PDA

Se full versjon : Haugesund - Start (kamptråd)

frankieboy
30-06-2010, 14:25
Tid: Søndag 4.Juli kl.1800
Sted: Haugesund Stadion
Tur: Er satt opp en buss - sjekk linken: http://forum.menigheden.no/showthread.php?t=5645
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Tabell:
9. Start 14 5-4-5 25-24 19 poeng
11. Haugesund 14 4-5-5 19-19 17 poeng
__________________________________________________ ____________________________________

Da sparkes høstsesongen igang igjen - og selv om det er morro med VM, så er det dette som betyr noe. Det er START som er laget vårt og selv om det er gøy med de fleste toppspillerne i verden i ett mesterskap, så er interessen for Start i en helt annen klasse.

Haugesund er eneste laget vi ikke har spilt mot til nå, og før sesongen hadde jeg sagt at dette var en av kampene vi burde ta poeng i, men Haugesund har spilt utrolig bra på hjemmebane, og dette blir alt annet enn enkelt!
Faktisk er de ubeseirede hjemme med 4 seire og 2 uavgjorte og en målforskjell på 14-4. Nå skal det sies at bortsett fra RBK (0-0) så har de spilt mot de fleste av de svakere lagene hjemme.
Det skal også sies at om de er gode hjemme så sliter de mer borte hvor de ikke har vunnet på sine 8 første kamper...
Start sliter også borte og har 1-1-4 på sine 6 bortekamper til nå. Det er på tide å finne tilbake til spillet vi viste da vi tok de 4 poengene vi har tatt borte(3-3 mo RBK og 4-3 mot Brann).

Tar vi en titt på Haugesund så er de veldig gode mot slutten av kampene. Faktisk best i Tippeligaen. De har scoret hele 8 av sine 19 mål det siste kvarteret av kampene. Deres 3 beste spillere på VG-børsen er: Keeper Per Morten Kristiansen (5.21 i snitt), Are Tronseth (5.00) og Trygve Nygaard (5.00). Det kan også nevnes at de gikk inn i ferien med en dårlig bortekamp mot VIF og tapte der 2-5.

Start avsluttet vårsesongen med 1-1 hjemme mot Viking og skal senere i dag spille treningskamp mot FC København. Tipper vi stiller med noe ala dette laget i Haugesund (med mulig utfordrer i parantes)

Kenneth Høie

Avni Pepa (Hunter Freeman soner karantene)
Jesper Mathisen
Clarence Goodson (Espen Knudsen hvis ikke Clay er tilbake fra VM?)
Rolf Daniel Vikstøl

Christian Bolanos
Solomon Owello
Christer Kleiven
Espen Børufsen

Geir Ludvig Fevang

Ole Martin Aarst (Mads Stokkelien)

-----------------------------------------------------------
Vi skal inn i en vaskelig periode nå med mange bortekamper og det er viktig med en god start på høstsesongen. (Orker ikke en dårlig periode og bunnstrid utover høsten.)
Jeg er rimelig fornøyd med 1 poeng her, men ingenting hadde passet bedre enn å få med seg 3 poeng hjem fra Haugesund.

God kamp og god tur til dere som tar turen til Haugesund!

Magne Hadland
30-06-2010, 17:05
Kjempefin kamptråd som vanlig Frank.

En ting bare, Hunter Freeman er da utestengt etter sitt 3. gule mot Viging?

frankieboy
30-06-2010, 19:31
En ting bare, Hunter Freeman er da utestengt etter sitt 3. gule mot Viging?

Du har jo helt rett. Er rettet opp! Blir nok Avni Pepa som tar hans plass da!

zgull
01-07-2010, 09:55
Flott kamptråd, Frank!

Høie

Pepa
Jesper
Goodson
Vikstøl

Bola
Christer
Owello
Espen

Fevang

Årst

Lars Petter Stendal
01-07-2010, 12:33
Er det noen som tar turen opp?
Og hvor møtes Start-supporterne før kampen? :)

frankieboy
01-07-2010, 14:16
Flott kamptråd, Frank!

Høie

Pepa
Jesper
Goodson
Vikstøl

Bola
Christer
Owello
Espen

Fevang

Årst

Ole Martin ute... da blir det vel Mads framme!

http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=495155

steffn
01-07-2010, 16:29
Årst spiller ikke. Blir tynt framme nå.

zgull
01-07-2010, 20:29
Ole Martin ute... da blir det vel Mads framme!

http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=495155

Jepp, det blir en flott anledning for Mads å finne tilbake til fjorårstaktene...

benji
01-07-2010, 21:35
Blir en sånn "spark og slå" kamp. Banen der har ikke grønt dekke i juli nei.
Synd at vi mangler i Årst i den kampen. Krysser fingrene for noen langskudd fra Bola/Kleiven.
Ellers må jeg si at det bør presses 3p ut av araberne. Ikke all verdens de har å komme med.

doppelt gemoppelt
01-07-2010, 23:46
Mangler ikke på innsatsen i Haugesund men ikke alltid arbeidet er så heldig utført.
Som nevnt over må vi håpe på susere fra bola og kleiven.
Dødballer og tidlige gjennomspill mot et " løpe Hjem" lag blir viktige fakorer.
Dette går bra, lykketil i Haugesund

josty
02-07-2010, 10:24
Haugesund har vertfall ikke fått noen treningskamp å oppvarme seg på mens Start går med litt ekstra selvtillit etter FCK

Tankcenter
04-07-2010, 09:54
Føler meg litt usikker med denne kampen, håper at Start er klare. Start er vel forhåpentligvis mer klare for tippeligamatch enn publikum er? Det er akkurat som det kommer brått på med fotballen her hjemme. Kanskje våre gutter har sett noe fra Sør Afrika, utrolig mye flott fotball der. Guttane vinner idag!

