Start.
Heldig som fikk med seg et poeng i en kamp de ikke er farlige før 3 minutter på overtid.
Skremmende å se hvor planløst den offensive samhandlingen ser ut til å være. Nå¨jobber Årst som en helt, men Start mangler helt klart en annerledes spisstype.
Håper de har planer om noe hyggelig når sommervinduet åpner, hvis ikke så blir det mange mørke kvelder utover høsten.
Start spiller for tiden noe av ligaens kjedeligste fotball. På tide at Tørum viser at han er mann!! Klippekort holder ikke, enkelte aktører bør også få beskjed om dette og bli henvist til benken.
noen som ha bilde fra banneret?
Vet ikke om det er noen som har fra kampen..?
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.