PDA

Se full versjon : Norge - Costa Rica

Søndag1800
24-05-2005, 21:40
Det var uten tvil gøyere å se Norge i dag, enn på lang tid. Selvfølgelig spiller det inn at Start var så godt representert som i dag.

Marius vant det som kunnes av hodedueller, Bård var som vanlig fylt av stein og ett forsvarsjern. Men det var virkelig morsomt å se kriginga til Doffen. Ikke at han viste noe nytt enn det vi har sett av han tidligere i år, men utrolig gøy å se den samme intensiteten og iveren, når han i dag hadde flagget på brystet..

Gratulerer!

Palle
24-05-2005, 21:51
Glimrende! Jeg så ikke kampen men er spent på hvordan Startspillerne viste seg frem. Flere som har noe å tilføye?

sava
24-05-2005, 21:53
Konge DOFFEN!
Jeg vil si hans aggresivitet og ballvinning forandret hele laget til noe posetivt.
1-Omg var igrunn katastrofal kjedelig, ikke noen feil men kjedelig.
Jeg er sikker på at han hadde imponert hareide og norge hvis han hadde spillt hele kampen, var liksom som jeg synes det var dumt at kampen ikke varte lenger. For jeg vet at han har noe ekstra som ingen andre hadde utpå banen idag.
Dessverre tviler jeg på at Hareide tørr ta ut Hæstad til kampen mot Italia. Dessverre...

Bård Borgersen var enorm i luften hele kampen og var en av banens beste spiller etter min mening. ( hvis man ikke tar med de 2 feilene han gjorde til espen johnsen)
Uansett blir han nok litt for "liten" i forhold til Hagen og lundekvam akkurat nå, og det skjønner jeg godt.

Marius gjorde et helt greit innhopp, viste seg faktiskt litt offensivt med gode passninger og løp. Var også grei deffensivt, ingen feil.

Men denne Hæstad er jeg blitt forelsket i nesten!! : P Og at alle 3 start-spillere var kanskje de beste av alle er til å klype seg litt i armen med.
Hva neste?

killerwolf
24-05-2005, 22:09
Doffen var aggressiv på midten som vanlig!! Knall....fikk og mye skryt av Arne Scheie & Karl Petter Løken. Marius var veldig kontant på v.back + aktiv forover...veldig bra. Bård var stort sett solid bak der, men trekker nok litt ned med 2 dårlige tilbakespill.

Tror Doffen har en real mulighet t å bli med mot Italia...en slik fighter på midten trenger Norge! Og tror Hareide liker mr. Hæstads egenskaper.
Laget hevet seg betraktelig i 2. omg. etter at Doffen & Marius kom inn!
HEIA START !!!

mr.leipsland
24-05-2005, 22:11
Det ene tilbakespillet er jo helt riktig gjort av Borgersen. Han skjermer ballen i påvente av at Espen skal komme ut, men det gjør han jo ikke. Så kommer en CR spiller i stor fart bakfra og Borgersen får ikke store valget, men må tuppe ballen videre noe han gjør kontrollert vekk fra CR spilleren. Hadde han fortsatt å skjerme er det stor fare for at CR-spilleren ville fått en tå på den og da ville EJ vært utspilt. Den episoden er først og fremst dårlig kommunikasjon hvor EJ må være tydeligere.

aljahnsen
24-05-2005, 22:34
Espen Johnsens dårlige måte å snakke med forsvarspillerene gjør at slike ting skjer, Borgersen gjør alt riktig siden johnsen ikker fast og bestemt ute å plukker opp ballen...

Doffen var meget god idag, like hissig opp ienhver duell, presser høyt opp i motspillere så de ikke får til noe, "Doffen" må iallefall være med i troppen mot Italia, selv syntes jeg han skal starte... Norges beste midtbanespiller pr dags dato, en spiller Hareide MÅ satse på..

Borgersen var god og sikker bak, vant hodedueller og er veldig delaktig i Norges mål, skjermer ballen som går til Frode Johnsen ved å vinne diuellen i lufta uten å være nær ballen...

Marius Johnsen gjorde sakene sine bra, hadde god kontrolll på venstresiden til Costa Rica og var nær ved å sette et innlegg imål, sikker på at han hadde satt den sjansen hadde han nådd ballen...

Syntes alle Startspillerene var meget gode både deffensivt og offensivt, "Doffen" var banens beste etter pause :)

Søndag1800
25-05-2005, 00:02
Det som slo meg med det første etter den episoden var at Borgersen slo på venstre foten til E.J.

