Se full versjon : Molde - Start (kamptråd0
frankieboy
21-07-2010, 15:17
Tid: Søndag 25.juli kl.1800
Sted: Røkkeløkka, Molde
---------------------------------------------
Tabellen:
7. Start 16 7-4-6 30-29 25
13. Molde 16 4-6-7 26-33 18
__________________________________________________ _
Da er vi igjen klar for tur til Molde - hvor vi har blitt påført et av våre styggeste tap gjennom tidene, men denne gang er det ingenting som tilsier slakt - verken den ene eller andre veien.
Start har levert litt bedre enn forventet denne sesongen, men Molde har levert langt under det ekspertene trodde. Molde var regnet blant medaljekandidatene, men ligger sammen med Brann like over de tre store dumpekandidatene. Heldigvis for Molde så er disse tre lagene såpass svake at det trolig ikke er noen fare for nedrykk denne sesongen, men man vet aldri i fotball. Det er 5 poeng ned til kvalik og 7 poeng ned til direkte nedrykk - og det er 7 poeng opp til Start. Laget slipper også inn massevis bakover og begge de to førstevalgene på keeperplass har blitt vraket, og nå er det 3.valget - Knut T Lillebakk som vokter buret. Laget har sluppet inn 33 og bare Kongsvinger har sluppet inn flere (36).
Det skal dog sies at Molde har slitt mye med skader og 2 av de store profilene (Thioune og Diouf) har gått skadet i store deler av sesongen. Når de har spilt har de levert langt under pari og har henholdsvis 4.40 og 4.00 på VG sin børs.
En ting å legge merke til er at Molde skaper ganske mange sjanser. De har skapt 76 målsjanser (Start har skapt 66) men er som man ser ikke gode nok foran mål.
Toppscorer er Baye Djiby Fall med 8 scoringer mens nestemann er Magne Hoseth med 5 fulltreffere. Hoseth er også deres beste spiller denne sesongen med et snitt på 5.43 på VG-børsen.
En viktig ting å notere seg foran denne kampen - og som er en fordel Start - er at Molde kun 3 dager tidligere (torsdag) skal ut i en viktig UEFA-cup kamp borte mot Jelgava i Latvia. Vi satser på at denne reisen/kampen sitter godt i bena på Molde-spillerne når lagene møtes søndag kveld.
Hva med Start? Etter 5 strake bortetap, har vi nå 2 strake borteseire (FFK i cup og Sandefjord) samt at vi holdt nullen da vi vant mot Aafk i siste hjemmekamp. Det er derfor et lag med selvtillit som reiser til Molde og alle muligheter ligger til rette for poeng!
Christian Bolanos er ute med karantene, så dermed må vi forandre litt framover. Jeg tipper Bruer kommer inn i midten og at enten Kleiven eller Owello blir flyttet ut til høyre. Dermed tror jeg vi stiller med følgende lag fra start.
Høie
Freeman
Goodson
Pepa
Vikstøl
Kleiven
Owello
Bruer
Børufsen
Fevang
Stokkelien
-----------------------------
Vi er inne i en viktig periode nå og dersom vi klarer å dra hjem en seier her, så kan vi for alvor legge alt prat om nedrykk bort, og vi kan virkelig ta sikte på en plass blant de 4-5 beste plassene. Det hadde dessuten passet aldeles ypperlig med en skikkelig hevn for det stygge 1-8 tapet mot nettopp Molde!
God kamp!
skal bli spennende å se hvordan vi klarer oss uten Bolanos denne kampen, vi mister en spiller som til tider kan være utrolig flink å holde på ballen og slår gode frispark og crossere.
Men det vi kan tjene på dette oppholdet for bola er at vi får en høyreside som jobber like mye som venstresiden...
Tipper Solo blir trukket ut på høyresiden som man så i flere treningskamper i vinter og bruer som du sier inn i midten.
Kampen er utrolig viktig for oss, disse neste 2 kampene er utrolig viktig for om vi skal holde oss i toppen eller ikke. Håper på 4 poeng men frykter 0...
doppelt gemoppelt
21-07-2010, 22:33
Molde er farlige, men skuffet mot sandefjord sist, de slet i kval til euro cupen.
Hoseth og fall kan alene stå å pisse på oss om de har dagen. Men de har vel ikke fått mye selvtillit i det siste og vår store oppgave er å stresse de, få de ut av rytmen de kan så godt nå de har dagen. Da kan start utmerket få poeng.
Det største problemet her blir Stokkelien på topp alene mot robuste moldespillere.
Bruker vi han som "vanlig", feilvendt, få løp rundt og lite støtte så blir han lett avkledd.Tror Stokkelien blir alt for veik på topp alene desverre. Uten Bola ser de fattig ut med folk fremover...han er med offensivt om han ikke er helt heldig med kvaliteten.
Hulsker og Årst hadde vært riktig medisin her om sola hadde lyst på klubben.
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=495526
Fevang og Kleiven måtte avbryte dagens trening.
Håper virkelig begge blir klare, for med Bolanos ute trenger vi dem virkelig!
Fevang med lårhøne bør ikke ha noe problem med å rekke den, men Kleiven kan virke som det er mer alvorlig enn først antatt den smellen han fikk mot Aafk.
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article175020.ece
Faen, det siste vi trengte nå!!!
Alf Qaida
23-07-2010, 17:53
Dette var ikkje bra. Blir vel Solo på høyre og PBH og Femi sentralt da.
