Se full versjon : Sandefjord - Start (kamptråd)
frankieboy
08-07-2010, 18:05
Tid: Lørdag 10.Juli kl.1800
Sted: komplett.no arena, Sandefjord
Tur: Her er litt info om en tur som arrangere + Pub forslag i Sandefjord
http://forum.menigheden.no/showthread.php?p=220029#post220029
---------------------------------------------------------------------
Tabellen:
11. Start 15 5-4-6 27-28 19 poeng
16. Sandefjord 15 1-3-11 10-25 6 poeng
__________________________________________________ ________________________
Dette skulle normalt være en enkel kamp MEN det er det definitivt ikke. For Sandefjord kommer til å spille de siste 15 kampene som om det skulle være en cupfinale. Det må de, og Start er definitivt et av lagene de vet at de kan slå! (I allefall med tanke på våre siste 5 bortekamper som alle har endt med tap)
Sandefjord ligger desidert sist, men blir sjeldent utspilt. Kun borte mot LSK (0-4) har de tapt med mer enn 2 mål og de har sluppet inn 3 mål færre en Start!
De siste 4 seriekampene de har spilt har også vist at de ikke er i veldig dårlig form. De har spilt uavgjort i sine 2 siste hjemmekamper (Viking 0-0 og Stabæk 1-1) og borte har de tapt 0-2 mot Haugesund og 0-1 mot Rosenborg. De tapte onsdag 1-4 mot et unormalt effektivt Rosenborg i cupen.
Hva med Start? De har levert langt bedre hjemme enn borte denne sesongen, men vi kan håpe at cuptriumfen i Fredrikstad gir gutta tro på at de kan vinne også på bortebane.
Start scorer ennå mye og bare VIF er mer målkåte enn Sørlendingene.
Bakover lekker vi dog som en sil og har sluppet inn hele 28 mål på 15 kamper. Bare Kongsvinger (29) og Molde (33) er verre.
Verdt å merke seg er det at Sandefjord har en tendens til å kollapse mot slutten av kampene og har sluppet inn hele 14 av 25 mål den siste halvtimen.
Sandefjords beste spiller til nå er ikke uventet Espen Bugge Pettersen som har hele 5.47 i snitt på VG-børsen. Espen Nystuen er beste utespiller med et snitt på 5.00. Toppscorere for laget er: Samir Saric og Rune Ertsås med 2 fulltreffere hver.
Ser vi på Starts lag så kan det fort bli likt forsvar som mot Fredrikstad, men jeg håper virkelig at vi har en spiss som er skadefri. Aller helst Ole Martin, men ønsker virkelig at Mads Stokkelien også skal få sjansen til å revansjere den svake sesongen han har hatt. Vi vet han kan og han trenger selvtillit mer enn noe annet!
Jeg tipper vi stiller følgende lag:
Høie
Freeman
Pepa
Goodson
Vikstøl
Bolanos
Owello
Kleiven
Børufsen
Fevang
Aarst/Stokkelien
---------------------------------------------------------
Taper vi denne kampen så er vi fremdeles 10 poeng foran Sandefjord og minst 5 poeng over nedrykk, MEN det hadde vært så utrolig deilig å kunne kommet seg opp midt på tabellen igjen. Det er kun 4 poeng opp til Lillestrøm på 5 plass så 3 poeng i Sandefjord hadde gjort godt.
Håper mange tar turen til Sandefjord, og for dere som drar.. la blusset ligge hjemme!! Ser at Start fikk en bot på 20 000 kr for blussingen i Drammen, og skjer det igjen så blir nok bota veldig mye høyere!
Lykke til alle Start supportere!
Jeg støtter laget ditt, frankieboy. For øvrig, som alltid, meget gode kamptråder du lager! Jeg håper vi tar 3 poeng, men jeg er langt fra sikker.
Magne Hadland
09-07-2010, 19:51
Er ikke Børufsen suspendert? Mulig Bola går til venstre og kleiven/owello til høyre.. vi får se.
frankieboy
09-07-2010, 20:53
Er ikke Børufsen suspendert? Mulig Bola går til venstre og kleiven/owello til høyre.. vi får se.
Du har helt rett. Børufsen soner karantene og med begrensede alternativer på venstre kant kan det bli spennende å se hva Tørum finner på. Ikke umulig at tipset til Magne Hadland slår til... Med Branco skadet så kan vi ikke flytte han eller Vikstøl oppover i banen heller..
Har vi noen unge som kan prøves i den rollen. Follerås? Andre?
Millonarios
09-07-2010, 21:16
Har vi noen unge som kan prøves i den rollen. Follerås? Andre?
Follerås er riktignok en potet, men er ingen kantspiller i mine øyne. Kristiansen eller Werner (egentlig h. kant) kandidater, men ville vært en sensasjon om Tørum valgte å starte med en av dem, og ville ikke vært forsvarlig mtp kvaliteten pdd. Tipper på omrokeringer. Bruer har jo en del erfaring som venstrekant, og han har jo overhodet ikke fungert sentralt denne sesongen. Kan kanskje finne tilbake til formen med litt mindre ballkontakt som kant.
