PDA

Se full versjon : David Hansen ?!

sava
01-03-2005, 16:38
Vet noen om han ennå er i VIF eller om han har gått til en annen klubb?
Godset var jo litt interessert i han.

Det kan jo diskuteres om vi trenger han nå hvis Alex Nyarko får tilbudt start-kontrakt. Men det jeg vil frem til er at David Hansen var den spilleren jeg var helt sikker på at start skulle handle inn, og Hansen er en "gøy" spiller som sørlandet liker. Jeg mener vi hadde absolutt trengt han, og han hadde sannsyneligvis gått gratis også. Jeg kan desverre ikke skjønne at ikke Soler har fortalt noen nyheter om han, er start interessert i han ennå? Det kan tenkes at Erik &co har tenkt at David Hansen er for lik Strømstad og Doffen. Det kan jeg skjønne, men jeg har hvertfall blitt litt skuffet over at de ikke har tatt mer kontakt med han.
David Hansen er en type spiller som jeg kan elske!

Nå hvis det skulle bli sånn at ikke Alex Nyarko blir Start-spiller, da blir det frøst og fremst en gedigen nedtur. Men også et tidspress på å finne en ny spiller. Det kan jo godt være at Soler har 1 eller 2 andre spillere i siktet, men man vet aldri med han.
Vi må være klar over at vi bør helst ha inn en ny spiller, for det laget vi har nå er nok ikke godt i lengden. Hvis vi ser på det fysiske. Og det kan bli katastrofalt hvis flere av våre A-lagsspillere blir skadet.

Så hvorfor ikke kjøpe inn en David Hansen??

frankieboy
01-03-2005, 16:43
Start trenger folk som VIL til klubben, og hvis jeg husker rett, så var ikke David Hanssen så veldig interessert da Start ønsket han sist sommer....
Eller tar jeg feil her?

Uansett så trenger Start spillere som VIL til klubben...

sava
01-03-2005, 16:48
Start trenger folk som VIL til klubben, og hvis jeg husker rett, så var ikke David Hanssen så veldig interessert da Start ønsket han sist sommer....
Eller tar jeg feil her?

Det kan godt stemme, han imponerte på VIF laget i tiden da Start diskutere om en låne-avtale. Så du har helt rett i det, men det var VIF som ville ha han igjen. Hvis ikke hadde han vært svært positiv til en Start overgang.
Han sa jo også at han kunne tenke seg å flytte ned til Kristiansand og var veldig positiv på en ny diskusjon om en overgang til start neste sesong (iår).
Har ikke hørt en ting om det....

Lynet
01-03-2005, 17:05
Hvis jeg ikke husker helt feil skal Hanssen ha vært inne på tanken om å legge opp. Han er ikke i Vålerenga lenger, men tror han er i kontakt med Strømsgodset, og han ender nok mest sannsynlig der hvis han fortsetter sin aktive karriere.

David hanssen er for lik de vi allerede har på midtbanen, og jeg føler ikke Start har behov for en slik spiller....

sava
01-03-2005, 18:34
Hvis jeg ikke husker helt feil skal Hanssen ha vært inne på tanken om å legge opp. Han er ikke i Vålerenga lenger, men tror han er i kontakt med Strømsgodset, og han ender nok mest sannsynlig der hvis han fortsetter sin aktive karriere.

David hanssen er for lik de vi allerede har på midtbanen, og jeg føler ikke Start har behov for en slik spiller....

Som sagt hadde det vært veldig greit å ha han som reserve. Det står heller ingen ting på godset sine sider at han har kontrakt med de..
Men tviler nå på om soler vi ha han, ser nok ingen vits i. Noe jeg er litt uenig i.

Lynet
01-03-2005, 18:59
Vi har Strømstad, Hæstad, Berhus, Joey, Paulsen, Mathisen og muligens Nyarko på midtbanen. Jeg synes ikke vi skal hente Hanssen, uavhengig av om Nyarko blir klar eller ikke.

Det at vi har for mange like spillere på midten er jo argumentet for å forsterke midtbanen, da trenger vi ikke en spiller som er akkurat samme type!

