PDA

Se full versjon : Nyarko er klar

REBell
03-03-2005, 17:38
Endelig, Nyarko er klar.

Kun medisinsk test igjen.

Dette er tidenes signering hvis han består.

Rolling stones
03-03-2005, 17:41
Er det 100% sikkert at han selv vil signere da?

REBell
03-03-2005, 17:44
Soler har tidligere indirekte sagt at de er enig med spilleren og agenten.
Jeg tolker dette fra FVN som om kontrakten er i boks, det har jeg også hørt fra andre.

"Klubb og spiller er enige om betingelsene, men nå teller Start på knappene om de har råd til å hente ham likevel. Den tidligere Everton-spilleren Nyarko er forespeilet en million kroner i lønn for spill i Kristiansand denne sesongen.

- Sportslig har han overbevist, men det er helt på det rene at vi må ta en diskujon om vi har nok midler til å hente ham, sier styreformann i Start Toppfotball ASA, Ingar Rebne, til Fædrelandsvennen."

Supporteren
03-03-2005, 18:19
Nyarko tilbys kontrakt
Styret i Start Toppfotball var i dag samlet til telefonmøte. Eneste sak var Alex Nyarko.
Og styreleder Ingar Rebne sier til weben at det var enighet om å tilby Alex Nyarko kontrakt med Start, under forutsetning av at den medisinske kontrollen går i orden.
pr. 03.03.2005 16:52:08

ikstart.no

Togval
03-03-2005, 18:21
Topp...

Da vedder jeg skjorta på at vi kommer topp 9 til i ligaen...

Blir det ettårs kontrakt?

REBell
03-03-2005, 18:27
9 mnd og 1,2 millioner i lønn tipper jeg.

frankieboy
03-03-2005, 18:27
etter som jeg har forstått så er det snakk om en 8 mnd kontrakt, som gjelder fram til ca. 1 nov...
Men dette høres bra ut!!

REBell
03-03-2005, 18:29
Cupfinalen er 9 november, så det blir nok 30 november :lol:

cfossnes
03-03-2005, 18:33
Nyarko tilbys kontrakt
Styret i Start Toppfotball var i dag samlet til telefonmøte. Eneste sak var Alex Nyarko.
Og styreleder Ingar Rebne sier til weben at det var enighet om å tilby Alex Nyarko kontrakt med Start, under forutsetning av at den medisinske kontrollen går i orden.
pr. 03.03.2005 16:52:08

ikstart.no

Helt fantastisk! Tror ikke Start-styret vil angre på det! Å holde seg i Eliteserien er og blir første prioritet for Start i år.

Rolling stones
03-03-2005, 18:43
1.2 mill på 8 mnd!

Han har med andre ord en årslønn på snaue 2 mill! .. . definitivt på lønnstoppen i start!

Keiko
03-03-2005, 18:48
Dette er en gledens dag! :P :P

Kun en JÆVEL fra Mk kan ødelegge dette, ved å griseødelegge Nyarkos fysiske utseende... !! Bevokt denne fotball guden med 10 vakter!! :!: :!:

ELSKER SOLER OG IK START

mr.leipsland
03-03-2005, 19:18
Noe hyggelig er at "Alex Nyarko blir fullfinansiert av en ekstern investor og vil derfor ikke belaste
det ordinære driftsbudsjettet til Start. " (fra nyhetsmailen til ikstart.no)

Det er godt jobba av Start. Normalt sett vil investorer være interessert i andre spillere enn gamle som kun får ettårskontrakt. Men det er utvilsomt gledelig for Start :)

REBell
03-03-2005, 19:19
Dette kan være spilleren som skiller mellom nedrykk og fornyet kontrakt. Men hvem er investoren?