En mulighet er å flytte Vikstøl opp og nevnte Follerås inn på venstreback. En kanskje mer aktuell omrokkering er å flytte Bolaños på venstre kant, Freeman opp på høyre kant og Pepa som høyreback. Men, det blir vel noe mer kjedelig istedet. Tørum er alt for lite "eksperimentell" til å kaste-bytte spillere. Selv om de alternativene jeg foreslår fører til mer sikkerhet defensivt (les: røde-Rolf ruser mye, og Freeman takler ikke å bli overlatt til tilfeldighetene bak Bolaños). Så det blir fort Kleiven eller Owello på en kant (evt Stokkelien); alle disse har spilt der før. PBH på kanten kommer garantert ikke til å gå bra, for mannen har jo verken ballfølelse, form eller evner til å fungere der på TL-nivå.
Tipper at Stokkelien går inn på Børufsens plass. Han har så vidt jeg husker spilt der noen ganger da Børufsen har vært ute tidligere.
frankieboy
10-07-2010, 03:17
Tipper at Stokkelien går inn på Børufsens plass. Han har så vidt jeg husker spilt der noen ganger da Børufsen har vært ute tidligere.
Og hvem skal spille spiss? Tror ikke Ole Martin er klar...
Skal vi fortsette med Kleiven og Fevang som spisser?
Nei, tipper heller at Bruer eller Kleiven/Owello blir flytta!
Espen K G
10-07-2010, 09:14
Er nok sannsynlig at vi spiller med Mads på topp dersom han er helt klar for en hel kamp.
Tror vi stiller:
------------- Høie --------------
Freeman-Goodson-Mathisen-Vikstøl
Owello -- Kleiven -- Bruer -- Bolaños
------------ Fevang ----------------
----------- Stokkelien --------------
Hvor Owello og Bolaños bytter på å løpe inn mot midten og være h/v ving. Jeg blir overrasket dersom disse ikke er de som starter, med et mulig spørsmålstegn ved Mathisen vs Pepa, for sistnevnte har definitivt ikke gjort seg bort som midstopper de siste kampene han har spilt der.
Dette betyr mindre bredde i laget, og mer press mot midten. Det er jeg ikke så glad i, for det virker som vi spiller best når vingene våre holder bredden og tvinger frem mer rom i midten. De kampene Bolaños har trukket mye inn mot midten har vi slitt med å komme til muligheter, fordi motstanderen gjerne tetter igjen med en ekstra mann der Bola er.
Håpet er også at Årst er på benken slik at vi kan sette inn litt pondus på topp dersom vi har behov for det mot slutten av kampen, men han er vel tvilsom enda etter hva jeg har forstått.
Mulig Start-oppstilling:
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article173928.ece
I så fall - Kleiven på venstre kant.
PS. Noen som vet hvorfor Mathisen er ute? Føling med en skade?
Blir nok Kleiven på venstre ja.
Lykke til idag, alle dere som reiser til Sandefjord, jeg skulle gjerne vært med men jeg måtte "velge" 60 års dagen til svigermor i stedenfor......
Ole-Bernt
10-07-2010, 14:08
Laget med Christer på venstre :http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=495347
Store Tå
10-07-2010, 18:26
Pent... Trist det kom den veien...
Stig Remnes
10-07-2010, 18:26
Da var det 1-0 mot eliteseriens desidert dårligste lag. :(
Mål, men dette er tippeligaens absolutte bunnlag.
Blir litt sur fordi det er så planløst of tafatt.
Har ikke ord for for dårlig Bruer Hanssen er.
Solomon Owello klart best for oss.
Stig Hornnes
10-07-2010, 18:54
Har ikke ord for for dårlig Bruer Hanssen er.
Solomon Owello klart best for oss.
Enig. Owello er stort sett den eneste som holder et visst nivå utpå der. Han gjør fremdeles noen feil, men er den drivende kraften på Starts midtbane. Det som ellers er positivt er at Start kommer med endel folk når de får overganger. Klarer de å få til bedre innlegg eller gjøre bedre valg på den siste tredelen bør de slå Sandefjord greit. Ellers må man jo si at førsteomgang har vært relativt ræva. Igjen. Foruten målet har jeg talt en ordentlig stor målsjanse, det er altfor dårlig mot ligaens dårligste lag som helt garantert kommer til å rykke ned. Det er kun seier som teller idag, med uavjgjort, eller spesielt tap, må vi begynne å se oss bakover på tabellen. Tabellen til pause viser 5 poeng ned til kvalikk, og bak oss på tabellen finner vi lag som Molde og Brann som begge garantert kommer til å ha en bedre høstsesong enn vårsesong.
frankieboy
10-07-2010, 19:01
En merkelig omgang. 1-1 er helt greit, i en omgang hvor Sandefjord er best med der begge lag har en veldig stor sjanse utenom scoringen!
Mange klager på Bruer, og jeg er enig i at han er svak, MEN han legger en fin corner som Goodson scorer på.
En annen som har fått mye pepper er Hunter Freeman, men jeg vil trekke fram situasjonen som gir corneren som Start scorer på. Han vinner ballen langt oppe på banen, går direkte på nytt løp - får ballen og skaffer corner! MEGET bra, og jeg synes også at innleggene til Hunter er bedre enn på lenge!
