Se full versjon : Oss vs opprykkskollega AaFK
mr.leipsland
02-03-2005, 11:33
Kan ikke annet enn å glise når jeg leser forumet til AaFK. Jubelen over de 7500-sesongkorta har stilna og at det er under 40 dager til seriestart begynner å gå inn på fiskerfolket. Mens vi her i sør knapt kan vente til serien begynner så skulle dem ønske at det var et halvt år igjen der oppe, for AaFK er absolutt ikke klar for eliten, selv fansen skjønner det (bortsett fra de aller største overoptimistene selvsagt).
AaFK har ikke imponnert i treningskampene, senest i går tapte dem 1-3 mot Tromsø. Slakten i sørlandshallen kjenner vi alle. AaFK har riktignok vunnet stort over Hødd og en knepen 3-2 seier over Sogndal, men det gir ikke akkurat noen stor trygghet før comebacket dems i eliten.
For vår del er snakk om nedrykk helt fraværende. Tvert om kan vi kose oss med at Nyarko snart signerer (antar vi) uten at det er noen krise om han ikke gjør det. Vi har allerede fått inn bra med spillere, Berhus er i trening igjen og Joey viser seg fra en langt bedre side enn hva han gjorde i fjor. Joda dette skal gå veien. Start skal igjen bli en maktfaktor i norsk toppfotball og jubileumsåret 2005 skal markere begynnelsen! :)
Kan ikke annet enn å si meg enig med Mr. Leipsland. Tror allikevell det er viktig å ikke ta helt av. Treningskampene mot Lillestrøm og Sandefjord har vist at vi ikke akkurat kan gå på vannet. Bortsett fra disse kampene virker det imidlertid lovende. Det er heller ikke å forakte at Fredrikstad sliter så jooooooooooooooomer. Før den siste treningskampen var det en ut av 26 spillere som kunne melde seg 100% skadefri, og det var deres 3. keeper :lol: . Litt skadefryd må vi ha, selv om vi selvfølgelig skulle ønske at vi er god nok uten hjelp fra en mann i støvler som tydeligvis ikke har lært så fryktelig mye om treningsforhold innendørs. Utover at Aalesund og Fredrikstad sliter, har vel heller ikke Bodø/glimt, Molde, Ham-kam, Tromsø, Viking og Lyn overbevist i treningskampene.
Det er vanseklig å vurdere standarden på lagene ut i fra resultatene i treningskampene, og jeg forventer at lag som Tromsø, Viking og Ham-kam hever seg et par hakk før seriestart. Starts kamper viser at det er realistisk med en plass blant de 7-9 beste. Jeg ville vært overbegisteret for en slik plassering.
Med hensyn til forsterkninger gjenstår det fortsatt å se hvordan spesielt Bärlin og Lie vil klare seg på et høyere nivå. Borgersen er krigens mann, og vil med sin rutine skape ro i de bakre rekker. Og så gjenstår det å se om våre drømmer går i oppfyllelse... Nyarko, Nyarko. Satan og vildt det ville vært, hvis vi signet han, og han viser det nivået andre klubber spesielt i Frankrike har fått gleden av. Det hadde vart så ultra knall om, og da kan vi virkelig begynne å snakke om sikker midtplassering!!!
og det er START vi er glad i ...
Aafk er dumpe kandidat nummer 1.
Når optimistene i fiskebyen har begynt å se at dette bærer mot nedrykk er det ille. For 1 mnd siden var 4 plass og Royal League eneste alternativ.
Rolling stones
02-03-2005, 13:38
Litt trist for TL at et publikumslag som Aalsund med ny stadion rykker ned, noe jeg forøvrig kan satse mye penger på..
Men av alle klubber så er vel Aalesund i dag den klubben jeg aller helst vil "knuse" i årets serie!
Går foran både Rosenborg, Viking og Vålerenga :wink:
Det er greit å være optimister, men selv om vi skulle signe Nyarko og han skulle få rimelig suksess, kommer jeg til å være svært fornøyd med å beholde plassen.
Treningskamper har svært lite å si. Det har vært flere sesonger opp i gjennom hvor Start har vunnet omtrent alt av treningskamper, for så å havne i nedrykksstriden.
