Se full versjon : Alex Nyarko til Start?
mr.leipsland
28-02-2005, 23:22
http://www.fedrelandsvennen.no/fotball/start/article266823.ece
Er dette midtbanespilleren vi leter etter? Har ikke peiling jeg :)
Midfielder (loan) - Paris Saint Germain (2002 - 2003)
Midfielder (loan) - Monaco (2001 - 2002)
Midfielder - Everton FC (2000 - 2004)
Midfielder - Lens (1997 - 2000)
Midfielder - FC Basle (1995 - 1997)
Står litt om han her:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=65421
og her:
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/ligaguiden/00_01/spillerdata/spiller1662.hbs
og mye mer her...
http://www.bluekipper.com/players03_04/alex_nyarko/alex_nyarko.htm
http://www.football-rumours.com/alexnyarko.html
http://www.evertonfc.com/search/index.php?mode2=new&search_term=alex+nyarko
Stig Hornnes
01-03-2005, 00:24
fyti helvete, nå holder det på å gå for meg....!!!!
mr.leipsland
01-03-2005, 00:33
En artig sak, Erik Solér har ifølge fevennen sagt at vi skulle få en europeisk toppspiller.
Jeg stusser da litt når jeg ser på dataarket til Nyarko. Der står det da vitterlig GHANA. Tydelig at vi ikke har Drillo som manager :)
Rolling stones
01-03-2005, 00:36
Dette ser mildt sagt jævli bra ut.... :mrgreen:
Denne spilleren virker å være meget god og rutinert. Håper inderlig dette går i orden. Han var jo ikke avskrekkende gammel med sine 31 år heller. Og han ble ikke sparket eller er avdanket, men fikk ikke fornyet oppholdstillatelse.
Fantastisk om denne spilleren havner i Start, da er det virkelig noe stort på gang her i sør!
Kryss fingrene!
Jeg er i ekstase....
tendenfan
01-03-2005, 00:38
Edit: Svaret var til mr.leipsland :lol: ... har var d hyppig med innlegg
Kommer vel litt an på hvordan man tolker det. En afrikaner kan vel defineres som en europeisk toppspiller hvis man viser til hvilke klubber han har spilt for, og ikke linker dette mot hva som står i passet.
For meg er det samme f*** om han er fra Afrika eller Kypros, bare han leverer de berømte varene
Rolling stones
01-03-2005, 00:39
Mannen har jo en hau med syvere og åttere på VG sin poengbørs...
Tar av meg hatten hvis Erik får denne handelen i boks!!
Er selv en Everton supporter, har sett denne spilleren flere ganger både i kamp og på trening. Han har ett internasjonalt snitt.. At han har fått lite spilletid ser jeg ikke på som så veldig negativt, bare tenk på midtbanen Everton har hatt denne sesongem.
Ja dette blir spennende, en sånn type trenger vi.
Leser på VGnett at han skal spille med Start på tirsdag (på La Manga?). Hadde det ikke vært for denne detaljen hadde jeg vært mye mer skeptisk. Det virker nemlig litt rart at en spiller som holder Premier Leaugue-nivå er interessert i å spille i Norge (han skal nok ha godt betalt). Når det er sagt skaffet vel nettopp Viking seg en Crystal Palace-spiller.
Blir uansett spennende å se hvordan dette går!
Billy Bright
01-03-2005, 01:11
Dette høres jo helt rått ut! Ta med mr.Williams i samme slengen også da!!
TorJostein
01-03-2005, 01:56
men spørsmålet er om dette er for godt til å være sant...
og hva er galt med han? for det høres rett og slett for godt ut til å være sant.
men når det er sagt så må jeg innrømme at hvis dette går i orden, så vil Erik Solér bli udødeliggjort! I hvertfall i mitt hjerte!
flaxxlodd
01-03-2005, 02:17
Slenger meg på gleden.
Dette ser da utrolig bra ut. Nesten for godt til å være sant spør du meg.
Men jeg vil gjerne være den første til å gi Erik Solèr en klem om dette er mannen.
Men et spørsmål?
Når en spiller ikke får oppholdstilatelse,kommer det av at spilleren da ikke har spilt nok kamper for Everton inneværende sesong?
Dette er uansett kjempehyggelig lesning.
Kjipt for Joey og Tom. Er nok dems plass Nyarko vil ha.
TorJostein
01-03-2005, 02:46
han hadde en krangel med en tilskuer (!) i en kamp, og nektet å spille flere kamper for Everton. Etter det ble han leid ut til diverse toppklubber (som vist ovenfor), men er litt usikker på hva som skjedde til slutt. Han ble uansett "tvunget" til å spille for Everton ut kontraktsperioden.
Personlig ønsker jeg ikke å bruke det mot han, det kan ha vært mange grunner til at han reagerte som han gjorde. Tror faktisk denne spilleren er ekte vare, og gleder meg til å følge med videre :)
TorJostein
01-03-2005, 02:48
glemte å legge til at det da mest sannsynlig var årsaken til at han ikke fikk oppholdstillatelse for sitt siste år!
dette må jo være en kanon forsterkning!
Snakker om en spiller med killer innstinkt og enorm arb.kapasitet!
Kjære Everton supportere: Kom med MER info om denne spilleren!!!
http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=74470
Her er det mye interessant å lese. Smilet går snart helt rundt hos meg.
Nå er ikke Evertonsupportere kjent for å være de mest oppegående i verdensfotballen, men Roy på Uptown er da ikke helt bak mål. Her er det han skrev til meg i dag:
"Om Alex 'Narky' Nyarko er god nok for Start må Tom Nordli og gjengen bedømme.
Nyarko er vanligvis beskrevet som en 'elegant' midtbanespiller.
Beskrivelsen tolkes vanligvis slik at han står i midtsirkelen og gjør ingenting annet enn å slå en fin stikkball eller to i løpet av en kamp, det var det han gjorde for Everton - og knapt nok det. Det kom som ikke noe overraskelse da en Everton fan ville bytte drakt med ham under kamp mot Arsenal fordi han mente at han kunne spille bedre enn Nyarko, for Nyarko var skikkelig arse - verre enn vanlig - den dagen."
At spilleren har talent, er det sikkert ikke tvil om. En eventuell kontrakt og suksess for Start vil nok avhenge av spillerens motivasjon.
Rolling stones
01-03-2005, 11:25
Nå er ikke Evertonsupportere kjent for å være de mest oppegående i verdensfotballen, men Roy på Uptown er da ikke helt bak mål. Her er det han skrev til meg i dag:
"Om Alex 'Narky' Nyarko er god nok for Start må Tom Nordli og gjengen bedømme.
Nyarko er vanligvis beskrevet som en 'elegant' midtbanespiller.
Beskrivelsen tolkes vanligvis slik at han står i midtsirkelen og gjør ingenting annet enn å slå en fin stikkball eller to i løpet av en kamp, det var det han gjorde for Everton - og knapt nok det. Det kom som ikke noe overraskelse da en Everton fan ville bytte drakt med ham under kamp mot Arsenal fordi han mente at han kunne spille bedre enn Nyarko, for Nyarko var skikkelig arse - verre enn vanlig - den dagen."