REBell
03-03-2005, 19:26
Tidligere Everton-spiller Alex Nyarko takket ja til Starts kontraktstilbud. Nå gjenstår kun en medisinsk test.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=268875

REBell
03-03-2005, 20:01
http://www.dagbladet.no/sport/2005/03/03/425132.html

kaptein
03-03-2005, 20:23
Blir spennende dette. Håper salget av sesongkort vil skyte i været nå.
Gleder meg til 10 april. Tror LSK vil få bakoversveis.
Lurer også på hvem investoren er, blir bare spekulasjoner, men stter en knapp på Mosvold eller kan det være netthandelen som har forstått at de har fått Start på billigslag og gir noe igjen?
Ellers så finnes det jo ett par karer som heter Soler og Ravnås?
Nei dette er kun spekulasjoner. uansett hvem det er så skal han/hun ha takk. :lol:

Søndag1800
03-03-2005, 20:37
Takk til Mr X investor!

Deilig å få den siste signeringen på plass. Nå får gutta samkjøres det de kan, og vi gleder oss til seriestart fordi:

-KANARI BANK I SESONGSTART-

Lynet
03-03-2005, 20:42
Veldig gledelig at Alex Nyarko skal spille neste seong i Start!! Her snakker vi om en premier league spiller med bred erfaring, og enorme lederegenskaper, akkurat det rivjernet vi trenger på midtbanen!

Mange takk til investoren som har finansiert hele overgangen, håper vi snart får vite hvem dette er, kanon!

Dette er en gledens dag, stallen er komplett og vi kan sende Start til La Manga med visshet om at vi går en meget spennende sesong i møte! La oss sprette champisen!! :lol:

Søndag1800
03-03-2005, 20:47
hehe, om ikke champisen Lynet så spratt jeg i det minste nettopp en CB, lige bra det! God å kald..!

frankieboy
03-03-2005, 20:52
Jeg gleder meg til å se hva Ivar Hoff sier nå. Han spådde jo Start på desidert siste plass, og syntes ikke de hadde fått noen forsterkninger. Lurer på om han kaller dette forsterkning....

VG/Dagbladet vurderer jo lagene på bakgrunn av antall poeng på de forskjellige plassene på banen. Alex Nyarko må vel dra opp et par poeng på midten...

spennende å se hva de forskjellige tipper...

Carra
03-03-2005, 20:53
http://www.evertonfc.com/news/index.php?page_id=5902

Lynet
03-03-2005, 21:03
Frankie: Tror Start fikk 5`er på midtbanen, så klarer vel maks dra den opp 1 poeng... hehe!!

Tøft at Everton er tidlig ute med nyheten om dems gamle spiller!

kjetta
03-03-2005, 21:29
for en fantastisk dag!

da kan vi ihvertfall ha realistiske ambisjoner om midten av tabellen!

Stonie
03-03-2005, 21:36
Gleder meg til jobb i morgen, i dag smilte eg og sa at Nyarko må prøvespille for Start. I morgen kan eg fortelle viking/bryne folket at Nyarko slapp gjennom nåløyet 8) .

utlending
03-03-2005, 22:33
Jeg har sittet her borte og fulgt spennt med. Jeg har nesten ikke turt håpe på at Nyarko virkelig kommer til oss. Dette er fantastisk; jeg gleder meg til seriestart. :D

Lynet
04-03-2005, 08:13
Det har vært noen problemer med den medisinske testen og Nyarko må undersøkes på Sørlandet sykehus Kristiansand for de ikke har rett utstyr på legekontoret til Sandnæs.
Jeg tror selv dette bare er snakk om en formalitet, og at Nyarko blir klar i løpet av dagen og reiser med resten av laget til La Manga i morgen, lørdag! Allerede i går ettermiddag var det jo klart at Nyarko skulle gjennomgå medisinsk test torsdag og fredag, så jeg tror ikke det er noen store problemer og heller storm i et vannglass. MEN uansett kjedelig om overgangen mot all formodning skulle ryke på det medisinske, selv om det er bra at det oppdages hvis Nyarko skulle være syk eller lignende, både for Nyarkos og Starts del!

Jeg er sikker på at dette ordner seg!