Scarto
04-07-2010, 17:57
Knut Tørum har tatt ut følgende elleve:

Kenneth Høie

Avni Pepa - Clarence Goodson - Jesper Mathisen - Rolf Daniel Vikstøl

Christian Bolaños - Solomon Owello - Petter Bruer Hanssen - Espen Børufsen

Christer Kleiven - Mads Stokkelien

Innbyttere: Johnny Kristiansen, Espen Knudsen, Christian Follerås, Geir Ludvig Fevang, Olufemi Oladapo.

frankieboy
04-07-2010, 18:17
Begrederlig til nå... Dette kan bli veldig stygt!

Startman
04-07-2010, 18:18
Skulle hatt en omgang juling alle sammen.

Mr.Nor
04-07-2010, 18:18
Hva i allverdens dager gjør Kenneth på halvdistanse???

Scarto
04-07-2010, 18:19
Kun de som rotet med papirene til Rune Nilssen, samt Knut Tørum, som skulle hatt en omgang juling.

Mr.Nor
04-07-2010, 18:19
Skulle hatt en omgang juling alle sammen.

Er jo det de får jo...

Mr.Nor
04-07-2010, 18:21
hvem har lært Vikstøl pasninger? Til og med bikkja til naboen er bedre på pasningspill jo..

bosve
04-07-2010, 18:25
Blir jo pissa på av Haugesund. Ræva til nå. Må slutte med disse lompeskuddene fra 30 meter. Helt håpløst.

DayWalker
04-07-2010, 18:26
Nå må Start helst slutte å bli pissa på, punktum!

Pokkeren så skuffende!

Mr.Nor
04-07-2010, 18:30
Jeg vil ha en VENSTREback med gode ballferdigheter!!!

Jegers
04-07-2010, 18:31
Tror disse fjolsene at de har fremdeles har ferie? Blir ikke mye poeng på dette laget i høst hvis de skal fortsette å opptre på denne måten.

Mr.Nor
04-07-2010, 18:35
hvorfor ikke se om Geir Ludvig kan låse opp dette forsvaret?

gorre
04-07-2010, 18:37
Hva i all verden har Start gjort i ferien? Er det i det hele tatt noen som har sagt til dem at ferien er slutt??

Mr.Nor
04-07-2010, 18:40
Få ut Bruer H i allefall, han har jo kvalitet som ett middels first price produkt i dag..

Mr.Nor
04-07-2010, 18:42
På tide å avskaffe sommerferie for godt betalte fotballspillere?

Scarto
04-07-2010, 18:44
Få ut Bruer H i allefall, han har jo kvalitet som ett middels first price produkt i dag..

Det var bl.a. uttaket av PBH jeg mente Tørum burde ha hatt juling for.

Jegers
04-07-2010, 18:47

First Price? Tror heller vi sier Euroshopper kvalitet.

Stig Hornnes
04-07-2010, 18:48
Jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal le eller grine av dette. Det er nærmere 4-0 enn 2-1. Etter min mening er det bare Owello som har noe utpå der å gjøre av Start-spillerne.

bosve
04-07-2010, 18:54
Grindheim synes laget sitt er feriepreget...hmmm...vet ikke hva man skal kalle det Start driver med her da...nei her må Start spillerne vekkes fra koma.

Scarto
04-07-2010, 19:07
50min: Redusering ved Børufsen! :) Skrudd inn i krysset!!

bosve
Ser ut som Start har brukt 1 omgang på å våkne. Skal dog sies at Haugesund ser ut som zombier utpå her da. Men herlig mål av Børufsen.

Mr.Nor
Oi dæven.. Ett til nå gutter... Viktig med ett tidlig førstemål. Men få ut Bruer Hansen og Vikstøl. De er like presise som Cole, Milner i vm jo.

Børufsen har våkna ser det ut som..

Roy_Keane
04-07-2010, 19:18
hva i helvete?? skal vi spille 30 min UTEN spisser nå, sammtidig som vi ligger under.... rett og slett coaching i verdensklasse?! NOT. greit stokkis har vært skada, men bør jo spille til krampa tar han hvertfall, nei jeg er sjokkert over tørums disposisjoner...

Scarto
04-07-2010, 19:24
Må være Fevang eller Bolaños på topp nå da (ikke tilgang på TV2 Sport i dag, så korriger meg gjerne).

Roy_Keane
04-07-2010, 19:28
3-1 på straffe..... start er et bunnlag... kan gå mot nedrykk dette, helt skandaløst dårlig. i blame tørum!

aulin
Helt utrolig, for en søppelkamp

Jegers
Tosk, jesper.

Roy_Keane
04-07-2010, 19:32
4-1, kjempekamp... herregud for noen amatører...

JohnnyBravo
04-07-2010, 19:32
Tosk, jesper.

En total unødvendig straffe laget av Jesper. Kanskje banens dårligste spiller idag

Hanzen
04-07-2010, 19:33
dette var trist å se på

jensm
04-07-2010, 19:35
Vi blir knust av haugesund. Jeg har ikke ord.

Jegers
04-07-2010, 19:35
Latterlig, når var sist vi vant på bortebane, begynner å tvile på Tørum nå.

bosve
04-07-2010, 19:38
Hvis man skal dømme utifra kampen i dag: Hvis man taper 4-1 for haugesund, da lukter det nedrykk, så enkelt er det. Får håpe på at det snur. Men Start sin kurve har pekt nedover. Hvis Goodson forsvinner,(han er vel eneste mannen som holder bra nivå i forsvarsrekka) så lukter det ikke akkurat mindre nedrykk.

Roy_Keane
04-07-2010, 19:38
han eier ikke taktiske kunnskaper, disiplin, kynisme eller autoritet.... han er alt for "snill" hadde trengt en rekdal type som ikke liker å bli pissa på, for det gjør tydeligvis tørum..

gorre
04-07-2010, 19:41
Kan noen fortelle meg hvorfor Stokkelien ble bytta ut, og ikke Petter Bruer Hansen?

Roy_Keane
04-07-2010, 19:43
coaching i verdensklasse kaller man det på fagspråket.

Scarto
04-07-2010, 19:43
Dette kan ikke forklares med så mye annet enn total taktisk svikt av Tørum & co! Det går faen meg ikke an å bli så mye dårligere på 4 dager (selv om vi møtte et FCK i oppkjøring). Trenger du en taktisk rådgiver, Knut??? Sikkert mange som kan bekle den rollen...