Er selv evigoptimistiske AaFKMyra på VGdebatt pessimistisk? :lol:
Aafk blir helt klart et bunnlag, men skal ikke slå helt fast at de blir en dumpekandidat, selv om mye tilsier det på nåværende tidspunkt.... De skiller seg ut med store skadeproblemer og samtidig en i utgangspunktet svak stall, men når alle spillerne blir skadefrie og hvis Karl Ocar Fjørtoft skulle finne gamle takter, så kan Aafk se anderledes ut igjen.
Blir en spennende sesong med mange jevngode lag i bunnen. Start tror jeg skal klare å holde plassen, og jeg krever ikke mer dette første året i eliteserien, selv om jeg ser at vi kan bli en stor overraskelse om vi finner flyten!
Kan ikke annet enn å glise når jeg leser forumet til AaFK. Jubelen over de 7500-sesongkorta har stilna og at det er under 40 dager til seriestart begynner å gå inn på fiskerfolket. Mens vi her i sør knapt kan vente til serien begynner så skulle dem ønske at det var et halvt år igjen der oppe.
Nåja barn, så vidt meg bekjent er det ikke delt ut noen poeng ennå.
Må jeg få minne om sist gang dere var oppe, siden jeg har merket meg at dere er veldig opptatt av historie.
3 seire, 2 uavgjort og 21 tap.
11 poeng. :mrgreen:
Tidenes desidert dårligste resultat av et eliteserielag.
At 16-åringene på aafk nett har gjort om speakers corner til klagemuren for øyeblikket skal dere ikke legge dere så svært på øret.
De fleste voksne supporterne har klokketro på dette laget. Skadene ser ut til å leges og vi vil nok stille med toppet lag til seriestarten.
Hvor dere har fått denne knivingen med aafk fra vet ikke jeg, for det er ikke mange som er så interessert i dere på møre. Men det er bare fint å bli hatet, hat hører hjemme i fotball, så det liker vi!
gultogsvart
07-03-2005, 22:04
Nåja barn, så vidt meg bekjent er det ikke delt ut noen poeng ennå.
Må jeg få minne om sist gang dere var oppe, siden jeg har merket meg at dere er veldig opptatt av historie.
3 seire, 2 uavgjort og 21 tap.
11 poeng. :mrgreen:
Tidenes desidert dårligste resultat av et eliteserielag.
At 16-åringene på aafk nett har gjort om speakers corner til klagemuren for øyeblikket skal dere ikke legge dere så svært på øret.
De fleste voksne supporterne har klokketro på dette laget. Skadene ser ut til å leges og vi vil nok stille med toppet lag til seriestarten.
Hvor dere har fått denne knivingen med aafk fra vet ikke jeg, for det er ikke mange som er så interessert i dere på møre. Men det er bare fint å bli hatet, hat hører hjemme i fotball, så det liker vi!
Veeel.. hat er vel å overdrive voldsomt.. Men det var endel aalebuere som gikk voldsomt optimistisk til verket før forrige sesong og lovet å banke oss med hendene bak ryggen, og det fyret jo opp stemningen litt kan du si.
Og hvis vi kan si at vi hadde noen form for reele rivaler i forrige sesong så kan man vel kalle aalesund for det.
Ganske morsomt hvis dere ikke bryr dere om oss nå og heller vil gå litt stillere i døra etter forrige sesong.. Det tar vi som ett kompliment
Aafk sliter virkelig for tiden.
Skal mye til for at det laget skal holde seg i TL.
Skjønner ikke helt denne nedrakkinga på Aafk. Skal også være forsiktige med å ta fornyelse av tippeligakontrakt for gitt før sesongen i det hele tatt starter. Spising av hatter og gampestein har vi jo "sett" før. Helt klart, vi har et meget solid grunnlag før sesongstart, men det har vi jo også hatt før.
-Noen som husker siste sesongen i Start for Myggen? Da ble vi tippet som gullkandidater av mange fotball-medier. Da hadde vi et sinnsykt bra lag (på papiret) Hva skjedde? Jo, vi røkka ned så det sang etter...