Ellers er Owello, Høie og Goodson våre klart beste. Høie med ny "matchvinner redning" mot slutten av omgangen!
KOM IGJEN START!!
Vinner vi ikke i dag, synes jeg det er på høy tid at Tørum endrer sin image og "attityd". Han kan ikke fortsette med den anonyme holdningen når han forklarer elendig spill lenger. Jeg tror han er sterk og klar innad i gruppa, men det generelle publikum - og supporterne spesielt - fortjener å høre noe nytt fremfor de diplomatiske selvfølgelighetene han serverer gang etter gang. "Vi må bli bedre på...vi er misfornøyd med...vi skaper litt for lite..." osv. Jeg håper bare han er i stand til å gjøre de grepene som faktisk skal til, så det ikke bar blir med praten. Eller kanskje det er derfor han sier det samme? At han faktisk ikke har noe nytt å bringe til torgs? http://forum.menigheden.no/images/icons/icon6.gif
Bill. mrk: "Bekymret"
Fvn.no: "Sandefjord styrer alt nå!" Arrghh!
JADA, Takk og pris for dødballmål altså, når vi har sånn talentløst spill.
der satt ann igjen. 2-1 til Start. stå på gutta.
Store Tå
10-07-2010, 19:15
Hadde passet fint hvis de klarer å holde på ledelsen denne gangen. På tide med en borteseier...
Synes Fevang egentlig har mye bedre tid i mage situasjoner. Men måker ballen videre selv om om pasningsalternativene ikke er gode.
Den scoringen så ingen komme. Juba!
Vi er alt for feige nå. Vi må tørre å prøve styre kampen selv om vi leder!
Store Tå
10-07-2010, 19:35
Follerås på topp?!?
Er Matta jr. så skadet?
Dette virker merkelig. Finnes jo andre alternativer også, hvis man rokkerer litt...
Deilig. Virkelig deilig, men masse å jobbe med fortsatt. Litt skuffende å bli spilt så lavt etter 2-1 av tippeligaens dessidert dårligste lag. Men nå er det lov å nyte tre deilige bortepoeng på denne flotte sommerkvelden!
Utrolig at vi holdt dette helt ut! Men vi trengte å vinne borte. Jeg skjønner hvorfor vi ble så defensive, det er en stund siden sist liksom.
Utrolig deilig uansett fordi Sandefjord hadde fortjent en bedre skjebne. De hadde noen syke sjanser.
Stig Hornnes
10-07-2010, 20:00
Deilig med seier, men den satt langt inne! Det så bra ut de første 15-20 minuttene av andre. Sandefjord hadde ballen mest, men Start lå kompakte og tok de overgangene de fikk. Fevang og Kleiven hadde et par veldig gode situasjoner rett før målet kom. Etter gigasjansen til Mane var det stort sett bare ett lag på banen. Fryktelig skuffende at Start lar Sandefjord styre så til de grader. Vi hadde ikke en eneste overgang etter det 70ende minutt!
Men, nå kan vi ihvertfall slippe skuldrene litt ned. Ettersom Tromsø utliknet mot Hønefoss har vi nå 9 poeng til kvalikk, og 11 poeng til direkte nedrykk (KIL har en kamp mindre spilt). Og ikke minst har gutta kommet seg ut av en dårlig stim og kan kanskje fortsette på en oppadgående kurve? Vi kan trenge det før Aafk kommer til Kristiansand stinne av selvtillit.
Reservesamen
10-07-2010, 20:08
Follerås på topp?!?
Er det galt også nå. Var jo et perfekt tidspunkt å gi en ung spiller noen minutter smak av tippeliga!
frankieboy
10-07-2010, 20:16
UTROLIG deilig og UTROLIG viktig! Heldige? Ja, men ikke mindre viktig av den grunn!
Om ikke spillet var tipp-topp og vi vet vi har mye å gå på, så var det så utrolig viktig med 3 poeng, og ikke minst stoppe tapsrekka (5 strake tap) på bortebane. Mange uavgjorte kamper også i dag, og dermed tok vi 2 poeng mer enn de fleste lagene i dag. Det er 6 poeng til bronse, og det er 11 poeng til direkte nedrykk (vel vitende om at både VIF og Kongsvinger har en kamp mindre)
Når vi skal spille cupkamp om en mnd i Trondheim så er det viktig at vi ikke sliter i bunnen, slik at vi kan bruke alle krefter og energi på den kampen!
Til slutt; Det var deilig med 2 corner-scoringer og morro at både Rolf Daniel og Clay scorte sine forste mål denne sesongen.
Store Tå
10-07-2010, 21:27
Er det galt også nå. Var jo et perfekt tidspunkt å gi en ung spiller noen minutter smak av tippeliga!
Jeg synes ikke det er et perfekt tidspunkt når Start kjemper desperat for å holde en ledelse de siste minuttene. Hadde vi ligget under med to mål, eller ledet med to mål, ville det vært annerledes.
Og det å sette inn en forsvarsspiller fra Start 2 som enslig spiss i en avgjørende kamp, er merkelig uansett tidspunkt.