At spilleren har talent, er det sikkert ikke tvil om. En eventuell kontrakt og suksess for Start vil nok avhenge av spillerens motivasjon.
Dette hørtes ikke bra ut, mildt sagt urovekkende.... Men hvis han er så lite arbeidsvillig, hvordan kan han da ha spilt så mange kamper for såpass mange toppklubber i europa?
Var litt vel høyt oppe i går da jeg ble presentert for denne nyheten, men nå som det etterhvert har sunket inn litt må vi kanskje ta visse forbehold. Men uansett så mener jeg det definitivt er verdt å satse på denne spilleren, da han utvilsomt har et stort potensiale, også får vi bare håpe på at Nordlie klarer å motivere mannen til å blø for klubben!
frankieboy
01-03-2005, 12:44
Nå virker det som om han ikke har andre aktuelle klubber, og skal trene med Start fram til lørdag. Står han bare stille og ikke er motivert så gidder jo ikke Start tilby han kontrakt. Men hvorfor skulle han det? Nå kan han få et lag å spille for, ha en bra lønn, og bli en skikkelig profil, dog ikke i England.
Dessuten så tror jeg ikke han hadde spilt så mye på verken Everton eller andre klubber, hvis han var lat. (Går det forresten ann å spille i England hvis man er lat???)
Jeg las en link der det stod at han hadde kommet og spilt en ligacupkamp mot Charlton, og blitt bytta ut rett før slutt, og hele stadion hadde reist seg og applaudert. Det skjer ikke med spillere som ikke holder mål!!!!
Hvis han imponerer, og får kontrakt med Start har vi sikret oss en av tidenes profiler i norsk toppfotball!!!!! Som Osvold sier - det er utrolig at en slik spiller i det hele tatt vurderer en norsk klubb!
Er det noen som vet når Start trener i kveld eller i morra? Fikk plutselig lyst til å inn å se på.....
PASTOR ER IHUGA LIVERPOOL SUPPORTER!!!
Ikke la dere lure..... Nyarko blir en forsterkning!
Dagens Start trening er 14-16, Alex landet på Kjevik 11.15 og stiller på trening med resten av laget.
Utolig spennende, han er blitt fortalt at Kr.sand er eneste by i Norge uten snø, så vi var maks uheldige :(
Kanskje mange som tar turen opp?
Jeg skal hvertfall prøve å ta meg turen.
KA Eldhuset
01-03-2005, 12:55
Dagens Start trening er 14-16, Alex landet på Kjevik 11.15 og stiller på trening med resten av laget.
Utolig spennende, han er blitt fortalt at Kr.sand er eneste by i Norge uten snø, så vi var maks uheldige :(
Kanskje mange som tar turen opp?
Jeg skal hvertfall prøve å ta meg turen.
i sørlandshallen ?
Notch Johnson
01-03-2005, 13:02
Nei på Justvikbanen....
Selvfølgelig i sørlandshallen. Ser det ut som det går an å spille fotball andre steder.. :D
Nyarko er sikkert en spennende spiller, men jeg vil gjerne se mannen prestere under Nordlies krevende kondisjonsøvelser og disiplin.
Han har sikket gått ned mye i lønn for å spille i Start og Start er en bakgårdsklubb å regne sammenlignet med de andre klubbene han har spilt i.
Får vi en ny komplett Donatas,Ricardas,Schwellensattl,Tauriainen???
Da er det bare å håpe på at han klarer å lande på kjevik. Det er kaos her på kjevik, å flyet sirkulerer over kjevik og venter på landingstilatelse.
Da er det bare å håpe på at han klarer å lande på kjevik. Det er kaos her på kjevik, å flyet sirkulerer over kjevik og venter på landingstilatelse.
Kjipt at drit været kom samtidig, men slik er livet.
KA Eldhuset
01-03-2005, 13:22
I følge Rolf har han jo landet. 11.15
Han skulle lande 1115.
flyet har nå fåt landingstilatelse, og er ventet ned om ca 5 min.
Spørs vel om det blir noe særlig trening på han i dag da.
Keiko har selvsagt helt rett. Jeg er ikke spesielt glad i Everton. Men det var altså Roy som hadde skrevet om Nyarko. Han mente det han sa. Og jeg tror at han blir svært fornærmet om du hevder at han ikke er Evertonsupporter.
Personlig har jeg ikke sett nok av Nyarko til å gjøre meg opp en mening. Men det er jo ikke slik at bare fordi man har spilt i Premier League, så vil man bli en hit i Norge. Jeg håper selvsagt at man her vil gjøre et kupp og at Nyarko bidrar til å styrke midtbanen. Men det er noe rart med hele denne saken....
PS! Jeg ville ikke hatt Diao heller på midtbanen til Start.
Til de av dere som skal på Start trening...
Jeg sitter i Danmark, og holder på å dø av spenning på hvilken tilstand Nyarko er i! Hvis det noen som legger ut en liten spillervurdering, så ville jeg være særdeles takknemlig :D
Denne Alex nyarko virker utrolig spennendes, skal vist være en orgentlig fighter og en som gir alt i duellene. Det er dette vi trenger!!
Jeg har personelig ikke sett spilleren i aksjon i det hele tatt, men når han har spillt flere PL kamper på et lag som ligger på 4 plass i den 3 beste ligaen i verden, riktig nok ble han utestengt, da må han være god!!
Et annet spørsmål som dukker opp er om han virkelig er rett mann? Har han nok rutine? Han skulle jo egentlig hatt det da, men for meg høres det ut som han er en spiller med høy risiko. En som ikke altid gjør det mest sikre, og dermed bli en mann som gjør ofte feil på banen. Ofte afrikanske spillere er sånn. Nyarko har også vært i krangel med fans, og sier ting rett ut. Jeg har sansen for sånne spillere, Start trenger en sånn type spiller. En som gjør litt av seg i media og kan bli ofte diskutert.
Vi får se! Jeg hopper ikke i taket ennå, men kommer til å gjøre det hvis Tom keiko sier " dette var en klassespiller, han imponerte på trening"
Og hvis det skulle gå så bra at han bli kjøpt, og at dette er riktig mann, en fighter som Start trengte. Da sier jeg bare:
FORZA SOLER!!!!!!<3
Rolling stones
01-03-2005, 14:40
Kan ikke annet enn så si meg enig i din konklusjon Sava!
PS! Må da være fryktelig kjedelig å skrive i den samme tråden i over 2 år :wink:
Nivået er såpass høyt at en benkesliter i PL ikke er kanon god! At han ikke har spillt regelmessig fotball i det siste er jo ikke heller akkurat posetivt, men at en såpass kjent spiller skal prøvespille for Start er jo spennende!!! har full tiltro til at Tom tar den riktige avgjørelsen!
