Se full versjon : Ler av det nye navnet.
flaxxlodd
26-02-2005, 21:37
Ettersom jeg ofte er inne på debattforumene på VG nett har jeg registrert at så og si de fleste der inne ler av navnet Menigheden.
Er det virkelig bare vi sørlendinger som ser ironien i dette navnet?
Personlig syntes jeg det er et genialt navn,men må jo si at det er trist at andre supportere fra andre lag syntes navnet er "teit".
Noen andre som har noen tanker omkring dette?
VG Debatt er vel heller ute etter å sverte alt som ikke har med egen klubb å gjøre. Men er merkelig mange som ikke skjønne Menigheden som navn, eller kanskje de ikke ønsker det?
Leser man på andre klubbers forum, ser man at deltakerne er delt ang navnet. Jeg tror Menigheden kommer til å bli en hit i supporter Norge.
Denne helga holder NSA (Norges Supporter Allianse) årsmøte i Oslo,
det er først når våre 2 deltagere Christina og Alf kommer tilbake vi får høre hvordan supporter Norge tar imot det nye navnet.
Selvfølgelig blir vi mobbet for det nye navet.. Er jo derfor 19 ( ? ) / under halvparten av de i supportergruppen på det møte stemmte på det. Enkelt og greit :D
:cry:
Har bekjente og venner i Stavanger og jeg bare bortforklarer hele navnet. Sier det ikke var jeg som bestemte det. Og sånn blir det helt til vi skifter navnet igjen...
PRØVER å tenke mest på det sportslige... det tror jeg vi alle må gjøre.
mr.leipsland
26-02-2005, 22:04
Tror det er umulig å finne et navn hvor motstanderne sier "oi, fett navn". Også Tigerberget fikk da gjennomgå endel. Dette året blir det nok noen hetsebannere fra diverse grupper, så er spørsmålet om sørlendingene virkelig er så pinglete at de tar en Bondevik eller om man bare ler av det hele.
Om det er noen trøst for alle som føler at navnet vårt er en belastning så finner du Änglarna i Sverige (og da skjønte kanskje noen av dere "Steinar du er en ängel"-banneret som dem kom med i 2002).
Synes Brann Bataljonen fikk en værre motagelse. Det første som skjedde der var at BT omtalte dem som "Brann bastionen". Da har du klart å velge et bra navn da, når lokalavisa ikke klarer å skille deg fra Lynsupporterne. Glimtsupporterne valgte jo også et kjempebra navn "Den gule horde". Det er både lite orginalt, kjedelig og sier egentlig forbanna lite om hvem de er. Så har de da heller ikke forandret seg en døyt siden dem het Havørnan.
Respekt i supportermiljøet skal vi få på en helt annen måte enn ved å velge et "tøft" navn. Navnet vårt skal si klart ifra hvem vi er og det gjør Menigheden til gagns!
Er vel ikke annet å vente i startfasen, men tipper pipa får en annen lyd når folk ser hva vi har fått til.
Navnet er allerede en suksess. Nær sagt alle vet hvem vi er. Få andre navn ville gitt oss samme flying Start.
Den som ler sist.... :lol:
Tror det er umulig å finne et navn hvor motstanderne sier "oi, fett navn". Også Tigerberget fikk da gjennomgå endel. Dette året blir det nok noen hetsebannere fra diverse grupper, så er spørsmålet om sørlendingene virkelig er så pinglete at de tar en Bondevik eller om man bare ler av det hele.
Om det er noen trøst for alle som føler at navnet vårt er en belastning så finner du Änglarna i Sverige (og da skjønte kanskje noen av dere "Steinar du er en ängel"-banneret som dem kom med i 2002).
Synes Brann Bataljonen fikk en værre motagelse. Det første som skjedde der var at BT omtalte dem som "Brann bastionen". Da har du klart å velge et bra navn da, når lokalavisa ikke klarer å skille deg fra Lynsupporterne. Glimtsupporterne valgte jo også et kjempebra navn "Den gule horde". Det er både lite orginalt, kjedelig og sier egentlig forbanna lite om hvem de er. Så har de da heller ikke forandret seg en døyt siden dem het Havørnan.