Han kunne kanskje vært viktig på defensiv dødball. Men det er det andre, mer rutinerte spillere som også kunne vært. Og det er helt sikkert andre som kunne løpt mer på topp også, og på den måten stresset Sandefjord.
Mulig Follerås har en god kombinasjon av disse ferdighetene, men syntes ikke han fikk vist det i dag.
Espen K G
10-07-2010, 21:31
Slike kamper har virkelig ikke hjertet mitt godt av! At det skal være mulig å slippe seg så langt bak på banen etter at man har tatt ledelsen. Vi så det samme mot FFK i forrige kamp, men i dag var det virkelig skremmende å stå på tribunen og se på!
Høie har noen meget gode og viktige redninger i dag, og de som gikk inn/i stolpen/rett utenfor er han sjanseløse på. De sjansene kommer av sløve forsvarsspillere i eller rett utenfor egen 16m.
Goodson og Owello klart best i dag. Førstnevnte regjerer stort sett på alt innenfor egen 16m i tillegg til målet, og sistnevnte har noen viktige ballvinninger selv om han slurver med noen pasninger.
Pepa er litt opp og ned. Det virket som han hadde god kontroll til tider, men så er det perioder hvor han er direkte sløv og nonchalant ála Jesper. Det virket heller ikke som om han og Goodson fikk kommunisert arbeidsoppgavene seg imellom godt nok og Clay var frempå og kjeftet litt et par ganger.
Hunter var positiv i dag, spesielt fremover, men jeg synes han gir litt for mye rom til kanten sin i tillegg til å ha Steinar Pedersen-syndromet (rygge til det ikke er plass til å rygge lenger).
Vikstøl scorer et mål på dødball, men defensivt sliter han virkelig. Han har ikke farten og når han i tillegg selger seg i taklinger blir det raskt farlig imot.
Stokkelien og Kleiven forsvinner helt i kampen. Håper virkelig ikke vi får se flere kamper med Christer på kanten, for der passer han ikke inn. Stokkelien blir også for veik når han er alene på topp, og viser tydelig at han ikke er spydspissen vi trenger i vår formasjon.
Bruer trenger mye matchtrening. Han var stor i fjor, med gode defensive fibre i tillegg til en dødelig pasningsfot. Det siste så vi litt til i kampen i dag, men plassering defensivt og involveringer i den fasen sliter han med. I tillegg til en rekke sløve feilpasninger til nærmeste mann. Trist å se at skaden har satt han så langt tilbake :(
Fevang har noen gode løp og driblinger, men av de tre-fire skuddene han hadde skulle jeg ønske at minst ett av dem gikk under tverrligger. Han har vist en mye mer følsom høyrefot tidligere, men han er vel ikke kjent for skuddbeinet sitt heller.
Bolaños fikk vist seg mer frem i dag enn de siste kampene synes jeg, men han har litt til å gå på. Spesielt det å komme til innlegg var forbedret, selv om disse ofte var for nærme mål og dermed keepermat for en av kaliberet til Bugge. På slutten hadde han også noen gode defensive inngripener, som virkelig imponerte.
Laget i sin helhet spruter derimot ikke. Vi blir for omstendelige og får ikke vist frem klikk-klakk-spillet vi var kjent for i vårparten. Det er noen forsøk på det i denne kampen, og mye bedre enn noen av de foregående, men det virker som om de mangler et gir eller to.
I tillegg taper vi altfor ofte kampen på midtbanen. Ofte stod det tre SF-spillere helt alene der ballen dalte ned på vår halvdel, mens våre var helt ute av posisjon og da gjerne så defensivt som overhode mulig. Jeg tror ikke Owello og Petter passer sammen på midtbanen, fordi de begge er veldig defensive. Owello har noen raid fremover, men han virker å trives best om han kan ligge litt bak og vinne ballen. Dette har også vært Bruer sin styrke, selv om han har mistet en del av den dessverre.
Nei, få inn Kleiven og Owello på midten og la PBH få matchtrening på andrelaget en stund til. Vi er ikke i en posisjon til å la noen få spille på seg matchfitness i Eliten, til det ligger vi for faretruende langt nede på tabellen.
Men, så utrolig deilig med en seier i dag! Sitter på jobb og er helt hes, og det var verdt det! :)
Slike kamper har virkelig ikke hjertet mitt godt av! At det skal være å slippe seg så langt bak på banen etter at man har tatt ledelsen. Vi så det samme mot FFK i forrige kamp, men i dag var det virkelig skremmende å stå på tribunen og se på!
Høie har noen meget gode og viktige redninger i dag, og de som gikk inn/i stolpen/rett utenfor er han sjanseløse på. De sjansene kommer av sløve forsvarsspillere i eller rett utenfor egen 16m.
Goodson og Owello klart best i dag. Førstnevnte regjerer stort sett på alt innenfor egen 16m i tillegg til målet, og sistnevnte har noen viktige ballvinninger selv om han slurver med noen pasninger.
Pepa er litt opp og ned. Det virket som han hadde god kontroll til tider, men så er det perioder hvor han er direkte sløv og nonchalant ála Jesper. Det virket heller ikke som om han og Goodson fikk kommunisert arbeidsoppgavene seg imellom godt nok og Clay var frempå og kjeftet litt et par ganger.