Bare for å illustrere: 86min. Haugesund gjør omtrent som de vil nå. Start har praktisk talt gitt opp.

Tragisk.

Patrick Hansen
04-07-2010, 19:45
Er bare å innse at dette blir en kamp for å overleve igjen.. Makan til møkka lag har jeg ikke sett på årtier..

Matisen: hva faen er det du tror du er? overbetalt pappagutt!!

Goodsen: god tur til danmark..

Bolanos: slutt å kast bort talentet med sutring og umotivert innstilling. Trist å se på..

Petter b Hansen: rett å slett ubrukelig.

Kun Kleiven, Høie og Børre som får stå karrakter i dag..

Tørum: begynn å still krav. refs de som ikke jobber, sett de på benken å la ungutta få prøve seg.. Slutt med snillismen. ta inn 25% Tom Nordlie i trener arbeidet.. disse amatørene må piskes!!

Øvrig ledelse: Det er dyrt med nye spillere, det er mye dyrere med nedrykk!!! VÅKN OPP FORBANNA SLAPPFISKER!!

jensm
04-07-2010, 19:47
Først på stillingen 4-1 tar Tørum grep.... Ikke særlig imponerende nei. Men hva skulle han gjort.

Samtlige bommer på pasninger og taper dueller.

Begynner bli lei av Bolanos også. Stopper altfor ofte helt opp for å drible når han får ballen. Men han glemmer at han nesten ikke kan rykke etterpå, pluss at finta hans forlengst er avslørt. Har vel ikke truffet på noe skudd på lenge heller.

Kan virke som det mangler både motivasjon og konsentrasjon i hele Start. I så måte bør Tørum gå i seg selv.

gorre
Ang. benken. Hva med Bolanos?

stibere
Latterlig Bolanos

jensm
Og der brant han straffe... igjen... Sett han på benken!

Roy_Keane
04-07-2010, 19:48
og kan noen be Bola om å SLUTTE å ta straffer, HELVETE kunne jo vært poeng avgjørende liksom, forøvrig enig med Patrick sitt inlegg.

Ps: kunne vært 4-3 nå..

Hanzen
04-07-2010, 19:48
ikke at det betyr så mye nå, men hvorfor i helvete får bolanos fortsatt lov å ta straffe?

Scarto
04-07-2010, 19:49
Brant Bolaños akkurat en straffe?? Bombe. Den mot FCK gikk jo såvidt inn. Tror han har 4 bom på siste seks straffer han har tatt.

4-2 Fevang. Liten trøst.

Jegers
04-07-2010, 19:50
Bare selg Bola, er drittlei av den egoisten nå. Får vi 5 millioner for han er det gull.

Hanzen
04-07-2010, 19:50
fjerde eller femte ganga han brenner straffe nå?

benji
04-07-2010, 19:51
Bola må på benken...... er ikke mulig med den innstillinga.

Scarto
04-07-2010, 19:56
Herlig avansement fra Knudsen ihvertfall! Og så skyter han pokker meg også!?! Bra at Fevang putter på retur nr 2.

Espen K G
04-07-2010, 19:57
Eneste som var morsomt med denne kampen var at Knudsen fikk noen minutter og faktisk skaper 4-2 målet. Ellers var det mye begredelig gitt :(
Mathisen må nok ta tapet på sin kappe, for den unødvendige straffen han lager fører til at piffen går mye ut av laget i en relativt god periode. Ikke mye vits i å dytte noen i ryggen som aldri kan få tak i ballen. Utrolig slett vurderingsevne, så nå forventer jeg at Jesper sitt hylekor kommer på banen igjen ;)

Bolaños bør aldri mer ta straffe for Start! Han har teknikken men virker altfor arrogant i utførelsen. Han bør også komme seg opp noen hakk i banespillet, for det er dessverre fremdeles dalende.

Nei, en Årst på topp, Fevang i mellomrommet, med Kleiven og Owello på midtbanen er garantert den beste formasjonen vår. Så får vi bare håpe at vi får se det til onsdag, for vi vinner ikke mot FFK med dette spillet :(

bosve
04-07-2010, 19:59
Er jo defensivt skoen virkelig trykker. Vi har scoret like mange som rosenborg, mens kun godset og kongsvinger har sluppet inn flere. Når til og med Hønefoss slipper inn færre mål, da skjønner man at det ikke holder mål i det hele tatt.

josty
04-07-2010, 20:03
Start trenger en skikkelig lagånd, flau kamp på en elendig bane :(

Stig Hornnes
04-07-2010, 20:08
Jerg har ikke ord. Vi blir overkjørt og pissa på, selv etter vi reduserer klarer vi ikke å etblere et ordentlig trykk. Haugesund kunne fort vunnet med både seks og syv mål. Det er en skandale, ingen av spillerne utpå der har gjort seg fortjent til lønna slik de opptrer. Start har beholdt hele laget fra i fjor, og de aller fleste har vært der både to og tre år, og likevel viser de samhandling på nivå med et nylig sammensatt småguttelag. Når heller ikke de individuelle ferdighetene er gode nok til å treffe medspillere med enkle korte pasninger, sier det seg selv at det er dømt til å gå dårlig.

Akkurat nå er jeg lynende forbanna. Jeg klarer snart ikke se mer på at sentrale spillere gir så blanke f..... Nedrykk har foreløpig ikke vært en tanke jeg har tenkt. Men nå må jeg nesten det. Start under Tørum har hatt et høyt toppnivå og et fryktelig bunnnivå, og har vært flinke til å komme seg ut av dårlige perioder og vinne de kampene de har måttet vinne. I vår hadde vi en lang periode som var dårlig, men vi reddet oss inn med seiere mot KIL og Hønefoss. Denne kampen var også en vi skulle vunnet, eller ihvertfall fått med oss poeng i. Istedenfor blir vi rundspilt. Nå har Start en kjempejobb foran seg med tanke på å snu dette, for dette kan fort bli en blytung høst. For første gang på lenge er jeg ordentlig pessimist.

Seven
04-07-2010, 20:08
Er så skuffa over hvor dårlig vi spiller...

