PDA

Se full versjon : Høyreving til landslaget

Helge
06-06-2005, 11:09
Ser at Åge ikke har vurdert Alex Valencia til privatlandskampen mot Sverige. Helt åndssvakt mener nå jeg!!! Han trenger en god høyreving. SÅ han ikke kampen mot VIF eller??!!! Er mannen full eller? Få inn Alex Valencia på høyrekanten NÅ! Kan utfordre. Kan legge inn med presisjon og styrke.

Men han har vel tatt ut nok Startere nå og tør vel ikke ta med en til...

jonal
06-06-2005, 11:16
Han har sagt at han vet hva Alex står for.. DERFOR har han ikke kalt han inn. Han ville teste Helstad i denne kampen.

Jeg tipper Alex snart er tilbake i varmen.. Vi har ingen andre som kan måle seg i hele norge.. Jan Gunnar spilte jo som ei ku med farlig tversovere i hytt og pine.

Lynet
06-06-2005, 11:21
Helt enig med deg , Helge! Dette har allerede vært nevnt mange ganger fra min side under kategorien "Norsk fotball generelt"...

Nå har Hareide letet etter en spiller som kan bekle høyrekantrollen siden han tok over som landslagssjef, og forgjengeren letet også etter en høyrekant.
Se til Sørlandet, Hareide!
Valencia har levert en fantastisk vinter og sesongåpning i år. Han har fart, teknikk og driv til å lure av enhver høyreback, og i tillegg har han en strålende innleggsfot som kan fore spissene med presise innlegg. Valencia kan også bli en joker på dødballer, da han har slått veldig mye presist og hatt mange assist denne sesongen. I tillegg har han forbedret sitt defensive arbeid kraftig denne sesongen!

Jeg er sikker på at Valencia hadde blitt med i Italia troppen om han ikke hadde blitt syk til Costa Rica kampen. Det kan ha vært skjebnesvangert både for han selv og for Norges del... Jeg ble overrasket i går, når jeg oppdaget at han ikke var tatt ut som erstatter til Sverigetroppen. Hareide må da ha sett Starts kamp mot Vålerenga der Valencia storspilte, som han har gjort i hele år. Latterlig svakt at han ikke ble med! Nå skal Hareide ned her å se kampen mellom Start og MK neste onsdag, fortrinnsvis for å se Valencia og Johnsen, to spillere som er aktuelle for to sårbare posisjoner til Slovenia kampen. Jeg tar det som et positivt tegn, og håper Valencia og resten av Start laget kan få en kjempekamp mot MK, en kamp som virkelig vil imponere Hareide! I tillegg uttaler han at han har sett Valencia og vet hva han står for, derfor vil han nå prøve ut Helstad. Synes det virker litt rart i og med at han enda ikke har sett Valencia på landslaget... Hvorfor ikke ta med Valencia, og gi han og Helstad hver sin omgang?

Så Hareide; Norges beste høyrekant fortjener å spille på landslaget, og Norges befolkning fortjener også å få se Norges beste høyrekant på landslaget. Han finner du på Sørlandet. Han storspiller på høyrekanten for Start. Han heter Alex Marcel Valencia!

Palle
06-06-2005, 11:29
Hva er vitsen med å diskutere antall Start-spillere på landslaget i tre, 3, forskjellige tråder?

sava
06-06-2005, 17:34
Jeg synes det er merkelig at ikke Hareide finner plass til Alex Valencia i troppen mot Sverige, han sier selv at han vet hva Alex står for og derfor heller vil prøve ut Helstad.
Merkelig (bort)forklaring, for Åge har ikke sett Alex på landslaget, og spørr du meg vet han mer om Helstad på RBK enn Valencia på Start. Han bør hvertfall vite mer om RBK-spilleren/spillere.

Per dags dato er Alex Valencia den beste høyrekanten i Norge og en spiller med internasjonalt rykk og god teknikk. Samt klasse innlegg.
Storspillte mot Enga og bør helt klart være en mann for Norge.
Solli er etter min mening for dårlig, enkelt og greit. Jan Gunnar er etter min mening langt fra en plass på laget, for sentralt er Doffen og Andresen store, pluss håper jeg Hoseth kommer iform igjen.
At Norge mangler Høyrekanter er kanskje rett, men vi har hvertfall utrolig spennende spillere på gang. I Bjørn Helge Riise, var stor mot Italia U21. Og hvis han gjør det bra for LSK-klubben bør det ikke være noen tvil om hvem som skal inn på høyre. Jeg spår "lillebror Riise" på høyre i kampen mot Slovenia!
Vi har også en meget spennende spiller i Daniel Braaten. Når han GIDDER er han en internasjonal spiller, men når han ikke gidder og det er blitt en del ganger. Ja da er han ikke mer enn en gj.snitt TL-spiller.
Han har klart et talent, men jeg synes jeg har sett det samme talentet i mange år nå. Og jeg personelig synes han ikke har utviklet seg i det hele tatt fra når han kom til RBK fra skeid.
Kanskje han plutselig begynner å storspille, og vise det enorme potensiale han har?

Norge som fotballnasjon har i mine øyne noe stort på gang.
Vi har mange gode talenter og enormt gode trenere nedover i Jr-klassene.
Vi får bare håpe at Hareide tar ut de rette spillerne, for hvis han gjør det og i tillegg får til en godt sammenspillt lag, som foresten er det viktigste.
Da vil jeg glede meg til å se Norge kamper igjen, og noe av den årsaken til er Doffen!