Hunter var positiv i dag, spesielt fremover, men jeg synes han gir litt for mye rom til kanten sin i tillegg til å ha Steinar Pedersen-syndromet (rygge til det ikke er plass til å rygge lenger).
Vikstøl scorer et mål på dødball, men defensivt sliter han virkelig. Han har ikke farten og når han i tillegg selger seg i taklinger blir det raskt farlig imot.
Stokkelien og Kleiven forsvinner helt i kampen. Håper virkelig ikke vi får se flere kamper med Christer på kanten, for der passer han ikke inn. Stokkelien blir også for veik når han er alene på topp, og viser tydelig at han ikke er spydspissen vi trenger i vår formasjon.
Bruer trenger mye matchtrening. Han var stor i fjor, med gode defensive fibre i tillegg til den dødelig pasningsfot. Det siste så vi litt til i kampen i dag, men plassering defensivt og involveringer i den fasen sliter han med. I tillegg til en rekke sløve feilpasninger til nærmeste mann. Trist å se at skaden har satt han så langt tilbake :(
Fevang har noen gode løp og driblinger, men av de tre-fire skuddene han hadde skulle jeg ønske at minst ett av dem gikk under tverrligger. Han har vist en mye mer følsom høyrefot tidligere, men han er vel ikke kjent for skuddbeinet sitt heller.
Bolaños fikk vist seg mer frem i dag enn de siste kampene synes jeg, men han har litt til å gå på. Spesielt det å komme til innlegg var forbedret, selv om disse ofte var for nærme mål og dermed keepermat for en av kaliberet til Bugge. På slutten hadde han også noen gode defensive inngripener, som virkelig imponerte.
Laget i sin helhet spruter derimot ikke. Vi blir for omstendelige og får ikke vist frem klikk-klakk-spillet vi var kjent for i vårparten. Det er noen forsøk på det i denne kampen, og mye bedre enn noen av de foregående, men det virker som om de mangler et gir eller to.
I tillegg taper vi altfor ofte kampen på midtbanen. Ofte stod det tre SF-spillere helt alene der ballen dalte ned på vår halvdel, mens våre var helt ute av posisjon og da gjerne så defensivt som overhode mulig. Jeg tror ikke Owello og Petter passer sammen på midtbanen, fordi de begge er veldig defensive. Owello har noen raid fremover, men han virker å trives best om han kan ligge litt bak og vinne ballen. Dette har også vært Bruer sin styrke, selv om han har mistet en del av den dessverre.
Nei, få inn Kleiven og Owello på midten og la PBH få matchtrening på andrelaget en stund til. Vi er ikke i en posisjon til å la noen få spille på seg matchfitness i Eliten, til det ligger vi for faretruende langt nede på tabellen.
Men, så utrolig deilig med en seier i dag! Sitter på jobb og er helt hes, og det var verdt det! :)
Bra oppsumert!
Jeg synes ikke det er et perfekt tidspunkt når Start kjemper desperat for å holde en ledelse de siste minuttene. Hadde vi ligget under med to mål, eller ledet med to mål, ville det vært annerledes.
Og det å sette inn en forsvarsspiller fra Start 2 som enslig spiss i en avgjørende kamp, er merkelig uansett tidspunkt.
Han kunne kanskje vært viktig på defensiv dødball. Men det er det andre, mer rutinerte spillere som også kunne vært. Og det er helt sikkert andre som kunne løpt mer på topp også, og på den måten stresset Sandefjord.
Mulig Follerås har en god kombinasjon av disse ferdighetene, men syntes ikke han fikk vist det i dag.
Follerås tok en del tunge løp idag, opp og ned, og han var skikkelig aggressiv som førsteforsvarer. Han var også viktig på dødball. Han kan spille både forsvar og spiss så det er ikke så merkelig at han fikk spille enslig spiss, med en del defensive oppgaver. Han gjorde en god jobb mener jeg.
Follerås tok en del tunge løp idag, opp og ned, og han var skikkelig aggressiv som førsteforsvarer. Han var også viktig på dødball. Han kan spille både forsvar og spiss så det er ikke så merkelig at han fikk spille enslig spiss, med en del defensive oppgaver. Han gjorde en god jobb mener jeg.
Enig med deg, reiGN. Mener det var på tide Follerås fikk prøve seg litt mer enn de vel 5 min han fikk mot FCK. For å komplettere deg - han begynte sesongen på Start 2 som spiss og har siden spilt både midstopper og venstreback der (mest det sistnevnte). Synes ikke han gjør det helt store innhoppet idag, men som det blir sagt, han jobber og står på. La han få tid til å bli mer kjent med laget/gutta og få mer spilletid, så kommer han til å snart til å blomstre som f.eks. Kleiven har gjort i år. Som jeg tidligere har nevnt, er han tiltenkt en defensiv midtbanerolle på sikt. Da tar han ikke skade av å prøve seg litt i ulike roller; han er bare 18 år og kan slipes/formes som bare det.
Follerås på topp?!?
Er Matta jr. så skadet?
Dette virker merkelig. Finnes jo andre alternativer også, hvis man rokkerer litt...