PS: Kommer vel på fedrelandsvennens nettavis også i løpet av morgentimene...

flaxxlodd
04-03-2005, 08:56
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=74679

hmmm,ikke bra.

Er det en sykdom han har kanskje?

Håper bare dette går i orden jeg...

mr.leipsland
04-03-2005, 08:58
Det er jo faen meg utrolig! Hvor mange er det som stryker på den medisinske testen? Kan ikke være mange. Vil være en gedigen nedtur om Nyarko ikke får kontrakt.

Lynet
04-03-2005, 09:46
Tatt ut av luften er, som sagt, mitt tips at det ikke er noen dramatikk. I går ble det sagt han skulle gjennom tester både torsdag og fredag. Jeg tror ikke det er noen dramatikk, men rett og slett bare gode overskrifter...

Hvis det skulle være noe feil med Nyarko, må det være en eller annen alvorlig sykdom, og da vil det uansett være det beste for både Nyarko og Start at det blir oppdaget, selv om det vil bli en stor skuffelse om det skulle gå i vasken. Men det skal bare ikke skje, jeg er nærmest 100% sikker på at det ikke er noen dramatikk i denne saken, og Nyarko blir Startspiller. Så får jeg heller arrestere meg selv hvis jeg tar feil....

Det viktigste blir å få plass på sykehuset slik at han kan ta testen idag så Start eventuelt får han med seg til La Manga i morgen!

Pastor
04-03-2005, 10:34
Visste det måtte være noe muffens med denne overgangen. Vi får håpe at det er noe som kan behandles slik at han blir klar, men det kan jo være en grunn til at han ikke har fått napp hos noen av de andre klubbene han har prøvd seg i. Malaria? HIV? Dop? Hva vet vel jeg.

Lynet
04-03-2005, 10:34
Oppdatert Nyarko nytt
Harald Andersen sier i dag morges:
- ”Nyarko tilbys 1 års kontrakt i Start forutsatt medisinsk godkjennelse. På grunn av grundig medisinsk utredning vil et endelig resultat av testen være på plass innen 14 dager.”

Da får vi bare forholde oss tålmodige, selv om Nyarko vil være som Startspiller å regne! Reiser han til La Manga tro?!?

REBell
04-03-2005, 10:40
Tidenes nedtur om dette går i vasken.

frankieboy
04-03-2005, 11:02
Det stod jo at han ikke fikk kontrakt hos Southampton eller (husker ikke det andre laget) på grunn av forskjellige årsaker...
Kan det medisinske ha vært en av årsakene???
:(

Men vi får håpe at Lynet har rett og at ei fjær har blitt til en hel hønsegård, for dette er en spiller som ville passet perfekt i Start!!!!

svaberget
04-03-2005, 11:34
jeg tråkker sikkert i et ormebol nå, men denne spilleren har jeg ingen tro på.

Dette blir Schwellensattl om igjen...........

Merittlisten til Nyarko er skremmende:

Han er 32år og har totalt spilt 145 kamper og scoret 14mål.

Sportul Studentesc 01-08-1994 31-05-1995 ingen kamper
FC Basle 01-08-1995 31-05-1997 54 kamper- 8 mål
Karlsruhe 01-08-1997 31-05-1998 18 kamper - 1 mål
Lens 01-08-1998 12-07-2000 42 kamper - 4 mål
Everton 12-07-2000 01-06-2004 31 kamper - 1 mål
Monaco 01-08-2001 01-06-2002 utlån, ingen kampen
Paris St-G. 20-06-2002 01-06-2003 utlån, ingen kamper

Nei, bruk årslønna hans (1.000.000) på noe annet!

:twisted:

Alladin Sane
04-03-2005, 11:44
Vet ikke hvor du har fått denne cv-en fra. Ifølge Fevennen spilte han 15-25 kamper for Monaco og Paris.

Enersen later til å være av den oppfatning at resultatet av den medisinske testen var klart før styremøtet. Dersom styret kjente problemene da de behandlet saken, dreier vel dette seg sannsynligvis om bagateller.