JohnnyBravo
23-07-2010, 19:05
Er det noen som vet om Jesper er vraket til Molde kampen også. Det har jo fungert veldig bra med Pepa og Goodson de siste kampene, så jeg kan ikke se noen grunn til at Jesper skal spille.
doppelt gemoppelt
23-07-2010, 23:21
Kleiven ute i mulig 6 uker, fevang sliter med av og på skader, Årst kan vi nok desverre ikke "stole på" og goodson forvinner. Alt annet en positiv nå ...Finnes snart ikke en profil igjen, den siste spiller som han ikke vet hva fotball er(Bola) og follow up blir da jesper som er en sønn av en "legende". Vi har da noe igjen:)
Blir vel Formspilleren oladapo sammen med børufsen, owello og bruer på midten.
Alf Qaida
24-07-2010, 00:19
Er det noen som vet om Jesper er vraket til Molde kampen også. Det har jo fungert veldig bra med Pepa og Goodson de siste kampene, så jeg kan ikke se noen grunn til at Jesper skal spille.
Jesper er fortsatt på benken. Ergo Pepa og Goodson som midtstoppere.
Heisan, Er en odds gambler, som kan vinne store penger på om start kommer høyere enn haugesund i serien=) vil høre om folk har trua på det :P
hilsen start suppporter! go start :D
doppelt gemoppelt
24-07-2010, 23:06
Heisan, Er en odds gambler, som kan vinne store penger på om start kommer høyere enn haugesund i serien=) vil høre om folk har trua på det :P
Burde være odds på under 1 om start kommer høyere en "Hemmelaget" haugesund:).
Tror alle såkalte xsperter har trua på det samt det ville vært gale at folk her inne ikke har trua på akkurat dette.
Fortell gjerne hvor du finner en odds på over 1.0, på denne!
Jeg satser gård og grunn, any day!
Ole Gilboe Hermansen
25-07-2010, 12:12
I dag skal fjoråret hevnes.
JohnnyBravo
25-07-2010, 13:08
Ja,Ja så var Jesper vraket til nok en kamp, ganske så forstålig så dårlig som han har spillt.
Så lenge Pepa spiller så godt som han gjør, så må han bare få fortsette å spille.
Forsvinner Goodson nå i løpet av sommeren så forventer jeg at Start henter inn en ny midtstopper. Som skal erstatte han og at det blir Pepa som blir hans makker.
Jesper er i mine øyne ikke noe annet enn en meget god og habil benkevarmer.
Jesper er i mine øyne ikke noe annet enn en meget god og habil benkevarmer.
Tror de fleste har fått med seg hva du mener, nå....
Fy faen for et gnål! Finn deg ei annen dame, visst hu du har nå, heller vil ha Jesper. Ikke bruk forumet til å sutre så jævlig!
doppelt gemoppelt
25-07-2010, 13:49
Tror de fleste har fått med seg hva du mener, nå....
Fy faen for et gnål! Finn deg ei annen dame, visst hu du har nå, heller vil ha Jesper. Ikke bruk forumet til å sutre så jævlig!
Varm i trøya og så få innlegg. Sier ikke det deg noe;)?
doppelt gemoppelt
25-07-2010, 14:04
jaja så skal det altså hevnes.
Molde har kamp i beina!!! og skal ut mot hamburg på Onsdag. Spiller kansje liten trille men tror det har en viss effekt JA.
Uten Årst, kleiven og fevang så blir dette en kamp det må gis 110 i frispark og dødballer.
Alle våre som kan offensivt er borte med unntag av børufsen og stokkelien, finner ikke styret på noe kreativt så blir jeg gaaaal. Topp av vi lånte ut Hulsker og jeg visste at dette ville skje.
Blir tungt offensivt idag, få folk oppe og lite påfyll av spillere slik at vi kan holde ballen i laget KAN gjøre molde som spiller direkte til verpesyke offensivt.
Men idag våkner stokkelien, sorry molde :)
frankieboy
25-07-2010, 14:40
Uten Årst, kleiven og fevang så blir dette en kamp det må gis 110 i frispark og dødballer.)
Er laget klart? Er ikke Fevang med? Jeg trodde at han var klarert for kamp...
Uten han så skal det bli vanskelig framover. Godt at Børufsen er i god form, og Owello er også bra for tiden, og så får vi bare håpe at Stokkelien finner nettmaskene.
Tror det blir få mål i dag! Positivt at Molde hadde en tøff kamp i Latvia sist torsdag!
sven_kloster
25-07-2010, 15:07
Laget klart
http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=495541
Laget klart
http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=495541
Sterk benk vi stiller med ikveld...
doppelt gemoppelt
25-07-2010, 15:35
Jo fevang var med, gudsjelov. Mente å lese at han ikke var på trening på Torsdag. jaja.
Ja innmari sterk benk hehe, minner meg om glansdagene til Jan halvor halvorsen;)
JohnnyBravo
25-07-2010, 15:35
Sterk benk vi stiller med ikveld...
Den hadde vært ennå sterkere uten Jesper.
Er du helt idiot JohnnyBravo, Jesper har vært den desidert beste Spilleren på Start i flere år nå.
Om ikke så veldig lang frem i tid så kommer han til å være fast på landslaget.
For potensialet hans er helt vanvittig, jeg ser ikke bortifra at han kommer til å spille i en av de store ligaene i Europa.
Hadde det ikke vært for innsattsen hans til nå i år, så hadde Start med stor sannsynlighet lagt på nedrykksplass nå.
Se noen kamper før du uttaler deg JB, for det virker ikke som om du har peiling på hva fotball er.