Ja, som sagt, vi har et solid grunnlag for å kunne holde oss. Har vi medgang helt fra start, så går dette veien. Eneste jeg bekymrer meg for er hvordan dette laget vil takle motgang og kritikk. Vi har sett før at dette laget totalt mister sprut og vilje når det virkelig butter i mot.
Jaja, vi har "fått" Nyarko, men har også mine tvil om denne fyren takler kritikk. Han har sikkert talent så det holder, men psyken er det han sliter med. Håper ikke dette blir en urokråke som ødelegger stemningen i laget hvis han nå skulle bli satt på plass av media/trenere.
Komme oss litt ned på jorda, og heller være litt ydmyke ovenfor våre konkurenter?
For min del så håper jeg virkelig Aafk holder seg i eliteserien. Det er andre lag jeg heller ville sett dumpe ned i første enn Aafk. Ønsker dem lykke til jeg :)
Kan ikke annet enn å glise når jeg leser forumet til AaFK. Jubelen over de 7500-sesongkorta har stilna og at det er under 40 dager til seriestart begynner å gå inn på fiskerfolket. Mens vi her i sør knapt kan vente til serien begynner så skulle dem ønske at det var et halvt år igjen der oppe, for AaFK er absolutt ikke klar for eliten, selv fansen skjønner det (bortsett fra de aller største overoptimistene selvsagt).
AaFK har ikke imponnert i treningskampene, senest i går tapte dem 1-3 mot Tromsø. Slakten i sørlandshallen kjenner vi alle. AaFK har riktignok vunnet stort over Hødd og en knepen 3-2 seier over Sogndal, men det gir ikke akkurat noen stor trygghet før comebacket dems i eliten.
For vår del er snakk om nedrykk helt fraværende. Tvert om kan vi kose oss med at Nyarko snart signerer (antar vi) uten at det er noen krise om han ikke gjør det. Vi har allerede fått inn bra med spillere, Berhus er i trening igjen og Joey viser seg fra en langt bedre side enn hva han gjorde i fjor. Joda dette skal gå veien. Start skal igjen bli en maktfaktor i norsk toppfotball og jubileumsåret 2005 skal markere begynnelsen! :)
Du må gjerne glise men kanskje gliset går fort over når det først begynner å spille fotball som betyr noe.
Jeg har ikke villet være så kjepphøy var jeg deg, for hvadu og jeg vet så kan jo Start også være med i bunnstriden om du skjønner.
La vi heller se possitivt på hva våres lag greier i eliteserien, og så får vi sloss når vi møtes til kamp, det er mye bedre.
Jeg tro det at mange av de fotballinntreserte håper at Aafk holder seg i tippeligaen, de skaper en stemming og glød som svært mange misunner oss. Kanskje det var noe å tenke på for dere på makrellkysten.
Aafk har nytt stadion som er utsolgt før serien starter, hva har dere da?
Vi er vel av de supportere som blir mest sett opp til av de andre lagene i eliteserien.
Stå på Aafk dette skal bli våres vår.
Skjønner ikke helt denne nedrakkinga på Aafk. Skal også være forsiktige med å ta fornyelse av tippeligakontrakt for gitt før sesongen i det hele tatt starter. Spising av hatter og gampestein har vi jo "sett" før. Helt klart, vi har et meget solid grunnlag før sesongstart, men det har vi jo også hatt før.
-Noen som husker siste sesongen i Start for Myggen? Da ble vi tippet som gullkandidater av mange fotball-medier. Da hadde vi et sinnsykt bra lag (på papiret) Hva skjedde? Jo, vi røkka ned så det sang etter...
Ja, som sagt, vi har et solid grunnlag for å kunne holde oss. Har vi medgang helt fra start, så går dette veien. Eneste jeg bekymrer meg for er hvordan dette laget vil takle motgang og kritikk. Vi har sett før at dette laget totalt mister sprut og vilje når det virkelig butter i mot.
Jaja, vi har "fått" Nyarko, men har også mine tvil om denne fyren takler kritikk. Han har sikkert talent så det holder, men psyken er det han sliter med. Håper ikke dette blir en urokråke som ødelegger stemningen i laget hvis han nå skulle bli satt på plass av media/trenere.
