Se full versjon : 3 fra IkStart mot Slovenia?
Doffen er jo selvskreven etter en glimrende kamp i dag.
Riise må stå over denne kampen på grunn av kort,åpner kansje opp for Marius?
Solli var en av norges svakeste i dag syns jeg,hadde vært noe med Alex på kanten.
Det hadde vært noe,3 stk fra start i en vm kvalik :D
Tviler litt på at det skjer men....
kanskje 4 med borgersen istedenfor Claus Lundekvam. Jeg synes lundekvam var elindig idag. han kunne jo gitt italia ledelsen da han gjorde en gedigen tappe og snublet!
Skjønner ikke hvordan han ble kåret til banens beste av en jury på kampen?
liksom: HÆ?
han holdt jo på å snuble flere ganger slik at Italia fikk alene mot keeper situasjoner...
Jury MÅ jo være Lundekvam fans...
eller må jurien hatt veldig mange halvliterer før kampen!
mr.leipsland
05-06-2005, 01:26
Lundekvam spilte bra han. God i duellspillet, flink til å lese oppspillene og å bryte før angriperne.
Jeg vil alldeles ikke kalle det noen gedigen tabbe å skli på ei sleip matte. Han var riktignok ikke BB, men spilte en solid kamp.
Når det gjelder Sloveniakampen er selvsagt Hæstad bankers nå, men tviler sterkt på at vi ser Johnsen fra start. Trolig går Berdølmo over på venstre og så tar Høiland høyresida. Midtforsvaret blir trolig Hagen/Lundekvam, men det taler til Bårds fordel at han spiller i Norge og derfor vil være i bedre form tidlig på høsten.
Lundekvam var etter min mening en av de bedre, utrolig rutinert, veldig god til å lese spillet og han blir nok ikke lenge i Sothampton hvis han fortsetter med dette spillet. Men alikavel synes jeg Carew var BB. Tett etterfulgt av Doffen.
Jeg har stor tro på at faktiskt Johnsen starter, Høiland var skandaløs mot Costa-rica og har vært etter det jeg vet elendig på treningene.
Holder ikke mål og få han vekk fra Landslaget!
Bergdølmo synes jeg spilte bra igår og fortsetter på høyre hvis ikke noe annet skjer.
Det er klart bedre med Johnsen- Bergdølmo enn Bergdølmo- Høiland.
Kanskje S. Pedersen også kommer inn i bildet? En ting er sikkert, Høiland starter ikke.
ALI-Ikke Kristen
05-06-2005, 16:20
Hvis jeg ikke tar feil, så er det jo landskamp mot selveste Sverige, først kommende onsdag.
Følgende spillere får fri:
Claus Lundekvam, Thomas Myhre, Trond Andersen
Martin Andresen, Erik Hagen og André Bergdølmo Tommy Svindal Larsen.
Følgende er kalt inn:
Thorstein Helstad, Magne Hoseth og Kjetil Wæhler.
Syntes det åpner for både Bård Borgersen og Johnsen Bros. Hæstad er jo selvskrevn, bare han ikke blir sliten mot Tromsø til helga.
Stig Hornnes
05-06-2005, 16:49
Høyresiden er Norges største problem om dagen, likevel er ikke Valencia tatt ut til Sverige kampen. Han var inne i varmen for bare noen få uker siden, ble syk og måtte trekke seg fra Costa Rica troppen. Etter dette har han fortsatt å spille bra for Start, men blir likevel utelatt fra denne kampen. Uforståelig!
Hareide bekrefter at borgersen og hangeland starter mot svergie.
det kan jo bli morro å se bård takle safta ut av zlatan :twisted:
her er linken: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=279865
Høyresiden er Norges største problem om dagen, likevel er ikke Valencia tatt ut til Sverige kampen. Han var inne i varmen for bare noen få uker siden, ble syk og måtte trekke seg fra Costa Rica troppen. Etter dette har han fortsatt å spille bra for Start, men blir likevel utelatt fra denne kampen. Uforståelig!