Kanskje begynner han å bli vandt til venstre foten til Nilsen?

Søndag1800
25-05-2005, 00:04
Forøvrig er Doffen på første siden til dagbladet.no og VGnett. Blir spennende å se imorra hvor mye spalte han for i papirutgaven.

En ting er sikkert, fotball Norge har fått øynene opp for Doffen.

Lynet
25-05-2005, 00:24
I første omgang er Norge tannløse offensivt. Costa Rica styrer det meste, uten at de kommer til farligheter.
Konklusjon: Borgersen gjør en god omgang, er knallsterk i duellene, spesielt i lufta, og rydder opp enhver situasjon sammen med resten av forsvaret! Det enest jeg har å utsette er et par farlige tilbakespill. Den første mener jeg han gjør det riktige ved å tuppe ballen til Espen, for Espen var unødvendig nølende...
Den andre er litt mer sleivete fra Borgersen sin side, men dette er småplukk. Godt og kontrollert stopperspill av Borgersen, veldig bra!
(Høiland var forøvrig den eneste som slet bak, og ble korrekt byttet ut med Johnsen til pause)

Andre omgang blir helt annet, mye takket være Hæstad og den nye spissduoen(både Årst og Frode Johnsen gjør en god omgang). Hæstad er med å gi kampen mer fart, i form av sin enorme aggressive spillestil. Irriterer på seg Costa Rica spillerne. Strålende debut! Tok kampen med storm, selv om vi vet han kan enda mye bedre...
Marius gjør ingen feil defensivt, og er flott med som en spillende venstreback! Han er viktig på dødballene. Svært nær å score to ganger; Først millimetre fra å stange inn 1-0, så er han etterpå oppi situasjonen der Frode scorer. Her kunne Marius ordnet mål om Frodes heading ikke hadde gått inn. I tillegg spiller han fint sammen med både Gamsten og Kvisvik flere ganger. Marius var veldig god, jeg er imponert over han idag!
Borgersen fullfører andre omgang like bra som første. Full kontroll og tøff i duellene. Meget bra!

Hvem blir tatt ut til Italia-troppen?

Både Borgersen, Hæstad og Johnsen preger kampen idag. De spiller alle godt, og viser at de har nivået inne!

Kristofer Hæstad
Jeg føler meg sikker på at Hæstad blir tatt ut. Hele Norge ønsker han med i troppen, og det fortjener han. Norge trenger formspillere som spiller med hjertet utenpå drakta. Hæstad er klar!

Bård Borgersen
Borgersen spilte seg kanskje inn i troppen idag. Han spiller godt nok til å bli tatt med, men har konkurranse fra flere meget gode spillere. Usikker på om han blir med, men jeg blir ikke overrasket om hans navn blir ropt opp i morra....

Marius Johnsen
Johnsen spiller også godt nok til å bli med i dag. Norge har Riise og Bergdølmo til å bekle venstreback rollen. Spørsmålet er om Hareide tar med tre venstrebacker, noe jeg tviler sterkt på. Et annet scenario er at Høiland vrakes etter å ha slitt idag, Bergdølmo tas ut som høyreback etter veldig fin omgang der, og at Johnsen blir backup for Riise på venstresiden. Muligheten er der, men jeg tror Hareide ser på Johnsen som en fremtidens mann, og at han neppe kommer med mot Italia. 45 min landslagsfotball er nok kanskje for lite til å komme med...

Alex Valencia
Jeg vil også ta med Valencia her. Han fikk ikke sjansen i forrige kamp, og ble dessverre syk til denne kampen. Kampen idag viste nok en gang at vi åpenbart mangler høyrekanter på landslaget. Flere har prøvd seg. Idag var det Solli som slet, men viste langt mer når han ble flyttet inn sentralt. Gamsten kan spille der, men Hareide vil nok ha han i favorittrollen på motsatt side. Braaten er skadet. Om Hareide har baller nok til det, tar han ut Valencia! Jeg frykter, både for Valencias del og landslagets del, at han var avhengig av en omgang idag for å komme med...

Det blir spennende å se hvem Hareide lister opp i morgen kl. 12. Hæstad og Valencia er typer landslaget virkelig trenger. Har du baller, så ta dem ut, Åge! Borgersen og Johnsen er gode nok til å supplere troppen de også, om det finnes plass og bruk for dem. Vi har fire spillere som alle, i en viss grad, er aktuelle for Italia-troppen! Hareides endelige vurdering får vi altså svaret på i morgen kl. 12.00...