Jesper kommer til å bli en legende i klubben akkurat som Svein M.
bhnilsen
25-07-2010, 16:12
Vel jeg vill ikke gå så langt som DNA sier men skulle tro han har pult dama di eller noe siden du er så hard med kritikken mot Jesper.. Jesper har vært bra i år bortsett ifra et par kamper.
Millonarios
25-07-2010, 16:13
Mildt sagt skeptisk til den sentrale midtbanen (Oladapo - Bruer), men den er da i det minste destruktiv. Har fryktelig dårlig magefølelse til dette her.
Mildt sagt skeptisk til den sentrale midtbanen (Oladapo - Bruer), men den er da i det minste destruktiv. Har fryktelig dårlig magefølelse til dette her.
Er veldig redd for at de kommer til å bli fraløpt av midtbanen til Molde, det er jo ikke akkurat de raskeste spillerene.
doppelt gemoppelt
25-07-2010, 16:48
[QUOTE=DNA;220512]Er du helt idiot JohnnyBravo, Jesper har vært den desidert beste Spilleren på Start i flere år nå.
Vel vel;)
Og;
Spar oss Johnny ....
Hvorfor spiller ikke Jesper, det er en spiller som må spille, Jeg ser på han som mye bedre enn Pepa.
Varm i trøya og så få innlegg. Sier ikke det deg noe;)?
Joda, men jeg har hørt at sånne typer sprekker ved sollys...
JohnnyBravo
25-07-2010, 17:48
Er du helt idiot JohnnyBravo, Jesper har vært den desidert beste Spilleren på Start i flere år nå.
Om ikke så veldig lang frem i tid så kommer han til å være fast på landslaget.
For potensialet hans er helt vanvittig, jeg ser ikke bortifra at han kommer til å spille i en av de store ligaene i Europa.
Hadde det ikke vært for innsattsen hans til nå i år, så hadde Start med stor sannsynlighet lagt på nedrykksplass nå.
Se noen kamper før du uttaler deg JB, for det virker ikke som om du har peiling på hva fotball er.
Jesper kommer til å bli en legende i klubben akkurat som Svein M.
DNA jeg har flere innlegg enn deg her på forumet derfor vet jeg bedre enn deg.
Det du skriver om landslaget og at han vkommer til å spille i en Europeisk stor klubb er bare tull.
frankieboy
25-07-2010, 18:16
Deilig med tidlig scoring av Mads!
Kom igjen gutter. Dette skal vi klare.
Jag 2-0... Molde virker rystet!
Rune Hareide
25-07-2010, 18:17
Stokkelien har våknet! I grevens tid :-)
bhnilsen
25-07-2010, 18:18
HVA faen e det goodson driver med der?
Rune Hareide
25-07-2010, 18:19
Selsagt måtte Molde få straffe :-(
frankieboy
25-07-2010, 18:20
Svakt av Clay... Han dekker jo maalet, og trenger ikke aa sette inn en takling. Naar han da treffer mannen, saa er han heldig som ikke faar kort! Vil nesten si det var et oransje kort!
Irriterende!
Få innpå Jesper slik at vi kan få skikk på forsvaret, det er bare spm om tid før Molde scorer sitt 2 mål.
bhnilsen
25-07-2010, 18:37
Oo nå må han stå over neste kamp også ...Oo
frankieboy
25-07-2010, 18:40
Vi skal virkelig slite mot VIF neste mandag.
Baade Hunter og Clay er ute med karantene!
Gult til Vikstol ogsaa naa, saa er han ogsaa ute. Skal det bli spennende aa se hva slags forsvar vi stiller opp med mot VIF.
Kan vel fort se ut som om dette er siste kamp vi faar se Clarence Goodson ogsaa...
doppelt gemoppelt
25-07-2010, 18:53
En ting er sikkert; spiller ikke jesper mot VOFF på mandag så er det noe hakke gale;)
Fy faen å tynn stall vi har nå. Jeg sier krise. Men tørum er vel betalt for å ikke klage i media om stallen.
Sånn som de spiller idag så er jeg egentlig fornøyd med et poeng. Visst vi klarer det i det hele tatt.
Helt merkelig at det er ingen som skjønner at det hjelper ikke å slå opp på en ensom Stokkelien, som ikke har sjanse i lufta mot Molde-stoppere. De bruker han helt feil og det irriterer livskiten ut av meg!
Den eneste som får til noe i kampen er Fevang og han må jo gjør alt selv. Selv om det var noen feilpasninger i begynnelsen hos han også.
En ting er sikkert; spiller ikke jesper mot VOFF på mandag så er det noe hakke gale;)
Fy faen å tynn stall vi har nå. Jeg sier krise. Men tørum er vel betalt for å ikke klage på tv om stallen.
Eneste som mangler nå er at også Pepa for rødt kort og må stå over neste kamp.
Da blir det Jesper + 3 juniorspillere der bak. Da har vi et stort problem, Jesper alene kan ikke veie opp for de manglene juniorene har.
At Start har en tynn stall det er noe vi alle har vært klar over, men det har ikke vært noe særlig problem tidligere i sesongen.
Men nå når Start har noen skader og får en del karantener da ser man konsekvensene av for tynn stall.
Har lest at Tørum har 3mill til disposisjon for spiller kjøp, håper at han bruker noen av de pengene på spillere slik at man får fyllt opp stallen litt.
frankieboy
25-07-2010, 19:15
Her kommer Jesper...
Forresten saa kommer nok Borgersen inn neste kamp, selv om han er rusten saa trenger vi rutine bak der!
Skulle Mads hatt straffe der?
