PDA

Se full versjon : Cup 3.runde: Start - Sandnes Ulf

frankieboy
06-06-2010, 09:39
Tid: Torsdag 10.Juni kl.1800
Sted: Sør Arena
------------------------------------
Tabellene:
8. Start 13 5-3-5 24-23 18 (Tippeligaen)
14. Sandnes Ulf 10 2-3-5 12-15 9 (Adeccoligaen)

Cupdrømmen lever! Og den bør jaggu leve etter denne kampen også.. Rogalendingene som sliter veldig i Adecco SKAL ikke få ødelegge cupdrømmen vår!
Dette blir siste kamp før VM-pausen/sommerferien, og jeg er sikker på at gutta vil avslutte med stil. Vil være en forferdelig inngang til sommerferien hvis man skulle ryke ut mot Sandnes Ulf, men vi husker med gru at vi har gjort det samme mot både Løv Ham og mot Haugesund de to siste sesongene (?), så selv om vi stiller som klare favoritter er dette en kamp vi ikke må ta lett på. Da ryker vi ut...
Ang lagoppstilling, så må vi nesten vente til etter kampen mot Viking i morra, men det er ingen tvil om at vi kommer til å toppe laget.
Sandnes Ulf spiller hjemme mot Fredrikstad i dag - søndag, så deres lagoppstilling avhenger nok også om hva som skjer der.

Uansett: Alle som har mulighet - ta turen til torsdag for å se siste LIVE kamp før man setter seg i godstolen den neste måneden for å se på VM.

Ullevaal, Ullevaal... Vi er de berømte IK Start og vi skal til Ullevaal...

(Jeg la inn denne tråden litt tidlig, men jeg skal fly tilbake til USA tidlig tirsdag morgen, og blir litt hektisk etter Viking-kampen så jeg la den bare inn nå)

Scarto
06-06-2010, 10:36
Lagoppstillingen avhenger ikke av den kampen:

http://www.sandnesulf.no/

Scarto
09-06-2010, 14:18
Laget mot Sandnes Ulf blir som følger:

http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=494673

Ser at 4 stk fra Start 2 er på benken, bl.a. Jonas Werner, Ole C Langeland og Christian Follerås. Bra. Håper spesielt de to sistnevnte får sjansen, da de har utmerket seg på reservelaget over tid.

Seven
09-06-2010, 19:37
Molde, Ålesund, Stabæk, Lillestrøm og Tromsø sliter kraftig og kan være i fare for å ryke i dag. Kan ikke ta for lett på disse kampene. Vinner vi denne kampen, samt er heldige med trekingen, er vi nærmere cupfinale enn noen gang før...

Kan faen meg ikke gå i samme fella som overnevnte, krever at samtlige går på banen som om det var Rosenborg vi spilte mot og at det stod om seriegull. Vi skal videre!

frankieboy
09-06-2010, 20:45
Ja da forsvant tittelforsvarer Aalesund, Molde, Stabæk og Lillestrøm!

Cup er cup og vinner vi knepent med 1 mål i morra så skal vi være fornøyd! Mange andre lag som også slet i dag!
La forresten merke til at Hulsker scoret, skjøt i stanga på overtid og bommet på straffe i straffekonken. Mye dramatikk der!

Startman
09-06-2010, 20:48
Cupfinalen 2010: Fredrikstad - Start 2-3 :))

Ole Gilboe Hermansen
09-06-2010, 21:54
Cupfinalen 2010: Fredrikstad - Start 2-3 :))

Måtte du få rett.:)

Hanzen
09-06-2010, 22:47
Cupfinalen 2010: Rosenborg - Start 2-3

Hadde sett litt bedre ut da

Helge
10-06-2010, 14:13
Hm, de ligger NEST sist i Adecco'n!!! Dette er et lag vi SKAL høvle over for F...! Gøy med så mange unge spillere. Jeg tror de viser seg oppgaven verdig og at vi går videre. Mathisen og Pepa i forsvar har vist at de duger mot Viking. Nå må vi ha noen som kan spelle ballen kjapt og PRESIS igjennom! Det har vært ALT for mye feilpassninger og tullball de siste kampene.

