Se full versjon : Alle snakker om den store bredden
Alle snakker om den store bredden som særlig RBK har at de kan stille to gode lag som hadde holdt seg i eliten. Hva ser en nå, jo 2 laget til RB ligger langt nede på tabellen i 2 div. Det samme med Brann sitt 2 lag de sliter også i sin 2div.
Jeg er med andre ord ikke så 100% sikker på at disse lagene virkelig har slik en bred stall som det heletiden snakkes om.
Kan det være mediaskapt og at realiteten ikke er slik? jeg bare spør jeg.
Er opptimistisk på start sine vegne og tror ikke at vi har noe særlig mindre kvalitet på våre nestbeste en våre konkurenter. :D
Der er jeg dypt uenig med deg kaptein. Resultatene du henviser til for å underbygge din argumentasjon, viser riktig nok at disse spillerene knapt holder 2. div. nivå, men det er vel ikke stort bedre at Start sine reserver senker nivået på Start 2 i 3. div. (jmf. resultatene, hvor Start stiller med mange førstelagsspillere). Det er nok snarere motivasjon og mangel på samspilt lag som årsaken til de svake resultatene for brann 2 og RBK 2. Det er ikke så få av Rosenborgs benkslitere som ville kunne gå inn å styrke Start sin første 11´er. :(
Det er klart det er en stor fordel å ha stor bredde i laget,men det forusetter at trennerteamet klarer å holde de som ikke får spille skjerpet.
Men å påstå at mange fra RBK benken hadde styrket første 11ern til Start er vel litt drøyt da.
Kan ikke se at så mange av RBKs forsvarere på benken hadde styrket forsvaret til Start.
Når det gjelder midtbane og angripere har jo RBK mange klasse spillere,så her er det nok noen som kunne ha styrket første 11eren til Start.
Desuten Starts første 11er har jo vært 8 poeng bedre enn RBKs 11 utvalgte til nå i sesongen :lol:
RBKs spillerstall
Keepere
1. Espen Johnsen
12. Roar Husby
30. Ivar Rønningen
Forsvar
2. Miika Koppinen
3. Erik Hoftun
5. Christer Basma
8. Robbie Russell
10. Vidar Riseth
21. Ståle Stensaas
26. Bjørn Tore Kvarme
33. Mikael Dorsin
Midtbane
4. Fredrik Winsnes
6. Roar Strand
7. Ørjan Berg
11. Jan Gunnar Solli
15. Per Ciljan Skjelbred
19. Alexander Tettey
Angrep
9. Frode Johnsen
13. Alexander Ødegaard
17. Øyvind Storflor
20. Thorstein Helstad
22. Harald Martin Brattbakk
23. Michael Kleppe Jamtfall
25. Daniel Braaten
RBK har jo ikke akkurat stilt med en fast 11´er år, men du kan jo kikke nærmere på hvilke spillere som utgjør troppen, og tenke over hva disse spillerene har bevist tidligere år. For meg å se er stallen til RBK for Goliat å regne sammenlignet med vår, men nå er jo ikke akkurat Goliat kjent for å vinne de avgjørende dueller :lol: Om enkelte av benke sliterene til RBK ville styrket våres 11´er, er et spørsmål til diskusjon, men en spiller som f.eks Øyvind Storflor, ville klar styrket våres venstre side. Det er vel heller ikke utenkelig at enkelte av benksliterene i forsvars rekke, ville kunne ha styrket våres.
Uansett er det vel liten tvil om at stallen til RBK er vesentlig stekere enn våres. Berhus vs. Winsnes, Ødegaard vs. Bârlin, Engedal vs. Kvarme for å nevne de fremste udfordrene til 1. 11´erne på de to lag.
Nei, jeg synes denne tråden vitner om at enkelte begynner å få skylapper, og tillegger spillerene våre kvaliteter de aldri har bevist de har...
Har da aldri sagt at stallen til start er på høyde med stallen til RBK.
Og du begynner å sammenlikne reservene til start med RBks,er jo ikke noe tvil om at RBK er langt foran Start der.
Men jeg står på at ikke så MANGE av RBKs reservene hadde styrket Starts førsteelver..
Samme hva du sier så er Start for øyeblikket landets beste lag :lol:
Om jeg ikke har skylapper,så har jeg litt gule briller kansje :shock:
Er forsåvidt enig i at RBK sin stall virker bedre enn Startsin. men poenget mitt er at muligens er det en del mediaskapt dette med den enormt brede og gode stallen til RBK. En kan ikke leve på gamle bragder i all evighet. Og at RBK stallen dvs enkelte av de gamle "stjernespillerne" begynner og dra på årene, det er ikke jeg den eneste som mener.
Faktum er at RBK ligger på en 9-10 plass i 2 div. Det samme gjør Brann og LSK.
Så spørsmålet er da: Er det virkelig så velidg stor forskjell på kvaliteten på de nestbeste spilleren i disse klubbene som hos oss?
Tror nok at det er litt forskjell skal ikke være helt blind for det men mener det gir rom for refleksjoner anng dette.
Start2 leder 3 div bare så det er sagt, og er vel av noenlunde samme kvalitet som sine konkurenter i elite (også RBK, Brann og LSK.)
Det er ikke noen tvil om at RBK har den klart bredeste stallen i Norge. De har dobbel dekning med landslagsspillere i nær sagt alle posisjoner! De sliter likevel med flere gamle helter, som har kommet over toppen, og nå er på vei nedover igjen. Det er et problem RBK har en stor utfordring med. De kan ikke leve på gamle helter, men har likevel den klart bredeste stallen i Tippeligaen, noe de nyter godt av nå med en rekke skader...
