Se full versjon : Start - Aalesund (kamptråd)
frankieboy
13-07-2010, 18:42
Tid: Søndag 18.Juli kl.1800
Sted: Sør Arena
Før kamp: Mange møtes vel på Up-town)
--------------------------------------------------------
Tabellen:
4. Aalesund 16 8-3-5 25-18 27 poeng
9. Start 16 6-4-6 29-29 22 poeng
__________________________________________________ _
For første gang noensinne kommer Aalesund til Kr.sand med et favorittstempel. Aafk er absolutt et av lagene som har overrasket denne sesongen og ingen hadde vel trodd at laget som har kjempet for å beholde plassen de siste sesongene, skulle ligge 4 poeng fra sølvplass etter 16 seriekamper.
Kjetil Rekdal har absolutt fått mye ut av laget, og selv om jeg ikke tror de er gode nok til å ta medalje, så kommer de til å klare seg med god margin. Sterk seier i forrige bortekamp i Tromsø gjør også at de oransje - som vel spiller i blått mot Start - må påta seg et lite favorittstempel i denne kampen.
Så vidt jeg vet så har de ingen karantener og lite skader, og dermed kommer de til Kr.sand med sine beste menn.
Den aller beste - og mannen bak mye av suksessen så langt - er keeper Anders Lindegaard som ligger helt oppe på 3.plass på VG-børsen med et snitt på småpene 5.63. Mads Stokkelien og Co må virkelig stille inn siktet hvis Start skal score mål i denne kampen.
Andre spillere å se opp for er som vanlig Tor Hogne Aarøy, Johan Arneng, Demar Phillips og Alexander Mathisen som har scoret endel i det siste.
Når alt dette er sagt, så er det VI som spiller på hjemmebane, og får vi til det spillet vi vet vi kan, så er sjansene for 3 poeng gode. Da kryper vi opp i ryggen på dem med bare 2 poengs avstand. Taper vi, så er det 8 poengs avstand så dette er absolutt kampen vi må vinne hvis vi skal kjempe på øverste halvdel av årets Tippeliga.
Hva med Start? Ole Martin er helt uaktuell, så vi må nok håpe på at Mads snart slår ut i full blomst igjen, samt at vi fortsetter å score på dødballer. Espen Børufsen kommer inn igjen og sender nok Petter Bruer Hanssen tilbake på benken. Hunter kommer nok også inn igjen på laget. Jeg tipper også at Jesper kommer inn for Avni Pepa for å få litt ekstra høyde i kampen mot Aarøy. Derfor er dette laget jeg tror starter mot Aafk:
Høie
Freeman
Goodson
Mathisen
Vikstøl
Bolanos
Kleiven
Owello
Børufsen
Fevang
Stokkelien
Jeg håper også spiller nr 12 er tilbake i god form. Dette er første hjemmekamp på lang tid og dette er en kamp som kommer til å vise litt hva slags høst vi kommer til å få. Med tap, så tror jeg vi ender rundt 11-13 plass, men med seier tror jeg vi kan sikte mot øverste halvdel av tabellen.
La TV'en stå i denne kampen og ta turen på stadion. Start trenger hjelp både i form av rop/sang/stemning og Start trenger hver eneste billettkrone de kan få. Gjør din del - møt opp og gi lyd fra deg!
Heia Start!
Ole-Bernt
13-07-2010, 19:20
Overvar første trening etter SF-kampen http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=495432. Mye postivt å se. Intenst,ja. Men fine prestasjoner på små flater av Bola og Solo! Noen susere av Rolf Daniel og Espen B. Og godt reaksjonsspill av Kenneth.
Og så er Mads på gang igjen http://fotball.fvn.no/eliteserien/article174217.ece
Prøvespillerne (5 stk) kan vi komme tilbake til http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=495405
gmkarlsen
13-07-2010, 22:28
Aalesund har spilt 5 av sine kamper på naturgress, det har blitt 4 tap og 1 seier (mot Sandefjord) i de kampene.
doppelt gemoppelt
13-07-2010, 23:18
Om det er mye fint på små flater så er ikke det jævla effektivt. Eneste man oppnår er å bli sparket ned, stopp i spillet, støttepasninger og dårlig rytme offensivt mtp offensive løp.
Det kaller jeg løkkefotball og ikke et godt angrepsvåpen.
jaja slutt å klage nå:)
Jeg tror vi skal satse på å kjøre hurtige overganger, Aafk er godt organisert bakover med mye luftstyrke.
Fortsetter vi trenden med dødballer er det positivt.
Kommer ann på varmen men ikke dumt å kjøre opp tempoet her, stresse Aafk.