Pator: Måtte bare få fram at LFC er laget ditt! Tviler på du kommer til å tilbe denne spilleren uansett.... :wink: :wink:
Kan ikke annet enn så si meg enig i din konklusjon Sava!
PS! Må da være fryktelig kjedelig å skrive i den samme tråden i over 2 år :wink:
Takk for det :D
hehe.. Den tråden er veldig bra synes jeg, er tross alt hele 13508 som har sett i den. Så får skryt og sånn hvis jeg skriver bra.
http://www.fmnorge.com/forum/viewtopic.php?t=1569&start=975
frankieboy
01-03-2005, 15:04
Det at han kommer fra Everton gjør ingenting. Jeg er også Liverpool-fan, men det kommer ikke til å gjøre noe hvis han signer for Start. Dessuten så kom han jo på kant med noen Everton-fans, og sa at han ALDRI ville spille mer for Everton - og det gjør jo ingenting med slik kommentar.. :)
Nei, Afrika eller Europa, Everton eller Liverpool, her ser det ut som vi får en god solid spiller på midten MED RUTINE!! Og det er det viktigste.
Jeg tror han kommer til å bli en av tippeligaens beste midtbanespillere hvis han signerer!!
Må jo være en drøm å spille sammen med Doffen og Strømstad, og ha oppspillpunkter som Bala, Valencia(Bärlin) og Midtun-Lie(Wright)..
Håper virkelig dette går i orden.
Søndag1800
01-03-2005, 15:08
Imponerende CV, noen som vet når han skal trene med Start? Skal pinadau med a å se på han..!
frankieboy
01-03-2005, 15:11
Rolf sa at det var trening i dag kl.14-16, men han landet ikke før rett før kl.1300, og jeg tenker den første dagen går med til å hilse på Erik Soler, Harald Andersen, Tom Nordli og spillerne, samt bli vist rundt på stadion (uff uff) og andre steder...
Derfor droppet jeg å dra til Sørlandshallen i dag, og satser heller på å ta turen i morra en gang... Vet noen (ROLF) når de trener i morra? Er nok større sjanse for å se han der...
Notch Johnson
01-03-2005, 15:16
"men når han har spillt flere PL kamper på et lag som ligger på 4 plass i den 3 beste ligaen i verden"...bla bla bla...
Nå er det vel ikke Nyarko som har spilt blånesene opp på en foreløpig 4 plass heller da.
Etter å ha lest litt om denne spilleren så stiller jeg meg undrende til om Tom Nordlies jerndisiplin kan gå inn på denne mannen.
Noen overskrifter..
Nyarko vowed never to play for Everton again after supporter Stephen Price confronted him on the pitch during the April 2001 meeting with Arsenal and offered to trade shirts in an angry and frustrated protest. (04/07/03)
Alex Nyarko's stop start career has stopped again. When he wasn't at Leigh RMI yesterday, some wags thought he may have gone awol again, but no he's been given permission to speak to some un-named Chinese clubs.
David Moyes has hinted to Alex that he has a long way to go before he will get a go in the first team.
Alex 'the invisible man' Nyarko, the man who said he would never play for Everton again is due back next Thursday, 3rd July with the rest of the players for pre-season training. In this ludicrous situation in which no other club want him, Everton will have a new training kit waiting for him.
The invisible man still can't find a club. If he doesn't get one by 30th June, he'll return to us for pre-season training & we start paying his £10,000 a week wages, which is currently being paid by Paris St Germain. The club he walked out on over a month ago. Confused? you will be.
Blir ikke helt klok på denne mannen, så gledestårene mine klarer jeg foreløpig å holde i sjakk....
Alladin Sane
01-03-2005, 15:19
For meg virker dette for godt til å være sant. Men det er klart at når han fremdeles befinner seg i Everton, med stengt internasjonalt transfervindu, manglende kampform og uten arbeidstillatelse, er jo Norge et veldig aktuelt land i spille i all den tid sesongen her starter når andres slutter. Så man vet jo aldri.
Lønnsmessig tjener han vel mer enn Starts totale lønnsbudsjett. Så det er vel kanskje mest aktuelt med en 6mnds avtale både når det gjelder økonomi og ikke minst den sportslige nedturen det vil være å komme til Norge.
For en ting er sikkert - Når Everton henter denne mannen for 50 mill fra Lens og gir ham 5års kontrakt, så må han jo ha vært kanon i Frankrike.
Når han så nekter å spille mer for klubben, og leies ut til Monaco og Paris StGermain, viser også dette at tiden i Lens må ha vært meget bra.
Hva Evertonsupportere sier om en spiller som ryker uklar med klubbens egne fans, nekter å spille for Everton og i tillegg har en hudfarge som ikke harmonerer med Evertonfansens rasistiske tradisjoner, bekymrer meg lite. Personlig tror jeg forøvrig Start vil ha like mye glede av en elegant midtbanespiller som en rivjern. Start trenger en sjef som kan styre spillet og spille med ro og autoritet.
Når Viking henter Palacespillere som ikke engang er i A-troppen, må vel en big signing fra Everton være god nok for Eliten.
Jeg var stum av beundring når Soler lokket til seg Alex fra Brann. Makter han en Alex til, finnes det ikke flere hatter å ta av. Men jeg kan liksom ikke helt få meg til å tro det.
Rolling stones
01-03-2005, 15:26
hehe..
Denne enorme interessen forteller bare å sinnsykt viktig det er å få en skikkelig profil til klubben med tanke på publikumsinteressen..
Vet ikke å ofte dere går på treningene til Start, jeg har i hvert fall aldri gjort det, men akkurat nå kunne sannelig jeg også få lyst :wink:
TorJostein
01-03-2005, 15:58
jeg har hørt mye negativt her om at "siden han ikke spilte fast så er han ikke nødvendigvis så veldig god". Nå må dere ikke glemme at Steffen Iversen knapt fikk spille hos "Ulvene" i et år de på elegant vis rykket rett ned!
Og han har da gjort det helt ok i Vålereng, for å si det mildt.
Eller for å si det med en annen vri: Vålerenga har ikke tapt en eneste offisiell kamp siden Iversen kom tilbake!"
Om vi får til noe av det samme med Nyarko gjenstår og se, men vil bare minne om at det faktisk er en veldig stor forskjell på Tippeligaen og Premier League, selvom det kan være vanskelig å se på tv.
En spiller med såpass mye erfaring som Nyarko burde holde for tippeligaen, i grunn burde det egentlig ikke være noe å diskutere engang. Så nå får jeg håpe jeg ikke driter meg ut med disse uttalelsene, og at han virkelig er så god som jeg håper :)
Alex Nyarko trener med Start NÅ etter at han landet rett før kl. 14....
Er bare å hive seg i bilen for treningen avsluttes om 10 min!
http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=2BIHFE4FWXNIDQFIMUNSFEQ?a rticleID=74500
Virker veldig positivt med denne spilleren, håper virkelig han innfrir forventningene og er den klassespilleren alle forespeiler seg. Bare det å ha en Everton spiller med den CVen på "prøvespill" er stort. Går liksom ikke mange minuttene før norsk riksmedia er på plass: http://www.fedrelandsvennen.no/fotball/start/article267027.ece
Blir spennende å se hvordan han har gjort det på dagens trening, så hvis noen overvar den eller hører/leser noe - skrik ut!