Men jeg vil på det sterkeste oppfordre alle her til å la være å spekulere i diagnose på disse sidene!

frankieboy
04-03-2005, 11:56
Svaberget!!!
Du sier den er skremmende fordi han har scoret så få mål?? Han sier jo i intervjuet i fevennen at han prioriterer det defensive 90-100 % av tiden, og det er jo det vi trenger. En som kan binde laget sammen.
Og du sier det kan bli en Scwellensattl igjen... vel, så vidt jeg fikk med meg så har vel ikke han hatt en prislapp på 60 millioner på seg heller.. eller spilt i de største ligaene i europa.
Hvis ikke du ser forskjell på kvalitetene til Schwellensattl og Nyarko, så bør du konsentrere deg om jenter-10 fotball framover..

og ja, du tråkker i et ormebol med en slik uttalelse....

TomTom
04-03-2005, 12:30

Ja, den er skremmende god.

Nå spilte han også 25 kamper(2 mål) for Monaco, 16 kamper for Paris SG og 7 kamper for Everton i 2004.

Rolling stones
04-03-2005, 13:00
Også er han da vitterlig 31 år!

svaberget
04-03-2005, 13:36
han er født 15/10/1973, ergo vil han med vanlig hoderegning (evt. kalkulator)være 32 år i år...

- mine data er hentet fra www.soccerbase.com og jeg beklager da på vegne av dem hvis de ikke har fått med seg kampene han har spilt for Monaco og PSG

- ja, han er en midtbanespiller og sikkert en dyktig sådan.....

- med Schwellensattl sammenligningen mener jeg tilværelsen som nomadespiller, ikke spiss (det burde jeg ha avklart)

Jeg setter et kritisk spørsmålstegn ved å bruke 1.000.000 i lønn på denne spilleren. Ved å vifte med en slik lønn tror jeg Harald Andersen & co kunne fått mye mere for pengene.

Men, og dette er viktigst, jeg håper jo at dere har rett; at han blir en suksess. Men jeg tror det altså ikke.

Pelle
04-03-2005, 13:55
Noen som vet om de klarer å få til en ny sjekk allerede i dag?

Palle
04-03-2005, 13:57
Helt usaklig dette her, men det er vel ingen som regner seg for å være 32 år før de har fylt 32? Selv uten kalkulator klarer jeg å regne ut at Nyarko må være 31 år, 4 måneder og 17 dager.

Rolling stones
04-03-2005, 14:22
han er født 15/10/1973, ergo vil han med vanlig hoderegning (evt. kalkulator)være 32 år i år...

- mine data er hentet fra www.soccerbase.com og jeg beklager da på vegne av dem hvis de ikke har fått med seg kampene han har spilt for Monaco og PSG

- ja, han er en midtbanespiller og sikkert en dyktig sådan.....

- med Schwellensattl sammenligningen mener jeg tilværelsen som nomadespiller, ikke spiss (det burde jeg ha avklart)

Jeg setter et kritisk spørsmålstegn ved å bruke 1.000.000 i lønn på denne spilleren. Ved å vifte med en slik lønn tror jeg Harald Andersen & co kunne fått mye mere for pengene.

Men, og dette er viktigst, jeg håper jo at dere har rett; at han blir en suksess. Men jeg tror det altså ikke.

Håper virkelig ikke du har en jobb som innebærer matematikk da :wink:
Da er han akkurat like mye 30 som 32... for det er bare 4 mnd siden han var 30... hehe

PS! Jon midttun lie koster ca 2 mill første året inkl kjøpesum, Stefan kostet oss 2,3 mill inkl kjøpesum, så hva får vi egentlig for 1.2 mill i dag.... er jo en kanonsignering for en VELDIG rimelig penge!

gultogsvart
04-03-2005, 14:23
jeg tråkker sikkert i et ormebol nå, men denne spilleren har jeg ingen tro på.

Dette blir Schwellensattl om igjen...........