Aarøy er jo alltid frempå, typisk å holde oppsyn på han.
Håper inderlig Stokkelien får løsnet skudd i denne kampen, han MÅ blomstre nå.
Føler at vi mangler Bolanos og stokkelien så er vi i siget igjen.
Tante Gerd
14-07-2010, 14:07
Dette er sakset fra Aalesund forumet, som er preget av sommerferie og rolige dager:
http://www.aafk.no/default.aspx?q=1&view=app_discussion&app=73&app_id=73&menu=629&topic=20892&from_page=
Skadene plager sannelig også Aafk, med nøkkelspillere som Skiri, Carlsen og Parr usikkre.
Kampene fremover blir et puzlespill, med det å sette opp en startellver, om ikke situasjonen bedrer seg! Dette kan også heve andre i stallen, eller gi plass til spillere som banker på den berømte døren. Ulvestad fikk sin debut i sist kamp, uten på noe måte gjøre seg vekk. Kanskje han kan vise tilsvarende som Tollås gjorde for 3 sesonger siden da han fikk muligheten?
Aafk er enten eller på bortebane denne sesongen, noe 4-0-4 på våre bortekamper viser. Start har tilsvarende hjemmestatistikk som oss 4-3-1. Start har den siste tiden vært gode på dødballer, med flere gode hodespillere. Så denne kampen blir det viktig å få tilbake Skiri som en duellspiller i boksen. Spiller ikke han får Fredriksen fornyet tillit, tror jeg.
Søndag1800
18-07-2010, 14:33
Endelig hjemme igjen etter et år i USA. La oss lage tøkk i dag!
Roy_Keane
18-07-2010, 15:40
Her er laget som møter AaFK på Sør Arena:
Kenneth Høie
Hunter Freeman, Clarence Goodson, Avni Pepa, Rolf Daniel Vikstøl
Christian Bolaños, Solomon Owello, Christer Kleiven, Espen Børufsen
Geir Ludvig Fevang, Mads Stokkelien
Innbyttere: Johnny Kristiansen, Jesper Mathisen, Knut Henry Haraldsen, Espen Knudsen, Petter Bruer Hanssen.
spennende med 2 på topp, og jesper benket! han er nok gretten som FÅ :) men han har godt av det ;)
men lite offensiv slagkraft på benken... bare forsvars spillere nesten, hvor er oladapo, og årst f.eks :(
doppelt gemoppelt
18-07-2010, 16:14
Her er laget som møter AaFK på Sør Arena:
Kenneth Høie
Hunter Freeman, Clarence Goodson, Avni Pepa, Rolf Daniel Vikstøl
Christian Bolaños, Solomon Owello, Christer Kleiven, Espen Børufsen
Geir Ludvig Fevang, Mads Stokkelien
Innbyttere: Johnny Kristiansen, Jesper Mathisen, Knut Henry Haraldsen, Espen Knudsen, Petter Bruer Hanssen.
spennende med 2 på topp, og jesper benket! han er nok gretten som FÅ :) men han har godt av det ;)
men lite offensiv slagkraft på benken... bare forsvars spillere nesten, hvor er oladapo, og årst f.eks :(
Så det samme forran og ble deprimert .....
Lurer på om vi venter på Hulsker eller om vi leker butikk. Klar over at flere kan tre inn i spissrollen men vi trenger en GOD spiss, faktisk en jævla god en.
Og jeg ser 3 rotebøtter i bakre ledd, holder nivå når de er skjærpet og har dagen. div4 avd5 når de er bakpå og i press.
Av den grunn ble det helgardering i dag på tippinga.
Men lever alltid i håpet og troen:)
DelPiero
18-07-2010, 16:47
Godt at Bruer kan hvile med treningsdressen på, ikke i startoppstillingen. Tipper også at Jesper er revansjesugen. På tross av det, syns jeg faktisk at han ikke har spillt dårligere enn de andre bak der og derfor er litt ufortjent satt ut, og at grunnen for det tette forsvaret mere skyldes at vi har hatt betraktelig dårligere motstandere de siste kampene.
JohnnyBravo
18-07-2010, 17:57
Jesper er vraket igjen ikke så overaskende så dårlig som han har vært idet siste så fortjener ikke han å starte. Liker at Tørum heller satser på Pepa, en spiller som i mine øyne har et mye større talent og potensial.
Og som vanlig så er det helt fullt på Sør Arena.....LOL
Underlig at Mathisen ikke spiller i dag. Hans høyde og duellstyrke er viktig mot Aarøy. Pepa blir en mygg i forhold.
