Se full versjon : Pris treningskampene
Det vil koste 80 kroner for treningskampene til Start for medlemmer.
Det kommer til å ligge medlemslister i Sørlandshallen, men har du betalt
de siste dagene er det greit om du tar med deg ei kvittering.
Medlemskap kan tegnes i døra.
Bedreviter
12-02-2005, 10:40
Hvorfor betaler medlemmer mindre enn andre? Menigheden skal vel være de mest dedikerte fansene, og de som er mest dedikerte bør vel værede som er villig til å ofre/betale mest... Suppoertere som er ihuga (som menigheden skal være ) bør væredem som har mest interresse for at Start har best økonomi og bør derfor betale mere enn folk som bare vil ha underholdning? Jeg kan ikke se noen fornuft i at dem som kaller seg for Starts største fans skal betale mindre til Start sin slunkne klasse... Er Mednigheden en rabattklubb eller supporterklubb, i og med at flere fremholder muligheten til rabatt på stadion og UpTown som hovedgrunn til å melde seg inn?
frankieboy
12-02-2005, 11:35
Jeg kan ikke huske at du har klaget på at Tigerberget har fått rabatter i de siste 5-10 årene... hvorfor begynne å kommentere det nå?
Jeg synes det er helt riktig at supporterklubben får bedre priser. Ofte er supporterne i supporterklubben mer lojale - går på alle kamper, og det er forventet at de er med å synger og skaper stemning... og det er viktig for laget og viktig for den totale stemningen på stadion at det er noen som skaper stemning.
At det er noen som melder seg inn KUN for å få bedre pris for så være - det skjer overalt i samfunnet allikevel.
Men hvis folk melder seg inn i menigheden så er de med å sponser TIFO-show som også kommer alle på stadion til gode, og de er med å bidrar til at det kan kjøpes inn andre effekter som lager stemning. Derfor er det bra at folk melder seg inn, uansett om de synger eller ikke.
Det beste er jo at alle synger, og vi håper jo at de fleste gjør det i år - for det trenger START.
Og for å oppsummere - START trenger supportere som lager stemning og lager liv på stadion - derfor får vi rabatter.
(Og dette er ikke unikt her på sørlandet - det skjer i hele Norge, og det skjer i utlandet..)
Og det du sier om at det er vi som burde legge inn mer penger til IK Start, så er det allikevel vi som bruker mest penger på supportereffekter, og borteturer osv, så uansett om vi får noen kroner i rabatt pr kamp, så er det allikevel vi som legger inn mest penger for IK START.
dette burde jo du vite - bedreviter... :roll:
Bedreviter
12-02-2005, 12:00
Den forrige blelitt feil, er ikke så vant til slike forum... sorry :oops:
Jeg har ikke klagd på Tigerberget sine rabatter de siste 5-10 årene, det er riktig... fordi jeg har ikke hatt noen innlegg påforum i det hele tatt... Men jeg kommenterer det nå fordi at en del av argumentasjonen til flere som oppfordrer tilmedlemskap er rabatter, og da er en på villspor etter min oppfatning. (Ikke tro at jeg er imot den fornyede supporterklubben, jeg har ikke værtmedlem av tigerberget de siste årene av diverse grunner men vurderer faktisk å betale den symbolske sum av 200kr fordi jeg ser det som et positivt initiativ selv om jeg kommer til å plassere meg i skyggen på sittetribunen på de få kampene jeg får anledning til å gå på i år).
Men de senere år har jeg lest en del Tigerbergets forum hvor medlemmer fremholder supporterklubben som de viktigste støttespillerne for Start, og derfor fortjener de rabatter... Jeg har de siste årene sittet på sittetribunen fordi det er enklere å følge med på spillet når en ikke har sola i ansiktet, men føler meg ikke som noen dårligere supporter for det. Da start rykket ned i 2002 var jeg på flere kamper hvor 150 kroner føltes som et ran, men jeg kunne fremdeles trøste meg med at pengene gikk til en klubb som trenge hvert øre, og jeg hadde ikke følt meg som en bedre supporter om jeg hadde betalt halvparten for å si det sånn.
Hva som skjer i utlandet får være dems problem, jeg bryr meg bare om engelsk fotball, der er TIFO ikke tilstedeværende og det å synge koster ingenting.
Og du sier dere bruker mest penger på supportereffekter? Jeg har sett mange på sitte med skjerf og drakt (meg inkludert),hvilke flere effekter har du pålager som ikke andre enn medlemmer kjøper?