Jeg er så enig så enig! Det er uforståelig at han ikke er med mot Sverige(og det var faktisk uforståelig at han ikke var med mot Italia også)! Hareide har lenge letet etter en typisk høyre kantspiller med gode innlegg. I år har han fått servert Valencia på et sølvfat, men etter at han ble syk mot Costa Rica, så er han utelukket fra troppen. Det er rett og slett uforståelig! Har Hareide glemt Valencia? Jeg følte meg iallefall sikker på at Valencia ble med i Sverige-troppen når jeg så at flere spillere skulle hvile...
Ellers ser vi jo nå at Borgersen spiller fra start i kampen mot Sverige, noe jeg så som ganske sikkert siden Lundekvam og Hagen skal hvile. Ellers regner jeg med Hæstad starter, og Marius får helt sikkert spilletid, men om han starter er jeg usikker på. Det blir garantert spilletid på alle Startspillerne mot Sverige, men bare så synd Valencia, Norges beste høyreving, blir sittende igjen hjemme i Kristiansand...
Litt tidlig å ta ut spillere til kampen mot Slovenia, men jeg tviler på Johnsen spiller fra start selv om Riise må sone for karantene. Hareide skal virkelig ha baller for å sette innpå unge Johnsen i forsvaret i en så viktig kamp. Det er noe ganske annet å sette innpå urutinerte spillere på midten i forhold til bak. Forsvaret trenger rutine. Det vil ikke si at jeg ikke mener Johnsen bør spille, for jeg mener absolutt han er god nok! Jeg tenker bare på Hareides vurderinger...
Så at Steinar Pedersen ble nevnt, og det er ikke så dumt. Pedersen kunne gjort en god jobb på høyrebacken med den rutinen han har. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; Steinar kommer på landslaget i løpet av denne eller neste sesong, hvis han fortsetter å levere på nogenlunde samme nivå som hittil denne sesongen, garantert!
Det er lenge igjen til Slovenia, og først kamp mot Sverige til onsdag, der vi får håpe Hæstad, Borgersen og Johnsen igjen setter seg i respekt!
http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=79842
"John Arne Riise må stå over mot Slovenia, og Åge Hareide understreker at det han skal jakte på nå er alternative spillere som kan bekle back- og kantposisjonen. Av den grunn skal Hareide se Mandalskameratene - Start i cupen neste onsdag. Der er nevnte Valencia, og venstreback Marius Johnsen, de interessante spillerne."
http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=79842
"John Arne Riise må stå over mot Slovenia, og Åge Hareide understreker at det han skal jakte på nå er alternative spillere som kan bekle back- og kantposisjonen. Av den grunn skal Hareide se Mandalskameratene - Start i cupen neste onsdag. Der er nevnte Valencia, og venstreback Marius Johnsen, de interessante spillerne."
Godt å lese, godt å lese! I tillegg til Sverige kampen, så skal det spilles privatkamp mot Sveits før Kvalkampen mot Slovenia. Valencia vil nok få sjansen til å vise seg frem mot Sveits, det er iallefall håp om det. Så får vi håpe Valencia og resten av spillerne imponerer mot MK, slik at de som allerede er i varmen forblir i varmen, og at flere blir tatt inn i varmen!
Johnsen, Borgersen og Hæstad er i varmen. Valencia fortjener en plass i varmen, for han har storspilt. Og Kanskje kan Pedersen imponere Hareide? Hvis Hareide er redd for å bruke urutinerte Marius mot Slovenia, kan det kanskje bli aktuelt å sette Bergdølmo over på venstrebacken der han har spilt mye før, og sende inn Steinar Pedersen på høyrebacken? Vi får se, men jeg vil påpeke at jeg selv ikke har noen betenkeligheter med å sende innpå Marius, uansett motstander!
Uansett for vi håpe Start spiller en strålende kamp mot MK, og at Valencia blir å finne på landslaget! I tillegg må spesielt spillere som Borgersen og Johnsen fortsette å levere for å holde seg i troppen... Hæstad er nok rimelig sikker mot Slovenia allerede nå!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.