Bulle
01-06-2005, 23:24
Vi har Strømstad, Hæstad, Berhus, Joey, Paulsen, Mathisen og muligens Nyarko på midtbanen. Jeg synes ikke vi skal hente Hanssen, uavhengig av om Nyarko blir klar eller ikke.

*bump*

*runs away*

Eirik
02-06-2005, 00:52
Eller tar jeg feil her?

Han dumpet jo flere aktuelle kandidater (blandt annet Godset så vidt jeg husket) og valgte faktisk Start fremfor noen!

Men VIF-ledelsen brøt avtalen i siste liten, så handelen strandet.

mvh Eirik

Lynet
02-06-2005, 14:14

*bump*

*runs away*

Greit, det kan kanskje virke som jeg har snudd på flisa over natta, men................
Situasjonen har endret seg veldig siden jeg posta innlegget, før seriestart. Jeg hadde aldri forventet Start skulle ligge helt i toppen. Det som har skjedd til nå denne sesongen er langt over forventet for min del. Jeg trodde på en plassering på trygg grunn, men ikke kjemping om medaljer og Royal League. Midtbanen var god nok til å ungå nedrykk etter min mening. Men skal vi være med å kjempe i toppen utover i sesongen, så ser også jeg at det er tynt på indreløperplassene. Både Joey, Berhus, og Mathisen kan brukes der, men de er best sentralt og ikke indreløpertyper. Mathisen synes foressten å være et godt stykke unna førstelleveren enda...
Når Paulsen, eneste spillertypen som passer inn i indreløperrollene er ute i lang uviss tid, er det altfor tynt bak Hæstad og Strømstad om skader/suspensjoner skulle oppstå. Altså for tynt til å henge med i toppen og de to nevnte må ut...
Øvrige plasser som er tynt besatt er forøvrig backene, spesielt på venstrebacken er det tynt bak Johnsen.

Derfor; Så lenge Start har overgått alle mine forventninger før sesongen og i tillegg har Paulsen ute med langtidsskade, ser jeg nå viktigheten av å få inn en skreddersydd indreløpertype som Hanssen for å utfordre de vi allerede har! Verre er det ikke...

Ole Gilboe Hermansen
02-06-2005, 17:45
Noen som veit hvor kort frist han fikk til å gi svar? Håper han sier ja.

flaxxlodd
02-06-2005, 21:42
Ser ut til det blir David Hanssen nå :)

Meget hyggelig.

Ølvomm
02-06-2005, 21:47
Jeg er litt skeptisk til David Hansen. Dette fordi jeg tror han trenger ei god stund til å komme i toppform, og i hele tatt være en utfordrer til laget. I den formen, fotballmessig, så tror jeg at han ikke er der han bør. Håper jeg tar feil.. Men utover høsten, da blir han god! Kjøper vi med tanke på høsten eller kampene rett etter overgansvinduet åpner?

Palle
Ser ut til det blir David Hanssen nå :)

Meget hyggelig.

Har det skjedd noe i kveld, eller?

Se det, ja. Ser det har kommet på ikstart.no.

aljahnsen
David Hansen sier ja til Start

aDDis
02-06-2005, 21:58
betyr det at han har signert?

Ølvomm
02-06-2005, 22:01
Nei, men ønsker kontrakt med start:

http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=61772

Enda litt mer stallfyll som Rike, før han kommer i kampform til høsten. At han da blir en slager tror jeg! Men ikke med det første.

sava
02-06-2005, 23:13
Meget god nyhet!

Gleder meg til å se yndlingen, "hippi" i start drakta!

Lynet
02-06-2005, 23:16
Da er det bare å ønske David Hanssen velkommen til Start!

Jeg er sikker på at han vil bli en verdifullspiller, en spiller som etterhvert vil gi har konkurranse om indreløperplassene på laget. Som tidligere sagt, så er han skreddersydd for indreløperrollen i Nordlies system...