JohnnyBravo
18-07-2010, 18:10
Underlig at Mathisen ikke spiller i dag. Hans høyde og duellstyrke er viktig mot Aarøy. Pepa blir en mygg i forhold.
Det er fordi at han ikke er god nok, derfor spiller han ikke.
frankieboy
18-07-2010, 18:12
God aapning av Start.
Fantastisk pasning av Hunter ved scoringen til Goodson. Bolanos virker piggere enn paa lenge. La oss fortsette slik og faa en scoring til...
Det er fordi at han ikke er god nok, derfor spiller han ikke.
Ifølge din logikk skulle ikke Pepa ikke spilt heller da. Han var ræva mot Tippeligaens klart dårligste lag, og Mane gjorde hva han ville. To ganger snurret han rundt mot Pepa og skjøt i stanga.
Hva sa du igjen?
JohnnyBravo
18-07-2010, 18:17
Ifølge din logikk skulle ikke Pepa ikke spilt heller da. Han var ræva mot Tippeligaens klart dårligste lag, og Mane gjorde hva han ville. To ganger snurret han rundt mot Pepa og skjøt i stanga.
Hva sa du igjen?
Her er det ikke snakk om en enkelt kamp, men dårlige prestasjoner over tid.
Her er det ikke snakk om en enkelt kamp, men dårlige prestasjoner over tid.
Mathisen var en av våre beste spillere siste del av forrige sesong, og har ikke gjort seg bort i år bortsett fra den idiotiske straffesituasjonen for to kamper siden. Det er åpenbart at her ligger det noe bak, for man ser ikke nonchalansen lengre. Da ville det vært langt mer naturlig å sette ut Freeman som er elendig i nesten hver eneste kamp, for Pepa kan også spille på høyreback.
Jeg tipper Mathisen har kommet på kant med noen, for han har utfordret autoriteter tidligere.
Når det gjelder talent, har Mathisen mye større potensial enn Pepa. Mathisen er en spillende stopper, og er utrolig trygg med ball. Og du kan bare glemme å prøve å skubbe ham vekk. Han er råsterk, god i lufta og har kanskje Norges beste pasningsfot. I tillegg er han målfarlig, men hadde to feilaktige annullerte mål i fjor.
JohnnyBravo
18-07-2010, 18:43
Mathisen var en av våre beste spillere siste del av forrige sesong, og har ikke gjort seg bort i år bortsett fra den idiotiske straffesituasjonen for to kamper siden. Det er åpenbart at her ligger det noe bak, for man ser ikke nonchalansen lengre. Da ville det vært langt mer naturlig å sette ut Freeman som er elendig i nesten hver eneste kamp, for Pepa kan også spille på høyreback.
Jeg tipper Mathisen har kommet på kant med noen, for han har utfordret autoriteter tidligere.
Når det gjelder talent, har Mathisen mye større potensial enn Pepa. Mathisen er en spillende stopper, og er utrolig trygg med ball. Og du kan bare glemme å prøve å skubbe ham vekk. Han er råsterk, god i lufta og har kanskje Norges beste pasningsfot. I tillegg er han målfarlig, men hadde to feilaktige annullerte mål i fjor.
Hva han gjorde i fjor er totalt uinterresant. Han er for øyeblikket bare ikke god nok derfor spiller han ikke.
Du for han til å virke som en sutre unge som begynner å grine hvis han ikke får viljen sin.
Hva han gjorde i fjor er totalt uinterresant. Han er for øyeblikket bare ikke god nok derfor spiller han ikke.
Du for han til å virke som en sutre unge som begynner å grine hvis han ikke får viljen sin.
Mangelen på argumenter fra din side er øredøvende.
Bra med ledelse. Ellers så synes jeg begge lag har vært ganske svake. Ganske dårlig kamp, men får håpe det tar seg opp. Goodson og Owello har vært bra.
Espen K G
18-07-2010, 20:00
Hva han gjorde i fjor er totalt uinterresant. Han er for øyeblikket bare ikke god nok derfor spiller han ikke.Jeg har spurt før, men spør igjen (uten å forvente svar): Hva har Jesper gjort mot deg? Stjålet trehjulsykkelen din da du var liten?
Du er uten tvil den mest ensporede posteren her på forumet, så at du har en underliggende agenda er det ikke tvil om. Prøv å øke objektiviteten din litt, så ser du at du har bommet i flere måneder når det gjelder Jesper.
Lykke til med det.
Synes ikke det var noen spillere som spilte veldig bra, men Børufsen og Vikstøl var gode i dag. Kleiven er dessverre fremdeles ute av form, og virker tung, treg og uinspirert. Det er litt symptomatisk at mens han står rett opp og ned, tar Goodson (!) et løp mot målet i tilfelle en stikkpasning kommer - som den da også gjør. Pasningen blir riktignok litt for lang, men initiativet til Goodson er forbilledlig, og kunne ført til at han blir tomålsscorer.