Ole Gilboe Hermansen
10-06-2010, 16:47
I dag skal vi få god følelsen tilbake og ta et skritt videre mot Ullevål.

Bård Larsen
10-06-2010, 18:08
Sitter og ser på nrk.no, fem minutter ut i kampen. Gutta ser slappe ut, rusler rundt og virker uinteressert.

Bård Larsen
10-06-2010, 18:20
....som å se maling tørke.....noe er seriøst galt med laget.

reiGN
10-06-2010, 18:24
Hva mener du, Bård, ser på laget på nrk.no? De streamer jo ikke kampen.

EDIT: Tar det tilbake. De gjør visst det! Hvorfor sa ingen det på forhånd? ¨

Her er linken for andre http://www.nrksport.no/fotball/nm/1.7162290

Espen K G
10-06-2010, 18:29
Nå har det kommet to-tre muligheter på rad (Owello gjennom alene med keeper, langskudd fra Kleiven, og Vikstøls forsøk fra 5m). Start styrer kampen foreløpig, og bør virkelig vinne klart i dag.

bhnilsen
10-06-2010, 18:30
Det er en typisk cupkamp til nå hvor start har sånn delevis kontroll uten å skape det helt store.... Vill tro det løsner snart...

Espen K G
10-06-2010, 18:41
Og Menigheden stiller mannsterke med...6 mann? ;)

Ikke mye liv på tribunene, og de som roper høyest er vel de vestfra.

Espen K G
10-06-2010, 18:43
Så forresten at Årst klaget over for få innlegg. Vel, når man ser frisparkene, hjørnesparkene og innleggene i dag betyr ikke det så mye. Er ikke ett eneste ett av dem som treffer en startspiller jo? Er det løpene i boksen, eller kommunikasjon med dem som slår dem som er problemet? :(

Bård Larsen
10-06-2010, 19:17
Uansett smeller det ikke noen cup-bombe på Sør i kveld. Vinner vi er det greit nok, vinner Ulf er det ingen overraskelse. Start spiller slik de har gjort i ukesvis og nå ser vi hva det er godt for: Nederst i adeccoen.....

reiGN
10-06-2010, 19:20
Wow, for en sinnsykt sjanse! Ifjor hadde Stokkelien scoret på den der. De slipper seg så ned i slike kamper, er helt tragisk å se på. Burde ledet nå men.

Espen K G
10-06-2010, 19:20
Når Stokkelien ikke klarer å sette den, da er det dårlig stelt! :( Vanskeligere å bomme på mål der jo!

Nå våknet i hvert fall publikum litt høres det ut som, og da forsvant lyden på streamingen :icon_eek:

Espen K G
10-06-2010, 19:27
Sånn! Var f.... meg på tide! Nå trenger vi bare ett par til :D

reiGN
Jess, der satt den. 1-0 er greit for meg, men uff de er så tragiske de her cupkampene til start.

stallis
Å der putta endelig Christer :) Kan vi slappe av nå tro?

reiGN
10-06-2010, 19:29
Haha Christer igjen, konge! :D

Andreasmj
10-06-2010, 19:30
Godt å se at iallefall noen tar dette seriøst!

Espen K G
Den livsfarlige 2-0 ledelsen!! ;)

Nå blir det roligere i heimen her i hvert fall.

reiGN
Godt å se at iallefall noen tar dette seriøst!

Helt enig, Andreas!

reiGN
10-06-2010, 19:47
Burde vel stått 3-0 der ja, utrolig å sløse bort den.

Espen K G
10-06-2010, 19:49
Børufsen virkelig burde satt 3-0 målet. Der kostet han meg 11p i tippekonkurransen. Tosk! ;)

Helt ok seier, uten å virkelig overbevise.

