PDA

Se full versjon : Har noe å lære fra Viking ser det ut som

frankieboy
26-02-2005, 01:32
Sakset dette ut fra Vikinghordene sine sider:

Sesongkort 2005
--------------------------------------------------------------------------------
Som alle vet har billettene steget kr 10.- pr kamp, dette gjelder også Hordene sine. Medlemskapet har også steget med kr 25;-, der dette går til å gjøre kampdagen mer spennende med masse tifo. Prisen er fremdeles latterlig billig. KUN kr 57,- pr kamp. Drakten vil i 2005 være hvit, med Beverly som sponsor i front. Viking logoen vil også pryde drakten.

I år har vi 3 alternativ og alle er inkl medlemskap.

Sesongkort kr 900;-
Sesongkort/ drakt med kort arm kr 1250;-
Sesongkort/ drakt med lang arm kr 1295;-
Ikke gå glipp av dette tilbudet, 1100 solgte allerede !!!

--------------------------------------------------------------------------------
Det er jo slikt som gjør at mange kjøper sesongkort. Alle disse prisene er inkludert medlemskap, så det er jo utrolig billig, og det på en flunkende ny stadion. Helt utrolig. Også en god ide å lage pakker med drakter også - det gjør at flere kjøper dette.

Nei, vi har mye å hente på dette området!! Kan tenke meg at i 2007-sesongen når vi har ny stadion så er prisene REKORDHØYE!!!!!

Fristende å sende denne linken til styret i IK Start, og se hva de har å si til det....

Sørlandet
26-02-2005, 01:36
Oj. Det var skikkelig billig.

Synes det er alt for dyrt med sesongkort her.

Rolling stones
26-02-2005, 01:56
ønsker vi å spare en 50 lapp i uka gjennom sesongen eller ønsker vi å bidra til at Start henger med i topper med økonomi til å handle spillere?

frankieboy
26-02-2005, 08:39
Rolling stones: Selvfølgelig så ønsker jeg og du å hjelpe start også økonomisk, men det er de som ikke ser på det på den måten, men som er i grenseland for om de gidder å gå på Start-Bodø/Glimt eller Start-Lyn. Disse hadde man fått med ved lavere priser.
En annen ting er at hvis f.eks 10 kjøper sesongkort til 2500 kroner, så får Start inn 25 000, men hvis 50 kjøper sesongkort til 1000 kr, så får Start inn 50 000 kroner. Altså mer penger ved flere sesongkort.
DESSUTEN, så er dette priser på sesongkort, og det beste for alle klubber er å selge mange sesongkort, for da har man garanti for et minimumsinntekt hver kamp.
Aalesund har solgt 7500 sesongkort, og har stoppet salget - Viking har også solgt en haug med sesongkort - husker ikke tallet, men det er mange tusen...
Start har solgt bra med sesongkort, men ikke i nærheten av f-eks Aalesund.
Poenget mitt er at vi ikke kan gjøre noe med årets priser, MEN vi kan tenke over dette når prisene settes for det nye stadion, og når prisene for menigheden forhandles med IK Start. Vi må ikke prise oss ut - vi må heller skape en enorm interesse for kampene.
Dette er jo også viktig i forhold til valg av størrelse på stadion.
Velger vi høye priser, så trenger vi trolig ikke en større stadion enn ca 8000 tilskuere, velger vi lavere priser, bør vi bygge stadion med plass til nærmere 15 000. La Viking være et eksempel på dette!!!

Heia Start

mr.leipsland
26-02-2005, 12:03
Vet ikke helt jeg. Tigerberget/Menigheden har i alle år slitt med at folk ikke betaler giroen for kommende år når de får den. Folk venter med å betale til de faktisk trenger medlemskapet. Om vi bare profilerer prisen på 1300kr (sesongkort inkl medlemskap) så er jeg redd at vi ikke klarer å øke antallet som melder seg inn før sesongstart.

Når det gjelder ny stadion så øker neppe Starts priser så enormt. Ser vi på hva som skjedde hos Viking så fikk dem langt mer differensierte priser. Det tror jeg vil skje hos Start også. Prisene på de aller beste plassene vil kanskje stige med et-par hundre, men det vil også bli introdusert priser som ligger lavere enn det som tilbys i dag(som i dag er 1500 bortsett fra vår pris på 1100).

Drakta det reklameres for er ikke Vikingdrakta. Det er derimot Hordenes egne drakt.

Start og Menigheden kommer også til å mangedoble sesongkortsalget på ny stadion. En ting til, Menigheden tilbyr plass på langsida. Vikinghordene må ta til takke med kortsida. Ville du likt at vi stod i svingen?

For oversikt over alle klubber totalt se: http://www.rogalandsavis.no/viking_magasinet/article1466185.ece

Lynet
26-02-2005, 12:17
Ut ifra den statistikken er det jo mange lag som har solgt mindre sesongkort enn Start har, og det synes jeg er veldig positivt, iallefall når man tenker på at Start faktisk har de nest høyeste prisene i eliteserien etter Brann. Får håpe det selges noen til før seriestart så man kanskje klarer å runde 2000, så får vi heller ta skalpen på Aalesund og de andre lagene med 10 000 solgte sesongkort på vår nye stadion med kapasitet til 15 000 tilskuere i 2007;)