Stokkelien jobber bra defensivt, men hvor mange ganger gikk han i offside i dag? Var minst fire ganger. Posisjoneringen var ikke bare dårlig med tanke på offside, for han klarer ikke lukte hvor ballen kommer lengre. Om han er like god til å avslutte som tidligere vet man ikke, for han kommer ikke til sjanser i det hele tatt. Det fungerer rett og slett ikke med Stokkelien som spydspiss - alene på topp. Da kommer han langt bedre til sin rett i tospann parallelt med en annen spiss. Problemet er bare at vi bare har EN spiss for tiden! Uholdbart.
0 baklengs er jo bra og sjelden vare for Start. Offensivt var det derimot ganske tynt. Litt motsatt i forhold til hva det pleier å være. Blir dessverre alt for stasjonært og stusselig på topp. Dermed skaper vi minimalt med målsjanser. Mangler dessverre en spiss av god kvalitet. Det Stokkelien leverer på topp om dagen holder dessverre ikke.
Jesper er vraket igjen ikke så overaskende så dårlig som han har vært idet siste så fortjener ikke han å starte. Liker at Tørum heller satser på Pepa, en spiller som i mine øyne har et mye større talent og potensial.
Ikke så værst med 8500 egentlig. Men registrerer at JohnnyB ikke er på kamp.
Når det gjelder kampen i dag så savnet også jeg jesper da det er hevet over en hver tvil at han hadde stått bedre til Årøy en Pepa. Når det er sagt så spilte Pepa en meget god kamp. Skal bli gøy om Jesper og Pepa blir det nye stopperparet, at vi slipper og hente inn noe dyrt utenifra. Men seriiøst så må vi nok ha en god stopper på plass til neste sesong.
JohnnyBravo
18-07-2010, 20:16
Jeg har spurt før, men spør igjen (uten å forvente svar): Hva har Jesper gjort mot deg? Stjålet trehjulsykkelen din da du var liten?
Du er uten tvil den mest ensporede posteren her på forumet, så at du har en underliggende agenda er det ikke tvil om. Prøv å øke objektiviteten din litt, så ser du at du har bommet i flere måneder når det gjelder Jesper.
Lykke til med det.
Jeg gidder ikke å argumentere mot fanatiske Jesper tilhengere, jeg kommer ingen vei med det uansett. i deres øyne så er han ufeilbarlig, og blir forsvart uansett hva han måtte foreta seg ute på banen.
Men du kan kanskje svare på hvorfor han ikke har spillt de siste kampene, og hvorfor det har blitt seier da. vi har klart oss fint med Pepa som erstatter han er uten tvil fremtiden.
JohnnyBravo
18-07-2010, 20:20
Ikke så værst med 8500 egentlig. Men registrerer at JohnnyB ikke er på kamp.
Når det gjelder kampen i dag så savnet også jeg jesper da det er hevet over en hver tvil at han hadde stått bedre til Årøy en Pepa. Når det er sagt så spilte Pepa en meget god kamp. Skal bli gøy om Jesper og Pepa blir det nye stopperparet, at vi slipper og hente inn noe dyrt utenifra. Men seriiøst så må vi nok ha en god stopper på plass til neste sesong.
Med alle sesongkortene så var det totale solgte billetter nok 8500 som du skriver.
Men det var aldri så mange inne på stadion.
Og hvorfor det så å si aldri er fullt fårstår ikke jeg, Start spiller veldig ofte underholdende kamper. Som er veldig severdige
DelPiero
18-07-2010, 20:21
Imponerende interesse for Start, å glede seg over få tilskuere... Med mindre det er ironi, noe som er spesielt, med tanke på når du skrev innlegget ditt...
JohnnyBravo
18-07-2010, 20:23
Imponerende interesse for Start, å glede seg over få tilskuere... Med mindre det er ironi, noe som er spesielt, med tanke på når du skrev innlegget ditt...
Det var ironi, men det kom ikke skikkelig frem idet jeg skrev.
Jeg kan bare i skjønne at det ikke er så å si fullt på hver kamp.
DelPiero
18-07-2010, 20:27
Fordi mange supportere velger å sitte hjemme og se kampen, og det ikke er nok andre mennesker som går på kamp.
Det er ihvertfall min teori om hvorfor Sør knapt er halvfull...