Tar meg en tur i sørlandshallen i morra jeg siden jeg ikke rakk det idag....
Rolling stones
01-03-2005, 17:01
Hvis ikke dette er en profil så vet ikke jeg...
Her kommer både TV2, Aftenposten og Fedrelandsvennen og følger han på første trening.. :mrgreen:
Kan gjerne lønne han med en mill. er jo verdt hver krone bare i markedsverdi...
Det sier seg selv, Start har en Premier League spiller på trening, en spiller som har blitt kjøpt for over 50 mill tidligere i sin karriere. Klart det skaper blest, og morro er det! Får bare inderlig håpe alle blir fornøyde med en ny signering om kort tid og motsatt, at folk blir skuffet fordi Nyarko drar uten å bli klar for Start.
Han er ikke klar for Start men mye tyder på at han er svært nær å bli Startklar, vi får bare håpe!
Kan vel være interessant å få med seg TVSør, Tv2-sporten, Nrksporten osv utover kvelden;)
At Alex Nyarko over natta har fått den største tråden på forumet sier også det meste!
mr.leipsland
01-03-2005, 17:20
For å helle litt kaldt vann på bålet. Det er fevennens Øyvind Brenne og ikke aftenposten som har skrevet artikkelen på 100% fotball.
Ellers sa den artikkelen noe annet som jeg likte veldig godt: Tom Berhus tilbake i trening!
Du blir forøvrig ikke den eneste som skal se litt sportssendinger utover kvelden Lynet! Jeg er ekstremt spent på om Nyarko er den klassespilleren vi alle ønsker oss på midtbanen.
Alf Qaida
01-03-2005, 17:24
Må jo først si meg imponert viss Nyarko signer Start. Han vil helt sikkert bli en forsterkning for stallen.
Men for spilleren som jeg synes har utmerket seg aller mest positivt i år, Joey, så må dette bare skjerpe han enda mer. Etter min mening så er joey den spilleren på midtbanen som har spilt best og jevnest i de treningskampene jeg har sett i Sørlandshallen. Han har virkelig tatt steget, og jeg tror han i løpet av sesongen vil ta et enda lengre steg. Joey kan bli stor!! Og jeg tviler på at Joey gir opp, evt Berhus, om det skulle komme en tidligere PL-spiller med primadonna-nykker...
Alex viste seg frem som en stor spiller på dagens trening, han har
overblikk, pasninger og taklinger, samt at han har fysikken i orden.
De 20 som var på dagens trening tror jeg har samme konklusjon, henter man Alex til Start blir det ei kanon signering.
Kanskje litt subjektivt å si noe slikt etter å ha sett ei trening, men er
sikker på at Start tilbyr han La Manga opphold om de har midler til å betale lønna han krever.
Idag er jeg en lykkelig supporter.
Bilder kommer senere i kveld.
Stig Hornnes
01-03-2005, 18:00
Det er ingen tvil om at Nyarko er god nok for start, han har masse erfaring fra store europeiske ligaer! Spørsmålet er vel heller om han er motivert for å spille i Norge. Det er ikke akkurat et steg opp i karrieren dette her...
Vil tippe det blir en korttidskontrakt, og at han er keen på å komme seg ut i europa igjen så fort overgangsvinduet åpner igjen til sommeren. Men det er jo lov å håpe at han blir litt lenger....!
Stig Hornnes
01-03-2005, 18:01
det er så utrolig deilig å høre Rolf!!! huff, kommer ikke til å få sove inatt jeg....
Rolling stones
01-03-2005, 18:06
Hvis vi signerer Alex så stemmer jeg for vår første æresmedlem i Menigheden...
ERIK SOLER!!!
Rolling stones
01-03-2005, 18:13
Spørsmålet er vel heller om han er motivert for å spille i Norge. Det er ikke akkurat et steg opp i karrieren dette her...
Hvis han ønsker å komme til en bedre liga så bør han absolutt prestere den tida han er hos oss, bør vel være god nok motivasjon for å prestere!
Det er ikke så mange ligaer som har åpent overgangsvindu nå.
Derfor er det meget sannsynlig at han kan havne i Norge.
Kan nevne at TV2, TV Sør og Fevennen dekket hele treninga, så det kommer nok endel på tv ikveld for de som har det :lol:
Utrolig gøy å høre han overbeviste på trening!!
Noen som hørte hva Nordlie mente om ham?
Blir nok som vanlig endel sportssendinger i kveld ja, vi går en spennende tid i møte;)
Fytte katta dette kanke være sant....... Gleder meg til sporten...... :P :D
Hørtes ut som en meget sympatisk fyr som ville gjøre alt for start!
Her er det ikke noe mindreverdighets kompleks å se. Dette var virkelig positivt.
Og i tillegg når han nesten imponerer Tom Nordlie på første treninga...!
( Sett på tvsør )
MEGET STOLT START SUPPORTER AKKURAT NÅ : P
Han er vel første spillere Tom har hatt på prøvespill som har imponert på første treninga, selv etter to døgn i fly over Kjevik med lite mat og søvn!!
Virket som en hyggelig kar, og han sa jo rett ut at han ønsket å spille for Start, så dette ser meget bra ut. Han hadde "killer"instinktet i ansiktet, så "sint" ut;)
Håper bare investorene ser verdien i en slik signering, for dette er en spiller både Start og investorene kan tjene penger på, både når det gjelder sportslige prestasjoner og et eventuelt salg!
Søndag1800
01-03-2005, 19:09
Herregud i det høyeste så morro! Kribler jo faen meg..Men er livredd lønnsivået hans, men skulle dette gå te helvete så kan vi trøste oss med at det var verdt et forsøk! :wink:
Klart han må jo bevise at han er verdt en plass først. Men utfra rapporter virker dette lovende altså..
Og vanvittig morro å ha en premier league spiller på prøvespill;)
Men tror det er god sjanse for at det ordner seg, for her kan jeg ikke se noe annet enn at investorene ser hvor mye penger både de og Start kan tjene på å signere han. Både i form av sportslige prestasjoner og eventuelt salg, som sagt, noe som er meget sannsynlig!
Så kom med en hjelpende hånd når det gjelder som mest Mosvold&Co!!
Søndag1800
01-03-2005, 19:29
Det sykeste er jo at både tottenham og middlesborough vurderte han seriøst allerede nå på nyåret. Om det var arbeidstillatelsen som svikta eller hva det var vet jeg ikke, men de hadde iallfall ikke planer om å hente en benkesliter..
linker fra interessen:
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/m/middlesbrough/4136859.stm
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/s/southampton/4141811.stm
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/africa/4309095.stm
frankieboy
01-03-2005, 19:38
Gøy å lese den siste linken som Rolf la inn (Fra BBC).