Han er 32år og har totalt spilt 145 kamper og scoret 14mål.

Sportul Studentesc 01-08-1994 31-05-1995 ingen kamper
FC Basle 01-08-1995 31-05-1997 54 kamper- 8 mål
Karlsruhe 01-08-1997 31-05-1998 18 kamper - 1 mål
Lens 01-08-1998 12-07-2000 42 kamper - 4 mål
Everton 12-07-2000 01-06-2004 31 kamper - 1 mål
Monaco 01-08-2001 01-06-2002 utlån, ingen kampen
Paris St-G. 20-06-2002 01-06-2003 utlån, ingen kamper

Nei, bruk årslønna hans (1.000.000) på noe annet!

:twisted:

Beklager, men her må du lære deg å lese, i hvert fall engelsk.. Det som står er at opplysningene ikke er tilgjengelige, ikke at han ikke har spilt noen kamper.. Det er en ganske stor forskjell, og før du gjør sånne utregninger, så bør du sjekke kildematerialet ditt!!!!!

http://www.soccerbase.com/players_details.sd?playerid=15725

Ser forresten at Nyarko spilte 14 kamper i 03/04 sesongen hvor han hovedsaklig startet kampene og der konkurrerte han blant annet med Gravesen om en plass på Evertons midtbane.. Det står faktisk ganske mye nyttig på soccerbase hvis man gidder å lese det..

Og dette er ikke for å kutte hodet av deg for å ikke ha tro på Nyarko. For det er helt opp til deg selv, og jeg må innrømme at jeg er noe skeptisk selv.. Spesielt pga dette medisinske.. Hva er det han feiler som hverken er fysiologisk eller osto-ett eller annet fagord??

Uansett så vil jeg gjerne ha fakta på bordet før jeg vil vurdere ham, men at potensialet er godt over tippeligaen, ja, det er jeg ikke i tvil om..!

PS: Swittelsatl var vel en bakgårdsspiller som forblir akkurat det; Nyarko har vel i store deler av karrieren kunne betegnet seg selv som mye mer enn en bakgårdsspiller..

svaberget
04-03-2005, 15:07
helt greit at dere kritiserer meg for at jeg ikke har tro på fyren
og helt greit at min kilde ikke var pålitelig m.h.t. kampene for Monaco og PSG. Jeg skulle ha sjekket det bedre. Min feil!

Men det er ikke greit at dere skal krangle på om fyren er 32 år eller ikke:

Start signerer en fyr som er født i 1973 (det kan dere ihvertfall ikke motsi) og betaler ham 1.000.000 i årslønn.
Samtidig går klubben ut og sier til kommunen at de ikke kan bidra med mere enn xxx kroner til nytt stadion.

For meg blir dette for dumt.

Det er ikke lenger enn 2-3 år siden at klubben var nærmest konkurs (for n'te gang) og at spillerlønningene var langt over hva klubben kunne tåle.
Så kommer Solèr og nye koster feier inn over klubben. Det skal satses på de lokale, unge spillerne + et par med tippeliga standard.

Hvor er det da blitt av filosofien ved nå å dra inn en aldrende nomade-spiller med en årslønn som er hinsides........
For meg blir dette å gå tilbake til Scwellensattl og Donatas perioden.

Hvis dere ikke ser dette, så kan vi snakkes til høsten...............

svaberget
04-03-2005, 15:15
Helt usaklig dette her, men det er vel ingen som regner seg for å være 32 år før de har fylt 32? Selv uten kalkulator klarer jeg å regne ut at Nyarko må være 31 år, 4 måneder og 17 dager.

og når vi er ved halvspilt seirerunde (dvs arbeidstiden hans) så er han da 2mnd og 22 dager fra å bli 32 år...........

men jeg kan godt gi meg og si at han er 31 år nå, født i 1973 og blir 32 år dagen før vi møter Ålesund hjemme...................