Jeg gidder ikke å argumentere mot fanatiske Jesper tilhengere, jeg kommer ingen vei med det uansett. i deres øyne så er han ufeilbarlig, og blir forsvart uansett hva han måtte foreta seg ute på banen.
Men du kan kanskje svare på hvorfor han ikke har spillt de siste kampene, og hvorfor det har blitt seier da. vi har klart oss fint med Pepa som erstatter han er uten tvil fremtiden.
Hvis du ikke har intensjoner om å argumentere, bør du la være å omtale Jesper i det hele tatt. Ellers er det bare forurensing å regne på dette forumet. Og det er ikke mer enn ca to år siden at jeg personlig var så sinna at jeg ristet - lynende forbannet over nonchalansen til Jesper, og ikke ville ha ham i nærheten av benken engang. Så fanatisk er det få av oss som er. Han har helt klart tatt tak i seg selv, spiller med mye mindre risiko, og man må være blind eller ha noe personlig mot Jesper om man ikke ser at han har tatt syvmilssteg.
Og at Start har vunnet de siste kampene har med motstanden å gjøre. Sandefjord har bare tatt seks poeng i hele år, og vi hadde faktisk flaks som tok med oss tre poeng. Fredrikstad er et Adecco-lag. Et godt et, men likefullt. I dag møter vi Aalesund som er helt ute av form, har skader på flere spillere (rivjernet Carlsen er utrolig viktig for dem), og er mye bedre på liksomgress.
JohnnyBravo
18-07-2010, 20:31
Fordi mange supportere velger å sitte hjemme og se kampen, og det ikke er nok andre mennesker som går på kamp.
Det er ihvertfall min teori om hvorfor Sør knapt er halvfull...
Er selv ofte å ser kamper på stadion, men pga lang reise så er det ikke alltid at jeg kan. Men at ikke flere som bor i Kristiansands område går på kamp forstår jeg ikke.
De har alltid en unskyldning på lager som at det er for fint vær, det er så kaldt, det regner
Espen K G
18-07-2010, 20:32
En ok kamp, selv om det savnes litt på det offensive fremdeles. Dessverre for kampen (men bra for meg i tippekonkurransen ;) ) ga laget opp det skikkelig store presset fremover utover i første omgang og fortsatte med det i andre. Det som kunne blitt en skikkelig morsom kamp fra vår side ble til en kontringskamp hvor bortelaget hadde ballen mer og mer.
Bakover er det blitt bedre, men noen av situasjonene inne i egen 16m hvor ingen klarere kan laget godt spare meg for. De er ikke morsomme å se på :(
Spillerene:
Høie gjør en ok kamp. Er våkent ute på en del pasninger og har relativt god kontroll der inne. På langskudd klarer han derimot igjen å legge retur rett ut i farlig område, hvor det også står en motspiller. Det kommer til å straffe seg om det fortsetter :(
Freeman klarer seg overraskende bra mot en kjapp Demar, og det ser ut som om innleggene har blitt en del bedre. Så positivt fra den kanten, men har litt å gå på enda.
Goodson er kongen bak som vanlig, og putter vinnermålet i tillegg. Digger å se engasjementet hans når ferdighetene i tillegg står i stil! Hadde også noen fine driv fremover.
Pepa klarer seg ok, men blir altfor liten og veik i duell med Årøy. En grei kamp, og mye bedre enn sist mot Sandefjord.
Vikstøl klarer seg også overraskende bra mot en rask ving i Herrera. Har noen sugende taklinger reint på ball som alltid er en fornøyelse å se på. Innleggene sitter derimot ikke like bra.
Bolaños er mye usynlig fremover på banen. De gangene han får ballen blir det ofte stopp og finte, og han hadde ett par farlige balltap hvorav ett fører til et unødvendig gult kort (ute neste kamp!). Bakover var det derimot mye mer positivt å hente fra Christian. Han jobbet bra hjem, og gjorde en god forsvarsjobb i det store og hele. Meget oppløftende på egen halvdel, men han skal være et bra angrepsvåpen også for svarte!
Owello synes jeg lå bra an til BB i dag. Han hadde noen nydelige ballvinninger, fine raid og godt overblikk. En og annen feilpasning ble det, men han viser glimt av storhet i dag og overgår Kleiven i det aller meste på midten.
Kleiven var ikke mye med i kampen dessverre. Løper mye, men utretter lite. Prøver også på ting som går rett i dass, og er ikke like direkte i spillestilen som i vår.
Børufsen jobber utrettelig både fremover og bakover. Gjør manns jobb for laget og litt til. Presisjonen kan fremdeles bli bedre, men forstår hvorfor han ble bedømt til dagens Starter av juryen. Oser alltid vilje av Espen.