Regner ikke med mye støtte her da dette er et medlemsforum stort sett :wink:
vi ønsker å bygge en supporterkultur sammen med Start.
Supporterklubben er ikke bare på stadion, men også i den daglige driften er supporterklubben inne å hjelper Start. Vi stiller med folk i inngangen i Sørlandshallen for å kontrollere at bare medlemmer slipper inn billiger. Vi stiller med folk på stadion hvis Start har et akutt problem med å finne folk. Vi stilte med folk til reklameoppdraget for sesongkort. Vi jobber sammen med Start om supporterutstyr. Vi støtter lojalt opp om deres sammarbeidspartnere slik at Starts reklameverdi øker. Vi solgte kalendere for Start. Lista er lang og kunne blitt enda lenger!
For å kompentsere endel av dette får supporterklubben billigere inngang.
Lista er lang!
Bedreviter
12-02-2005, 12:22
Men du er enig i at noen av argumentene for at folk skal melde seg inn i Menigheden er billigere øl på UpTown og billigere billetter på stadion uten forpliktelse til gjøre noe ekstra?
Rolf,jeg har forstått at du står på for Startmye mer enn jeg gjør, og du fortjener helt sikkert rabatt og vel så det. Men på mange måter fremstår Menigheden mere som ett rabatthefte enn en klubb som skal støtte Start, så argumenter på gamle Tigerbergets forum om at folk burde melde seg inn i Menigheden fordi en ville spare inn medlemskapet i løpet av en kveld på UpTown uansett.
Du ser poenget mitt?
Jo flere medlemmer Menigheden består av, jo mer støttes Start. Menigheden får mer inntekter som utelukkende, i bunn og grunn, går til å støtte Start! Dessuten støttes Start mer av en hel sakre supportere enn bare noen få;)
mr.leipsland
12-02-2005, 12:34
Menigheden må ikke bli en rabattordning, men jeg er overbevist om at Start er tjent med å gi oss rabatter. Ellers hadde jeg ikke støttet dem.
Ved å gi medlemmer rabatter så tror jeg man får disse medlemmene til å komme på flere kamper og dermed samlet sett betale mer enn om de ikke hadde fått rabatter.
Den viktigste grunnen er uansett markedsverdien Menigheden tilfører Start. Når Fevennen bruker et bilde til å profilere den nye startsangkampanjen, hva har de da bildet av? Jo Menigheden. Jeg er overbevist om at en sterk supporterklubb også trekker flere tilskuere til stadion da vi lager stemmning med sangene og tifoshow. Selv om mange ikke ønsker å delta i sangene så synes dem det er artig at noen andre lager litt liv der.
Dette med lojalitet er vel sånn halvveis greie. Medlemmer av Menigheden er nok mer lojale enn den jevne tilskuer, men det finnes helt klart supportere på hovedtribunen som er minst like lojale og spytter mer penger inn i klubben. En god del av disse er da også medlem i Menigheden. Enten fordi dem føler det er riktig å være medlem i den offisielle supporterklubben eller fordi dem ønsker å støtte supporterklubbens arbeid.
For meg er det viktig at Menigheden jobber for rabatter til medlemmer samtidig som man også må jobbe for at rabattene faktisk fører til større inntekter og bedre sportslige prestasjoner for Start.
Du svarer jo ikke på mine svar til deg.
Poengt ditt var at man fikk billigere inngang på stadion, jeg
la fram argumenter på hvorfor vi fikk dette.
Ikke trekk inn rabatthefte da, svar heller på min argumentasjon.
I enhver organisasjon vil det være snyltere, men for hver snylter vi har, kan vi bruke 200 kroner på tifo eller bortetur.
Vi ønsker å tilby medlemmene våre ei pakke.
Bedreviter
12-02-2005, 12:43
Ikke bli sinna da :oops:
Men for å stille opp for klubben i sitt hjerte krever en altså en motytelse? :shock:
tendenfan
12-02-2005, 12:44
Menigheden må ikke bli en rabattordning, men jeg er overbevist om at Start er tjent med å gi oss rabatter. Ellers hadde jeg ikke støttet dem.
Host... regner med det bare var en dårlig formulering. At man ikke hadde støttet Start visst man ikke hadde fått rabatt :roll:
Selvsagt er Start interessert i et godt samarbeid med supporterklubben for å lage ekstra liv og farge på stadion. En god ramme på et fotballkamp gjør helheltsinntrykket av opplevelsen mye bedre
Bedreviter
12-02-2005, 12:47
Hvordan takle kollegaer med FK Viking strikkegenser? I knehøyde selvsagt... :roll:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.