Jeg MÅ inn i morra å se på han.
Rolf, du vet sikkert når de trener i morra også?
Gleder meg sykt til å se hvordan det går, men jeg har aldri vært mer spent foran en eventuell signing....
FOR EN TILVEKST DETTE KAN BLI....
Treningstider innendørs
Mandag 0900-1100 + 1500-1700
Tirsdag 0900-1100 (Spicheren) + 1400-1600
Onsdag 0800-1000 + 1300-1500
Torsdag 0900-1100 (Spicheren) +1500-1700
Fredag 1400-1600
Litt fet at de skrev om start :wink:
Rolling stones
01-03-2005, 19:52
Har aldri vært i nærheten av så gira som jeg har blitt av denne eventuelle handlen!
Skikkelig adrenalin kick det her :wink:
Samboeren min bare rister på hodet her jeg sitter med lap`en på fanget og skal få med meg absolutt alt.. hehe
frankieboy
01-03-2005, 19:54
Takk Rolf for god informasjon... må inn på iallefall en av treningene i morra....
Så nettopp reportasjen på TV2, og den var grei den. Han virket sympratisk han. Han var jo en gigant ved siden av Harald Andersen...
Så også ut som Tom N var i godt humør.. han må virkelig øve på engelsken nå....
dette MÅ gå i orden!!
frankieboy
01-03-2005, 19:59
Noen som vet hvor lang tid det tar å trykke på et navn på ryggen av ei drakt, evt hvor mye det koster...
Hadde vært stilig å møtt opp på ettermiddagstreninga i morra med drakter med Nyarko på ryggen...
Da hadde han sikkert blitt litt imponert...
Jada, jeg er skikkelig opprømt.
Hva sa de på tv2, fikk ikke meed meg alt, men hørte såvidt noe om at kontrakt og alt var klart ferdigforhandlet og at investorpenger var alt som manglet? Stemmer dette?
Fikk et dilemma, måtte switche mellom Tv2, Nrk sørnytt og tvsør hehe....
og at kontrakten er ferdig forhandlet lyder meget bra :D
Djevelen
01-03-2005, 20:02
:twisted: Leste i går kveld på internett at en tidl Everton spiller er på vei til selveste Start! Ennå mer forundra blei æ da æ leste at denne personen va Alex Nyarko! He he he... Vett ikke Keiko- Tom at denne mannen har større psykiske problemer enn heile Eg tilsammen??? Denne mannen er ikke akkurat en gledesspreder i et lag med sine merkelige påfunn! Han fant ut etter oppholdet i Everton,hvor han sluttet på dagen etter angrepet, at etter å ha hørt Gud tale til ham, at fotballen var d han måtte satse på!! Ehhhhh, HALLO?? Og at mannen som spilte RÆVA i Everton ikke ville spille fotball mer etter at han blei angrepet av en tilskuer på fotball banen va kanskje d vi alle helst ville se.
MEN.... For all del....Denne mannen er uansett god nok til å heve Start laget og vil absolutt forsvare en plass i første 11-eren. Han er meget sterk og har godt overblikk. Og vil være vanskelig å komme forbi i sin defensive midtbane rolle og det er jo noe av hensikten. At de får han gratis skulle vel bare mangle, ingen som vil betale for en sånn skure...hehe... Men som sagt, han vil absolutt være en forsterkning!
Gleder mæ over å se Nyarko spille skjorta av Frode Johnsen og resten av barte-gutta!
Om han i d heile tatt spiller da.... Undertegnede har nemlig en plan om å storme banen å bytte skjorta m han for å se om han reagerer på samme måte som sist!! Er jo ikke en Djevel for ingen ting :twisted:
Hehe, du rekker nok ikke å få trykket på noe drakt til i morra, men bruk svart elektro teip og still opp med NYARKO på drakta på morgendagens trening, det synes jeg du skal!
Skal nok ordne trykk på drakt hvis noen er interessert i det.
Send en PM om noen er interessert.
Rolling stones
01-03-2005, 20:11
Spiller de ball både på formiddag og ettermiddagstreningen?
Litt forskjellig, men det er stort sett spill i slutten av hver trening i Sørlandshallen. En del formasjonstrening og noen balløvelser kan man også regne med imorra tror jeg.
:twisted: Leste i går kveld på internett at en tidl Everton spiller er på vei til selveste Start! Ennå mer forundra blei æ da æ leste at denne personen va Alex Nyarko! He he he... Vett ikke Keiko- Tom at denne mannen har større psykiske problemer enn heile Eg tilsammen??? Denne mannen er ikke akkurat en gledesspreder i et lag med sine merkelige påfunn! Han fant ut etter oppholdet i Everton,hvor han sluttet på dagen etter angrepet, at etter å ha hørt Gud tale til ham, at fotballen var d han måtte satse på!! Ehhhhh, HALLO?? Og at mannen som spilte RÆVA i Everton ikke ville spille fotball mer etter at han blei angrepet av en tilskuer på fotball banen va kanskje d vi alle helst ville se.
MEN.... For all del....Denne mannen er uansett god nok til å heve Start laget og vil absolutt forsvare en plass i første 11-eren. Han er meget sterk og har godt overblikk. Og vil være vanskelig å komme forbi i sin defensive midtbane rolle og det er jo noe av hensikten. At de får han gratis skulle vel bare mangle, ingen som vil betale for en sånn skure...hehe... Men som sagt, han vil absolutt være en forsterkning!
Gleder mæ over å se Nyarko spille skjorta av Frode Johnsen og resten av barte-gutta!
Om han i d heile tatt spiller da.... Undertegnede har nemlig en plan om å storme banen å bytte skjorta m han for å se om han reagerer på samme måte som sist!! Er jo ikke en Djevel for ingen ting :twisted:
Han spillte ikke ræva i Everton, han spillte faktiskt veldig godt i de kampene han kom inn i slutten. I lens hørte jeg at han var kanon bra i den tiden han var der før han gikk til Everton
Ser at du har blitt medlem idag, greit nok det, men det lukter litt en bruker fra en annen supporterklubb eller en som ikke er supporter av start, og som er litt misunnelig kanskje?! Og navnet ditt er djevelen.. haha :wink: for all del, ikke rart du er litt missunelig.. : P
frankieboy
01-03-2005, 20:42
Er det noen andre som også er villig til å møte opp på Start-trening i morra kl. 13-15 m drakt med NYARKO på ryggen...
Tror han hadde synes det var kult...
Men, jeg gidder ikke å gjøre det alene.. må være 2-3 stk iallefall...
Er litt gambling hvis ikke han blir Start-spiller, men da er det jo bare å kjøpe ei ny drakt.... :o
Reservesamen
01-03-2005, 21:41
Hvem tør hive seg på en sang til Nyarko allerede nå?
Mel: Viera
Nyarko Ååååå
Nyarko Åååååå
He came from Goodison
and here to Kristiansand
(med litt englsk uttale på Kristiansand funker det... nesten)
hvem tør
.....