Fevang har tendenser til noen av bakromsløpene vi så i vår, men dessverre får han sjeldent ballen i rett posisjon. Kan mer, og burde nok også fått med seg en scoring og/eller straffe mot slutten av kampen.
Stokkelien taper vel alt av hodedueller i dag. Løper en drøss i offside, ikke ulikt det Årst gjorde de første kampene, så der savnes det mye. Med litt mer is i magen kunne han fått noen feite muligheter i dag. Er igjen altfor veik til å være spydspissen fremme dessverre, så enten må Tørum gjøre noen med formasjonen eller spillemåten for at Mads skal komme til sin rett. Høye baller fra dypt i banen er ikke noen Stokkelien trives med.
Alt i alt ok for de fleste, med noen ekstra plusser. Sprutende angrepsspill med en-touch pasninger som faktisk treffer er dessverre mangelvare. Men en deilig seier å ta med i poengsankingen.
Espen K G
18-07-2010, 20:36
Jeg gidder ikke å argumentere mot fanatiske Jesper tilhengere, jeg kommer ingen vei med det uansett.Problemet er at det ikke er "vi" som er fanatiske i denne "diskusjonen."
Hunter Freeman synes jeg stort sett har vært dårlig i hele år. Men det skal også nevnes når han gjør det bra. Og i dag synes jeg faktisk han klarte seg bra. Det vil si bra i forhold til hva han har levert tidligere. Men den ene situasjonen der han filmet likte jeg ikke.
Oppløftende med seier i dag, selv om det ikke ble skapt de helt store sjansene.
Positivt med Freeman som hadde en god kamp både defensivt og offensivt. Bra innlegg til Goodson.
Owello spillte en solid kamp igjen og kriget godt på midtbanen.
Stokkelien er ikke den rette spilleren i kamper der Start ikke skaper så mye. Han er en for stillestående type og klarer ikke å holde på ballen. Savner Årst som kan skape sjanser på egenhånd. Stokkelien når ikke helt opp der.
Vikstøl ruser litt mye inn i spillerne og lager en del unødvendige frispark, men ellers en god kamp.
Fevang spiller en god kamp. Godt å ha en kreativ spiller og som i tillegg kan holde på ballen. Er en utrolig viktig spiller for Start.
Pepa var god i dag. Viser hvorfor det er han som er makker til Goodson. Klarte seg bra mot Årøy & co. God i dueller.
Deilig med seier i dag.
+ til Goodson, Børufsen, Owello og faktisk Freeman (ja du leste riktig. Jeg skryter faktisk av Freeman i dag, spesielt offensivt)
- til labbetuss da han kom inn for Kleiven
Jeg ser også at noen av dere er veldig opptatt av æ diskutere Jesper her (feil tråd folkens). Personlig har jeg mer tro på Jesper enn Avni, men for øyeblikket er Avni foretrukket, og så lenge han ikke gjør seg bort er det ikke noen grunn for Tørum å sette han ut av laget. Og Avni har vært god.
Ser at Owello legger seg rett foran forsvaret og bak Kleiven på midten når vi er i organisert forsvar. Dette gjør at Kleiven får STORE rom å dekke på midten. Dette koster mye krefter, noe som kan være en grunn til at han bidrar mindre offensivt.
doppelt gemoppelt
18-07-2010, 23:05
Vikstøl som nevnt over er til tider for pågående og tiltider etterlater seg litt for store bakrom.
Men både han og pepa sto frem positivt.
Frustrerende å se at vårt beste valg er som en sprinter med lyskestrekk som kan vinkles til håpløs.
Ikke får han særlig hjelp, ingen drømmepassinger og han ender opp som oppspillspunkt. Ærligtalt Tørum; Denne gutten brukes feil.
Hunter, tidvis forferdelige passinger og nytt gult kort...bra assist. Slår fortidlige "innlegg" som blir til langpassninger.= forutsigbart.
God kontroll på kampen, den lever men det jobbes hardt og som et lag.
bra seier, bra prestasjoner med et angrepsvåpen med størrelse med en lommekniv.
For de som snakker drit om jesper på nytt må dere tenke dere om 2 ganger, det kan ligge utenonsportslige tinge bak at en spiller enten blir benket eller kanskje han har hodet andre plasser enn akurat på fotballbanen for øyeblikket....
Å nei, sier ikke hva det er, men er nok ikke så lenge til det kommer i FVN...
Håper alt ordner sæ
doppelt gemoppelt
18-07-2010, 23:26
Etter den straffen han lagde sist som kun var med på å ødelgge for laget visste jeg med en gang at den gutten har det ikke godt i hodet fortiden.