Ellers saa snakker vi stor sjanse til Molde der!
EN ting er klinkende klart. Vi maa bruke hver eneste krone av de 3 millionene vi har og faa inn minst 2 nye spillere. Vi sliter med utrolig tynn stall naa!
Hvor mange har vi igjen nå på benken?
bhnilsen
25-07-2010, 19:26
Se der ja Røderolf ute også
Roy_Keane
25-07-2010, 19:27
freeman, clay, og vikstøl ute mot enga, det blir stortap. jævla viktig å ofre alt for å vinne i dag da egentlig.
frankieboy
25-07-2010, 19:29
Og der er Vikstol ogsaa ute. Dette er latterlig!
La oss krige oss til 1 poeng i denne kampen for mot VIF blir vi slaktet!
Kan vi tippe denne forsvarsfireren mot VIF?
Knudsen - Pepa - Borgersen - Mathisen
frankieboy
25-07-2010, 19:34
Der skal Fall ha lang karantene!!!!
Sinnsykt spill! DRITTSPILLER!!
Hvis ikke NFF reagerer her saa er det latterlig!
frankieboy
25-07-2010, 19:38
FANTASTISK AV FEVANG!!!
Stor avslutning av Borufsen!!
Tida går jææævlig sakte nå...
5 min tillegg typisk at det kommer ett nå. Men 5 min da??????????????
frankieboy
25-07-2010, 19:51
EN STOR PRESTASJON AV GUTTA!!!
Da er plassen garantert sikret, og det er ingen krise om vi taper i Oslo!!
Deilig seier!
FY FAN Å GLAD JEG ER NÅ!!! :D:D:D DEtte er helt sykt!! Hvordan vant vi denne kampen!!!!!???
Årets prestasjon av gutta!!! Så dårlig spill og så vinner vi fan med.
Ps. beklager alle utropstegnene :D
Supporteren
25-07-2010, 19:54
EN STOR PRESTASJON AV GUTTA!!!
Da er plassen garantert sikret, og det er ingen krise om vi taper i Oslo!!
Deilig seier!
Skal si du har ambisjoner. Vi skal ikke tape i Oslo! Europa i sikte! Vi går for seier!!
Millonarios
25-07-2010, 20:02
Knudsen - Pepa - Borgersen - Mathisen
Knudsen - Borgersen/Pepa - Mathisen - Pepa/Follerås
bhnilsen
25-07-2010, 20:03
Er så lettet nå ... ;D
Men neste helg tror jeg vi kommmer til å slite noe voldsomt ...
Håper det beste men!"!!!"
Caly, Hunter, Rolf av forsvaret som er ute da.
Fantastisk seier! Ja ALT glipper av og til, og vi klarer ikke ta vare på en del sjanser. Men fyttigrisen som de jobber og til slutt henter 3!!! poeng hjem! DRIT BRA. Dette var utrolig viktig med tanke på at neste kamp blir utrolig vanskelig.
Men selvfølgelig så er det masse som må ordnes, for vi blir skikkelig passive av og til. Men det driter jeg i nå!!
HERLIG!
Forøvrig så håper jeg at fall får en del kampers karantene, for det der var stygt! Og i tillegg så prøver han å jukse seg til mål ved bruk av hendene sine...
edit: angående neste kamp. Får vi nå lov til å bruke ungguttene våre ettersom vi har så jævlig få spillere til neste kamp?
Akkurat slik jeg også tenker Millonarios, håper bare Borgersen blir klar.
Jeg er virkelig imponert over alle innbytterne idag, alle stod på og gjorde sitt.
Børufsen altså, jeg har vært utrolig negativ til han tidligere, men han viser at han har jobbet og virkelig stått på for å bli bedre. 6 scoringer i år, jobber som bare faen, og er vel den som løper mest av alle startspillerne. Dagens beste spiller, uten tvil. Det er utrolig deilig å ta feil av og til. :)
De siste ti minuttene var ulidelige! Helt forferdelig. Vi var dårlige, men godt å ha marginene på vår side. Vi scorer dobbelt så mange mål og slipper inn åtte ganger færre mål sammenlignet med fjorårets kamp på Røkkeløkka.
Forspillet til Børufsens mål var typisk Fevang. Han glir gjennom forsvaret som en varm kniv i smør.
Stokkelien går i offside utrolig mange ganger i denne kampen også, så nå må han lære!
Pepa står som en saltstøtte i flere situasjoner, og andre ganger spiller han ikke til dommeren blåser.
Oladapo gjør sin beste kamp for Start, selv om ikke det sier så mye.
Goodson meget svak, og var merkelig tafatt i duellene.
Vikstøl var meget solid, og innhoppene til ungguttene var meget positive. Mathisen åpnet knallsterkt, blant annet med en fantastisk pasning, men falt av litt.
At vi nå stiller veldig redusert borte mot VIF ser jeg ikke på som verdens undergang, for det viktigste var å rake med seg alle tre poengene i dag. Det var en ren bonus med tanke på hvor dårlige vi har vært borte, og eventuelle poeng i Oslo blir også bare en bonus nå.
Nå kan vi endelig senke skuldrene!
De siste ti minuttene var ulidelige! Helt forferdelig. Vi var dårlige, men godt å ha marginene på vår side. Vi scorer dobbelt så mange mål og slipper inn åtte ganger færre mål sammenlignet med fjorårets kamp på Røkkeløkka.
Forspillet til Børufsens mål var typisk Fevang. Han glir gjennom forsvaret som en varm kniv i smør.