Hanssen er jo ikke spilleberettiget før 1. Juli, noe som nok bare er positivt for Hanssen. Nå får han ro og tid til å trene hardt, for å komme opp på et godt fysisk nivå etter skadeavbrekket.
Det er viktig at vi gir han tid, og ikke begynner å mase for tidlig etter prestasjoner... Hanssen er nok ikke i toppform før tidligst når høstsesongen tar til i slutten av Juli(mest sannsynlig enda senere), men jeg føler meg sikker på at Hanssen vil finne tilbake til storspillet han har vist på sitt beste tidligere. Hanssen er ikke høyst nødvendig på nåværende tidspunkt, så tid skal han få.
Når spillere begynner å skrante og flere suspensjoner melder seg utover høsten kan han imidlertid bli gull verdt!

Det at han er tilbudt en kontrakt på 1,5 år, tror jeg betyr at Start ønsker å se om Hanssen virkelig finner tilbake til gamle takter før kontrakten eventuelt blir forlenget allerede etter årets sesong, om han har kommet opp på et godt nivå!

Slenger med denne: http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=79709

Ole Gilboe Hermansen
02-06-2005, 23:45
Hyggelig at han har sagt ja. håper han snart blir skadefri og i toppform. Vi må uansett gi han tid. Noen som har peiling på om dette betyr at noen av av de andre spillerne i klubben blir leid ut og eventuelt hvem?

Fredrik
03-06-2005, 06:10
Velkommen David Hanssen! Jeg håper du får noen lykkelige år her i Kristiansand ! Og at du får tillit ! :)
Lykke til :wink:

Ølvomm
03-06-2005, 11:42
Hvorfor den korte kontrakten på 1 1/2 år? Han er da ikke så gammel.

sava
03-06-2005, 12:24

Fordi man skal se om han er "vellykket". Hvis han blir en spiller som ikke blir å finne på benken i fremtiden en gang, da er det ikke vits i å ha han lenger.
Men heller forlenge kontrakten hvis han blir en suksess.

Bulle
03-06-2005, 12:32

Fordi man skal se om han er "vellykket". Hvis han blir en spiller som ikke blir å finne på benken i fremtiden en gang, da er det ikke vits i å ha han lenger.
Men heller forlenge kontrakten hvis han blir en suksess.

Er vel en fordel for Hanssen også. Vet jo aldri om Start rykker ned igjen neste sesong. Ting forandrer seg fort.

Tror dette var en helt grei avtale for begge parter.

REBell
03-06-2005, 12:46
En kort kontrakt gir ofte høyere lønn....

mr.leipsland
03-06-2005, 13:00
Litt bekymra for lønnsutviklinga i klubben når Gjone sier

"– Han blir ikke en billig mann, for å si det sånn. Han er lønnet ut ifra kvalitet og ikke de siste syv månedene han har vært skadet."

Greit nok at de som er med i førsteeellveren er godt lønnet, men litt bekymringsfullt når også reservene skal være dyre.

David Hanssen er jo egentlig absolutt i en situasjon hvor han ikke burde være en dyr mann. Lenge siden han har prestert og vært uten klubb i lengre tid.

Er det ok at lønningene i Start ligger på 6-700 000?

Supporteren
03-06-2005, 13:04
Snart kommer de vel i røde Ferrarier, som Riise. :wink:

Bulle
03-06-2005, 13:15

Hvor ble det av de gamle, gule Start-Saab'ene? Noen som har en som er i drift?

Lynet
03-06-2005, 13:24
Det er nok flere grunner til at kontrakten i førsteomgang strekker seg til 1,5 år:

- Start ønsker ikke å gamble med noen langtidskontrakt. De vil se om Hanssen finner tilbake til toppformen han har vist tidligere, for da å eventuelt forlenge kontrakten hvis han innfrir. Kanskje allerede etter årets sesong, litt avhengig av utviklingen til Hanssen.

- Hanssen ønsker heller ikke å gamble med langtidskontrakt. Han kan risikere å bli sittende på benken til serielederen, og det er ingen ønskesituasjon. Da vil han selvfølgelig ha muligheten til å komme seg bort. Det som ble nevnt om at Start kan rykke ned neste sesong, tror jeg ikke er i verken Starts eller Hanssens tanker.
Nå hadde han valget mellom to kontrakter, ut 2006 eller ut 2007 sesongen. Han valgte selv den korteste, og grunnen er nok den som står over.