:wink:

gultogsvart
04-03-2005, 15:26
Det er ikke lenger enn 2-3 år siden at klubben var nærmest konkurs (for n'te gang) og at spillerlønningene var langt over hva klubben kunne tåle.
Så kommer Solèr og nye koster feier inn over klubben. Det skal satses på de lokale, unge spillerne + et par med tippeliga standard.

Hvor er det da blitt av filosofien ved nå å dra inn en aldrende nomade-spiller med en årslønn som er hinsides........
For meg blir dette å gå tilbake til Scwellensattl og Donatas perioden.

Hvis dere ikke ser dette, så kan vi snakkes til høsten...............

Hehe, nå pirker jeg litt vel mye på deg.. Grunnen til scwellensattl og donotas var vel akkurat den; vi holdt på å gå konkurs (?) og måtte vente leeeenge på å hente spillere; da endte vi opp med benicius, swittelsattl, morten "alltid skadet" larsen osv. Og det var Soler som hentet disse; du tar det litt feil rekkefølge.

Poenget mitt var at hvis du ikke kan se forskjell på middelmådige bakgårdstriksere ingen hadde hørt om og en spillere som gjør at Start havner i BBC før han er signert så må du være passe blind. Ganske stor forskjell fra å hente reservespillere på FCK..

Når du trekker inn stadion, så må jeg si at du er litt på ville veier. Dette er snakk om en investor som vil spytte inn pengene på akkurat dette.. Og da kan du ikke bare gå ut fra at den samme investoren vil kaste disse pengene inn i stadion.

Men som sagt; jeg er ganske skeptisk selv til dette: humøret, lynne og den helsemessige tilstanden til Nyarko.. Når det er sagt så tror jeg absolutt at Start gjør en god investering hvis bare denne spilleren slår passe i gjennom; all pren og ekstra tilskuere osv er antagelig verdt mer enn den millionen i lønn.

PS: Han vil vel bare være 32 i to uker hvis han får kontrakt til nov. Og blir han ikke lenger enn det, så har han vel vært 31 stort sett hele sin Start-karriere..

PSPS: Ser at du er Chelseafan; da bør du vel være vant til investorer (rettere sagt investoren) som går inn med penger til spillere..

svaberget
04-03-2005, 15:39
hvis du fikk telefon fra Harald Andersen om at du kunne finne en spiller og bruke 1.000.000 i lønn på ham det første året, ville DU valgt Nyarko?

Igjen, og nå gjentar jeg meg selv, ingenting vil glede meg mere om dette blir suksess, men jeg har ikke god erfaring med slike nomade-spillere.......

gultogsvart
04-03-2005, 15:49
hvis du fikk telefon fra Harald Andersen om at du kunne finne en spiller og bruke 1.000.000 i lønn på ham det første året, ville DU valgt Nyarko?

Igjen, og nå gjentar jeg meg selv, ingenting vil glede meg mere om dette blir suksess, men jeg har ikke god erfaring med slike nomade-spillere.......

Det er kanskje ett godt spørsmål? Det er i hvert fall en veldig forenkling av problemstillingen. Men jeg synes det kan være en god investering spesielt hvis jeg hadde hatt interesser i Start fra før. Jeg vil ikke gå inn på dette i detalj, men forretningsmessig ville jeg gjerne investert i en klubb som fikk mest mulig pr og ikke minst et lag som holder seg i eliten.. Og sier Nordlie at vi trenger en slik spiller (noe jeg er enig i) og at Nyarko er den rette, så vil jeg stole på det. Og siden du er så sikker på at man kan få veldig mye mer for en mill. Så synes jeg du skal forslå en spiller. Jeg vet ikke om noen akkurat nå, og det er en usikkerhet ved alle spillerkjøp..

svaberget
04-03-2005, 15:50
og da foreslår jeg at vi avslutter denne debatten.

Dugnad på butikken i morgen fra kl 11............
Maling og rydding og vasking................

Still opp for IK Start ved å stille opp for Menigheden!