Komme oss litt ned på jorda, og heller være litt ydmyke ovenfor våre konkurenter?
For min del så håper jeg virkelig Aafk holder seg i eliteserien. Det er andre lag jeg heller ville sett dumpe ned i første enn Aafk. Ønsker dem lykke til jeg :)
Takk Bulle et virkelig klokt innlegg av deg, det samme håper jeg for dere.
Aafk skal opp å stå.
frankieboy
10-03-2005, 14:20
akkurat det å rakke litt ned på hverandre er noe som hører til i gamet. Det går begge veier. Det er jo bare å se på Ivar Morten Normark og Bård Wiggen sin krangel for noen mnd siden...
Når det er sagt, så er det vel ikke så klart at folk vil ha Aalesund ned - de konstanterer mer at Aalesund sliter - med mye skader, svak stall og dårlige treningskamp-resultater... Det er et faktum, og jeg tipper at de fleste avisene kommer til å tippe Aalesund blandt de 3 siste...
Ang Nyarko, og hans disiplinærproblemer, så tenker du sikkert på den episoden da han ble "angrepet" av en fan som ville bytte drakt... Dette var endel år siden, og jeg tipper at han har blitt litt mer voksen av både den episoden og av det som har skjedd i de siste årene. Han er 31 år nå, og da bør han ha endel mer rutine. Dessuten så ble han sikkert veldig provosert av den tilskueren - og jeg tror ikke nordmenn er så gale at de løper ut for å bytte drakt med en spiller... uansett hvordan de spiller!!!
En annen ting er at Nyarko ikke har lengre enn 8 mnds kontrakt med Start - det betyr at han sikkert ønsker å komme seg ut igjen i Europa, og da har det ALT å si hvordan han gjør det i Start - både sportslig og utenomsportslig.
Derfor er jeg trygg på at vi får mange hyggelige stunder med Nyarko denne sesongen - for som du sier: Han har jo talent!!!
Til slutt, jeg håper også at Aalesund klarer seg -vi må få bort lagene nord for Trondhjem, slik at det ikke blir så lange reiser på oss og på laget.
Så ned med Bodø/Glimt og Tromsø!!!!!! :P
akkurat det å rakke litt ned på hverandre er noe som hører til i gamet. Det går begge veier. Det er jo bare å se på Ivar Morten Normark og Bård Wiggen sin krangel for noen mnd siden...
Når det er sagt, så er det vel ikke så klart at folk vil ha Aalesund ned - de konstanterer mer at Aalesund sliter - med mye skader, svak stall og dårlige treningskamp-resultater... Det er et faktum, og jeg tipper at de fleste avisene kommer til å tippe Aalesund blandt de 3 siste...
Ang Nyarko, og hans disiplinærproblemer, så tenker du sikkert på den episoden da han ble "angrepet" av en fan som ville bytte drakt... Dette var endel år siden, og jeg tipper at han har blitt litt mer voksen av både den episoden og av det som har skjedd i de siste årene. Han er 31 år nå, og da bør han ha endel mer rutine. Dessuten så ble han sikkert veldig provosert av den tilskueren - og jeg tror ikke nordmenn er så gale at de løper ut for å bytte drakt med en spiller... uansett hvordan de spiller!!!
En annen ting er at Nyarko ikke har lengre enn 8 mnds kontrakt med Start - det betyr at han sikkert ønsker å komme seg ut igjen i Europa, og da har det ALT å si hvordan han gjør det i Start - både sportslig og utenomsportslig.
Derfor er jeg trygg på at vi får mange hyggelige stunder med Nyarko denne sesongen - for som du sier: Han har jo talent!!!
Til slutt, jeg håper også at Aalesund klarer seg -vi må få bort lagene nord for Trondhjem, slik at det ikke blir så lange reiser på oss og på laget.
Så ned med Bodø/Glimt og Tromsø!!!!!! :P
Greit å rakke ned på hverandre men man må være litt realistisk også.
Når det gjelder Wiggen har jeg sagt hva jeg mener om han tideliger, for meg oppfører han seg som en dust.
La vi håpe at vi begge klarer oss bra gjennom sesongen 2005, og måtte de beste vinne.
Aafk skal opp å stå!