Kontrakten er veldig god slik jeg ser det; En god spiller gis sjansen til å komme tilbake på et toppnivå han har vist tidligere, uten at verken Start eller Hanssen gambler med lange kontrakter, før begge parter vet mer om hva Hanssen står for!

Når det gjelder lønnssituasjonen, så er jeg ikke bekymret for at det skal ta av igjen. Start er veldig åpne på dette området, og har flere dyktige foretningsfolk til å ta seg av det. Det at lønningene går litt opp, er bare et resultat av at Start kjemper i toppen fremfor i bunnen. Det koster mer penger, men så er også inntektene vesentlig større! Jeg har uansett full tillit til at Start ikke bruker penger de ikke har. Den tilliten har de bygget opp de 3 siste årene, fra den dagen daværende daglig leder, Nils Sverre Ingebrethsen, fikk "sparken" i Start!
Kanskje vi for første gang på lenge slipper å lese om røde tall i år...?

aDDis
03-06-2005, 13:32

Hvor ble det av de gamle, gule Start-Saab'ene? Noen som har en som er i drift?

Herregud, gi dem sykler, slik de gjorde med Garba

Ole-Bernt
03-06-2005, 15:19
Saab? Mener du Renault?

Bulle
03-06-2005, 15:22
Saab? Mener du Renault?

Stemmer nok det Ole Bernt. Litt vanskelig å skille dem sett over kanten på barnevogna. 8)

Stig Hornnes
03-06-2005, 16:20
Start skal føle seg rimelig sikker på at Hanssen slår til for å kunne forsvare en lønn på over 500 000 kroner! Vi vet alle hvor god han kan være på sitt beste, men det er ikke til å stikke under stol at mannen har været skadet i 7 måneder. Itillegg var han på vei ut på lån ifjor sommer fordi han ikke forsvarte en plass på laget til enga.

Det er sant som noen påpeker at det koster mer å kjempe i toppen enn om vi hadde vært i bunnen, men det er fremdeles bare spilt 9 kamper. Start har ikke råd til å skulle knytte til seg eksempelvis 3 dyre spillere dersom det mot formodning skulle gå rett vest siste 2/3 delene av sesongen.

Ikke misforstå, det er viktig at Start griper den enorme muligheten de har denne sesongen til å etablere seg i toppen, og slikt kost er penger. Men man må samtidig ikke gå helt av skaftet å satse for mye på spillere man ikke vet hvorvidt kan forsvare lønningen sin.

Fredrik
04-06-2005, 15:25
når kommer han ? tror dere han blir klar til Start-TIL ?

mr.leipsland
04-06-2005, 15:31
Kommer an på hva du legger i klar. Kontrakten signeres nok i starten av neste uke, men transfervinduet åpner jo ikke før 1.juli så han kan jo tidligst spille mot Fredrikstad.

Men tviler egentlig Nordlie ser på Hanssen som aktuell før etter sommerpausen, han trenger selvsagt litt tid på å komme inn i systemet og å trene seg opp.

Fredrik
04-06-2005, 15:34
ja, det er sant! han må jo trene seg i form og så kan Tom Nordlie vurdere han !

Reservesamen
04-06-2005, 16:11
Spillere uten kontrakt kan vel signeres utenfor transfer vinduet. Mener det er slik.

gultogsvart
04-06-2005, 17:55
Spillere uten kontrakt kan vel signeres utenfor transfer vinduet. Mener det er slik.

Det er jeg ganske sikker på ja! Men jeg er også ganske sikker på at Hanssen ikke blir å se på banen for a-laget før etter sommerferien..

Reservesamen
04-06-2005, 18:10
Regner også med en viss opptreningsperiode ja....

fan
05-06-2005, 11:10
Da er det bare å ønske David Hanssen velkommen til Start!

Det at han er tilbudt en kontrakt på 1,5 år, tror jeg betyr at Start ønsker å se om Hanssen virkelig finner tilbake til gamle takter før kontrakten eventuelt blir forlenget allerede etter årets sesong, om han har kommet opp på et godt nivå!

Han ble vel strengt tatt tilbudt en lenger kontrakt, men ønsket bare 1,5 år selv. . .