Respekt i supportermiljøet skal vi få på en helt annen måte enn ved å velge et "tøft" navn. Navnet vårt skal si klart ifra hvem vi er og det gjør Menigheden til gagns!
Det jeg håper på er at menigheden klarer å reklamere for supportergruppa og få fler medlemmer, 140 ( ? ) som vi har idag er alt for lite.
Vi har 210 medlemmer pr dags dato og stadig strømmer nye til.
Kick Off for vervinga var på torsdag, og vi kommer til å vektlegge dette i den nærmeste framtiden. Dette ble markert med flyers utdeling under Viking kampen. Det lå særdeles få flyers igjen i hallen, så responsen virket meget god.
Det er ikke bare navnet som betyr noe, men også innholdet, dette jobber vi aktivt med for øyeblikket.
Jeg synes Menigheden bare blir et bedre og bedre navn jo mer jeg hører det. Det at det kanskje er litt spesielt gjør bare at flere legger merke til det og vet dermed hva det er!
Menigheden kommer til å bli meget bra, noe helt annet enn Tigerberget, det er jeg overbevist om!
flaxxlodd
27-02-2005, 20:46
Mye bra som er blitt skrevet.
Tror nok denne navne hetsen er noe som vil forsvinne etterhvert.
Forhåpentligvis vil pipa få en annen lyd når sesongen kommer igang og Menigheden får vist seg litt fram.
Er selv meget skeptisk til navnet! Har ikke helt troa på at alle skal klare å se ironien!
Men folka som styrer Menigheden har gjort og gjør en kanon jobb!! Håper bare at vi kan se forandringene i klubben når vi treffes på stadion! Det er da det er enormt viktig! La oss bli en klubb for alle! La oss nr12 spilleren bli en stor og mektig gjeng med deltagere fra små til stor, Antikrist til Kristus!! Det at vi brenner for klubben og laget er det som må frem! Samme faen hvem vi er og heter!
Nå har jeg vært medlem i supporterklubben i alle år, og jeg kan ikke huske at vi noen gang har hatt over 200 medlemmer på et så tidlig tidspunkt som nå.
Tidligere har det største trøkket uten tvil kommet rett før seriestart og de påfølgende 3-4 ukene.
Så å være over 200 medlemmer allerede nå er meget bra. Mitt tips er at vi vil nærme oss 1000 medlemmer i løpet av sesongen (tipper 800), og det er isåfall utrolig bra.
Synes også det ser veldig bra ut med medlemmer! Kommer sikkert endel flere i nær fremtid etter flyersene som ble delt ut på Vikingkampen, også kommer det jo som du sier et rush rundt seriestart, i forkant og etterkant.
Hvis i tillegg Start får flyten til våren kan det nærme seg 1000 medlemmer, noe som vel vil være historiens høyeste...? Noen som vet når det var flest medlemmer i noen av starts supporterklubber, og hvor mange?
Har et par RBK-fantaster blant mine kamerater, karer som jeg snakker fotball med hver gang vi treffes, og flere ganger daglig på mail. De hetser som regel Start over en lav sko (vel, vennligsinnet da), men begge mener Menigheden er genialt navn fordi det tar fullstendig luven av alt som lukter høytydelighet. Med dette navnet sier vi jo at "vi vet at byen er beryktet for bedehusmiljøet, men se hvor faen vi bryr oss". Hadde vi vært så mye som bare bittelitt redde for stempelet "bedehusfolk" hadde vi jo ALDRI kalt oss Menigheden!!
Men det gjør vi.
frankieboy
01-03-2005, 15:45
Jeg tror at hvis Start sikrer seg Alex Nyarko, så kommer interessen til å skyte i været. Da kommer det til å melde seg inn mange flere i menigheden, det vil bli solgt flere sesongkort og det vil bli enda lettere å "selge" IK Start....
