PDA

Se full versjon : På tide at Ikstarts hjemmeside oppdateres...

Kassa
02-03-2005, 17:04
Etter min mening er ikstarts hjemmeside et pinelig kapitell i klubbens ansikt utad. For det første er den ikke særlig smukk. Det tror jeg de fleste kan være enig i. Værre er det imidlertid at store deler av innholdet er godt ut på dato. Det er litt over 1. mnd. til seriestart, men lagbildet er fortsatt fra 2004. Videre ser det ut til at man har gjort et forsøk på å lage en presentasjon av spillerene, men at man så har fått et illebefinnende, og aldri har kommet til hektene igjen. Fryktelig halvhjertet.

Jeg synes ikke siden er en tippeliga klubb verdig, og den vil med sikkerhet få bunnkarakterer, når avisenes årlige vurdering av hjemmesidene offentliggjøres. Hjemmesiden bør være mer enn blot et medium til å viderebringe de mest basale opplysninger. Den kan og bør fungere som et medium som kan øke engagementet blant sørlendingene!

Er det noen som har kontakt til webansvarlig hos Start? Hvis ja, så si din mening om hjemmesiden til denne personen...

Hva mener dere andre om hjemmesiden; hva den kan brukes til; og hvordan den kan gjøres bedre?

La oss legge litt press på ledelsen, så Start kan få en hjemmeside som er vår elskede klubb verdig!

Alf Qaida
02-03-2005, 17:08
Dagens heimesia te Start ska bort! Det jobbes aktivt med en heilt ny side. Dvs ny design. Om nyhetene blir oppdatert like treigt, er vel egentlig bare å vente å se. Når den nye sia kommer er uvisst. Men tipper den er klar rett rundt seriestart...

Kassa
02-03-2005, 17:10
Det høres bra ut!! Var sannelig på tide!

REBell
02-03-2005, 17:18
Det kommer ny før seriestart, rundt 1 april regner jeg med.

Ole-Bernt
02-03-2005, 17:19
Jeg kjenner litt til hvem som skriver på ikstart.no og gjør det til dels selv. Unnskylder gjerne at vi ikke er oppdatert på alt om Start. Men å påstå at store deler er godt ut på dato er ikke bare drøyt, men fullstendig feil.

Lagbildet er ikke tatt ennå. Har før forklart at det tar sin tid å samle spillerne. Og nå er kanskje ikke alle spillerne på plass....
Det er litt over 1. mnd. til seriestart, men lagbildet er fortsatt fra 2004, sier du. Ja, men det er lenge siden Start kunne presentere et lagbilde før seriestart. Det var ett som ble tatt i 2000 på La Manga.

Presentasjon av spillerne! Vi venter på nye sider og ny måte å presentere ting på. Bær litt over med oss inntil det? Tusen takk.

Det var to punkter. Som vel knapt er "store deler".....?

Hvis du/man likevel vil si noe til redaksjonen, så er det en mailadresse ned på siden som kan brukes. Den har du vel allerede sett. Kom gjerne med konstruktive innspill på hva som bør gjøres. Og hva som mangler.

Kanksje et spørsmål til slutt: Hva er viktigst på en slik side: Fine skrivebordsbakgrunner eller oppdaterte nyheter. Bilder eller tekst. Kampreportasje eller fin layout. Kjør gjerne debatt!

Kassa
02-03-2005, 23:01
Ok, skal være enig at jeg kanskje tok litt ekstra i, men vil holde fast i at spesielt sidene, hvor dere presenterer spilllerene er meget halvhjertet. Noen eksempler:

Slik presenteres hovedtrener Tom Nordli:
Informasjon om hovedtreneren:
Født: 02.03.62
Tidligere klubber: LSK, Skedsmo, Løvenstad, Strømmen, Lørenskog IF, Bærum SK, Skjetten SK, Odd, VIF, Sandefjord