Stussa selv over det da jeg så laget i cupkampen mot FFK, men Mathisen er ikke skadet. Ihvertfall ikke fysisk. Kanskje heller fått en psykisk "melt down" etter et par svake kamper (les: forsvarsblemmer)? Uansett har godeste Jesper fått beskjed om å jobbe med den mentale biten; med andre ord, jobbe med å ta mer veloverveide avgjørelser i kampens hete, holde hodet kaldt, ha mer oversikt og kontroll, ikke gjøre tellefeil á la kampen mot FKH, osv.
En liten digresjon: - skulle igrunn ønske at flere fikk sånne "tenkepauser" innimellom; bare så synd vi bl.a. mangler en del spillere offensivt til å gjøre det (jeg tenker bl.a. på Bolaños).
doppelt gemoppelt
11-07-2010, 00:14
Negativt var pepa og Høie. Sammarbeid, mame fikk en svak fighter. Skremmende forskjell på fart og fysikk.
Høie prøvde virkelig å rote det til i tidlig i 2 omg. Dårlig samspill med pepa og "den havner et sted" utspark.
Positiv var Vikstøl, Goodson, Bolanos som forbedret seg fra sist de spillte.
Negativt er fantasiene og få folk fremover som skaper helt ufarlige situasjoner.( Vi skal ikke selge oss på bortebane men alt for blodfattig ).
Positivt var lagmoralen, jobbing og dødballer. Samdefjord hadde 10 cornere og vi var skjerpet.
Vi scora på 2.
Ikke noen stor kamp, den sinnsykt viktig og deilig med 3 poeng idag!
Nå må vi slå Aalesund til helga, så har vi los på 3-4 plassen plutselig!
Ole Gilboe Hermansen
11-07-2010, 11:17
Deilig å vinne i går,
JohnnyBravo
11-07-2010, 12:40
Nå har ikke Jesper spillt de 3 siste kampene Start har spillt, det har blitt seier mot FCK,Fredrikstad og mot Sandefjord.
Så jeg kan ikke se noen grunn til at han skal komme inn i midtforsvaret så lenge Goodson ennå er i klubben, og at Pepa ikke gjør seg bort heller.
Negativt var pepa og Høie. Sammarbeid, mame fikk en svak fighter. Skremmende forskjell på fart og fysikk.
Høie prøvde virkelig å rote det til i tidlig i 2 omg. Dårlig samspill med pepa og "den havner et sted" utspark.
Positiv var Vikstøl, Goodson, Bolanos som forbedret seg fra sist de spillte.
Negativt er fantasiene og få folk fremover som skaper helt ufarlige situasjoner.( Vi skal ikke selge oss på bortebane men alt for blodfattig ).
Positivt var lagmoralen, jobbing og dødballer. Samdefjord hadde 10 cornere og vi var skjerpet.
Vi scora på 2.
Jeg synes Høie var positiv jeg. Hadde spesielt en meget viktig redning på slutten av 1.omgang. Vikstøl scoret et mål, men slet voldsomt resten av kampen, spesielt med farten.
Goodson og Boplanos positive, sammen med Owello
Deilig med seier! Jeg synes det var et skritt i riktig retning. Siste halvdel av 1.omg var vi meget gode. Artig med seier i debuten til Follerås.
DelPiero
11-07-2010, 18:47
Flakseseier. Skremmende at vi egentlig blir trykket bakpå og i perioder utspilt av tippeligaens desiderte bunnlag. Vi klarer ikke å holde på ballen, eller kontrollen over kampen, heller ikke å justere underveis for å endre på kamp bildet. Tror vi hadde tapt mot nesten alle andre lag i tippeligaen med denne prestasjonen. Slik jeg ser det så var det bare 3 lyspunkt. Endelig klarer vi å score på corner igjen (bortsett fra cupkampen) har ikke dette skjedd etter det jeg husker på en liten evighet, på tross av mange hodesterke spillere på laget. Vi har flaks og tilslutt så tør Tørum slippe til en unggutt på a laget. Ja, jeg mener at vi må la ung guttene får prøve seg, så de både får motivasjon, og rutine til å engang bli faste spillere, forhåpentligvis. Dessuten sender det et tydelig signal til de etablerte spillerne om å prestere.
Av spillerne på banen er jeg skremt av hvor lett Pepa var å runde. Uten at noen av lag kameratene prøvde å hjelpe. Inhen, verken kaptein eller rekkekamerater virket verken berørte eller så ut til å bry seg. Goodson kjeftet litt, men ellers foretok ingen spillere seg noe.
Bruer ser ut til å gå for kappgang og gjentar tidligere bravader med å spille 90 min kamp uten å trenge å dusje etterpå. Pasningene hans holder også et høyt nivå, for en spiller i eliterserien for kvinner... Ja han slår en god corner, dessverre sliter jeg for å finne andre positive bidrag. Men han er fortsatt en mester i gjemsel og unngå å være ledig som pasningsalternativ.
Vikstøl virker som han har to kanpper i dueller, enten sklitakling og gå all inn, når han enkelt kunne presset motspilleren slik at vi unngikk kontring imot, ellers så ser både han og hunter ut som de har oppkjøring i hurtigrygging.