Men, da må det som sagt gå i orden med Alex Nyarko....
Søndag1800
01-03-2005, 15:49
Håper bare lønnings nivået kan være realistisk for Starts del. Tråden om nyarko er vel allerede den største på sidene, så det vekker interesse.
Jeg tror at hvis Start sikrer seg Alex Nyarko, så kommer interessen til å skyte i været. Da kommer det til å melde seg inn mange flere i menigheden, det vil bli solgt flere sesongkort og det vil bli enda lettere å "selge" IK Start....
Er mye til vi kan si at det er rett..
-Først må han overbevise på trening.
-Start må kjøpe han
-Nyarko må ville til start selv og start må bli enige om lønnen.
-Han må overbevise i treningskampene.
-Det må komme meldinger til sørlandet at han imponerer og er en klassespiller.
- Og muligens til og med ha noen kamper på seg på stadion før man kan begynne å snakke om et kupp og en spiller som sørlandet Elsker!
Jeg har tro på dette :D
frankieboy
01-03-2005, 16:38
frankieboy skrev:
-Start må kjøpe han
- Og muligens til og med ha noen kamper på seg på stadion før man kan begynne å snakke om et kupp og en spiller som sørlandet Elsker!
Jeg sa at HVIS START sikrer seg Alex så bil interessen stige... og da må de 4 første punktene dine gå i orden, så du trenger ikke å si dette må skje da.. Og jeg tror dessuten at Alex er såpass profilert at han ikke trenger å spille en eneste kamp før interessen vil stige... Jeg sier ikke at Sørlandet kommer til å elske han, men at interessen vil gå kraftig opp HVIS Start skriver kontrakt med han...
frankieboy skrev:
-Start må kjøpe han
Jeg sa at HVIS START sikrer seg Alex så bil interessen stige... og da må de 4 første punktene dine gå i orden, så du trenger ikke å si dette må skje da.. Og jeg tror dessuten at Alex er såpass profilert at han ikke trenger å spille en eneste kamp før interessen vil stige... Jeg sier ikke at Sørlandet kommer til å elske han, men at interessen vil gå kraftig opp HVIS Start skriver kontrakt med han...
Vil ikke si at han er veldig profilert, er nok kanskje bare noen få som i det hele tatt har hørt om han.
Men selfølgelig, når folk hører han kommer fra Everton og den CV`en så kan det nok snakket om en ny publikummstrekker. Men som sagt, han må imponere før vi kan begynne å snakke om et stig av salget av sesongkort!
Tror det er viktig å ikke strekke det altfor lengt heller. Nyarko kan ikke gå på vannet, og start kommer ikke til åselge 5000 sesongkort hvis han kommer, MEN at det vil ha positiv effekt og skape gode ringvirkninger er garantert!
Nyarko er foressten gratis så Start må altså IKKE kjøpe ham.
I dagens fevennen uttaler Soler at de er enige om pris, og siden han er gratis kan jeg ikke skjønne annet enn at de er enige om lønnen til spilleren!?!
" Vi har allerede forhandlet fram en pris. Nyarko vil få en god topplønn, men ikke noe mer. Med litt hjelp utenfra vil dette være overkommelig for Start, mener Solér."
Alt ligger til rette for at det går i orden med Start, og vil nok også tro de er enige for tviler på han hadde blitt med til La Manga hvis ikke.
Vi får se, og håpe det går i orden alle mann!
Reservesamen
01-03-2005, 22:59
De flest som har følgt litt med i engels fotball de site årene kjenner navnet. Han er kjent, han er en profil og en ser allerede at interessen rundt Start brer om seg både nasjonalt og internasjonalt. Ingen tvil om det å få en slik spiller på prøvespill øker interssen, tenk hva det vil gjøre med interessen hvis han signerer. Det blir saker det!!!!
Et par skandaler med litt snørr eller noe sånnt, så har vi Start på førstesiden i VG....
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.