Det gir ikke den store indikasjoner hvilken fantastisk personlighet han i virkeligheten er for Start. Det kunne vært godt med en nærmere beskrivelse av mannen, hva han ønsker å oppnå med laget. Et interview i ny og ned hvor han kommer med bemerkninger om spillergruppen ville heller ikke være å forakte, om enn det kanskje hører inn under en annen banner... Dette behøver ikke være spesielt tidkrevende, og ville lokket mye flere mennesker inn på Ikstarts hjemmesider som igjen ville øket engagementet blant supporterene. Vil jo tro dette er ønskelig

Et annet eksempel er Alex Valencia:

Tall
Sesong Kamper Minutter Mål BB
2004 22 1688 2 2 0 0
Informasjon om spilleren:

Alex Valencia har 106 obligatoriske kamper for Brann siden han kom dit før 98-sesongen. 12 mål har det blitt på ham i disse kampene. Han har 8 U21-landskamper med 2 mål og en A-landskamp.

Brann-weben, www.brann.no, karakteriserer ham slik:
"Alex trives gjerne best som flankespiller på høyresiden, eller som midtspiss. Han er hurtig og teknisk, og en spiller det er gøy å se på når han er i form."

Valencia kom til oss en god stund før seriestart i 2004, ikke desto mindre er karakteristikken av han hentet fra branns hjemmesider.

Når jeg nævner halvhjertet henger det sammen med beskrivelsen av spillerene som lå hjemmesiden ifjor, hvor enkelte var ble presentert i lange bananer, mens andre kun ble presnetert med alder, posisjon osv.

Det er selvfølgelig ikke for å rakke ned på dere i som er ansvarlig for siden, men jeg tror ærlig talt du er enig med meg, når jeg sier siden ikke er det vi er mest stolte av her i verden...

Og med hensyn til dine polemiske spørsmål i slutten av ditt innlegg OleB. Det finnes en balanse mellom ting. Hvis en side uoverskuelig og informasjon som blir presentert stort sett er for administrativt interesserte, så er den ikke spesielt engagerende. Hvis dere ønsker at folk skal la seg engagere gjennom nettsiden, så må dere også presentere informasjon som vedrører laget, spillerene og andre overveielser som er relevant for supporterene.

Jeg gleder meg til å se den nye siden, og den blir helt sikkert både på den ene og den andre måten i.f.t. dagens side

Lynet
02-03-2005, 23:50
Helt enig i det som sies, www.ikstart.no holder rett og slett ikke mål og må forbedres kraftig!

Håper det blir presentert en god side før seriestart.
Lykke til!

Ole-Bernt
02-03-2005, 23:56
En som med vilje tar litt ekstra i fortjener kanskje ikke et svar. For å ta i litt.
Men likevel: Spillerne presenteres på ikstart.no med tørre fakta. Noen få litt mer enn det, men det kan vi godt fjerne.

Er du uenig i at de skal presenteres kun med fakta , så vær gjerne det. Men ikke si at fremstillingen er halvhjertet.

Noen av innleggene på slike debattfora synes å være preget av at det er meget lett å sitte foran PC-en å synse. Enn å gå ut selv og gjøre.

Mange slenger ut et spørsmål på forumet som de selv lett kunne funnet svaret på hvis de hadde giddet å lese. Men det hører kanske til en annen tråd?

Kassa
04-03-2005, 12:00
Er OleB litt snurten?

Det er mulig at det tidligere har vært opplyst at Ikstart kommer med en ny hjemmeside, og da tar jeg selvkritikk på navnet tråden har fått. Videre blir kritikken av innholdet på dagens hjemmeside irelevant, hvis siden skal få et helt nytt innhold.

Det er imidlertid betenkelig at OleB går forsvars posisjon, og nekter å innse at dagens hjemmeside ikke er egnet til fange interessen for nyengagerte startsupportere, og heller ikke gir den trofaste startsupporter særlig mye stoff til å balsamere sin gul/sorte sjel.

Dette stiller samtidig spørsmålstegn ved hva vi kan vente oss av den nye hjemmesiden.