Kleiven spiller dårlig på venstrekant, som han alltid gjør. Underlig at Tørum i det hele tatt gidder å prøve. Kleiven blir ikke en kantspiller, og syns at det da hadde vært mere fair ovenfor alle andre en motstanderne våre å la en ung gutt få prøve seg, og i verste fall spillle like dårlig.
Bola rykker og stopper og rykker og stopper. Særlig stopperne og Bruer har lagt sin elsk på pasninger bak Bola slik at han må stoppe og hente ballen. Deretter setter Bola fart, stopper finter og setter fart igjen.
Fevang prøver, men å ha han som kaptein minner om å la ole brum lede bandidos. mannen snakker snaut, tar ikke tak og syns at det er greit å være grei.
Stokkelien stakkar kan selvsagt lie gjøre, han får verken ballen, og de gangene han har muligheten kommer den høyt, og han har en ftopper i ryggen som er 3 ganger så stor og sterk. Man kan snakke og formen, men når skal han få brukt avslutteregenskapene når han aldri får muligheten til å prøve?
Når det gjelder Tørum prater han søtt om å heve oss og jattijatt. Slik Start går på banen nå så er de verken forberedt på kamp, riktig organisert, har ikke en plan offensivt, og forsvaret skjer etter ad hoc prinsippet. Personlige feil florerer, bevegelsene mangler og innsatsen er laber. De pasningene som når frem går bakover på banen før en befriende langpasning slås opp til motstanderne. Det verste er at ingen på banen ser ut til å bry seg om det av de på banen, eller benken. Det ser heller ikke ut til at noen prøver å korrigere de gjentagende personlige feilene, eller de ukloke valgene tatt på banen.
Det er skremmende, fordi det i mine ser ut til å spre seg en skremmende likgyldighet innad i start til hva som skjer på banen. Og tørums pjatt til media får ihvertfall meg til å bli frustrert. Og om noen spillere eller personer i støtteapparatet hører og tar noe til seg av dette så må det virke som bedøvelse på forbedringstiltakene.
Jeg er ikke for å sparke Tørum, men noen i klubben må snart ta grep og gjøre endringer som kan endre kursen vi holder , for klubben virker for meg som de på ny er på vei inn i dvalen som ALLTID har endt med nedrykk.
Nå har ikke Jesper spillt de 3 siste kampene Start har spillt, det har blitt seier mot FCK,Fredrikstad og mot Sandefjord.
Så jeg kan ikke se noen grunn til at han skal komme inn i midtforsvaret så lenge Goodson ennå er i klubben, og at Pepa ikke gjør seg bort heller.
Jaha? De tre siste har vært mot Haugesund (hele kampen - tap), Fredrikstad (fikk 5min - seier) og Sandefjord (ikke spilletid - seier). Før disse var treningskampen mot FCK (hele kampen - seier).
Flakseseier. Skremmende at vi egentlig blir trykket bakpå og i perioder utspilt av tippeligaens desiderte bunnlag. Vi klarer ikke å holde på ballen, eller kontrollen over kampen, heller ikke å justere underveis for å endre på kamp bildet. Tror vi hadde tapt mot nesten alle andre lag i tippeligaen med denne prestasjonen. Slik jeg ser det så var det bare 3 lyspunkt. Endelig klarer vi å score på corner igjen (bortsett fra cupkampen) har ikke dette skjedd etter det jeg husker på en liten evighet, på tross av mange hodesterke spillere på laget. Vi har flaks og tilslutt så tør Tørum slippe til en unggutt på a laget. Ja, jeg mener at vi må la ung guttene får prøve seg, så de både får motivasjon, og rutine til å engang bli faste spillere, forhåpentligvis. Dessuten sender det et tydelig signal til de etablerte spillerne om å prestere.
Av spillerne på banen er jeg skremt av hvor lett Pepa var å runde. Uten at noen av lag kameratene prøvde å hjelpe. Inhen, verken kaptein eller rekkekamerater virket verken berørte eller så ut til å bry seg. Goodson kjeftet litt, men ellers foretok ingen spillere seg noe.
Bruer ser ut til å gå for kappgang og gjentar tidligere bravader med å spille 90 min kamp uten å trenge å dusje etterpå. Pasningene hans holder også et høyt nivå, for en spiller i eliterserien for kvinner... Ja han slår en god corner, dessverre sliter jeg for å finne andre positive bidrag. Men han er fortsatt en mester i gjemsel og unngå å være ledig som pasningsalternativ.
Vikstøl virker som han har to kanpper i dueller, enten sklitakling og gå all inn, når han enkelt kunne presset motspilleren slik at vi unngikk kontring imot, ellers så ser både han og hunter ut som de har oppkjøring i hurtigrygging.
Kleiven spiller dårlig på venstrekant, som han alltid gjør. Underlig at Tørum i det hele tatt gidder å prøve. Kleiven blir ikke en kantspiller, og syns at det da hadde vært mere fair ovenfor alle andre en motstanderne våre å la en ung gutt få prøve seg, og i verste fall spillle like dårlig.
Bola rykker og stopper og rykker og stopper. Særlig stopperne og Bruer har lagt sin elsk på pasninger bak Bola slik at han må stoppe og hente ballen. Deretter setter Bola fart, stopper finter og setter fart igjen.