Vi trenger han så håper han kommer seg opp igjen
Goodson var i en helt annen klasse i dag. Desverre er det flere og flere rykter som sier at han kommer til å forsvinne allerede nå i sommer. Mye tyder på at han hans dager i start, snart er talte.
Forøvrig latterlig å lese noen av kommentarene som har kommet i forbindelse med "vrakingen" av Jesper. Som Rooland skriver, så er det (naturligvis) ikke sportslige ting som gjør at Jesper ikke spiller.
Min spådom er at Jesper, i løpet av et par år er start-kaptein og med i landslags-diskusjonen.
La han få fred, så vil han blomstre igjen når ting har ordnet seg. Vi trenger spillere som har tippeliga-gull med start som største drøm, i motsetning til andre som "kun" ser på start som et potensialt springbrett for videre karriere.
For de som snakker drit om jesper på nytt må dere tenke dere om 2 ganger, det kan ligge utenonsportslige tinge bak at en spiller enten blir benket eller kanskje han har hodet andre plasser enn akurat på fotballbanen for øyeblikket....
Å nei, sier ikke hva det er, men er nok ikke så lenge til det kommer i FVN...
Håper alt ordner sæ
Overrasker meg ikke. Kjenner ikke til dette, men som jeg nevnte tidligere i dag trodde jeg ikke spesielt mye på at vrakingen av Jesper var utelukkende pga sportslige prestasjoner. Tørum er nemlig FOR tålmodig når det gjelder svake prestasjoner.
Får inderlig håpe at det ikke er noe alvorlig, og at hva det nå enn er løser seg.
Millonarios
19-07-2010, 00:21
Får inderlig håpe at det ikke er noe alvorlig, og at hva det nå enn er løser seg.
Kommer vel mer informasjon i løpet av sommeren vil jeg tro. Er som flere sier her ikke sportslige årsaker til at Mathisen sitter på benken.
Goodson var i en helt annen klasse i dag. Desverre er det flere og flere rykter som sier at han kommer til å forsvinne allerede nå i sommer. Mye tyder på at han hans dager i start, snart er talte.
Forøvrig latterlig å lese noen av kommentarene som har kommet i forbindelse med "vrakingen" av Jesper. Som Rooland skriver, så er det (naturligvis) ikke sportslige ting som gjør at Jesper ikke spiller.
Min spådom er at Jesper, i løpet av et par år er start-kaptein og med i landslags-diskusjonen.
La han få fred, så vil han blomstre igjen når ting har ordnet seg. Vi trenger spillere som har tippeliga-gull med start som største drøm, i motsetning til andre som "kun" ser på start som et potensialt springbrett for videre karriere.
Lurer på hva slags utenomsportslige ting det er. Hvis det er tilfelle så er det rart han i det hele tatt kom inn på slutten av kampen. Hvis det står så ille til så burde han ikke ha vært i troppen en gang.
Kommer vel mer informasjon i løpet av sommeren vil jeg tro. Er som flere sier her ikke sportslige årsaker til at Mathisen sitter på benken.
Og dette vet du, eller trekker du bare konklusjoner på at grunnen til at han ikke spiller er de nevnte utenomsportslige grunnene?
Jeg er nemlig langt ifra like sikker som deg. Pepa har spilt bra i det siste, egentlig bedre enn hva Mathisen har levert i år.
Og joda jeg vet godt hva disse nevnte utenomsportslige årsakene er, men jeg ser ikke for meg at Jesper er typen som lar slike ting gå ut over spillet sitt. Selv om det selvsagt er noe han bruker tid på.
Millonarios
19-07-2010, 00:45
Og dette vet du, eller trekker du bare konklusjoner på at grunnen til at han ikke spiller er de nevnte utenomsportslige grunnene?
Av den enkle grunn at Mathisen har spilt såpass bra at han ikke har fortjent å bli vraket, med unntak av FKH-kampen der han gjorde en feil som førte til straffe. Litt uenig med deg at Pepa har levert bedre.
Det kan dog hende at jeg tar feil, og at Tørum ville ha satset på Pepa uansett. Men, ut fra prestasjonene Mathisen har levert til nå denne sesongen, synes jeg det virker litt rart at han plutselig er satt på benken til fordel for en spiller som har null Tippeliga-erfaring fra før. Jeg tror FKH-kampen var avgjørende.
Det har vel også vært veldig stille fra pappa Svein en periode nå? Det er hvertfall lenge siden jeg har sett han uttale seg ifm. overganger eller annet, noe han har pleid å gjøre.
Hvis begge disse er "rammet" av noe utenomsportslig, Svein jobber ikke (?) og Jesper er "redusert", så kan man jo tenke i hvilke baner det er snakk om...