La oss få en saklig diskusjon av hva våres supportere ønsker skal figurere på den nye hjemmesiden:

* Jeg ser med glede at dere har lagt ut interviewer med nye spillere som Midttun Lie og Bärlin. Dette er et godt initiativ, og hvis det skulle være et skikkelig godt initiativ, ville det vært knall om det hadde kommet noen nye interviewer i løpet av sessongen også...

* Jeg er også meget positiv til headeren "ambisjoner for sessongen", men suppler gjerne denne med litt annet snacks, så det blir litt mer enn 2-3 linjer

* En tredje mulighet er at weben oppretter kontakt til alle de lokale webavisene som skriver om Start, og får dem til å sende dere artiklene som så kan bli gjort tilgjengelige for supporterene

* Få en måndelig spalte hvor ulike spillere skriver om stemningen i troppen, egne prestasjoner og annet som relaterer seg til Start og miljøet rundt klubben

* Vi har flust av u-landslagspillere. Ved enkelte anledninger har det vært noen små kommentarer i forbindelse til deres landslags oppdrag. Det hadde ikke vært meg i mot, om dette kom mer regelmessig; i mer enn 2-3 linjer, og at det kanskje ble utvidet med mindre interviewer med spillerene før de skulle på oppdrag

Dette er noen forslag, og det kan være dere synes det vil være mye ekstra arbeid, men dette vil sannsynligvis komme tilbake i form av flere tilskuere på kampene, mer engagerte supportere og flere medlemmer til Menigheden. Dette er noe vi alle ønsker!

Håper du, OleB., og andre som er ansvarlig for weben er villig til å ta til dere innpuls uten i fra, i stedet for å komme vådeskudd mot dem som, naturlig nok fra mitt synspunkt, ønsker å bidra med konstruktiv kritikk...

Bulle
04-03-2005, 12:28
Må flire litt av dere. Dette er en side som har blitt drevet av et par Start-supportere i mange år - uten å få noe særlig for det. Det dere krever er jo arbeid som tilsvarer fulle arbeids-stillinger. Etter meg bekjent har disse to også skaffet et hav av spenn til Start pga det tidligere domene som var www.start.no. Igjen - uten å få noe igjen for dette.

Synes dere skal slutte å klage på dem som driver disse sidene, og heller prøve å få Start til å ansette folk til å drive sidene på fulltid slik at alle stats-nerder får det de vil ha. Hadde disse to fått igjen mer enn de gjør i dag for å drive sidene hadde nok innholdet vært tilsvarende også.

Den samme jævla klaginga og sytinga fra stort sett de samme folka skjer foran hver eneste sesong.

Kan ikke dere arbeidsløse eller studenter ta dere av dette i stedet da? Som jeg sa i fjor, så må det jo være et hav av journalist-student-spirer og lignende som sikkert ville hatt det morro med å samle info til disse sidene. - Intervjuer, historikker, statestikker osv osv osv...
- Så kan dere stå for anskaffelse av stoff, som igjen webansvarlige kan legge ut på sidene,- så blir jo alle glade og fornøyde :)

-Bulle

Ølvomm
04-03-2005, 12:31
Jeg er helt enig med deg! Og det er jo bra at sidene kommer i nytt design om ikke lenge! Jeg har et spørsmål til OleB. Hvem er det som er webmaster for start 2 siden? Den er jo ikke oppdatert på lenge. Hadde i det minste vært morro å se hvem som spiller der! Stå på OleB!

Supporteren
04-03-2005, 15:24
Jeg var inne og kikket på hjemmesidene til alle klubbene i Tippeligaen,
og ikstart.no var ganske på lik linje med de fleste der.

Men ser vi på klubber som RBK, VIF og Brann så utnytter de i mye større grad potensialet ved å ha en flott hjemmeside. Å få seg en skikkelig hjemmeside kan koste litt penger, ja, men spørsmålet er jo om det ikke er en god investering. Jo bedre\finere side man har, jo fler besøkende får man, og da øker mulighetene for å tjene inn mer penger på reklame. Man kan også få opp en webshop, hvor man kan handle supporterutstyr, og her kan man tjene inn penger. Det finnes igrunn mange måter å tjene inn endel av det man ville brukt på å få en heftig hjemmeside.