Stokkelien går i offside utrolig mange ganger i denne kampen også, så nå må han lære!
Pepa står som en saltstøtte i flere situasjoner, og andre ganger spiller han ikke til dommeren blåser.
Oladapo gjør sin beste kamp for Start, selv om ikke det sier så mye.
Goodson meget svak, og var merkelig tafatt i duellene.
Vikstøl var meget solid, og innhoppene til ungguttene var meget positive. Mathisen åpnet knallsterkt, blant annet med en fantastisk pasning, men falt av litt.
At vi nå stiller veldig redusert borte mot VIF ser jeg ikke på som verdens undergang, for det viktigste var å rake med seg alle tre poengene i dag. Det var en ren bonus med tanke på hvor dårlige vi har vært borte, og eventuelle poeng i Oslo blir også bare en bonus nå.
Nå kan vi endelig senke skuldrene!
Hvis Pepa og Goodson spillte så dårlig, hvorfor ble det bare ett baklengsmål?
Med det presset Molde hadde så kan det ikke bare avvises som ineffektivt av Molde. Din kritikk av Goodson og Pepa virker veldig useriøs.
doppelt gemoppelt
25-07-2010, 20:24
NÅ MÅ KLUBBEN/STYRET VÅKNE. VI TRENGER SPILLERE NÅ.
Vi har kommet langt i cupen, vi kan få europa spill neste år om vi holder koken.
Det blir en lang høst med flere karantener og skader.
Håper vi har noen kroner til å sikre oss spillere:(.
Samtidig gikk oladapo og owello ut med skader...får håpe d beste der.
3 karantener.
HENT TILBAKE ARAM.
Ellers en en god kamp av laget i dag. Positivt av Stokkelien,børufsen og fevang.
Owello på midten.
pepa og clay, selv om de hadde hver sine kløner.
Høie sto bra.
Vi fikk max ut av kampen, all honnør.
Visdomsord
25-07-2010, 20:25
Så deilig. Spesielt ettersom det lukter et større tap i Oslo grunnet troppen de kan stille med.
Syntes Fevang (spes 1 omgang), Høie og til og med Freeman var bedre enn jeg har sett de på lenge.
Stokkelien får endelig mål igjen. Børufsen igjen veldig god. Lukter farligheter hver gang han får ballen. Uredd og tør å utfordre samt skyte-
1 innslepp på bortebane er ikke værst til Start å være selv om vi var litt heldige.
Har virkelig bedret seg med Pepa og Goodson bak selv om de begge hadde en noe dårlig dag. 2 baklengs på 4 kamper der 3 har vært borte er smått utrolig. Synd en nå må justere på bakre firer grunnet karantenene- Så mye å glede seg over.
Med tanke på hvordan det endte i fjor er det jo utrolig selv om Molde er mange hakk dårligere nå.
Får håpe vi får 2-3 nye i sommer hvis Goodson reiser. 2 bak og en spiss-
Hvis Pepa og Goodson spillte så dårlig, hvorfor ble det bare ett baklengsmål?
Med det presset Molde hadde så kan det ikke bare avvises som ineffektivt av Molde. Din kritikk av Goodson og Pepa virker veldig useriøs.
Hørt om ineffektive spisser? Molde ligger forøvrig på plassen over kvalik. Ikke se deg blind på antall mål, men lær deg til å se bak resultater.
Visdomsord
25-07-2010, 20:37
Innefektive spisser ja, men Molde skapte vel noe sån som 4 ganger mer sjanser i fjor (mål eller ei).
Det var et mye bedre forsvar i år med Pepa og Goodson enn i fjor med Mathisen og Borgersen i spissen.
Hørt om ineffektive spisser? Molde ligger forøvrig på plassen over kvalik. Ikke se deg blind på antall mål, men lær deg til å se bak resultater.
Når ett lag presser så mye så er det klart det kommer sjanser, men mange mulige sjanser ble stoppet av Goodson, Pepa og andre Start-spillere. Å si at de spillte en svak kamp er veldig drøyt å si.
NÅ MÅ KLUBBEN/STYRET VÅKNE. VI TRENGER SPILLERE NÅ.
.
Overgangsvinduet bør vel helst åpne, først? Spillere kommer!
Når ett lag presser så mye så er det klart det kommer sjanser, men mange mulige sjanser ble stoppet av Goodson, Pepa og andre Start-spillere. Å si at de spillte en svak kamp er veldig drøyt å si.
Det er overhodet ikke drøyt å si. Goodson ga bort en unødvendig straffe og tapte nesten alle dueller mot Fall. Han plasserte seg også slik at en haug med baller gikk rett over hodet hans. Videre er det normalt at sjansene ikke blir så store når man spiller mot et lag som spiller lavt som Start gjorde i dag. Owello og Vikstøl reddet Goodson og Pepa flere ganger, og vi var heldige som fikk med oss tre poeng i dag. Ikke fordi midtstopperpartet vårt var så eminent. Og når vi først snakker om Fall, har han faktisk for vane å sløse med sjansene.
Jarstein slapp inn fire mål i 1. omgang mot Haugesund i dag. Han ble så byttet ut pga skade i pausen, og 2. keeperen slapp ikke inn et eneste mål i 2. omgang. Om begge er skadefrie i neste kamp, regner jeg med at du ville vraket Jarstein til neste kamp? Det tar jeg faktisk som en selvfølge at du vil mene.