Ang Nyarko, og hans disiplinærproblemer, så tenker du sikkert på den episoden da han ble "angrepet" av en fan som ville bytte drakt... Dette var endel år siden, og jeg tipper at han har blitt litt mer voksen av både den episoden og av det som har skjedd i de siste årene.
Egentlig ikke, tenker mer på den fyren som har lagt opp flere ganger, og har "nylig" snakket med gud som anbefalte ham å satse videre på fotball alikevel. Tenker på en spiller som har kjempetalent og blitt ønsket av Wenger som erstatter for Vieira,- men alikevel er på free-transfer og klubbløs. Tenker på en spiller med historikk med store tilpasningsvansker. Finnes desverre mange supertalenter som ikke har like solid psyke som de har talent. Jaja, mye av dette er litt eldre ting,- og håper du har rett i at dette er et historiens kapittel, og at Alex har "vokst" ifra dette. Uansett hvordan det utvikler seg og hvordan han presterer, så vil han være en kjemperessurs.
Ikke misforstå, jeg er kjempeglad for at vi har ham, men ytret bare bekymring for at han skal tilføre negativitet i laget hvis det evt nå butter i mot som jeg sa.
mr.leipsland
10-03-2005, 15:25
Ett fotballag.
For meg er ikke dette nedrakkning, hverken på veivesendrakta, folket der oppe i nordvest, spillestilen eller bygdeentusiasmen.
Derimot så er det humring over at det tok AaFK så lang tid før dem begynte å fatte at laget må forsterkes og det er en glede over å se alt som gjøres så riktig i egen klubb. I fjor var det stor forskjell på AaFK og Start, nå er den forskjellen økt. Derfor klarer Start seg, mens AaFK rykker ned.
Rolling stones
10-03-2005, 15:39
Ett fotballag.
For meg er ikke dette nedrakkning, hverken på veivesendrakta, folket der oppe i nordvest, spillestilen eller bygdeentusiasmen.
Derimot så er det humring over at det tok AaFK så lang tid før dem begynte å fatte at laget må forsterkes og det er en glede over å se alt som gjøres så riktig i egen klubb. I fjor var det stor forskjell på AaFK og Start, nå er den forskjellen økt. Derfor klarer Start seg, mens AaFK rykker ned.
Må bare ta bølgen... Veldig bra sagt Leipsland 8)
Og vi kan jo ikke noe annet enn å forstå bygdeentusiasmen der oppe, når det eneste de har oppnådd av fotball i bygda gjennom sin 90 årige historie er en 13 plass! :wink:
Giovanni
10-03-2005, 15:50
Word...!!! 8)
For det første hører litt nedrakking på motstandere med fotballen. Det skjer over alt. For det andre driver vi faktisk ikke med noen nedrakking akkurat nå! Eneste nedrakking jeg finner her er "loen"s utsagn om at Wiggen oppfører seg som en dritt. Og det er nedrakking på Start fra en sunnmøring, og ikke nedrakking på Aalesund fra en sørlending.
"La oss heller håpe at vi begge klarer oss bra gjennom sesongen 2005, og måtte de beste vinne", er et kjent utsagn fra gjestene fra Ålesund her på forumet. Vil påpeke at jeg personlig godt kan ønske Aalesund lykke til i årets serie, fordi de har en fin stadion, bra supportere og karismatisk trener. MEN Aalesund rykker like langt ned uansett hvor mange ganger jeg ønsker dere lykke til, FORDI stallen deres er for dårlig - en klar dumpekandidat! Aalesund må forsterkes for å få orden på laget, og jeg tviler på dere klarer å finne de rette spillertypene før seriestart, derfor rykker Aalesund ned! Jeg skjønner dere som supportere kan ha problemer med det, men det handler om å innse et faktum, ikke å rakke ned på!
Men for all del lykke til i årets sesong Aalesund og alle Aalesundsupportere, håper Aalesund blir værende i tippeligaen! Men dessverre, laget deres holder pr dags dato ikke mål i Norges øverste divisjon!