Men man kan også ta mange ideer av de andre klubbers hjemmesider uten at det koster noe. De fleste har mye innlegg fra spillere og apparat i klubben, og bruker hjemmesiden til å kommunisere ut til folket på. Dette kunne det jo gjerne vært mer av på ikstart.no.

Men om det er noen som jobber gratis med dette,
så er det jo klart det ikke er enkelt å få gjort så mye,
da får det heller bli en vurdering av Start om de vil investere noe i siden.

www.brann.no - www.rbk.no - www.vif.no

Lynet
04-03-2005, 16:16
RBK har jo en helt fantastisk side - en slik en skulle vi gjerne hatt i Start!

Burde ha en liten deltidsstilling for å jobbe med Hjemmesiden hvis det er sant at de som nevnes kun er vanlige supportere.

Ett tips: Få endel fakta inn om alle spillere og så er jobben gjort, lett å fjerne hvis noen forsvinner, lett og skrive nytt hvis det kommer nye.
En egen spalte der spillerne kan skrive er meget bra - supporterne ønsker alltid å komme "nærmest" mulig spillerne og det som skjer rundt start.

Enig i at det kan virke som OleB går i forsvarsposisjon overfor siden, men ikke gjør det! Dette går ikke på kritikk til de som driver siden spesielt, mer kritikk til Start fordi de kanskje burde ha deltidsansatt noen til å administrere en slik side. For siden må komme i helt nytt design og forbedres mye - det er et must!

Ole-Bernt
04-03-2005, 16:28
Jeg går vel ikke i forsvarsposisjon, men bør ha rett til å uttale meg?
Når Kassa begynner sitt innlegg med
"Værre er det imidlertid at store deler av innholdet er godt ut på dato" så blir jeg provosert. For de det ikke er sant. Og det er jo Kassa enig i.

Deres gode forslag, som vi takker for, har vi prøvd å sette ut i livet mange ganger. Men tiden og kreftene våre strekker ikke alltid til med full jobb og slikt i tillegg til ikstart.no. Når dere sammeligner ikstart.no med rbk.no, som har investert millioner i layout og teknikk, og jeg antar har to personer i fast arbeid med weben, så må vi si oss fornøyd. Dere ønsker en høy målsetting. Men pr dato har vi ikke ressurser til det. Og må innfinne oss med virkeligheten.

Keiko
04-03-2005, 18:17
Har fulgt debatten her, og må si jeg er ganske imponert over hjemmesiden til Start dersom det er OleB og en til som har alt ansvaret for den!! Bra jobba gutter!! :D :D

Men jeg må si at det er forferdelig at vår kjære klubb ikke har en bedre hjemmeside enn dette!! Rett og slett flaut! Ik Start sin hjemmeside holder 3 div nivå!! :oops: :oops:
Håper virkelig at den nye siden blir bedre og mer profesjonell! Nytter ikke å ha 2 guttunger til å drive en slik side! Vi har mange firmaer i Kræsjanby som kan lage ei enorm side dersom Ik Start bare er interesert i å bruke litt penger på det!

Ole-Bernt
04-03-2005, 18:20
Takk for kritikken, men må bare tilbakevise at det er to guttunger som driver siden. Vi er tre personer, ikke alle gutter og ikke noen fjortiser lenger.

Ølvomm
04-03-2005, 18:25
Skrev tidligere i tråden om du hvet hvem som er webmaster på start 2 sida. Den er jo ikke oppdatert på lang tid... Hadde i det minste vært interessant å vite hvem som spiller der! Jeg mener at det er på sinn plass at start 2 siden er en integrert del av ikstart.no, og ikke en egen side! Alle andre tippeligalag har det slik. Blir det noe forandring når ny layout kommer?

Keiko
04-03-2005, 18:30
Ole B?? Så du ikke at jeg roste dere for arbeidet?? Mente ikke at dere er "guttunger". Med å bruke det ordet så sier det at kvaliteten ikke er på ENORMT nivå. Men synes dere har gjort en kjempe jobb dersom det er på hobby basis dere har gjordt det!! Takk for fint arbeid! :P :P

Men mener at Ik Start må ta seg råd til en profesjonell side!
Start 2 må self. være integrert i siden!!!

