Se full versjon : Budrunden på tv-rettighetene.
Noen som vil dele noen synspunkter når det gjelder kampen om tv-rettighetene når det gjelder fotball på tv frem til 2009?
I skrivende stund har jo som de fleste vel har fått med seg NRK/MTG lagt inn bud på mellom 700/800 millioner.
Nå har visstnok også Tv2/Telenor (Canal+) kommet på trappene med et bud som visstnok skal toppet dette.
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article408476.ece
Jeg håper for guds skyld IKKE kampene kommer til å gå på viasat de neste 4 årene.
Håper ikke jeg heller!
Det som det ser ut til da er at faktisk alle kampene fra Eliteserien går på Viasat. Dermed er det bare de mest inntereserte som følger med.
Ikke alltid like posetivt det hvis Norsk-fotball skal vokse i popularitet.
Håper for all del NFF fortsetter det fine samarbeidet mellom NRK og TV2/canal+!
mr.leipsland
17-06-2005, 11:13
Etter å ha sett hva Viasat gjør med den danske fotballen så ser jeg gjerne at Viasat får rettighetene!
SBS er også veldig velkommen, i det hele tatt er "betal"-kanalene enormt mye bedre enn Ivar Hoff og co.
edit: Telenor betyr da også Canal Digital, ikke Canal+. SBS står bak Canal+ (og TVNorge som har veldig god dekningsgrad).
edit: Telenor betyr da også Canal Digital, ikke Canal+. SBS står bak Canal+ (og TVNorge som har veldig god dekningsgrad).
Beklager en liten trykkleif der...
mente selvfølgelig Canal Digital.
Men må si meg enig i ønsket over her om at det blir deling mellom diverse kanaler, men det ser jo ikke ut til at kan skje nå. Tenker da på splittelsen mellom Nrk og Tv2.
Det er ikke alle fotballinteresserte ungdommer i dagens samfunn som har råd til å punge ut med 500 grunker i mnd. for et canal digital abbo.
Det eneste positive med dette må jo være at det tilfører penger til fotballen... :)
Etter å ha sett hva Viasat gjør med den danske fotballen så ser jeg gjerne at Viasat får rettighetene!
Hva har det gjort med den danske fotballen?
Heia TV2 og Telenor! :P :P :P :P :P :P :P :P :P
Heia TV2 og Telenor! :P :P :P :P :P :P :P :P :P
Enig der....
Er man faktisk tvunget til å kjøpe et abbonement for betalings-tv, ville jeg absolutt foretrekke canal digital. Det går det jo faktisk ann å se på når det ikke er fotball på tv også...
Synes også de er generelt bedre på fotball også...
Men det er selvfølgelig min personlige mening...
----husk at smaken er som baken----
mr.leipsland
17-06-2005, 12:24
Hva har det gjort med den danske fotballen?
De produserer sendinger som gjør det direkte flaut å se på TV2s makkverk.
Antall kameraer er langt høyere, de gjør ikke giganttabber som å sende reprise når et straffespark blir tatt og de presser ikke inn nyheter og været i pausen, men avsetter god tid alle plasser til forhåndsomtale, og analyser i etterkant.
"Det' bare fodbold" er et langt magasinprogram vi ikke har lignende av i Norge. Nærmeste du kommer er sammendragene FotballXtra og 4-4-2 sender før du har kommet hjem fra kampen. Kvaliteten på intervjuene, sammendragene, analysene, stemmningsrapportene fra tribunene osv er i en helt annen klasse. Folk som Mini får ikke lov å være "eksperter".
Verd å merke seg er at danske tilskuertall har gått OPP etter at Viasat fikk rettighetene.
Også i Sverige (canal+) er jo sendingene av et helt annet kaliber enn hva vi må ta til takke med her i Norge.
Jovisst blir det litt ekstra penger om man ikke går på pubben for å se, men kvaliteten på hva vi får vil være enormt mye bedre.
mr.leipsland:
Høres posetivt ut det.
Visste ikke dette for jeg har aldri sett danskfotball generelt.
Dette lover kanskje ikke bra for oss som håper på Canal Digital... :(
http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=80628
Godt det finnes økonomiske krefter i Fædrelandsvennen også...
Vi får jo håpe på gjennomslag der også...
http://www.fedrelandsvennen.no/nyheter/kristiansand/article288823.ece
mr.leipsland
17-06-2005, 14:21
Jeg er kanskje ikke noen ekspert, men jeg tror Telenor vinner dette. SBS ser jeg på som "ute av bildet" selv om de kanskje er den aktøren som kunne levert en best mulig vare når det gjelder dekningsgrad (TVNorge) og kvalitet på sendingene.