Har så mye negativt å si at jeg velger å bare holde kjeft...

Ikke mange ukene før Hoff og Hulsker er på plass. Disse to vil gi oss etterlengtet forandring og variasjon på et spill som har blitt forferdelig ensformig og lettlest. Kanskje vi greier somle oss til trygg plass likevel....

jensm
04-07-2010, 20:10
Er jo defensivt skoen virkelig trykker. Vi har scoret like mange som rosenborg, mens kun godset og kongsvinger har sluppet inn flere. Når til og med Hønefoss slipper inn færre mål, da skjønner man at det ikke holder mål i det hele tatt.

Like mye midtbanens feil. Så mye feilpasninger og tapte dueller fører jo til enormt med kontringer i mot. Men klart, det er ikke få mål Start har sluppet inn feks pga tellefeil ved dødballer. Det må forsvaret ta på sin kappe.

Spillerne holder god nok standard til å skulle gjøre det langt bedre enn det her. Men det virker i en del situasjoner som bakre firer er usikre på hvem som skal passe på hva. Så Tørum er nok halve problemet her.

Da hjelper det ikke at det florerer med personfeil i tillegg. Owello som mister viktige baller gang på gang, Jesper som sørger for et ubegripelig hodeløst straffe. Bola som så altfor ofte stopper opp for å drible. Pasninger fra de fleste som går alle andre steder enn der hvor det er folk. I tillegg taper Start generelt altfor mange dueller. I 2005 spilte det ingen rolle om en duell ble tapt, for da stod det alltid klar en til å ta 2.ballen. Det skjer jo aldri lengre.

sureup
04-07-2010, 20:12
Triste greier. Vi klarer bare å få til angrepsspill et par ganger i kampen, ellers så er det store defensive feil som ødelegger totalt. Det jeg hovedsaklig håper på videre er en mye bedre defensiv organisering (backene våre sliter veeeeldig) og at vi får et tydeligere angrepsmønster. For det kan ikke være slik at vi seriøst skal håpe på å lempe baller opp på en stokkelien som blir pakket inn av 3 spillere skal kunne skåre mål... Her må vi utnytte det rommet som blir skapt av stokkis og ikke minst la han dra seg litt mer ut til sidene/tilbake sånn at han får skuddmuligheter.

Uansett så er jeg uenig i kritikken mot bola (snakket om benking). Ja han er dårlig i første omgang, men hvilken startspiller er ikke det? Men ja det gule kortet i starten av kampen var latterlig. I andre omgang så hever han seg veldig og uten han så hadde det skjedd lite med start fremover. Ja han bør kanskje ikke ta straffer men jeg tror ikke det er slik at han prøver å ikke skåre... Dette må gå på tørums kappe.

Og så håper jeg at vi kan la en knudsen få sjansen neste kamp, for pepa er ikke god. Skulle også ønske at vi fant en erstatter for vikstøl som har vært dårlig i mange kamper nå. Jesper må gå på et eller annet kurs der de kan vise han disse idiotiske tingene han gjør på banen. Han er i tillegg altfor nochelant i spillestilen og må være mye mer på tå hev for å klare å bli en god spiller.

Helge
04-07-2010, 20:17
Hadde satt mer pris på at vi tapte for Kjøben og vant mot Haugesund for å si det slik....

frankieboy
04-07-2010, 20:27
Ja huff... Mye man kan klage over i dag, men det er ingen som helst tvil om at underlaget har mye av skylda. Ja, de kan kjempe bedre og ja, med den betalingen disse spillerne har så skal man forvente at de kan spille på en elendig bane, MEN det er ingen tvil om at når man kommer fra biljardborddekket på Sør Arena til en bane med litt for langt gress der ballen humper og dumper overalt, så blir det vanskelig.

Vi sliter også med at vi mangler spiss-alternativer. Når Mads gikk ut spilte vi 4-6-0, selv om vi lå under. Hva grunnen til dette byttet er vet vel bare Tørum, men det kan ha vært skade eller det at han nettopp er kommet tilbake fra skade som gjorde utslaget. (Hadde vært greit med Hulsker nå)
Her mener jeg som mange andre at Tørum gjorde en tabbe. HVIS Mads måtte bytte, så burde han ha satt inn Espen Knudsen og kjørt Jesper fram som spiss. Fevang er jo best i mellomleddet og nå havnet han og Christer i ingenmannsland...

Jeg tror også at Knut tenkte på det tøffe kamp-programmet vi har de neste dagene da han tok ut Mads. Jeg vil heller tape i Haugesund og vinne i Fredrikstad...... Dessuten så kommer en UTROLIG viktig kamp neste helg da Sandefjord tar i mot oss. Sandefjord som nesten tok poeng på Lerkendal blir også en tøff kamp!

Til slutt: Christian Bolanos. For en humørspiller han er. Man ser i løpet av de første 5 minuttene om han har dagen. Etter få minutter fikk han gult for å meie ballen vekk 10 sekunder etter at Skjerven hadde blåst. Det er så utrolig tåpelig og unødvendig!
Og resten av kampen var han snaut en skygge av seg selv. Han daffet rundt, tok noen velkjente finter og kronet opptredenen med en usedvanlig svak straffe - HELT uten press. (Tenk på Guyan hos Ghana i forhold)
Jeg forventer at Tørum nå gir sjansen til Christer Kleiven eller Fevang eller Ole Martin (hvis han er tilbake) neste gang.

Da ligger vi på 11.plass - på plassen over Molde og Brann som nok kommer sterkt utover høsten. Under der har vi Hønefoss, Kongsvinger og Sandefjord, og HELDIGVIS så er disse lagene så svake (elendig målforskjell også) at vi greit havner over dem, men målet vårt bør være å havne på øverste halvdel..

Jeg gleder meg veldig til 1.august da vi etter alle solemerker får Hoff og Hulsker og forhåpentligvis en midstopper med kvalitet. Da kan vi igjen kikke oppover på tabellen!