Kassa
04-03-2005, 18:48
Er glad for å se at det er kommet gang i debatten om å få en hjemmeside som er en tippeliga klubb verdig. Det er klart vi må være realistiske med tanke på hva folk som skriver på hobbybasis kan utrette. Er forresten veldig overrasket over at start ikke tar dette mediet mer seriøst.

Det er imidlertid måter en selv med små ressurser kan gjøre siden til et godt produkt for Start. I innledningen av debatten ble det for eksempel nevnt muligheten til å trekke inn journalist studenter. Dette er en glimrende ide. Start må i et slikt tilfelle selvfølgelig sørge for at personen for tilgang på personer og annet materiale, for å gjøre det attraktivt å jobbe på frivillig basis. Dette er også en mulighet for dem til avprøve sine evner og forbedre deres CV. Mediehøyskolen på gimle (eller hva den nå heter) ville være et naturlig sted å søke folk.

Noroff eller lignende steder hvor webdesignere utdannes ville også være et godt sted å søke folk til å forbedre utseende og funksjonaliteten av siden.

Jeg tror det er mange som kunne tenke seg å jobbe med Start på frivillig basis, hvis de viste de hadde muligheten til å få noen konkrete oppgaver som var relevant for deres utdannelse

05-03-2005, 15:48
Siden er bra slik som den er, kan en forvente mer når alt gjøres på dugnad? Og jeg må bare si meg enig at det er veldig rart, merkelig og ikke minst pussig at start 2 ikke er en del av ikstart.no. Det må dere gjøre noe med! Vokn opp OleB, har du en kommentar til det?

Ole-Bernt
07-03-2005, 00:08
Det er mye sant i det som er skrevet.
Start2 burde nok kanskje være en del av ikstart.no. Vi ser på den muligheten. Hva gjelder webmaster på Start2 så gav jeg den informasjonen som et PM. Eller man kan jo lete selv: Gå inn på siden og klikk på linken "Kontakt oss"

Hva gjelder mediejournalister så er det et godt tips. Er det noen som har noen gode navn på blokka?
Som holder med Start og som holder seg i byen mer enn en sesong?
Vi trenger ikke medgangssupportere på websiden, der må vi stå på i gode som i "onde" dager.

Eller som en amerikansk president sa det så treffende:
Spør ikke hva klubben din kan gjøre for deg, spør hva du kan gjøre for klubben din (lett omskrevet)

utlending
22-03-2005, 16:42
Var innne på ikstart.no idag, og det er mye interssant å finne. Det er klart det er mye som kan gjøres, men siden er ikke så værst.

En ting jeg la merke til: under "aktuelt" - "før kampen" er det en oversikt over stallen. Der står det "12 - Tigerberget"... Er det riktig enda, da? :wink:

Ole-Bernt
22-03-2005, 21:29
Manglende oppdatering. Korrigert!

Per Christian Dversnes
25-01-2007, 13:26
Klassisk tilfelle av "Copy the best, fuck the rest"?

www.manutd.com <--> www.ikstart.no

:)

mr.leipsland
25-01-2007, 13:39
Herregud, pinlig!

Simen
25-01-2007, 13:46
hahaha! Recommended som vel har laget Start sin, den svir på pungen

DayWalker
25-01-2007, 14:07
Kanskje ikke det smarteste trekket det der.. :roll:

aulin
25-01-2007, 14:19
Selv om det teknisk var ganske så forskjellig, var det farlig likt rent visuellt.

Alf Qaida
25-01-2007, 15:16
Webdesigner for manutd.com er tydeligvis ihuga Start supporter... Evt at en på Recommended er ihuga manutd supporter.

frankieboy
25-01-2007, 20:31
Webdesigner for manutd.com er tydeligvis ihuga Start supporter... Evt at en på Recommended er ihuga manutd supporter.