Vålerenga følger tett med den nest bredeste stallen i Norge...
Jeg mener også at Brann kanskje har den sterkeste førstelleveren i Norge, men de sliter med bredden. Det er stort gap mellom de elleve beste og de nest beste i Brann.
Ellers er det viktig å påpeke at store navn ikke nødvendigvis er forenelig med entusiastisk godt spill, og de store navnene skal også fungere sammen som et lag. Lagmessig har Start vist at de har et forsprang på motstanderne!
Start har ikke den samme bredden, men vi er i ferd med å bygge opp en sterk stall. Slikt tar tid å opparbeide, men stallen er under stadig utvikling. Spillerne som allerede er her blir bedre og bedre. Talentene utvikler seg med stormskritt og mangler bare opprykket til andredivisjon med Start 2 for å få en enda bedre utviklingsarena og kanskje ta det siste steget. I tillegg er Start konstant på utkikk etter forsterkninger, for å gjøre stallen bredere, noe som er nødvendig for å henge med helt i toppen!
Men, det er ikke til å skyve under en stol at Start per dags dato er Norges beste lag. Vi har vært heldige med skader, og har stort sett kunne stilt med det beste laget, til nå. Det er ikke sagt at Rosenborgs store navn skal kunne gå rett inn på Starts førstelag slik enkelte sier.
Hva er det som får deg til å mene at Ødegaard er bedre enn Bärlin for eksempel, "Kassa"? Hva har han egentlig vist i eliteserien for Rosenborg? Han sliter med å spille seg til fast plass. Hele Rosenborg famler ved å rokkere på laget fra kamp til kamp. Bärlin har knapt spilt fra start i år, men står likevel med 4 mål og har spilt meget godt de gangene han har fått sjansen. Han lider under at Starts spillestil i stor grad krever et tanksenter på topp, alla Bala Garba. Jeg vil si Bärlin har vist seg å være en bedre spiller enn Ødegaard til nå denne sesongen.
Start er altså ikke i nærheten av å konkurrere med stallene Perry og Rekdal råder over per nå, men Start er i ferd med å bygge opp en sterk stall. Slikt tar tid om man søker kvalitet som tilfører det lagmessige noe, og ikke bare enkeltspillere. Forspranget er fortsatt stort, men det har begynt å skrumpe og med fortsatt målrettet arbeid vil Start fortsette å nærme seg stallene de nevnte lagene råder over. Det bør uansett ikke være noen tvil om at det lagmessige er det desidert viktigste, navnene spiller liten rolle. Der har Start vist seg å være best til nå denne sesongen!
At jeg vurderer Ødegaard over Bärlin skal ses i lys av at Ødegaard har spilt på høyeste nivå i en årrekke, og fikk sitt definitive gjennombrudd ifjor., mens Bärlin de senere år har spilt i Svenskenes nest beste rekke. Imotstning til Bärlin har Ødegaard også spilt på et lag i motgang, noe som kan forklare noe av den motgangen han opplever i år. Det er allikevell ikke til å stikke under en stol, at Ødegaard har vært en stor skuffelse så langt i RBK dragta. Det er med andre ord historiske argumenter som ligger til grund for at jeg vurderer Ødegaard foran Bärlin. Er imidlertid enig i at det kan stilles spørsmålstegn ved vurderingen, spesielt med tanke på de enorme fremskrittene våre gutter har gjort i år!! Det er jo helt vilt!
At jeg vurderer Ødegaard over Bärlin skal ses i lys av at Ødegaard har spilt på høyeste nivå i en årrekke, og fikk sitt definitive gjennombrudd ifjor., mens Bärlin de senere år har spilt i Svenskenes nest beste rekke. ...//... Det er med andre ord historiske argumenter som ligger til grund for at jeg vurderer Ødegaard foran Bärlin.
Vel, vår favorittsvenske er nå ikke akkurat merittløs. I Allsvenskan har han jo spilt for IFK Göteborg og vunnet serien med Djurgården. Cup-finale har han vel også spilt mener jeg å ha lest. Västerås supporterene sier jo selv at Bärlin nesten alene reddet dem fra nedrykk fra superettan. Tror det bor utrolig mye i ham som han ikke har fått vist fram.
Alltid en fordel å lese hva som blir skrevet Bulle, og ikke misforstå meg; Bärlin har vist flotte takter de gangene han har fått sjansen. Mitt poeng er at Ødegaard de SENERE årene har prestert på et høyere nivå enn hva Bärlin har gjort, og at jeg derfor vurderer han over Bärlin
Gidder ikke lage en lang debatt av dette. Det var du som dro frem historikk. I fjor hadde han 23 mål og 8 assists. Greit nok, superettan er ikke på høyeste nivå. Men dette gjorde han med middelmådige medspillere. De gangene han har sluppet til for Start i år har han vist at han kan gjøre det samme på tippeliganivå.
Bärlin har 4 mål på 5 kamper. Ødegaard har 1 mål på 7 kamper med dobbelt så mye spilletid.
Vanskelig å bedømme spillere som har lite spilletid. Blir vel med synsing og number-crunching. Men jeg mener en Bärlin med tillit, gode medspillere og mye spilletid kan gjøre det bedere enn Ødegaard nå i dag. Men det er jo bare min mening. :wink:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.