Se full versjon : Hente spillere fra Sogndal
Det er ordentlig krise på Vestlandet nå, 12 poeng på 9 kamper er latterlig for et lag som skal være soleklart best i 1 divisjon.
Start var på jakt etter Stadheim før sesong, men Sogndal ville ikke selge fordi de skulle rett opp. Men slik det er nå rykker ikke Sogndal opp, derfor hadde det vært genialt å prøve seg igjen på spilleren.
Virker som det er flere spillere på laget som trenger ny klubb for å komme seg videre i karrieren.
Har Stadheim spillt bra til nå iår da?
Merkelig å mye Sogndal sliter for tiden. Tror de kan se langt etter direkte opprykk ja...
De har noen gode spillere, og Stadheim er kanskje den mest spennende av dem. Jeg tror han ville sklidd veldig fint inn i Start. Denne sesongen har han spilt "helt greit", variert noe... Han har scoret 4 mål til nå, noe som må sies å være bra. Han spilte ikke mot Alta i går pga skade.
http://fotball.vg.no/bors/spiller.php?spiller_id=1853&sesong_id=163
Det forundrer meg ikke om Start prøver seg på Stadheim, enten i sommer eller etter årets sesong. Start er på utkikk etter en offensiv indreløpertype, den jobben kan Stadheim ta. Og noe som er helt sikkert; Han må komme seg bort fra Sogndal fortest mulig om de blir værende i 1. divisjon, noe mye tyder på nå...
Noen som vet hvordan kontraktsforhold Stadheim har til Sogndal da?Langtids?
En annen spiller som er der oppe som ikke jeg kan forstå ikke har kommet seg ut enda er Tommy Øren. Kunne godt ha tenkt meg Øren til start også jeg, i toppform så klart..
Noen som vet hvordan kontraktsforhold Stadheim har til Sogndal da?Langtids?
En annen spiller som er der oppe som ikke jeg kan forstå ikke har kommet seg ut enda er Tommy Øren. Kunne godt ha tenkt meg Øren til start også jeg, i toppform så klart..
Uten at jeg er helt sikker tror jeg Stadheim har en kontrakt som går ut etter neste sesong. Altså snaut to år igjen av kontrakten... Den går iallefall ikke ut denne sesongen.
Når det gjelder Øren, så har ikke han overbevist etter beinbruddet. Han var et enormt talent på den tiden, men beinbruddet kan se ut til å ha ødelagt mye for Øren, dessverre...
Han har imidlertid ikke gjort det så galt denne sesongen, og er kanskje på vei mot gamle takter? Vi får se om han blir god nok, jeg tror ikke Øren er aktuell for Start nå...
http://fotball.vg.no/bors/spiller.php?spiller_id=54&sesong_id=163&klubb_id=10
Øren var vel nesten på vei til Leeds hvis ikke jeg husker feil.
Og var norges største-talent for noen år tilbake.
Viser litt hvor mye en skade kan ødelegge, og jeg tror dessverre faktiskt ikke han er god nok for Start i øyeblikket.
Valencia hadde jo og en down periode etter landslagsdebyen for noen år siden, han kom til start og fikk en ny vår...
Det samme tror jeg øren kunne gjort....
Valencia hadde jo og en down periode etter landslagsdebyen for noen år siden, han kom til start og fikk en ny vår...
Det samme tror jeg øren kunne gjort....
Tror uansett ikke Øren er rett mann for Start akkurat nå.
flaxxlodd
31-05-2005, 04:37
Slik Sogndal har det nå likner meget mye på hvordan vi hadde det i 2003.
gultogsvart
31-05-2005, 20:12
Hmm.. Hva er det Halvorsen gjør med lag?????
Start:
2002 - rykker ned og Halvorsen får sparken
2003 - havner skuffende midt på tabellen i 1. div
2004 - suveren vinner av 1. div
Sogndal:
2004 - rykker ned og Halvorsen får sparken
2005 - ligger på 7. plass med de fleste av spillerne Halvorsen hadde..
2006 - ?
Notch Johnson
03-06-2005, 12:56
Godt ikke han gikk til Leeds da, ellers hadde de vel brukket benet på han en gang til for å få ned lønningene... :lol: :lol:
Nå førte vel Halvorsen Sogndal til ein sterk 8. plass i sin fyrste sesong i Sogndal i 2003, og det kan ein vel ikkje klage på. Utanom det er det likevel lite som imponerer meg lenger med Halvorsen. Eg husker at eg tykte han var heilt fantastisk og det var ikkje måte på kor langt start kunne nå med Halvorsen. Nå er eg glad me har ein stor tass på benken i stadenfor.
Halvorsen minner meg på ein måte litt om Normark i Aafk. Han vert og sett på som ein gud der oppe, men han har ikkje akkurat imponert meg i det siste... Men han var jo stor der etter at han klarte å rykke opp med ålesund, men når det var gjort, var d så "bra" at ein ikkje trengte å forbetre seg... Noko liknande Halvorsen.
Anders Stadheim har godt av et klubbskifte. Så vidt jeg husker går Anders sin kontrakt ut med Sogndal sesongslutt 2006 (signerte 3 års kontrakt i 2003). Og så mange millionene kan ikke Sogndal forlange for han...
Anders har en glitrende teknikk og stor kapasitet, men har ikke fått vist det så mye nå i det siste. Han var god i 2003-sesongen, men 2004 sesongen var skuffende. En del sier at Anders virker lei av å være i Sogndal, og han har selv sagt at det blir med denne ene sesongen i 1.divisjon.
Start bør så absolutt satse på Stadheim, aller helst nå i sommer. Trener Trond Fylling gikk ut i Bergens Tidende og sa at han vil ha en ny midtbanespiller. kanskje fordi Anders er på vei bort?? Det har også gått rykter om at han skal på besøk til Aalesund FK. (Men da blir det jo 1.divisjon til neste år også... hehe...)
Skaden han har er ikke så alvorlig. Han sliter litt med en slark i kneskålen. Han er kanskje klar til i morgen, men starter uansett ikke da...
Anders har mye å bidra med, og at han er Sogndals toppscorer så langt i sesongen, sier vel litt om hvordan de sliter der oppe. Sogndal har kun vunnet kamper i årets sesong de kampene Anders har scoret....
Hadde vært kjekt å se Anders i den gule og svarte drakta snart :D :P :D
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.