Ole Gilboe Hermansen
10-06-2010, 20:20
Vi vant og det er greit.

frankieboy
10-06-2010, 20:28
Jeg så ikke kampen, men ser på glimtene fra nrk at begge scoringene blir regissert av Jesper Mathisen. Begge gangene er det han som drar ballen oppover banen, og ved det første målet er det en vakker crosspasning som Stokkelien header inn til Christer.

Jeg begynner virkelig å bli imponert over Jesper. Jeg synes han er solid. Han er sterk, har en bra pasningsfot og så lenge han ikke blir for nonchalant, så er han en meget habil Tippeligastopper!

Ellers er det gledelig at vi vinner, for selv om Sandnes Ulf ligger på nedrykk i Adecco, så er det slike kamper som er vanskelige. Alle forventet Start-seier og Sandnes Ulf kunne komme med senkede skuldre og prøve å stelle istand en ny cupbombe. Nå er vel 6 av 16 tippeliga-lag slått ut.

Spennende å se hvem vi trekker!

sureup
10-06-2010, 20:29
Flott at vi er videre :)

kaptein
10-06-2010, 21:14
Uansett smeller det ikke noen cup-bombe på Sør i kveld. Vinner vi er det greit nok, vinner Ulf er det ingen overraskelse. Start spiller slik de har gjort i ukesvis og nå ser vi hva det er godt for: Nederst i adeccoen.....

Start hadde få problemer med å slå ett lag på nederste halvdel i adeccoen. Selv på krabbegir så gikk det greit. Naturlig at det skal være forskjell som forventet.

rooland
11-06-2010, 00:01
Solid å sterk kamp av Start ikveld, å si noe annet blir bare tull da de spellte ball i hatt med Sandnes.Sandnes er et bunnlag i adeccoen, men vi ser flere lag som har blitt slått ut av både første å andre-divisjonslag, så dette var bra.

Imponerende innsats av gutta, særlig kleive, owello, børufsen, og JESPER sto frem.

Fra 25 meter og innover slet vi med det "siste lille" som trengs for å kjøre over motstanderen med 5-6 mål, merka godt at årst ikke var tilstedet.

Må trekke frem Jesper igjen, nydelig innlegg til hunter som hedwer ballen rett i fanget til kleiven, som bare kan sette pannebrasken til å score.
Han har stålkontroll bak, og ruver i luften, offensive raid som skaper 2 mot 1 situasjoner på kant...
Har sagt det før, og sier det igjen, får landslagsledelsen opp øynene for nesten 2 meter høye Mathisen har de en stopper som utfyller Hangeland til de grader.

jbasma
11-06-2010, 07:26
Da slapp vi unna reprise fra i fjor. Likevel skummelt å spille 70 min med 0-0. Endelig sto Høie frem som en matchvinner også. Fantastisk redning på headingen på 0-0.

1905
11-06-2010, 13:32
Syntes Mathisen er god i denne kampen og er som regel ruvende mot dårligere motstandere. Men problemet hans er alle feilene spesielt mot noe bedre motstandere. Er mye markeringssvikt, straffesituasjoner og alvorlige feilpasninger da. Som regel fordi han blir litt nonchelang og glipper. At han passer for landslaget syntes jeg er dagens snåleste uttalelse. Kanskje om noen år hvis han luker ut disse feilene.

Men gledelig med Pepa. Han mangler noe, men har minimal erfaring på dette nivået. Fortsetter han slik vil han gå Mathisen en høy gang. Minner meg litt om Atle Roar.

Ellers var jo Kleiven, Solo og Høie bra. Men greit nok at Solo får litt juling innimellom men han legger seg veldig lett og virker død etter omtrent annenhver situasjon.

frankieboy
12-06-2010, 13:30
Høie kommer ALDRI til å bli match vinner for ikstart!!!

Han sa vel ikke at Høie ble/blir en matchvinner. Han sa at Høie stod fram som en matchvinner. Det er forskjell der! Hadde han ikke tatt den, så er sjansene gode for at Start hadde tapt og røket ut av cupen! Nesten like viktig med slike redninger som å score i motsatt ende av banen...