PDA

Se full versjon : Ny tv avtale

kjf87
30-05-2005, 17:27
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=279127

Her er forslaga til nye punkter i den nye avtalen for tv-fotball. Det står blant anna at kun ein aktør vil få kunne vise høgdepunkter, og d først etter 22. Andre vil få tilgang etter 23, og det vil ikkje bli lov å "bytte" klipp mellom tv-stasjoner. Kun penger vil vere avgjerande.

Når en leser dette kunne ein tru at fotballforbundet var ute etter å drepe fotballinteressen ilandet! Verkar nesten slik... Folk går ikkje mindre på kamp sjølv om dei får sjå høgdepunkt etterpå. Dessutan verkar det ikkje som at fotballforbundet forstår kor viktig eksponeringa via landsdekkande fjernsyn er for fotballen, klubbane og nff. Den store oppmerksomheten på nrk og tv2 må utvilsomt vere lønsam for alle partar? Dessutan vil det vere lettare for klubbane å få større sponsorinntekter om dei vert eksponert på nrk/tv2. Det kan jo hende at nrk/tv2 sikrar seg rettighetar og vil kunne vise fotball i nokonlunde same breidde som idag, men å ikkje kunne vise høgdepunkt før 22 verkar håplaust.

Kapitalismen lenge leve.... Nei til folket, ja til penga. Dette tapar NFF på i lengda trur eg...

sava
30-05-2005, 18:32
Helt sinnsykt egentlig.

Helvettes NFF. Alt det rare og merkelige de gjør har jeg ikke liste på.
Vurderer sterkt å boikotte fullstendig det forbundet, at vi har et slikt forbund som dette er en gedigen skandale i mine øyne.
Hva faen vil de?

balas
30-05-2005, 23:09
Da må det bare bli nyhetssendinger fra 1800 til 1945 hver søndag. Journalistikk blir vel fremdeles lov.

sava
30-05-2005, 23:13
Da må det bare bli nyhetssendinger fra 1800 til 1945 hver søndag. Journalistikk blir vel fremdeles lov.

Forundrer meg ikke...

Bedreviter
02-06-2005, 04:32
http://www.fotballsupporter.no/modules.php?name=News&file=article&sid=131

Bedreviter
02-06-2005, 04:54
Fotball på betal-tv trenger ikke nødvendigvis være negativt. Om Canal+ eller Viasat er villig til å betale 100-150 millioner mer til NFF så blir det jo mer penger å disponere for norsk fotball. Hvorvidt sponsor-pengene for laga blir redusert fordi kampene ikke går på riksdekkende TV er vanskelig å vite, TV3 har visstnok en dekning på over 60% og vil vel anta at mange av de som faller utenfor disse 60% ofte vil være tante Olga på 93 år som ikke ser på annet enn Norge Rundt likevel. For det publikum som sponsorene retter seg mot ved eksponering innen fotballen vil jeg tippe antallet med tilgang på tv3 er enda høyere.

Parabolabonnement som inkluderer TV3 koster 69 kroner måneden, parabolutstyr koster omlag 1500kroner i engangskostnad, etter det koster det altså 69 kroner måneden å få tilgang til champions league og kanskje tippeligaen... er en ikke villig til å betale det så spørs det hvor mye en er villig til å ofrefor å se topp-fotball (bare The Simpsons hver dag er jo verd langt mer enn 69 kroner i måneden). Viasat har rettigheten til dansk fotball, har vel ikke bydd på store problemer det?

Skulle 69kroner måneden bli for drøyt så finnes det garantert en kompis eller to som har tv3 som gjerne tar imot besøk om du vil se fotballkamp, UpTown og diverse sier neppe nei takk til besøk heller. Det byr på minimalt med problemer på å få sett norsk fotball om dette skulle havne hos Viasat for dem som har en viss interesse for fotballen.

Hvis en ser på hva som har skjedd med engelsk fotball etter at Sky Sports overtok rettighetene så er vel det den største suksesshistorien innenfor sportsverdnen... engelsk fotball i 1990 lånede med brukket rygg, nå er det kanskje verdens mest populære og sette liga,med fans overalt i verden.

Kanaler som TV3 og Canal+ er også klar over at de må levere et bra produkt, hvis ikke så vil de miste abonnenter (noe iallefall Canal+ har vist at de tar påalvor). NRK på sin side må uansett betale tusner av kroner for selv om en ikke ser på annet enn side 201 og 202 på tekst-tv, og kan derfor fortsette med sin dekning som er hentet rett ut ifra lokal-tv. TV2 vil også gå rett inn i stua di selv om produktet suger.

For fotballfans, for oss som viser interesse for fotballen og ønsker et bra produkt er slik konkurranse positivt. Hvis en person har en viss interesse for norsk fotball så bør han jammen klare å gjøre de små ofrene som er påkrevd for å fortsett se fotballen på tv, det koster ikke så mye, alle har anledning til å skaffe seg disse kanalene. Det er ikke nødvendig å ofre sin førstefødte for å få betal-tv, og selv kan jeg nok ofre to pils i måneden for å kunne se Start storspille på TV3 (bortekampene da selvsagt)

kjf87
02-06-2005, 17:24
Det er ikkje først og fremst det med at direktesendte kamper forsvinner fra riksdekkande fjernsyn, men det at det ikkje skal vere mulig å kunne vise sammendrag frå kampane før kl. 22 for ein aktør og 23 for andre. Dette virker heilt meiningslaust... Menmen...

bmg
02-06-2005, 18:07
Jeg syns ikke dette er så ille jeg.
På nrk og tv2 er det jo bare "radio" sendinger nå alikave,og når det først vises glimt fra kampene er jo dette bare ett evig jag og kaos for å rekke det før reklamepausene.
Da må det vel være bedre med ett times program kl.2200 ,hvor man kan analysere og gå litt grundigere inn i hver enkelt kamp.

Og hvis viast eller canal digital skulle få rettighetene,så ser jeg ikke på det som ett minus heller.Syns de er mye flikere til å produsere fotball en feks.tv2 hvor det bare er en gjeng med "komikere" som som slenger ut masse svada.

Og jeg betaler gjerne 69 kr. mnd for viasat,for å få med meg Championsleague og Norsk eliteserie.Eller ser kampene på puben,hos naboen eller sammen med kompiser.Skal alltids få med meg det jeg vil se.

Mere penger til Nøf ,jo bedre produkt og høyere kvalitet på tippeligaen