Fevang prøver, men å ha han som kaptein minner om å la ole brum lede bandidos. mannen snakker snaut, tar ikke tak og syns at det er greit å være grei.
Stokkelien stakkar kan selvsagt lie gjøre, han får verken ballen, og de gangene han har muligheten kommer den høyt, og han har en ftopper i ryggen som er 3 ganger så stor og sterk. Man kan snakke og formen, men når skal han få brukt avslutteregenskapene når han aldri får muligheten til å prøve?
Når det gjelder Tørum prater han søtt om å heve oss og jattijatt. Slik Start går på banen nå så er de verken forberedt på kamp, riktig organisert, har ikke en plan offensivt, og forsvaret skjer etter ad hoc prinsippet. Personlige feil florerer, bevegelsene mangler og innsatsen er laber. De pasningene som når frem går bakover på banen før en befriende langpasning slås opp til motstanderne. Det verste er at ingen på banen ser ut til å bry seg om det av de på banen, eller benken. Det ser heller ikke ut til at noen prøver å korrigere de gjentagende personlige feilene, eller de ukloke valgene tatt på banen.
Det er skremmende, fordi det i mine ser ut til å spre seg en skremmende likgyldighet innad i start til hva som skjer på banen. Og tørums pjatt til media får ihvertfall meg til å bli frustrert. Og om noen spillere eller personer i støtteapparatet hører og tar noe til seg av dette så må det virke som bedøvelse på forbedringstiltakene.
Jeg er ikke for å sparke Tørum, men noen i klubben må snart ta grep og gjøre endringer som kan endre kursen vi holder , for klubben virker for meg som de på ny er på vei inn i dvalen som ALLTID har endt med nedrykk.
Du setter ord på noe av det undertegnede og sikkert flere andre mener.
Vi vinner mot bånnkandidat Sandefjord (har de 6 poeng?!).... Skulle EGENTLIG bare mangle, men det var jo ikke akkurat noe overkjøring. Nå tapte Kongsvinger for SIF så det begynner vel snart å utkrystallisere seg noen nedrykkskandidater. HELDIGVIS er vi ikke helt i den gruppa, MEN vi må vinne noen kamper til før jeg er helt trygg på at vi ikke roter oss nedi bunnstriden. Aalesund var jo megatamme i helga, så der er det jo mulig å ta poeng.
Ellers: fullt trøkk mot RævBK kampen! Jeg mener vi må KJØRE på og gi RævBK bakoversveis!! Eneste muligheten vi har for å klå trønderne på bortebane. Prøver vi oss på å seife inn noe her blir vi rævkjørt.
bestisør
12-07-2010, 16:33
Nå som Årst mest sannsynlig er inne i sin siste sesong, ser jeg på Mane som en meget interessant spiller. Med nedrykk for SF kan det bli mulig å hente han for en moderat sum, skulle jeg tro. (Usikker på kontraktslengden hans). Mane var et angrep alene mot Start, med enorm fysikk, teknikk i tillegg til tungt skudd.
DelPiero
12-07-2010, 17:05
Nå som Årst mest sannsynlig er inne i sin siste sesong, ser jeg på Mane som en meget interessant spiller. Med nedrykk for SF kan det bli mulig å hente han for en moderat sum, skulle jeg tro. (Usikker på kontraktslengden hans). Mane var et angrep alene mot Start, med enorm fysikk, teknikk i tillegg til tungt skudd.
Slik jeg ser det var det vel heller Goodson som var et forsvar alene i den kampen, hehe...
frankieboy
12-07-2010, 18:29
Jeg kunne også tenkt meg denne spissen. Han var også en av hovedgrunnene til at Sandefjord gjorde det så bra i fjor. En MEGET bra spiss!
doppelt gemoppelt
12-07-2010, 20:40
Ja vi trenger en Mane, stokkis blir for treg og pinglete. Har mye å gå på. Men for all del i fjor viste han avsluttningsegenskaper av verdensklasse og ro/overblikk som xavi.
Mane imponerte meg og var et angrep alene.
Er det noe vits å være SÅnegativ? For spillerne gjorde det underverker å ta 3 poeng igjen, og selv om Sandefjord er et bunnlag var dette en uhyre vanskelig kamp. I forkant hadde treneren uttalt at dette var en av de kampene de MÅTTE ha 3 poeng, og man så på spillerne deres at de hadde tenkt å gi jernet. De skjøt på alt som rørte seg, og gav stort sett alt i hver duell.
For vår del gav vi bort unødvendig mange cornere og frispark- men klarte likevel å holde igjen. At vi kom tilbake etter å ha ligget under er en prestasjon det er verdt å ta vare på. Det ble ingen fin kamp, og det er ikke gøy å se laget legge seg bakpå.
Likevel: hadde Fevang hatt en skuddfot ville vi vunnet med mer - og slik det er for tiden har vi en stall som skranter.
Vet ikke hva som ville vært mer riktig å gjøre i denne situasjonen enn å applaudere 3 poeng? Jeg foretrekker å se laget utvikle seg gradvis (så lenge vi er i riktig divisjon) enn å kaste oss ut i spillerkjøp, trenerbytte og økonomisk ulykke.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.