DelPiero
04-07-2010, 20:29
Høie, ett par gode reaksjonevner, men hva i h...te gjør han på halvdistanse på 1-0 målet. Dessuten har mannen en treffprosent på 10 % maks på utspark. Hadde truffet flere Startspillere om han blundet. Vi mister ballen ufaattelig mange ganger fordi han syns det er gøy å sparke langt....

Vikstøl tror han er Maradona i forsvar og mister ballen gang på gang i farlige situasjoner. Innleggene er som tatt ut av en Freeman kamp..

Mathisen, ok i perioder, men hvorfor lage den straffen, og hvorfor ikke prøve å treffe en medspiller når man header.. Og hvorfor ikke bruke det sinnsyke egoet til å skjelle , smelle og oppmutre medspillere, ikke bare kjase til Start tv..

Goodson, skjønner hvorfor du ikke fikk spille i vm...

Pepa, et lyspunkt iforhold til mannen som har hevd på den plassen. Ikke imponerende, men heller ikke så katastrofalt som Freeman.

Kleiven, hvor var du?

Owello, jobber litt, men du er også sannelig god til å leke gjemsel..

LABBETUSS, spaserer så kokett og anstendig på midtbanen, uten å trø på graset. Spede spirer lyt få stå... Makan til giddaslaus dilting og idiotiske pasningsvalg. Treffer snaut sidelinjen om han sikter. Mister ballen mens han så anstendig spaserer hjemmover meget forsiktig for å unngå å svette. Er man ikke i nærheten av duellen er man heller ikke skyldig. Ansvarsfraskriver seg alt og utenom støttepasninger og balltap utmerker han seg med å raskt søke dekning bak en motspiller når start har ballen. Den mannen MÅ ut av laget..

Bolanos, første omgang var han en god mann, for haugesung.. Bemerker seg bare med å sparke ballen bort etter 2 min og motta et korrekt gult kort. Impnerende.. Andre omg prøver han, men alt for ofte stopper han opp, løper inn i midten og ødelegger en overgang. Og for et straffe. Nå må vi snart få slippe å se han ta straffer...

Børufsen, jobber ihvertfall. Så som så med pasningskvaliteten, men han prøver ihvertfall.

Stokkelien stod ihvertfall i start oppstillingen, men så han aldri...

Lyspunkt, Knutsen..

Tørum, katastrofe. Hva vi har gjort i ferien vites ikke, men å varme opp til kamp på Hamresanden med biff og øl i solsteik hadde sannsynligvis gitt mere motiverte spillere enn dette. Man må stille spørsmålstegn med treneren etter at vi gang på gang møter umotivert til kamp, ingen entusiasme eller forsøk på å endre et katastrofalt kamp bilde. Spillerne ser ut som at de er på ferieleir og gang på gang mister vi ballen grunnet manglende konsentrasjon. Når spillere går forbi en mann nedover sidelinjen senker de farten så de ofte blir løpt opp av samme mann igjen. Er treningstempoet for labert? Teknikken til spillerne er borte, innpasningskvaliteten holder et habilt lillegutt nivå og innleggene går så ofte bak dødlinja at reklameskiltene bak mål må males på nytt etter en startkamp...
Cornere tas med alle på målstreken. Vi har scoret en gang på det trekket. Kanskje på tide å prøve noe nytt? Vi har Goodson og Mathisen og burde ofte scoret på dette. Helt elendig å ikke variere noe...
I pausen sier han til media at vi må tette noen huller, herregud, det var ett J.....g stort ett.... Smile og glemme kampen fortest mulig har vist seg gang på gang å medføre en ny kamp som må glemmes fortest mulig. Man må jo snart ha Alzheimers for å spille på Start..
Klippekort er blitt synonymt for Start. Godt spill er derimot sjeldnere og sjeldnere assosiert med klubben vår. Nå må han snart ta grep å provosere, skjelle og bevise at det finns minstekrav for å kunne stå i start oppstillingen. Et annet eksempel er Bolanos gjentatte straffebommer. Bytte mann? Neida.

Ja, det er skrevet i affekt og komplett sinne, OG jeg kommer sikkert til å angre på at jeg er så bombastisk og havner i "hva var det jeg sa" tråden.
Men om ikke det skjer klare endringer i måten start gjennomfører kampene på så får vi snart besøk av et vist lag fra hamar på hjemmekampene... Nytter ikke å syte om få tilskuere når måten hele klubben fremstår på får Fløy til å virke profesjonell. Mens gutteklubben grei glemmer, bygger opp, klager litt på FVN og syns at det er ganske gøy å spille fotball, men kamp er litt kjedelig....

mr.leipsland
04-07-2010, 20:35
Ja huff... Mye man kan klage over i dag, men det er ingen som helst tvil om at underlaget har mye av skylda. Ja, de kan kjempe bedre og ja, med den betalingen disse spillerne har så skal man forvente at de kan spille på en elendig bane, MEN det er ingen tvil om at når man kommer fra biljardborddekket på Sør Arena til en bane med litt for langt gress der ballen humper og dumper overalt, så blir det vanskelig.

Å skylde på dårlig gressbane hadde vært ok om vi hadde spilt bra på fine gressbaner, men denne kampen er jo bare en fortsettelse av der vi avsluttet vårsesongen. Jeg tror dette hadde gått like ille uansett tilstand på gressmatta i Haugesund.

Skal bli artig å se hvordan neste kamp blir. Da møter vi ligaens svakeste lag på en strøken gressmatte.

Bravo
04-07-2010, 20:41
Helt elendig av Start. Spillet preges av dårlige passninger, dårlig innsats og personlige feil.
Er lei av Bola nå, han har ingen fremdrift når han har ballen. Han dribler unødvendig mye når han kan sette fart eller spille til medspiller. Den defensive jobbinga er også dårlig.

Vikstøl var en katastrofe. Han har ingenting å bidra med offensivt eller defensivt. Han har ingen hurtighet, har dårlig teknikk og dårlig fotballforståelse.

Straffen mot Jesper har jeg ventet på. Han er hele tiden i grenseland når det gjelder holding og ufint spill. Ikke mange langpassninger fra Jesper idag. Kanskje like greit siden de ikke fører til annet enn at motstanderen får ballen.
Viste ingen arbeidsmoral i det hele tatt. Mister han ballen jogger han tilbake, som da Haugesund fikk 2-0 målet.