"La oss heller håpe at vi begge klarer oss bra gjennom sesongen 2005, og måtte de beste vinne", er et kjent utsagn fra gjestene fra Ålesund her på forumet. Vil påpeke at jeg personlig godt kan ønske Aalesund lykke til i årets serie, fordi de har en fin stadion, bra supportere og karismatisk trener. MEN Aalesund rykker like langt ned uansett hvor mange ganger jeg ønsker dere lykke til, FORDI stallen deres er for dårlig - en klar dumpekandidat! Aalesund må forsterkes for å få orden på laget, og jeg tviler på dere klarer å finne de rette spillertypene før seriestart, derfor rykker Aalesund ned! Jeg skjønner dere som supportere kan ha problemer med det, men det handler om å innse et faktum, ikke å rakke ned på!
Men for all del lykke til i årets sesong Aalesund og alle Aalesundsupportere, håper Aalesund blir værende i tippeligaen! Men dessverre, laget deres holder pr dags dato ikke mål i Norges øverste divisjon!
Digger folk som ikke har snøring på hva dem egentlig mener....
Er selv evigoptimistiske AaFKMyra på VGdebatt pessimistisk? :lol:
Aafk blir helt klart et bunnlag, men skal ikke slå helt fast at de blir en dumpekandidat, selv om mye tilsier det på nåværende tidspunkt.... De skiller seg ut med store skadeproblemer og samtidig en i utgangspunktet svak stall, men når alle spillerne blir skadefrie og hvis Karl Ocar Fjørtoft skulle finne gamle takter, så kan Aafk se anderledes ut igjen.
Blir en spennende sesong med mange jevngode lag i bunnen. Start tror jeg skal klare å holde plassen, og jeg krever ikke mer dette første året i eliteserien, selv om jeg ser at vi kan bli en stor overraskelse om vi finner flyten!
Synes ikke det er store forskjeller i mine meninger der. Sier først at Aalesund helt klart blir et bunnlag men man skal ikke helt slå fast at de blir en dumpekandidat, Fjørtoft kan slå til og et under kan skjer, mens jeg nå altså utroper Aalesund som dumpekandidaten ut ifra laget Normark disponerer. Er det så vanvittig mye forskjell på de to utsagnene da Bulle?
Føler ikke jeg har foretatt noen merkverdig endring av mitt standpunkt... Så da kan du nok ikke digge meg likevel.
Men hovedpoenget er at dere(iallefall loen) maser etter noe så latterlig som en lykkeønskning istedet for at jeg går ut med det faktum at Aalesund dessverre rykker ned!
Jeg ønsker ikke utvikle dette til noen personlig diskusjon, slik som var tilfellet på en annen tråd. Jeg ytrer bare det jeg har ment helt siden Januar: Aalesund har dessverre en altfor dårlig stall per dags dato til å berge plassen i eliteserien denne sesongen! Thats it...
cfossnes
10-03-2005, 18:48
Ett fotballag.
Tar av meg hatten for en som har forstått hva det hele er snakk om. Aalesunds største problem før denne sesongen har vært "all optimismen" som har herjet der oppe. De innser ikke realitetene før det er for sent. De fokuserer så voldsomt på "den gode følelsen" at det å forsterke laget for å overleve i Tippeligaen blir neglisjert. Dermed går man på trynet gang etter gang, uansett hvor mange oransjekledde supportere som står og brøler på tribunen. Uten et godt, samspilt lag med DE NØDVENDIGE KVALITETER for å overleve, klarer man faktisk ikke å overleve. Så lenge Frk. Normark og hans medhjelpere ikke innser dette vil aldri Aalesund være i stand til å overleve i TL.
Så riktig, så riktig, så riktig.....
Aalesund burde absolutt hatt en plass i eliteserien med den entusiasmen og stadion de nå har fått på plass der oppe, men når laget ikke strekker til kvalitetsmessig går det kun en vei, dessverre!
0-0 mot et svekket Kongviner lag er heller ikke akkurat bra :lol:
Men man får jo håpe de klarer seg, grei folk der oppe!
Men milevis fra den fremtiden start har som klubb!
Ble vel 0-0 mellom KIL og Aafk idag.
Aafk skapte ingenting :P
Rolling stones
11-03-2005, 22:37
utrolig oppmuntrende resultater hver eneste uke for oss som følger med Aalesund 8) :lol:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.