Søndag1800
01-03-2005, 21:57
Frankie: hadde vært så fett. er selv ikke hjemme fortiden men hadde vært sabla gøy noen andre møter med Nyarko på ryggen (gjerne bare teipa på..)
btw, bilde som forandra karrieren hans:
http://news.bbc.co.uk/olmedia/1290000/images/_1290182_nyarko300.jpg
frankieboy
01-03-2005, 22:05
Jeg er med, men da må vi være noen stykker.. 3-4 stk bør stille på dette. Først trykker vi drakter med Nyarko, og så går vi på trening og synger sangen til han:
kan evt forandre litt på den:
NYARKO ÅÅÅ
NYARKO ÅÅÅ
He came to Kristiansand
He play for IK START
eller
NYARKO ÅÅÅ
NYARKO ÅÅÅ
he came from Everton
Will play for IK Start
Reservesamen
01-03-2005, 22:45
Alex viste seg frem som en stor spiller på dagens trening, han har
overblikk, pasninger og taklinger, samt at han har fysikken i orden.
De 20 som var på dagens trening tror jeg har samme konklusjon, henter man Alex til Start blir det ei kanon signering.
Kanskje litt subjektivt å si noe slikt etter å ha sett ei trening, men er
sikker på at Start tilbyr han La Manga opphold om de har midler til å betale lønna han krever.
Idag er jeg en lykkelig supporter.
Bilder kommer senere i kveld.
Rolf:
Han viste vel egentlig ikke at han hadde fysikken i orden... Han dassa stort sett rundt på midten veldig få offensive løp. Han hadde vel en avslutning på mål. Men mer skal en vel ikke forvente av en såpass defensiv spiller. I tilleg må en ta i betraktning at dette var første trening, rett fra flyet osv.
På grunnlag av en trening må jeg si meg imponert (Valencia var også imponert...). Ingen tvil om han vil styrke Start. Han er en meget trygg defensiv mitdbanespiller. En Batty-type som knuser til på midten, vinner ballen for så å distibuere til medspiller. Innimellom geniale langpsninger eller stikkere, men som regel en trygg pasning til godt plasserte medspillere.
Ingen tvil om han styrker først-11'eren.
Rolling stones
01-03-2005, 22:45
Artig innlegg du hadde der Rolf!
Har sinnsykt lyst til å hive meg med på treningen i morra, men vet ikke om jeg får tid...
Håper mange andre stiller opp og viser sin støtte så han virkelig forstår at klubben har supportere som støtter opp om laget, og ikke minst Alex...
Kan Alex Nyarko minne om Vieira? Tenker på utseendet og spillestil, ikke at han er like god.....
Har ikke sett han spille så kan ikke uttale meg selv.....
Djevelen
02-03-2005, 00:06
Han spillte ikke ræva i Everton, han spillte faktiskt veldig godt i de kampene han kom inn i slutten. I lens hørte jeg at han var kanon bra i den tiden han var der før han gikk til Everton
Ser at du har blitt medlem idag, greit nok det, men det lukter litt en bruker fra en annen supporterklubb eller en som ikke er supporter av start, og som er litt misunnelig kanskje?! Og navnet ditt er djevelen.. haha :wink: for all del, ikke rart du er litt missunelig.. : P
"sava" skrev:
Ser at du har blitt medlem idag, greit nok det, men det lukter litt en bruker fra en annen supporterklubb eller en som ikke er supporter av start, og som er litt misunnelig kanskje?! Og navnet ditt er djevelen.. haha :wink: for all del, ikke rart du er litt missunelig.. : P[/quote]
----
:twisted: kremt, må nok arrestere deg litt her "sava". Han spilte IKKE bra for Everton når han var der første gangen. Under Moyes så spilte han noen få kamper grunnet skade situasjonen i laget. Der hadde han et par gode kamper men på grunnlag av d totale ant kamper var han ikke så god...MEN....ingenting vil glede mæ mer om han slår te for Start! Han har alt som skal til, og har selvsagt blitt mer voksen! Vet at han nærmer seg en kontrakt og er ganske så sikker på at dette ordner sæ! Han kommer til å bli en "hit" i norsk eliteserie på tross av sin defensive og litt passive rolle fremover. Og selvsagt er han en spiller m god "cv"...d er jo bare å se hvilke store klubber han har spilt for.....Han er bare ingen måltjuv, men holder mål bakover så d holder! Og en ting te "sava"... æ æ slevfølgelig sørlending og bor her! Og æ æ stolt av det! Go "Narky" :twisted:
frankieboy
02-03-2005, 00:17
Hvis noen ikke har sett TVsør-reportasjen, så var det meget interessant.
Kan finne innslaget her:
http://www.fedrelandsvennen.no/fotball/start/article267027.ece
Ellers så håper jeg at noen er med i morra på trening fra 13-15, og at vi kan få trykket NYARKO på ryggen på draktene våre. Det hadde blitt lagt merke til... Hvis det er noen som er interessert, send meg en melding her, eller meld meg på 911-53833.
Rolf skulle sjekke hvordan det gikk å trykke på bokstaver på ryggen...
Gleder meg til å se han i morra..
Sportsprofil kan trykke på draktene. (Hvis bokstavene kommer som avtalt med ekspresspakken imorra klokka 10)
De skal ha 50-75 kroner for å gjøre det, henvend dere til Gerhard på kontoret til Sportsprofil. Er dere usikker på hvor det er kan dere gå innom butikken i Mega bygget for vei beskrivelse.
Søndag1800
02-03-2005, 09:51
Hoho!!! Sagt nylig fra Nyarko: "Nå gleder jeg meg til å smile igjen, sier den tidligere Everton-spilleren". Check it out:
http://www.fedrelandsvennen.no/fotball/start/article267162.ece
Alladin Sane
02-03-2005, 11:05
Hvis noen ikke har sett TVsør-reportasjen, så var det meget interessant.
Kan finne innslaget her:
http://www.fedrelandsvennen.no/fotball/start/article267027.ece
Ellers så håper jeg at noen er med i morra på trening fra 13-15, og at vi kan få trykket NYARKO på ryggen på draktene våre. Det hadde blitt lagt merke til... Hvis det er noen som er interessert, send meg en melding her, eller meld meg på 911-53833.
Rolf skulle sjekke hvordan det gikk å trykke på bokstaver på ryggen...
Gleder meg til å se han i morra..
Kan du ikke bare fikse litt på Nyan eller Nyabaro-draktene dine?
frankieboy
02-03-2005, 12:10
Jeg går gjennom omtrent alt av aviser for tiden, og denne linken hos Aftenposten var veldig interessant å lese:
http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=74544
Dette går i orden!!!
PS: Ser ut som det ikke var noen andre som blir med å trykke Nyarko på ryggen, så da er det ikke like kult. Hvis ikke det er noen interesse dropper jeg det også. Synd, for jeg tror det hadde vært kult.
Men jeg skal inn å se på treninga kl.13-15 - det er et MUST.