Stig Remnes
04-07-2010, 21:32
[QUOTE=sureup;219786]Ja han bør kanskje ikke ta straffer men jeg tror ikke det er slik at han prøver å ikke skåre... Dette må gå på tørums kappe.

Dette må være en av de beste kommentarene på forumet på lenge. Bolanos tar straffe, og han prøver til og med å score. Dæven heller, det er imponerende gitt. Men Bolanos og Start skal ha en ting, at det er få lag i verden som slår dem på en ting, og det er antall brente straffer spesielt på hjemmebane, var det ikke 7 av 10 brente straffer siden Sør Arene ble åpnet ? Uslåelig statestikk.

Stig Hornnes
04-07-2010, 21:42

Seriøst? Start har ingen å skylde på enn seg selv.

Esben
04-07-2010, 21:53
Stig, er du dopa eller? Straffeskyteren før Bolanos het Fevang, og han traff på det meste. Hvorfor han ble droppa som straffeskytter skjønner ikke jeg. Den statistikken kan du med andre ord putte langt opp i rattata. Men Bola burde ikke tatt straffe nummer to i år, og det hadde ganske sikkert gitt oss poeng mot LSK. Nå bør han verken ta straffe eller spille fra start etter mitt syn. Tror han har godt av en hvilepause og påminner om at han langt i fra er guds gave til fotballen. Makan til nonchalant skal du lete lenge etter.

Stig Remnes
04-07-2010, 22:02
Du får komme med statistikken som viser noe annet da, så kan vi snakkes. Det er bare noen få uker siden vg hadde en sak på dette.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10005557

Men det er selvsagt at journalisten i vg også var dopa når han skrev artikkelen ?

Og beklager selvsagt at jeg skrev feil i kommentaren over, de har bommet på 8 av 10 på Sør Arena, ikke 7 av 10 som jeg kom i skade for å skrive, beklager faktafeilen.

jbasma
04-07-2010, 22:05
Høie, ett par gode reaksjonevner, men hva i h...te gjør han på halvdistanse på 1-0 målet. Dessuten har mannen en treffprosent på 10 % maks på utspark. Hadde truffet flere Startspillere om han blundet. Vi mister ballen ufaattelig mange ganger fordi han syns det er gøy å sparke langt....

Vikstøl tror han er Maradona i forsvar og mister ballen gang på gang i farlige situasjoner. Innleggene er som tatt ut av en Freeman kamp..

Mathisen, ok i perioder, men hvorfor lage den straffen, og hvorfor ikke prøve å treffe en medspiller når man header.. Og hvorfor ikke bruke det sinnsyke egoet til å skjelle , smelle og oppmutre medspillere, ikke bare kjase til Start tv..

Goodson, skjønner hvorfor du ikke fikk spille i vm...

Pepa, et lyspunkt iforhold til mannen som har hevd på den plassen. Ikke imponerende, men heller ikke så katastrofalt som Freeman.

Kleiven, hvor var du?

Owello, jobber litt, men du er også sannelig god til å leke gjemsel..

LABBETUSS, spaserer så kokett og anstendig på midtbanen, uten å trø på graset. Spede spirer lyt få stå... Makan til giddaslaus dilting og idiotiske pasningsvalg. Treffer snaut sidelinjen om han sikter. Mister ballen mens han så anstendig spaserer hjemmover meget forsiktig for å unngå å svette. Er man ikke i nærheten av duellen er man heller ikke skyldig. Ansvarsfraskriver seg alt og utenom støttepasninger og balltap utmerker han seg med å raskt søke dekning bak en motspiller når start har ballen. Den mannen MÅ ut av laget..

Bolanos, første omgang var han en god mann, for haugesung.. Bemerker seg bare med å sparke ballen bort etter 2 min og motta et korrekt gult kort. Impnerende.. Andre omg prøver han, men alt for ofte stopper han opp, løper inn i midten og ødelegger en overgang. Og for et straffe. Nå må vi snart få slippe å se han ta straffer...

Børufsen, jobber ihvertfall. Så som så med pasningskvaliteten, men han prøver ihvertfall.

Stokkelien stod ihvertfall i start oppstillingen, men så han aldri...

Lyspunkt, Knutsen..

Tørum, katastrofe. Hva vi har gjort i ferien vites ikke, men å varme opp til kamp på Hamresanden med biff og øl i solsteik hadde sannsynligvis gitt mere motiverte spillere enn dette. Man må stille spørsmålstegn med treneren etter at vi gang på gang møter umotivert til kamp, ingen entusiasme eller forsøk på å endre et katastrofalt kamp bilde. Spillerne ser ut som at de er på ferieleir og gang på gang mister vi ballen grunnet manglende konsentrasjon. Når spillere går forbi en mann nedover sidelinjen senker de farten så de ofte blir løpt opp av samme mann igjen. Er treningstempoet for labert? Teknikken til spillerne er borte, innpasningskvaliteten holder et habilt lillegutt nivå og innleggene går så ofte bak dødlinja at reklameskiltene bak mål må males på nytt etter en startkamp...
Cornere tas med alle på målstreken. Vi har scoret en gang på det trekket. Kanskje på tide å prøve noe nytt? Vi har Goodson og Mathisen og burde ofte scoret på dette. Helt elendig å ikke variere noe...
I pausen sier han til media at vi må tette noen huller, herregud, det var ett J.....g stort ett.... Smile og glemme kampen fortest mulig har vist seg gang på gang å medføre en ny kamp som må glemmes fortest mulig. Man må jo snart ha Alzheimers for å spille på Start..
Klippekort er blitt synonymt for Start. Godt spill er derimot sjeldnere og sjeldnere assosiert med klubben vår. Nå må han snart ta grep å provosere, skjelle og bevise at det finns minstekrav for å kunne stå i start oppstillingen. Et annet eksempel er Bolanos gjentatte straffebommer. Bytte mann? Neida.