Daglig leder på Recommended er stor Liverpool-supporter, så jeg tror heller at det må være den andre veien... :-)

magnussl
25-01-2007, 23:16
Det mest viktige er jo å holde siden oppdatert! Jeg driter i designen!
Design er oppskrytt! Hyppige oppdateringer om spillergruppen og hva som skjer i klubben er det viktigste!

jensm
25-01-2007, 23:24
Auda, et soleklart ran... :S
Lukter litt flause ja :D Lurer på hvor lang tid før det kommer ny design på frontsiden? :D

Ole-Bernt
25-01-2007, 23:36
Forsiden på ikstart.no er en kampanjeforside som endres stadig vekk. Fra påminnelse om kamper , til salg av billetter til Elton John eller andre.
Akkurat nå er det litt lite som skjer i ikstart, så da tester vi litt.
Vi har flere gullkorn på lager.

Forøvrig ser jeg at noen kommer opp med at man ønsker mer info om detaljerte ting i spillergruppa. Notert.

Vit også at vi får en ny sports- og mediaansvarlig. Han vil nok også ha noen ord med i laget om hva som skal publiseres via ikstart.no.

Mr.Nor
25-01-2007, 23:57
Hva med en type mobilblogg fra forskjellige treningsleirer?

Ole-Bernt
26-01-2007, 00:18
Hva med en type mobilblogg fra forskjellige treningsleirer?Vi har litt av det nå, men jobber med andre løsninger.

mr.leipsland
26-01-2007, 00:24
Det mest viktige er jo å holde siden oppdatert! Jeg driter i designen!
Design er oppskrytt! Hyppige oppdateringer om spillergruppen og hva som skjer i klubben er det viktigste!

Selvsagt er det viktigste å holde siden oppdatert, men når Start er veldig påpasselig med å beskytte sin merkevare og det innholdet de publiserer så er det jo ganske så pinlig at de selv gjør ett så klart overtramp!

Men for all del, dette sier vel mest om (not so) Recommended...

monsivar
07-02-2007, 09:12
Nå har Start endret siden igjen, så nå er det ikke lenge til scums endrer sin side skal du se.

Ole Gilboe Hermansen
07-02-2007, 11:01
Spørsmål:

Jeg var innom ikstart.no for en stund siden og da viste man en bane med possisjonen til de ulike spillerne, vil dette komme tilbake? Synes det var bra.

aulin
07-02-2007, 12:18
Spørsmål:

Jeg var innom ikstart.no for en stund siden og da viste man en bane med possisjonen til de ulike spillerne, vil dette komme tilbake? Synes det var bra.

Denne ? http://www.ikstart.no/dt_articlefullwidth.aspx?m=9

Alf Qaida
07-02-2007, 12:50
Spørsmål:

Som igjen er overraskende lik denne:
http://www.fck.dk/truppen/spillere/

Ole Gilboe Hermansen
07-02-2007, 13:32
Jepp.

Roy Eriksen
07-02-2007, 13:40
Spørsmål:

Som igjen er overraskende lik denne:
http://www.fck.dk/truppen/spillere/
Hva så :wink:
Jeg driter i det. Synes at den er kjempefin jeg. bedre oversikt. hva så om Ikstart hadde kopiert som fck.dk :lol:

Ø.K.P
07-02-2007, 13:45
Greit nok å låne ideer, men man kan jo prøve å kamuflere det litt. :)

Mr.Nor
07-02-2007, 14:38
Eventuelt komme med en kildehenvisning.. :p

mr.leipsland
07-02-2007, 14:42
Eventuelt komme med en kildehenvisning.. :p

Dagens! :lol:

Men det er en stilig måte å presentere stallen på. Skal dog sies at FCKs versjon er hakket bedre da man ikke *må* benytte taktikktavla. Regner dog med at Starts versjon vil bli videreutvikla.

Mattymatte
07-02-2007, 17:06
Greit nok at de har kopiert den, men er et tegn på dårlig fantasi og sannsynligvis et brudd på åndsverkloven. Tviler på at de har brukt samme designer.