Se full versjon : Heia Brasil<3
Hva er det med denne nasjonen?
Hvorfor elsker vi alltid det Brasilianske landslaget?
Mot Hellas igår viste de bare litt av det de kan, og dere skal vite at det laget vi så igår langt ifra er ferdig utviklet.
Jeg har personelig selv nesten ikke sett et lag være så enormt overlegne som Brasil var igår, de gjorde absolutt hva de ville.
Hadde et par kunstverk med målet til Adriano som for meg er det vakkreste målet jeg har sett noensinne.
Det er helt enorme og syke kvaliteter i dette laget, spillere jeg ikke har sett maken til. Og etter og ha sett kampen igår forstår jeg hvorfor jeg elsker denne sporten, samtidig ser man forskjellene. Hvordan er det mulig å være så god og så mye bedre enn den andre motspilleren? Ta Ronaldinho som går ut på banen og smiler! Det er ikke mulig og ikke bli glad i disse vidunderne.
Jeg bare tenker på gru når VM begynner. Jeg vil ta helt av! Er skjelden jeg har gledet meg så mye til å se et lag holde på/leke.
Er nærmest en ren orgasme å se Brasil spille og i neste VM vil jeg ikke bare si Heia Norge, men.
Heia Brasil OG Norge!
PS: Vet dette er Norsk fotball generelt, men synes det bør evt være et forum med internasjonalfotball også. Er Liverpool-tråder også her
Billy Bright
18-06-2005, 01:29
4-5-1, knepen 1-0 seier etter oppspill fra Gunnar HallE og en nydelig stuss av Jostein Flo. Det er fotball gutten min!
Fornøyd mister bøgald?
mr_harald
18-06-2005, 13:17
Gunnar Hall... Hmm er det en ny spiller det eller?
Mitt tips er at han glemte en -e (ikke en ecstacy "e") på slutten av navnet smart ass hehe!
Gunnar Hall
høyre back
Født 11 Aug 1965, Larvik
Høyde 180 cm
Vekt 70 kg
mr_harald
18-06-2005, 19:49
Mitt tips er at han glemte en -e (ikke en ecstacy "e") på slutten av navnet smart ass hehe!
Nei det kan du ikke mene! Nå tror jeg du tuller fælt vidsyn! :lol:
OG da er det tilbake til vår nasjon, Brasil :wink:
Brasil står jo uten tvil for en helt fantastisk fotball.
Er jo som regel helt fantastisk å se på individualistene på dette laget.
Men det er ikke så veldig rart at det er sånn. Folk i brasil får jo fotballen inn med morsmelken. Vi må huske på at dette ikke er et rikt land, og folk der nede vet at det å spille fotball kan føre til store inntekter for seg og sin familie. Dette er også folk som lever i et klima som gjør det mulig å rusle ut av døra og spille fotball når som helst, med tanke på årstider. Vil tro at barn i brasil nesten lærer å sparke en ball før de lærer å gå.
All honnør til dette landet, og deres landsmenn's prastasjoner på matta.
Du er inne på noe djeeses.
Fotball i Norge og fotball i Latin-Amerika generelt kan ikke sammenlignes.
Det er derfor det er så fantastiskt å se på.
En liten gutt fra et slumm område finner kanskje en ball og begynner å spille. Eller de kjøper en ball eller får en ball i bursdag fordi familien vet at det er en minimal men samtidig stor sjanse for at denne gutten skal bli en stjerne og tjene penger på fotballen.
Fotball er nå ikke lenger en sport der ned men et liv og muligheter. Og også den eneste muligheten for å oppnå noe i livet for mange.
Vi ser resultater av dette nå, hvor flere av stjernespillere gir penger til slummområdene de ble oppvokst i.
Er sånne ting hvertfall jeg får gåsehud av!
Vi ser resultater av dette nå, hvor flere av stjernespillere gir penger til slummområdene de ble oppvokst i.
Det er jo dette fotballen handler om??
Fotball er ikke disse vestlige gribbene som sutrer bare treneren sier bø.
I vesten er fotball stor sett ikke annet enn tvers igjennom materalistisk.
I Latin-amerika er fotball lik muligheter, og de spiller med hjertet.
I vesten er fotball lik penger, penger, og atter penger (til bil, hus damer, og hårgele)
Her spiller de med ikke med hjertet, men lommeboka.
(Skal selvfølgelig ikke dra alle fra vesten under samme kam her....
Det finnes selvfølgelig unntak, men disse tankene lurer oppi de fleste spillerenes hoder.)
Nei det kan du ikke mene! Nå tror jeg du tuller fælt vidsyn! :lol:
Sånn, nå fikk jeg ett mere innlegg enn deg.. og alle består av 100% crap :lol: Det er defor jeg poster innlegg.. fusemann!
Tor Røste Fossen! Tra la la- la lala la la- TOR RØSTE FOSSEN!
oops glemte en -r i det andre innlegget! Derfor skulle det være :o
-JA VI HATER ALLE!-
Du er inne på noe djeeses.
Fotball i Norge og fotball i Latin-Amerika generelt kan ikke sammenlignes.
Det er derfor det er så fantastiskt å se på.
En liten gutt fra et slumm område finner kanskje en ball og begynner å spille. Eller de kjøper en ball eller får en ball i bursdag fordi familien vet at det er en minimal men samtidig stor sjanse for at denne gutten skal bli en stjerne og tjene penger på fotballen.
Fotball er nå ikke lenger en sport der ned men et liv og muligheter. Og også den eneste muligheten for å oppnå noe i livet for mange.