Ja, det er skrevet i affekt og komplett sinne, OG jeg kommer sikkert til å angre på at jeg er så bombastisk og havner i "hva var det jeg sa" tråden.
Men om ikke det skjer klare endringer i måten start gjennomfører kampene på så får vi snart besøk av et vist lag fra hamar på hjemmekampene... Nytter ikke å syte om få tilskuere når måten hele klubben fremstår på får Fløy til å virke profesjonell. Mens gutteklubben grei glemmer, bygger opp, klager litt på FVN og syns at det er ganske gøy å spille fotball, men kamp er litt kjedelig....

Spot on. Beste innlegget på forumet på lenge. Du sier akkurat det jeg tenker.

Esben
04-07-2010, 22:23
Stig; legger meg flat. Trodde du mente Bolanos, ikke Start generellt, men ser jo at det ikke kunne stemme. Uansett håper jeg Bolanos får seg en pause snart....Sett inn hvem som helst, bare for å gi ham et "spark i ræva".

Stig Remnes
04-07-2010, 23:12
Stig; legger meg flat. Trodde du mente Bolanos, ikke Start generellt, men ser jo at det ikke kunne stemme. Uansett håper jeg Bolanos får seg en pause snart....Sett inn hvem som helst, bare for å gi ham et "spark i ræva".

Godt da er vi enige. :)

Og, hva Bolanos driver med, er en gåte, finter keeper til pølsebua, og skyter over i motsatt hjørne. Genialt.

doppelt gemoppelt
04-07-2010, 23:24
Nå må det ryddes opp i rekkene.
Spillere som bolanos skal ikke spille neste kamp. Har han problemer hjemme? noe er i gjerdet og det ser ut som han er drit lei start og vil bort. Noe som sikkert skjer før høsten.
Det er min teori.
Latterlig bane, latterlig holdning til spillerene inkl Bola som sjefspølsa.
Og det renner inn mål bakover og vi er snart faretruende nære bunnen. Venter på snarlige grep

Fish
05-07-2010, 04:06
Hvorfor er det så liten bevegelse i laget? Spillerne posisjonerer seg jo ikke og virker rett og slett som lammet utpå der.

Hva skjedde med laget som spilte som sjefer i starten av sesongen? Hvordan er det mulig at de samme menneskene kan prestere så ekstremt mye dårligere i alle spillets faser og på alle de forskjellige områdene? Selv innsatsen er jo elendig nå.

Hvorfor sitter jeg for n'te gang denne sesongen og kjenner at jeg er direkte pinlig berørt av å holde med dette laget?

Hvorfor har Bola klippekort?

Hvorfor stiller jeg disse spørsmålene? Jeg vet det ikke selv.

Jeg vet bare at jeg ikke drar til Fredrikstad på onsdag. (Kanskje det hjelper...)

http://forum.menigheden.no/images/icons/icon13.gif

Ole Gilboe Hermansen
05-07-2010, 06:58
Dette er bare kijpt.

Helge
05-07-2010, 09:42
TIL NEDRYKKSSTREKEN NÅ!!! Faen, nå må vi skjerpe oss! La nye spillere få prøve seg hvis de faste ikke gir gjernet!

beng222
05-07-2010, 10:58
Dette var egentlig som forventa. Haugesund har vært meget sterke på hjemmebane i år og Start har vært ditto svake på bortebane.

Innstillingen til startspillerene var igjen på frysepunktet som den var borte mot godset og borte mot ålesund for å nevne to andre meget svake bortekamper.

Kenneth Høie får igjen mye negativt, men hadde det ikke vært for han så hadde tapet blitt mye styggere. Setter likevel et spøsmålstegn på 2-0 målet til FKH.

Viksøl holder dessverre ikke nivået.
Goodson så ut til å være mentalt borte.
Jesper lager et unødvendig straffe selv om jeg synes det er hardt dømt.
Pepa direkte svak
Bolanos. Uinspirert
Owello misser for ofte og skaper overganger i mot
Bruer Hansen elendig og et under at han fikk spille hele kampen.
Børufsen frisk og starts beste utespiller.
Kleiven trives best sentralt og hadde ingen stor kamp i går.
Stokkelien fikk ikke til noe som helst!

Tørum så ut som han hadde blitt inspirert av Capello, og kampen minnet om Tyskland-England

doppelt gemoppelt
05-07-2010, 21:46
Man er ikke svak om man slipper inn 4 mot haugesund, da har man ingenting å gjøre i TL.
Scorer 2 og har muligheten til 3. 3 skal være nok til å ta minst 1 poeng og normalt sett 3p.
Da må man la formspillere ta straffen og i hvertfall ikke bola pr dags dato som har hodet hjemme i stua si.
+ jespers håpløse dytt som førte til straffe¨så kunne det sett helt anderledes ut.
Det er så mye piss dårlig i spillet som fører til pinlige tap og situasjoner.
Slår vi sammen Bolas gule+ straffe og Jespers soleklare dytt så vitner det på at her rakner det i start. Jeg ser ikke spillerene som den samlete troppen lengere.
Troppen bør evalueres en gang til, se på Vikstøl og pepa som kansje litt for umodne som ikke helt har tempo og det lille xstra som skal til.
Før sesongen hørte jeg topp 4 eller noe fra start, da bør det gjøres strakstilltak.

beng222
05-07-2010, 21:53
Har noen i start utalt at målsetningen er topp 4? Hvem?

Scarto
05-07-2010, 22:12
Nå må det ryddes opp i rekkene.
Spillere som bolanos skal ikke spille neste kamp. Har han problemer hjemme? noe er i gjerdet og det ser ut som han er drit lei start og vil bort. Noe som sikkert skjer før høsten.
Det er min teori.
Latterlig bane, latterlig holdning til spillerene inkl Bola som sjefspølsa.
Og det renner inn mål bakover og vi er snart faretruende nære bunnen. Venter på snarlige grep

Enig at Bolaños må droppes og snarlige grep må tas. Innen overgangsmarkedet er åpna, må vi ta en del andre grep i kjølvannet av Haugesund-kampen. Som for eksempel å slippe andre krefter til fra start av.