Ole Gilboe Hermansen
06-06-2005, 14:00
Er det noen som vet om det har skjedd noe nytt i denne saken? Har han bestått legesjekken og er detaljene ordnet opp?

Reservesamen
06-06-2005, 20:39
Legeskjekken er bestått, og det eneste som gjenstår nå er selve signaturen ifølge tvsør

Lynet
07-06-2005, 00:06
Legeskjekken er bestått, og det eneste som gjenstår nå er selve signaturen ifølge tvsør

Han skal også gjennom en MR undersøkelse før han kan signere kontrakten, men det ser bra ut. Godt han bestod legesjekken!

Ole Gilboe Hermansen
07-06-2005, 04:43
Meget bra at han bestod legesjekken. Når vil MR-undersøkelsen finne sted og når vil en eventuelt signering finne sted? Takk for alle svar.

Lynet
07-06-2005, 10:27
Meget bra at han bestod legesjekken. Når vil MR-undersøkelsen finne sted og når vil en eventuelt signering finne sted? Takk for alle svar.

Tror han skulle gjennom MR idag, så regner nok med han signerer idag eller i morgen. Men det er i og for seg ikke så veldig viktig, for Hanssen blir garantert Start spiller om helsa er i orden! Skal mye til om han ikke velger Start nå iallefall. Valget er nok tatt muntlig allerede...(?)

bmg
08-06-2005, 18:47
sakset dette fra VGD:

"Halla: prata m David på treninga . Han har akkurat kommet hjem fra legesjekken, og han følte seg ikke helt hundre på at han ville gå igjennom. Kneet er ikke helt leget ennå... "

Håper dettte bare er noe bullshitt.
Noen som har hørt noe mere ang. MR undersøkelsen?

Ole Gilboe Hermansen
09-06-2005, 19:13
Så stille det ble i dette innlegget. Er det noen som vet hva som skjer med David Hanssen? Er han klar eller?

Lynet
10-06-2005, 15:35
Står i Fedrelandsvennen idag at Start fortsatt venter på bekreftende positive papirer fra MR undersøkelsen. Fysioterapaut Magnussen sier at alt skal være greit, i følge hans kilder, men at han venter på et skriftlig papir før Hanssen kan signere. Folkene ved klinikken i Oslo som er trege...

Start kan ikke hente spillere med varige skader, så det er forståelig at de vil ha alt bekreftet fra MR undersøkelsen i Oslo før de foretar seg noe.
Er han frisk, blir han Startspiller, så enkelt ser det ut til å være! Vi får håpe alt står bra til med kneet til David Hanssen!

Ole-Bernt
10-06-2005, 22:31
Da er alle tester nødvendige gjennomgått og bestått. Underskriften til David Hanssen er like om hjørnet. Se også ikstart.no.

Lynet
11-06-2005, 13:27
David Hanssen signerer kontrakten i forbindelse med kampen mot Tromsø i morgen!

Flott at det endelig er i boks etter at diverse tester har tatt meget lang tid. Nå gjelder det å gi David tid til å trene seg opp foran høstsesongen, før han er klar til å utfordre de andre spillerne om en plass på laget.

Velkommen til klubben, David Hanssen!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=280495
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=80166

Fredrik
11-06-2005, 14:45
Jada, dette er veldig bra!
Velkommen til Start, David !

REBell
11-06-2005, 17:26
Og han fikk drakt nummer 25....

djeeses
14-06-2005, 03:44
Slenger meg på i rekken av velkomst-erklæringer.

Måtte du bli en slager i gul(l)trøya..... :lol:

Lynet
17-06-2005, 13:07
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/start/article405673.ece

Virker som Start har fått gjennom en veldig bra lønnsmodell sett fra Starts side! Lønnen avhenger av hvor mange kamper Hanssen spiller, noe som ikke gir så stor risiko hvis Hanssen mot all formodning ikke skulle makte å komme tilbake på gammelt nivå!

REBell
17-06-2005, 16:27
Hanssen har lavere lønn i klubben enn han kunne fått i andre klubber.

Han har også begynt å trene så smått sammen med a-laget, så er det bare krysse alt man har for at han er klar etter ferien.