DelPiero
25-07-2010, 20:55
Syns forsvaret var bra, særlig Pepa og Vikstøl spilte bedre enn ihvertfall jeg syns man kan forvente. Goodson, kanskje litt svakere enn vanlig. Uansett så fikk de mere enn en håndfull å jobbe med. Høie var også god, og for første gang på så lenge jeg husker ga han ikke returer rett ut i farlige rom. Utsparkene hans var dog av god gammeldags scud kvalitet, langt og upresist.
Labbetuss briljerte med svake pasninger og lavt tempo og returløp ala ronaldinho (men der slutter også likheten), men spilte seg opp, og var direkte god etter at han ble byttet ut.
Ola gjør flere bra involveringer og vokser. Lanskje det blir en god mann for fremtiden allikevel?
Owello viser klart at han er god i midten, på kanten derimot er han litt svakere enn Kleiven, men forhåpentligvis bedre enn Rune Nilsen. Blir betraktelig bedre etter at han blir flyttet inn på midten.
Fevang begynner svakt, men spiller seg opp og plutselig kommer hans driv og offensive kvaliteter til syne. Men skyt for f..n......
Børufsen, sammen med Vikstøl, er for meg Starts beste spillere, sammen med Pepa som kanskje ikke er banens beste, men som gjør sin beste prestasjon på a laget.
Stokkelien scorer på 50 % av sjansene hans, og det er bra. Dessverre ofte offside, men prøver og kjemper. Sloss mot mye større og sterkere midtstoppere i luften kampen gjennom, og vinner faktisk ett par dueller. Godt gjort, med tanke på at det, sammen med farten nok er hans største svakheter. Dessverre er han så tent og hissig at han gjentatte ganger er offside, men han var bedre enn på lenge. Derimot gledet det meg å se at straks Start benyttet hans styrker, var han farlig frempå og hvis vi bare får Bola og Fevang på gang så sitter nok også nr 2 og 3 i nettet.
Syns også det er artig at både Werner og Follerås kommer innpå og verken gjør seg bort eller virker overvettes redd for nivået. Tror at å slippe ungutter jevnlig innpå gjør både disse guttene bedre, men også gjør oss mere attraktive for andre talenter som klubb å spille for.
Når det gjelder enkeltes krav om å kjøpe stallfyll er jeg sterkt uenig. Personlig syns jeg Start kun bør hente /kjøpe 3 typer spillerer: talenter (under 23 fortrinnsvis) som den største gruppen. Topp spillere som direkte hever laget og er et udiskutabelt førstevalg. 3 dje kategori: Ledertyper. I situasjoner der klubben mangler en tydelig kapten (som nå) bør klubben kjøpe dette.
Å kjøpe 2-3 spillere nå, for 3 millioner tror jeg ikke vil inngå i noen av de kategoriene, og vi heller får flere middelmådigheter med høye lønninger og null i klubbfølelse. Så mitt ønske, råd og håp er heller en soleklar stopper med baller av stål med tydelige lederegenskaper. Slikt koster betraktelig mere enn ett par kasser ræger, men tilslutt tror jeg det vil gi oss et mye bedre resultat enn å hente en flokk middelmådigheter.
Og vi som har heiet på Start i noen år har veldig mange eksempler på det siste...
Det er overhodet ikke drøyt å si. Goodson ga bort en unødvendig straffe og tapte nesten alle dueller mot Fall. Han plasserte seg også slik at en haug med baller gikk rett over hodet hans. Videre er det normalt at sjansene ikke blir så store når man spiller mot et lag som spiller lavt som Start gjorde i dag. Owello og Vikstøl reddet Goodson og Pepa flere ganger, og vi var heldige som fikk med oss tre poeng i dag. Ikke fordi midtstopperpartet vårt var så eminent. Og når vi først snakker om Fall, har han faktisk for vane å sløse med sjansene.
Jarstein slapp inn fire mål i 1. omgang mot Haugesund i dag. Han ble så byttet ut pga skade i pausen, og 2. keeperen slapp ikke inn et eneste mål i 2. omgang. Om begge er skadefrie i neste kamp, regner jeg med at du ville vraket Jarstein til neste kamp? Det tar jeg faktisk som en selvfølge at du vil mene.
Du kan ikke forvente at Goodson skal heade unna alle innleggene som kommer? Selvfølgelig var straffe unødvendig, ingen tvil der. Goodson var god i duellene, kanskje ikke så god som han vanligvis er, men han hadde en god kamp. Pepa viste at han hadde kontroll på ballen og har vokst veldig i rollen som midtstopper.
Når du nevner Jarstein at han slipper inn 4 mål og blir byttet ut pga skade.
Hvor parallellen mellom det jeg skrev og din påstand om at jeg ville ha vraket Jarstein er vet ikke jeg, fordi jeg FORSVARER Goodson og Pepa som DU mener spillte dårlig.
JohnnyBravo
25-07-2010, 21:41
Hvem er det Bravo skriver at han ville vraket, jeg kan ikke se at han skriver om å vrake noen Start spillere. Så hvorfor trekker du Jarstein inn i dette fårstår ikke jeg.
Nå gav jo helten din også bort en straffe mot Haugesund, og den var jo mye mer idiotisk enn den Goodson laget.
Syns forsvaret var bra, særlig Pepa og Vikstøl spilte bedre enn ihvertfall jeg syns man kan forvente. Goodson, kanskje litt svakere enn vanlig. Uansett så fikk de mere enn en håndfull å jobbe med. Høie var også god, og for første gang på så lenge jeg husker ga han ikke returer rett ut i farlige rom. Utsparkene hans var dog av god gammeldags scud kvalitet, langt og upresist.