Rolling stones
02-03-2005, 12:14
Dette må være dårlig nytt for Røkkeløkka og Ølvomm... Det ble stille i fra den kanten nå! Nå blir det enda mindre plass til våre start2 spillere på første laget :?
Det er selvfølgelig et ønske i fra meg også at flest mulig i fra egne rekker skal spille seg inn på laget, men vi må samtidig ha ett godt nok lag for å hevde oss i Eliten og følgelig blir nåløyet enda trangere, men de beste talentene med riktige holdninger vil uansett lykkes!
Dette må være dårlig nytt for Røkkeløkka og Ølvomm... Det ble stille i fra den kanten nå! Nå blir det enda mindre plass til våre start2 spillere på første laget :?
Hehe, du er ikke god i hodet ditt Rolling! Klart det er de beste som skal spille på A-laget, og jeg applauderer Nyarko no villt, såpass masse at kjæresten min ikke vil gi meg den vanlige "kveldskosen". Får vi Nyarko så er vi godt rustet for Tippeligaen.
Det som er midt poeng i debatten rundt start 2, er at de unge ikke får en god nok matching på andrelaget fordi det blir hentet ned spillere til kamper der! Det har vi diskutert i en annen tråd og kan fortsette med der! Selvsagt er det jo alt for tidlig at spillere som Kleiven, Børufsen og Khalili skal debutere for A-laget, det har jeg heller aldri sagt. Gi dem tid...
Når det er sagt så håper jeg for all del at Jesper får verdifulle minutteri enkelte kamper i år, og joda du har rett, det blir nok ikke mer spilletid på han når Nyarko har kommet, men det er vel viktigere at vi beholder plassen i Tippeligaen enn at Jesper skal få mer spilletid, eller hva...
Rolling stones
02-03-2005, 12:58
Når det er sagt så håper jeg for all del at Jesper får verdifulle minutteri enkelte kamper i år, og joda du har rett, det blir nok ikke mer spilletid på han når Nyarko har kommet, men det er vel viktigere at vi beholder plassen i Tippeligaen enn at Jesper skal få mer spilletid, eller hva...
Må bare ta bølgen... Er helt enig med deg Ølvomm :D
Dagens trening 13-15 vil bestå av mye ballspill.
Ikke 11 mot 11, men det blir mye banespill.
F.eks 2 lag med samme midtbane for å øve på kontringer blant annet.
Ellers blir det 7 mot 7 og lignende.
Og får de som var i tvil, Nyarko trener for fult til morgenen og
skjer det ikke noe meget spesielt trener han i ettermiddag også.
Deriomot er Kai, Alex, William, Ben, og Berhus (lett trening) på linja.
cfossnes
02-03-2005, 13:59
Nyarko-saken har utviklet seg til å bli mer enn bare en aktuell lagforsterkning. I mine øyne også en meget bra måte å rette medias oppmerksomhet mot Start. Start er i utgangspunktet ikke noen spesielt attraktivt klubb for pressen, men med denne saken har vi fått overskrifter i de aller fleste store norske aviser og også på nasjonal Tv. Nå ser jeg til og med at BBC har laget en sak om dette.
Tror dette er meget god PR for Start, hvis Nyarko faktisk blir signet vil det også medføre en større medieoppmerksomhet rundt klubben. Alle husker vel hva som skjedde når Tom Nordlie kom til klubben. Eller Bala Garba. Spesielt godt husker jeg da sittetribunen gav Bala stående applaus da han ble byttet ut etter en middels første seriekamp mot Pors. Ikke fordi han hadde spilt så bra, men fordi han heter Bala Garba. Poenget mitt er, store navn fører med seg større oppmerksomhet fra mediene, og her ligger det også et potensiale til å øke markedsverdien.
Det er selvfølgelig et ønske i fra meg også at flest mulig i fra egne rekker skal spille seg inn på laget, men vi må samtidig ha ett godt nok lag for å hevde oss i Eliten og følgelig blir nåløyet enda trangere, men de beste talentene med riktige holdninger vil uansett lykkes!
Det er noe av det dummeste jeg har hørt... Selfølgelig må vi forsterke laget vårt, hvis ungdommene er sure på grunn av at de kjøper inn en forsterkning til å overleve i tippeligaen, så får de være det. Men da blir det 1-div spill for de neste år.
Tenk nå hvis en eller flere blir skadet, da slipper de nok til. Og jeg håper nordlie slipper stor-talentene våre inn mot slutten av kampen.
En klar anbefaling fra meg er og få opp start2 i 2-div og få ennå høyere nivå til talentene våre!
En signering av Nyarko vil helt klart føre til positive ringvirkninger på alle områder. Større medieinteresse som du nevner, noe vi allerede har merket. Ikke mange norske klubber som har hentet en premier league spiller. Han vil øke interessen og garantert også det sportslige nivået, noe som også vil gi penger i kassa. Et stort millionsalg er heller ikke utenkelig, alt ligger til rette. Vi kan trekke paralleller til Brann og Seyi Olofinjana, forskjellen er bare at det ligger enda mer til rett for Start og Nyarko!
(som nevnt flere ganger i en annen tråd:) Håper investorene ser ringvirkningene av en signing av Nyarko, både når det gjelder sportslig nivåheving og sjansen for et salg!
Nyarko-saken har utviklet seg til å bli mer enn bare en aktuell lagforsterkning. I mine øyne også en meget bra måte å rette medias oppmerksomhet mot Start. Start er i utgangspunktet ikke noen spesielt attraktivt klubb for pressen, men med denne saken har vi fått overskrifter i de aller fleste store norske aviser og også på nasjonal Tv. Nå ser jeg til og med at BBC har laget en sak om dette.
Tror dette er meget god PR for Start, hvis Nyarko faktisk blir signet vil det også medføre en større medieoppmerksomhet rundt klubben. Alle husker vel hva som skjedde når Tom Nordlie kom til klubben. Eller Bala Garba. Spesielt godt husker jeg da sittetribunen gav Bala stående applaus da han ble byttet ut etter en middels første seriekamp mot Pors. Ikke fordi han hadde spilt så bra, men fordi han heter Bala Garba. Poenget mitt er, store navn fører med seg større oppmerksomhet fra mediene, og her ligger det også et potensiale til å øke markedsverdien.
Helt enig, han sier også ting rett ut og det tror jeg er veldig positivt for start.
Nå skal vi huske at de spillerne vi har nå ikke har vært i Tippeligaen før. Og dermed kan det bli flere profiler. Kristoffer "doffen" hæstad som imponerer og har nok et attraktivt utseende : P, Fredrik strømstad med den teknikken vil ha bli populær og en profil, Valencia kanskje og steffan barlin kan fort bli en måltyv og få mye oppmerksomhet.
Jeg ser ikke det som noen bekymring, vi har nok av profiler som vil bli diskutert i Norge. Og da sier jeg NYE profiler!