Kunne ikke vært mer enig når det gjelder Jesper. Han har et helt vanvittig potensial, og jeg tror også han blir tatt ut i landslagstroppen med tid og stunder. Dette nevnte jeg for noen måneder siden, og ble ledd av. Time will show. Og at Mathisen Jr - i likhet med sin far - etterhvert blir selve personifiseringen av Start, det føler jeg meg ganske sikker på. Folk har vært ute etter pappa Matta i mange år, men mye takket være Svein har Start lykkes på overgangsmarkedet.
Hvorfor diskuteres Jesper her og ikke i hans egen tråd?
Ole Gilboe Hermansen
19-07-2010, 09:42
Deilig med seier i går.
Alladin Sane
19-07-2010, 12:04
Veldig deilig med seier i går, selv om spillet ikke var så mye å glede seg over. Det er neppe bare tilfeldig at Start nå står med tre strake, kun ett baklengs og der alle målene er kommet på dødball. Det er lenge siden Start har vunnet slike fotballkamper, og slike kamper må vinnes om Start skal bite seg fast på øvre halvdel.
Fremover på banen er det imidlertid ganske begredelig for tiden. Børufsen er et angrep alene. Øvrige spillere bidrar nesten ikke med noe som helst.
Stig Hornnes
19-07-2010, 12:51
Tørum fortjener ros for å ha klart å manøvrere skuta ut av nok en dårlig periode. Og kanskje den hittil vanskeligste så lenge han har vært i klubben. Det har gått opp og ned med Start både i år og i fjor, men denne gangen varte nedturen i overkant lenge, og lenge nok til at jeg begynte å bli alvorlig redd for hvor det skulle ende. De to siste kampene har gitt Start de poengene vi trenger for å kunne se oppover på tabellen, ikke bakover. Selv om jeg ikke har noe voldsom stor tro på at det kommer til å bære så veldig mye lenger opp, til det er prestasjonene for dårlige. For det var ganske tynt det vi fikk se i går også. Det var en rotete kamp av to lag som var veldig upresise i alt de foretok seg offensivt. Jeg synes Start vant fortjent, og kunne vunnet mer komfortabelt dersom de hadde utnyttet et par av overgangene de fikk. Men Start må terpe grunnleggende ferdigheter som pasninger og innlegg dersom det skal bli noe sving over det offensive utover høsten.
Veldig deilig med seier i går, selv om spillet ikke var så mye å glede seg over. Det er neppe bare tilfeldig at Start nå står med tre strake, kun ett baklengs og der alle målene er kommet på dødball. Det er lenge siden Start har vunnet slike fotballkamper, og slike kamper må vinnes om Start skal bite seg fast på øvre halvdel.
Fremover på banen er det imidlertid ganske begredelig for tiden. Børufsen er et angrep alene. Øvrige spillere bidrar nesten ikke med noe som helst.
Jeg er helt enig, dette er virkelig viktige seire. Håper formen holder ut sesongen.
doppelt gemoppelt
19-07-2010, 23:39
Virker som spillerene har kvikknet litt til og det er sabla viktig frem mot cupen.
Det offensive mangler og det så vi i går også.
Ellers tror jeg det kan koste oss cupfinale og flere plasser på tabellen å ikke investere i noe nytenkende og friskt blod fremover. Vi husker jo alle Todi og Davids inntreden for noen år siden, skapte litt xstra det der altså.
Hoff er nevnt, hulsker tilbake og sammen med stokkelien som vi har sett tidligere har vært riktig artig.
stefan1989
20-07-2010, 12:43
Jeg syns kampen var et stort fremskritt fra sandefjordkampen som var direkte kjedelig, og vil trekke frem den ene overgangen i første omgang. På en corner stod bola igjen på midtstreken, og start fikk klarert ut og Bola kjørte et enormt løp hjem og henta ballen. Og når han da fikk snudd var allerede 7 andre startspillere på fullt kjør opp i angrep og tok en skikkelig overgang. Slike vil jeg se flere av. Det angrepet var verdt billetten alene ;)
frankieboy
23-07-2010, 15:32
Utrolig stilig dokumentar om Kjetil Rekdal i forbindelse med Start - Aafk.
Verdt aa se! (spesielt siden vi vant)
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article174987.ece
bhnilsen
23-07-2010, 15:55
Utrolig stilig dokumentar om Kjetil Rekdal i forbindelse med Start - Aafk.
Verdt aa se! (spesielt siden vi vant)
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article174987.ece
Go reka... :D Glad vi vant den kampen der gidt :D
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.