Labbetuss briljerte med svake pasninger og lavt tempo og returløp ala ronaldinho (men der slutter også likheten), men spilte seg opp, og var direkte god etter at han ble byttet ut.
Ola gjør flere bra involveringer og vokser. Lanskje det blir en god mann for fremtiden allikevel?
Owello viser klart at han er god i midten, på kanten derimot er han litt svakere enn Kleiven, men forhåpentligvis bedre enn Rune Nilsen. Blir betraktelig bedre etter at han blir flyttet inn på midten.
Fevang begynner svakt, men spiller seg opp og plutselig kommer hans driv og offensive kvaliteter til syne. Men skyt for f..n......
Børufsen, sammen med Vikstøl, er for meg Starts beste spillere, sammen med Pepa som kanskje ikke er banens beste, men som gjør sin beste prestasjon på a laget.
Stokkelien scorer på 50 % av sjansene hans, og det er bra. Dessverre ofte offside, men prøver og kjemper. Sloss mot mye større og sterkere midtstoppere i luften kampen gjennom, og vinner faktisk ett par dueller. Godt gjort, med tanke på at det, sammen med farten nok er hans største svakheter. Dessverre er han så tent og hissig at han gjentatte ganger er offside, men han var bedre enn på lenge. Derimot gledet det meg å se at straks Start benyttet hans styrker, var han farlig frempå og hvis vi bare får Bola og Fevang på gang så sitter nok også nr 2 og 3 i nettet.
Syns også det er artig at både Werner og Follerås kommer innpå og verken gjør seg bort eller virker overvettes redd for nivået. Tror at å slippe ungutter jevnlig innpå gjør både disse guttene bedre, men også gjør oss mere attraktive for andre talenter som klubb å spille for.
Når det gjelder enkeltes krav om å kjøpe stallfyll er jeg sterkt uenig. Personlig syns jeg Start kun bør hente /kjøpe 3 typer spillerer: talenter (under 23 fortrinnsvis) som den største gruppen. Topp spillere som direkte hever laget og er et udiskutabelt førstevalg. 3 dje kategori: Ledertyper. I situasjoner der klubben mangler en tydelig kapten (som nå) bør klubben kjøpe dette.
Å kjøpe 2-3 spillere nå, for 3 millioner tror jeg ikke vil inngå i noen av de kategoriene, og vi heller får flere middelmådigheter med høye lønninger og null i klubbfølelse. Så mitt ønske, råd og håp er heller en soleklar stopper med baller av stål med tydelige lederegenskaper. Slikt koster betraktelig mere enn ett par kasser ræger, men tilslutt tror jeg det vil gi oss et mye bedre resultat enn å hente en flokk middelmådigheter.
Og vi som har heiet på Start i noen år har veldig mange eksempler på det siste...
Det hjalp å få innpå Jesper, jeg vil gå så langt som å si at Start aldri ville vunnet kampen uten han på banen, det ville mest sannsynlig endt med tap.
Du kan ikke forvente at Goodson skal heade unna alle innleggene som kommer? Selvfølgelig var straffe unødvendig, ingen tvil der. Goodson var god i duellene, kanskje ikke så god som han vanligvis er, men han hadde en god kamp. Pepa viste at han hadde kontroll på ballen og har vokst veldig i rollen som midtstopper.
Når du nevner Jarstein at han slipper inn 4 mål og blir byttet ut pga skade.
Hvor parallellen mellom det jeg skrev og din påstand om at jeg ville ha vraket Jarstein er vet ikke jeg, fordi jeg FORSVARER Goodson og Pepa som DU mener spillte dårlig.
Goodson var direkte dårlig det samme var Pepa også, forsvaret skriker etter en stopper av Jesper sitt kaliber. Så hvorfor han ikke spiller er jo en liten skandale
Goodson var direkte dårlig det samme var Pepa også, forsvaret skriker etter en stopper av Jesper sitt kaliber. Så hvorfor han ikke spiller er jo en liten skandale
Å si de var direkte dårlig er å ta hardt i. Ja, det var ett par tilfeller der de ikke var helt patente, men så mye som de hadde å gjøre så kan glipper skje. De plasserer seg bra og er med der det skjer, i motsetning til Jesper som ikke kan plassere seg og er ikke der det skjer. Hvilket forsvar som skriker etter en stopper av Jesper sitt kaliber må være en eller annen 5. divisjonsklubb.
Å si de var direkte dårlig er å ta hardt i. Ja, det var ett par tilfeller der de ikke var helt patente, men så mye som de hadde å gjøre så kan glipper skje. De plasserer seg bra og er med der det skjer, i motsetning til Jesper som ikke kan plassere seg og er ikke der det skjer. Hvilket forsvar som skriker etter en stopper av Jesper sitt kaliber må være en eller annen 5. divisjonsklubb.
Det siste du skriver dere er bare noe useriøst tull.
Du er ikke noe annet enn et forumtroll på lik linje med JohnnyBravo
Ole Gilboe Hermansen
25-07-2010, 22:01
Hallo folkens vi vant i dag. Vanvittig deilig. Når det gjelder neste kamp og spillere sier jeg som en meget fornuftig fyr sa til meg: Jeg gidder ikke å bruke tid på de spillerne vi ikke kan bruke, men de vi har. Og jeg kommer aldri til å tro at laget kommer til å bli slått før kampen er spillt.
Alf Qaida
25-07-2010, 22:03
Viktig seier! Men skremt av evt følgende backrekke i neste kamp:
Oladapo - Mathisen - Pepa - Knudsen.