I og med at Nilssen enda ikke er klar, og Kenneth Høie bl.a. seriøst mangler evne til å kommunisere med forsvaret, håper jeg snart Johnny Kristiansen blir "kasta til løvene":

Kristiansen

Knudsen - Mathisen - Goodson - Follerås

Werner - Kleiven - Owello - Børufsen

Fevang

Stokkelien (Årst)

Da starter vi uten Høie, Freeman/Pepa, Vikstøl får en pause, vi slipper å kritisere PBH på ei stund, og Bola blir endelig og fortjent benka. Knudsen, Follerås og Werner har tidvis spilt solid på Start 2 og fortjener å få tillit; innsats- og/eller prestasjonsmessig går de utenpå de jeg vil "kaste ut".

Konstruktive innspill på mitt forslag mottas med glede.

beng222
05-07-2010, 23:05
Enig at Bolaños må droppes og snarlige grep må tas. Innen overgangsmarkedet er åpna, må vi ta en del andre grep i kjølvannet av Haugesund-kampen. Som for eksempel å slippe andre krefter til fra start av.

I og med at Nilssen enda ikke er klar, og Kenneth Høie bl.a. seriøst mangler evne til å kommunisere med forsvaret, håper jeg snart Johnny Kristiansen blir "kasta til løvene":

Kristiansen

Knudsen - Mathisen - Goodson - Follerås

Werner - Kleiven - Owello - Børufsen

Fevang

Stokkelien (Årst)

Da starter vi uten Høie, Freeman/Pepa, Vikstøl får en pause, vi slipper å kritisere PBH på ei stund, og Bola blir endelig og fortjent benka. Knudsen, Follerås og Werner har tidvis spilt solid på Start 2 og fortjener å få tillit; innsats- og/eller prestasjonsmessig går de utenpå de jeg vil "kaste ut".

Konstruktive innspill på mitt forslag mottas med glede.

Høie har vi diskutert opp og ned før, og her blir vi ikke enige. Høie var starts beste mot Haugesund. Bør ikke vrakes.

Knudsen - gjorde et solid inntrykk de få minuttene han spilte. Bør starte neste. Enig.

Follerås - enig

Werner - tja- bør iallefall få innhopp om Bolanos ikke presterer.

Reservesamen
05-07-2010, 23:16
Jesper lager et unødvendig straffe selv om jeg synes det er hardt dømt.

haha

.

doppelt gemoppelt
06-07-2010, 00:32
Har noen i start utalt at målsetningen er topp 4? Hvem?

Var vel en generell stemningsrapport fra spillerene rett før sesongen.
Jeg tippet 7 plass og vet at det var lavere enn Startguttas.

beng222
06-07-2010, 11:03
ja det var dette med fotballspillere og selvinnsikt. Start hadde ikke kommet på topp 4 i år om det så hadde snødd oppover. Men det var jo lov å håpe på en forbedring fra i fjor.

Giovanni
06-07-2010, 12:25
Start er et lag med høyst middelmådige spillere, en høyst middelmådig trener, et høyst middelmådig lag... At det alltid er noe som man kan skylde på er typisk sørlendiger (les Frankie's innlegg om baneforholdene)

Start er et lag med små ressurser, kommer ikke til å hevde seg i år, heller ikke vinne cupen, og neppe noen av tingene neste år. At Start kommer i fra Norges perle nummer 1, er ikke noe å betvile for oss som kommer i fra Krs, men i den store verden er Start og Krs bare et lite sted som kan by på et par fine soltimer i året. Utover det så er det ingenting som tilsier at kommende verdensstjerner vil noen sinne spille for Start.

Det i tillegg til det faktum at idrettsmiljøet i Krs mangler vinner- og konkurransementalitet tilsier at vi ikke med det første kan vente noen større triumfer i tiden som kommer.
På toppen av det hele er Krsandere kanskje verdens kjedeligste tilskuere, og er verdensmestere i å finne andre hobbyer om resultatene ikke er spennende nok.

Slik situasjonen og stallen er pr. i dag bør man ikke forvente øvre halvdel. Og det er kun et par spillere som i mine øyne har kapasitet og potensial til å bli toppspillere, og da tenker jeg på Norges nivå. I mine tanker er da først og fremst Kleiven og Owello, og muligens Stokkelien. Utover det så lukter det sur nedbør og bunnslam av den øvrige stallen.
Dog er det et par spennende unggutter, men så lenge de ikke får sjansen av Tørum, som for øvrig begynner å bli like karismatisk som Sandstø, så er de ikke vurdert i denne sammenheng.

Nå er det på tide at klubben begynner å vise at de ønsker å skape noe, og ikke hele tiden klage over hvor få som dukker opp på kampene. Jeg savner virkelig at klubben prøver å skape et engasjement som involverer den vanlige mann i gaten. Oppfattelsen jeg har av Start i media i år er enten unnskyldninger over dårlige resultater, eller svak publikumsoppslutning. Kan ikke huske at jeg har sett noen engasjement hvor de prøver å få med unge, som absolutt burde være interessant for dem. Gløden var naturlig nok veldig bra i 05', men hvis man ønsker å være en toppklubb, så bør de også være kreative nok, og ha nok lyst til å få frem litt glød også i dårligere tider.

Akkurat nå føler jeg at både ledelse, engasjement og initiativ generelt er vel så skuffende som resultatene er i disse tider.

zgull
08-07-2010, 18:38
Jeg støtter deg delvis, Giovanni. Det er muligens Jante-loven som skaper problemer for oss. Jeg mener ikke vi er værst i klassen når det gjelder talentutvikling, men vi er heller ikke best. Start har jo stort sett alltid hatt gode juniorlag, men spranget inn på A-laget har sjelden vært suksessfullt. Jeg synes det er en forbedring denne sesongen, og håper dette er en trend som fortsetter.

Når det gjelder publikum mener jeg vi bør se til Stabæk. De hadde for 10-15 år siden en ikke-eksisterende publikumsmasse. Nå har de landets største barnesupporter-gruppe. De har bygget stein på stein ved å tilby billige årskort og kjører dem til og fra kamp. Når far i huset ser poden er på kamp jevnlig blir han også med.