Er sånne ting hvertfall jeg får gåsehud av!
Hmm nå syntes jeg du romantiserer fotballen i brasil litt vel drøyt.. ungene speller vel i gatene der som alle barn gjør i hele verden, pga at en ball tiltrekker seg unger da de finner den underholdende og gøy å leke med. Utrolig imponerende av norge å ha så mange gode spellere tatt i betrakning folketallet, selv om ikke norske barn får ball i bursdag får å forsørge sin familie...
Kanskje litt, men her i Norge har vi så utrolig mange muligheter.
I Brasil og andre land har de ikke det. Der har de tildels bare fotballen, og en ball er den eneste sjanse for og oppnå og få et vellykket liv.
Samtidig så tar jo hele landet fullstendig av hvis de vinner en viktig fotballkamp, fotballen betyr alt.
Og for.eks i Argentina snakket de om at hvis Laget deres vant VM-gull sist ville det reddet hele befolkningen og kunne ha innvirking på den dårlige økonomien som var og er nå.
Det sier litt. Og hvor egentlig liten fotballen er her hjemme i trygge lille Norge!
Jeg vi er heldige sånn sett, når et lands økonomi avhenger av plasseringen i et mesterskap så er ikke det kult, det er bare tragisk.. Gode fotballspillere for all del! Men var ganske god fotball stemning i norge når Norge slo brasil i 98 vil jeg si, desuten er vi heldige i Norge som slipper unna korrupsjonen innenfor fotballen som de har i Sør amerika, våre gutter slipper blant annet å bli skutt hvis de ikke leverer bra nok i en kamp.. (Colombia)
Brasil- Japan nå snart på tv2 Kl. 20.40! :D
Kampen idag er noe av det beste jeg har sett!
Fy faen for noen spillere Brasil har, er vel blandt det beste laget gjennom tidene...
Enig, det var helt rått å se Brasil idag!! Takk for en fantastisk fin fotballkamp :D
Brasiliansk Z A M B A
Supporteren
30-06-2005, 03:09
Jeg så VM kvalikken mellom Argentina og Brasil,
når Argentina vant 3 - 1, og overkjørte Brasil.
For en fart på spillet, en touch, perfekte pasninger, gjennombrudd, osv.
Sånn som det ser ut for meg, virker Brasil å ha flere og bedre spillere på gang nå enn de har hatt på lang, lang tid. Jeg mener at den generasjonen som er i ferd med å etablere seg nå er langt bedre enn f.eks. den som vant VM i i 1994. I hvert fall individuelt. '94-laget var jo ganske utypisk brasiliansk, med spillere som Rai og Dunga og en mer europeisk spillestil.
Den spilleren som huskest best fra det laget er nok Romario, som etter min mening ikke var så god som han selv og mange andre påstår. Leonardo var for meg den store spilleren på Brasils lag som vant VM i USA. Men de som er på gang nå tror jeg kan overgå samtlige fra 90-talls-generasjonen.
Både Kaká, Adriano, Ronaldinho, Robinho og Ronaldo, og sikkert enda et par til, er eller har stor mulighet til å bli bedre enn dem man så på Brasils landslag på 80- og 90-tallet. Så offensivt tror jeg Brasil er i ferd med å bli bedre enn de har vært på et par tiår.
Det defensive er selvsagt en helt annen sak. Spesielt når spillere som Cafú og Roberto Carlos gir seg. Hvis man kan kalle dem defensive spillere... Disse to kan bli vanskelig å erstatte, men de er vel neppe dårlige de som kommer etter heller. Den største forskjellen på det defensive nå og før, er kanskje målvaktene. På 90-tallet var den i beste fall middelmådige Taffarell et fast førstevalg. Ikke fordi han var god, men fordi det var han som hadde fått erfaring fra landslaget, og i mangel på gode målvakter valgte man å satset på å gi mest mulig erfaring til én. I dag har de jo et par keepere i verdensklasse.
Brasil er alltid en favoritt i VM-sammenheng, og for meg ser det ut til at de vi være det i kanskje enda større grad i årene fremover. De har selvsagt ikke vært dårlige de siste årene heller, men de har alle muligheter til å bli enda et par hakk bedre de kommende årene.
Når det gjelder Confederations Cup, kan det vel ikke sies å være ufortjent at de vant. Ikke alltid så voldsomt imponerende i gruppespillet, men det er bare sånn Brasil er. Det ligger i stilen og mentaliteten at det fort kan gå nesten galt, men det er sjelden det går virkelig galt.
Jeg må også innrømme at jeg ble litt positivt overrasket over Robinho. Han virker å være bedre enn jeg egentlig hadde trodd.
Forsvaret er som sagt et problem. Brasil mangler en skikkelig god stopper ved siden av Lucio, som er en av verdens aller beste i sin posisjon. Roque Junior er jo faktisk ikke i førstelleveren til Leverkusen så vidt jeg vet. Backene per. dags dato er gode, og Carlos holder vel litt lenger. Denne Cicinho imponerte jo voldsomt i Confederations Cup. Dog var han litt svak defensivt, men helt fantastisk offensivt. I tillegg har Brasil en av verdens beste keepere helt bakerst.
Det er liten tvil om at Brasil har verdens klart beste inviduelle lag, men til tider svikter de fryktelig som lag, noe vi så mot Japan og Mexico. Det kan ødelegge VM for dem. Men hvis de holder på på samme måte som mot Argentina, kan de nok stikke av med tittelen. Brasil blir nok uansett favoritter, med Argentina like bak. Spania og England ser også ut til å ha bedre lag enn på lenge.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.