Med tanke på at Bola er tilbake så går han rett inn, og erindrer jeg riktig så leverte Femi en ok kamp som høyreback i fjor. Håper det gjentar seg. Endelig kan vi se oppover og fremover!
doppelt gemoppelt
25-07-2010, 22:05
Overgangsvinduet bør vel helst åpne, først? Spillere kommer!
Flere klubber som har gått ut med hva som kommer. Ikke uvanlig å annonsere dette før overgangsvinduet åpner
Flere klubber som har gått ut med hva som kommer. Ikke uvanlig å annonsere dette før overgangsvinduet åpner
Så fordi navn nye spillere ikke er blitt annonsert, så betyr det at klubben/styret sover?
Det er jo sagt at det kommer til å bli hentet spillere, når vinduet åpner. At man ikke går ut med navn før kontrakten er signert, ser jeg utelukkende posivt på...
Som sagt: Spillere kommer....
Det siste du skriver dere er bare noe useriøst tull.
Du er ikke noe annet enn et forumtroll på lik linje med JohnnyBravo
Dere er forumtroll begge to, og du DNA har i vært eneste innlegg du har skrevet/sutret og kalt det skandale at Matta jr ikke spiller. Personlig synes jeg at Jesper stort sett har gjort sine saker bra i år, men det har Pepa også gjort.
At du har en eller annen syklig trang til å nevne Jesper å skryte han opp i skyene i vær gang du skriver innlegg, og Bravo stort sett gjør det samme, men skriver negativt. Så forsøpler dere forumet, og kvaliteten foringes kraftig.
Diskuter Jesper på PM.
Tre seirer på rad tar oss nesten opp i medaljestriden, og gir en optimisme. Nå skal man heller ikke glemme at vi har hatt marginene kraftig på vår side i både i dag og borte mot Sandefjord.
Neste uke venter Vif borte, og da får gutta virkelig testa seg.
Visdomsord
25-07-2010, 23:52
Fordi han i dag regnes som dårligere enn Goodson og Pepa. Resultatene etter han ble vraket og antall baklengsmål styrker vel ikke akkurat hans sjanser. Sist gang Mathisen spilte klarte han egenhendig å få Start ut av kampen da de holdt på å snu spillet.
Dog var Goodson dårligere i dag enn på lenge.
Men Mathisen kom inn på topp i dag og der passer han mye bedre enn lenger bak.
Så sinnsykt deilig seier idag!! Gutta står på, og idag skaper vi faktisk endel sjanser også, meget bra bortekamp etter min mening!
Kan knapt huske sist vi hadde 4 seire på rad, så vi er virkelig i flyten nå, og spiller faktisk om en topplassering.
Selvfølgelig bortimot krise at vi går til en kamp med såpass svak benk. Stallen er altfor tynn! Og jeg er spent på hvem vi starter med bak mot VIF, for den kampen er uhyre viktig i forhold til å blande seg helt inn i medaljekampen.
De vi har å ta av er: Pepa, Mathisen, Knudsen, Oladapo, Follerås, Borgersen, Haraldsen.
Pepa, Mathisen og Knudsen er 100% fysisk.
Follerås og Haraldsen er skadet, men ikke alvorlig, så mulig de er tilbake.
Oladapo skadet seg idag, uvisst alvorlighetsgrad.
Borgersen har trent to dager med ball etter langt skadeavbrekk.
Pepa og Mathisen spiller nok garantert, og det samme med Knudsen som tar høyrebacken.
Spørsmålet er hvem som blir sistemann bak. Vi har vel ingen venstrebackkandidater og jeg håper virkelig ikke Børufsen blir trukket ned, for han MÅ vi ha fremme.
Jeg tipper faktisk Borgersen blir kastet inn om han får trent skikkelig denne uka også, og at vi stiller slik, men jeg er neimen ikke sikker:
Knudsen - Borgersen - Mathisen - Pepa
Uansett kanondeilig med tre poeng ikveld:)
Langt på vei enig med deg. For å skrive det litt om, mener jeg Starts stall i hovedsak bør bestå av to grupper spillere (i en drømmeverden...):
1. Lokale spillere (pluss evt andre som hentes i ung alder). Med stadig påfyll av nye unggutter etterhvert som noen naturlig faller fra (blir proff, stagnerer, prøve noe nytt osv).
2. Stjerner som hever laget. 3-4 stykker kanskje, a la Goodson og Bolanos (i fjor...).
Så må man alltid beregne påfyll av nødvendige komplementer. Det vil selvfølgelig være mangler i troppen som ikke alltid kan fylles av lokale unggutter. Det kan være posisjoner, eller som du snakker om typer. Har man ikke noen venstrebacker som er gode nok, så må man selvsagt hente det. Mangler man en ledertype, en stopper med fart, et midtbaneanker med pondus, en keeper osv. så må man noen ganger hente "stallfyll" også, men dette bør begrenses.
Bruk pengene på færre gode importer, og la ungguttene blomstre!
Jeg tror jeg antydet i en annen tråd at en debattant var naiv. Mulig jeg får den tilbake nå...
Fantastisk deilig å slå Molde på bortebane, selv om jeg desverre ikke fikk sett kampen! Vi er virkelig i flyten og vinner jevne (og ujevne...) kamper. Høsten kan bli morsom å følge!
doppelt gemoppelt
27-07-2010, 22:20
Var egentlig spesiellt at vi spillte relativt mye bedere angrepspill uten bolanos.
Sinker han oss i overgangene!! han skal jo alltid litt frem og tilbake og par finter før ballen går videre. unntak finnes jo men svært ofte skjer det.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.