Telenor er vel et større selskap enn MTG. Mener Telenor presenterte ett overskudd på nærmere 3 mrd i første kvartal i år og de viser jo gang på gang at de kan legge mye penger på bordet.
mr.leipsland
17-06-2005, 14:32
For en spåmann jeg er, NFF, TV2 og Telenor holder pressekonferanse. Live på NRK(hehe) Alltid nyheter nå.
vil jo tro det er tv2/telenor (canal digital) som har mest penger og rutte med...
Men som sagt over, så har visst viasat mest å tape på å ikke få denne avtalen i boks..
Dette med tanke på at canal digital kanskje vil øke den økonomiske fordelen i forhold til viasat som følge av tippeligafotball de neste 4 årene..
da var det bestemt at det ble tv2 / telenor som gikk av med seieren, noe jeg personlig er veldig fornøyd med :)
mr.leipsland
17-06-2005, 14:39
200 millioner per å for tippeligaenr, 3 års avtale.
70 millioner for landskamper per år, 4 år
cup, 30 millioner per år, 4 år
Totalramme 1mrd
Sinnsykt bra avtale økonomisk!
mm!
Men vil dette si at Eliteseriekampene går på tv2 og nrk sånn som det gjør nå?
mr.leipsland
17-06-2005, 14:42
Nei.
TV2 vil opprette egen sportskanal, men vi må regne med at tippeligaen hovedsaklig vil gå på Canal Digitals egne kanaler.
Det vil selvsagt være noe på TV2, NRK er i praksis så godt som helt ute.
Supporteren
17-06-2005, 14:42
Jeg hadde ønsket TV3 og Viasat, og NRK med landslagskamper. :roll:
Vil det komme en ny sportskanal?
De sa at NRK vil også få sin alldel av kampene.
(Start ble nevnt :wink: . Doffen som et eksempel på talenter)
Hvordan blir dette stykket opp?
Regner med at Telenor står for mesteparten av summen, så da spørs det hvor mye gratisfotball vi kommer til å få på TV2 av tippeligaen. Noen som vet hvordan dette vil deles opp? TV2 ender vel opp med damefotball, cup og noen landskamper...
Med de retningslinjene som ligger fra Norges Fotballforbund, blir utgangspunktet slik:
* TV 2 sender en kamp fra eliteserien hver søndag klokken 20.00.
* Hver runde går en kamp på betal-TV direkte.
* En kamp hver mandag på betal-TV.
* Fotballmagasin på TV 2 klokken 22.00 hver søndag. Dette er fø rste mulighet til å se scoringene fra runden.
* Alle landskamper skal gå på riksdekkende TV, altså TV 2.
nettavisen.no
mr_harald
17-06-2005, 16:46
Det som er litt kjipt med dette er at nå må man både ha canal+ og canal digital. Dette fordi at Premier League går på Canal+ mens Tippeligaen da vil gå på Canal Digital. Dette kan bli dyrt i lengden 8)
Blir det vanlig Fotballxtra?
Blir det vanlig Fotballxtra?
Må det vel bli. Er jo bare TV-bildene som det er rettigheter på, ikke selve resultatet som enkelt kan formidles uten bilder. Regner med alt vil være som før bortsett fra selve scoringsbildene.
En ting jeg ikke skjønner.
Hvis TV2 har rettighetene, hvorfor kan dem da ikke vise skoringer før kl 22:00 ? Er jo hensides?
Hvis TV2 har rettighetene, hvorfor kan dem da ikke vise skoringer før kl 22:00 ? Er jo hensides?
Ja det er svært synd...
Har hørt om det men husker ikke det akkurat nå, er vel en del penger inni bildet her også.. :roll:
Hvis dem har rettighetene og casher ut med 1 milliard, så får dem ikke lov til det? Ser ingen mening i det...
Men jaja. Er jo ikke hjemme fra start kampene før 20:10, og da starter en annen kamp på TV og den er ikke ferdig før i 22:00 tida, så får ikke sett skoringene før den tida uansett, så...
Ja det er svært synd...
Har hørt om det men husker ikke det akkurat nå, er vel en del penger inni bildet her også.. :roll:
Det er vel litt med det at det trekker flere folk til kampene når man ikke har muligheter til å se målene før 22:00. Det kan jo ikke være negativt.
Billy Bright
19-06-2005, 04:38
oi! slett er du snill :oops:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.