(som nevnt flere ganger i en annen tråd:) Håper investorene ser ringvirkningene av en signing av Nyarko, både når det gjelder sportslig nivåheving og sjansen for et salg!
Blir en meget kort kontrakt, så et salg er lite sannsynlig.
Det ser meget bra ut med tanke på å få Alex Nyarko til å bli Start-spiller!! Håper han reiser med til La Manga, da tror jeg personlig overgangen vil være så godt som i boks....
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=268744
Dette er så godt som i boks!!
Utrolig deilig å lese i
Ser at de plutselig er i tvil om finansieringen.
cfossnes
03-03-2005, 12:24
Ser at de plutselig er i tvil om finansieringen.
Start må nok strekke seg i det lengste for å få dette til. Men både Erik Solèr og Tom Nordlie har vært klokkeklare på hva de vil, nemlig å ha Nyarko til klubben. Håper og tror at de får siste ord i denne saken!
Håper de klarer å få næringstoppene til å skjønne at Nyarko er mannen vi har letet etter! det er nå de kan få litt igjen for pengene sine!!!
Isolert sett er nok ikke Nyarko en spesielt god investering. Hvis kontrakten bare skal være på ett år, kommer de jo neppe til å få tilbake noen overgangspenger for han. Men hvis man tenker på at investeringen kan gi sportslig suksess, så vil det jo gi avkastning på den måten. Men det er jo penger som eksterne investorer ikke vil få noe av. Altså er det eierne som nok en gang må dra lasset.
Rolling stones
03-03-2005, 13:08
Dette er jo bare tull!!
Interessen rundt hele laget vil øke hvis vi trekker flere tilskuere på kampene i tillegg til økt eksponering i riksmedia som følge av en skikkelig profil på laget! På denne måten vil investorer få en økt markedsverdi på eksiterende spillere og økt mulighet for salg på disse!
Det er heller ikke umulig at en større europeisk klubb vil være intresert i å betale noen mill i kompensasjon for å få Nyarko før overgangsvinduet stenger for sommeren hvis han skulle bli aktuell!
Ditt resonnement forutsetter at eventuelle eksterne investorer allerede har eierandeler i spillere i stallen. Hvilke spillere dreier det seg i så fall om?
Rolling stones
03-03-2005, 14:20
tja...
De har interesser i de aller fleste talentene(hæstad,Marius, fredrik, med flere) gjennom eierskap i Start Toppfotball som har skilt ut et selskap som sitter med eierrettighetene til en større spillergruppe!
De har i tillegg eierinteresser i Stefan Barlin, Jon midttun Lie og Kenneth høie.
Giovanni
03-03-2005, 14:38
er enig med Rolling Stones her... bare den første treningen til Nyarko, fikk Start masse gratis reklame... si hva du vil, men skulle han bli signet, så vil dette straks bli ett trekkplaster. Dermed høyere publikumsinntekter, hvor mange ekstra han vil trekke er jeg litt mer usikker på.
Ivestorer kan ikke bare tenke på videresalg, de må også tenke på sportslig suksess første sesong for da og overleve.
Hvis Start skulle overleve den vansklige første sesongen, kan ivestorene neste sesong begynne og tenke langsiktig med eventuelle nye spiller kjøp.
Men det kan bli vel så dyrt og ikke signere ham, som å gjøre det.
Ikke det at jeg ikke har tro på Joey, og Berhus, men Nyarko er en spiller som jeg tror har det lille ekstra for og balansere den relativt "spinkle" midtbanen.
Men ingen av oss her på forumet har fasiten, så det meste blir jo bare synsing, både fra meg og alle andre
frankieboy
03-03-2005, 14:43
Selv om Nyarko får en korttidskontrakt, og bare er med denne sesongen, så kommer det til å ha positiv effekt på de andre spillerne i gruppa. Jeg tipper at Joey og Tom (og også Fredrik og Doffen) kommer til å lære veldig mye av han. Han har STOR rutine, har spilt i mange store ligaer, har stor ro i det han gjør og kan sikkert lære fra seg mye.
Så jeg tror at gjennom å få et bedre lag i år, vi vil også få bedre spillere til neste år pga den effekten han har...
Særlig tror jeg som sagt at Joey og Tom har endel og hente, og kan få mye gratis hvis Alex blir her denne sesongen!!
Vi liår det...
Alladin Sane
03-03-2005, 14:54
Huff. Hvis dette strander på økonomi, blir det tidenes nedtur.
En million er ikke stort når man snakker om forskjellen på sikker plass og nedrykk. Midtun Lie koster vel det samme i lønn og overgangssum. Han kommer fra norsk førstedivisjon og har ambisjoner om å spille seg til plass på laget i kamp med Wright og Bærlin. Nyarko er nok noen divisjoner, og skal bekle den sentrale midtbaneposisjonen, Starts kanskje svakeste punkt.
Sjansene for å tjene penger på videresalg er marginale uansett spiller, men om Nyarko er så god som det kan virke, er det jo svært sannsynlig at andre klubber vil ha ham før overgangsvinduet stenger til høsten, og da vil vel Start kunne få kompensasjon og slippe lønnsutgifter for siste del av kontrakten.
Øyvind S.
03-03-2005, 14:59
Dette strander jo selvfølgelig ikke.
Jeg leser Fevennen-artikkelen som et forsøk på å skape tvil (og dermed en god overskrift) i noe som er uten tvil.
At de skal ha en styregodkjenning, er vel ikke så rart, men det er jo hevet over enhver tvil at samtlige styremedlemmer kommer til å skrike "GO!!" inn i telefonrøret. Dersom en tulling skulle finne på noe annet, er det nok en særdeles dårlig søknad for å få fortsette i styret.
Her er det bare å juble, og samtidig gratulere journalist Øyvind Brenne med at han har klart å lage en spennende artikkel som gjør folk nervøse, ut fra et styremøte som kun har formell verdi.
Dette ender nok med ei signering hvis Nyarko selv ønsker å bosette seg i Kr.sand. Ingen i Start miljøet kan si nei til et slikt tilbud.
Ønsker Nyarko å spille for Start er jeg sikker på at vi finner penger.
Idag klokka 15.00 er det styremøte i Start.
Da avgjøres det om Nyarko kommer til klubben :P
mr.leipsland
03-03-2005, 15:30
Utafor Starthallen henger det forøvrig et banner med teksten "JA TIL NYARKO mvh fansen" nå :)
Hva sier magefølelsen til dere da?
Min sier at Nyarko er klar i kveld!!!
Rolling stones
03-03-2005, 17:33
Jeg føler meg helt trygg på at start går enstemmig inn for å skrive kontrakt!
Hvis det er noe jeg er sikker på så er det at han er ønsket av samtlige i styret!
HAN ER KLAR
Kun medesinsk test igjen!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:D :D :D :D :D :D :D :D sørlandsendinga melder at Start har bestemt å gå for "den sorte perle" skal bare igjennom den medisinske testen.
Dette lukter det fugl av. :D :D :D :D :D :D :D :D
Rolling stones
03-03-2005, 17:40
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.