Lynet
04-03-2005, 16:26
Tror du gjorde smart i å avslutte debatten din der svaberget :)

Supermann
04-03-2005, 16:30
Finnes det ikke noe nytt om Nyarko?
Har han vært på sykehuset for tester i dag? Blir han med til La Manga?

Lynet
04-03-2005, 16:32
Sitter å lurer på det samme selv. Kommer nok fort ut på forumet hvis noen får vite noe nytt i saken. Håper virkelig han får bli med til La Manga i morgen! Men ifølge ikstart.no, og som jeg annonserte tidligere, vil det ta opptil 14 dager før resultatet av prøvene ligger klare.....

sava
04-03-2005, 17:48
Fikk nettopp høre at den medisinske testen var godkjent på sørlandets sykehus, dette er bare rykter.
Etter jeg fikk en telefon av kameraten min som hadde fått telefon fra en som tilfeldigvis så alex på sykehuset, og hørte at det var noen som intervjuet han. Og han kunne høre at de sa at han var klar for start.
Dette er ikke offisielt, det heller ikke kommet på "trykk" på nettet ennå.

Ole-Bernt
04-03-2005, 17:53
bekreftet medisinsk klarert i følge ikstart.no

Ole Gilboe Hermansen
04-03-2005, 17:54
Håper rykte er sant. Ville være synd å ikke få han når vi er så nærme.

sava
04-03-2005, 17:55
Håper rykte er sant. Ville være synd å ikke få han når vi er så nærme.

http://www.ikstart.no/

yaaaho!! :D Men betyr dette at han er klar for start? eller at han bare skal være med til La-manga?
Ryktet var vist sant! hehe, NÅ ble jeg glad! hehe

Keiko
04-03-2005, 18:01
Deilig!!! :D :D :D :D :D

Jeg tolker det til at han er klar!!!

frankieboy
04-03-2005, 18:04
som jeg tenkte så var det mest for å få en sensasjonell nyhet at avisene skrev at medisinske testen ikke ble bestått.
På ikstart.no så står det at han er med til La Manga, han har godkjent kontraktforslaget, han har bestått legetesten og jeg kan ikke skjønne annet enn at han underskriver enten i dag eller i morra, evt på La Manga.

Dette var deilig!!!! Gur å deilig.....

Palle
04-03-2005, 18:17
Så var det ute i pressen også:

http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=74725

Ingenting å utsette på helsa til Nyarko. Nå skal enten Nyarko eller Tom Nordlie drite seg kraftig ut for at dette ikke skal gå i boks!

Gleder meg til å høre fra La Manga fremover.

Ole Gilboe Hermansen
04-03-2005, 18:20
En deilig nyhet. Håper allt nå går i boks.

Lynet
04-03-2005, 18:42
Da var det som jeg har sagt hele tiden, ikke så dramatisk som det ble fremstilt i pressen!

TVsør bekreftet at Alex Nyarko var endelig klar for spill i Start, og blir med til La Manga i morgen! Kan dette være tidenes signing i norsk fotball?
Fantastisk deiliiiiiig, finnes ikke ord!! Nå er vi mer enn klare til å møte eliteserien! Får sprette champisen på nytt i kveld da :lol:

Kassa
04-03-2005, 18:58
Tror vi må vente et par uker til...

Fredag morgen Nyarko-nytt
Harald Andersen sier fredag morgen:
- ”Nyarko tilbys 1 års kontrakt i Start forutsatt medisinsk godkjennelse. På grunn av grundig medisinsk utredning vil et endelig resultat av testen være på plass innen 14 dager.”
pr. 04.03.2005

kilde: ikstart.no

Uansett så går dette med 99% sikkerhet i orden!! Det er jo helt sykt, knall, vilt, mega, bra og alle andre positive ord, at Start etter 2 år i 1 divisjon klarer å trekke til seg et navn av denne kaliberen.

Gleder meg vilt til sesongstart!!

Eirik
04-03-2005, 19:04
Stusset litt på det med 14 dager.
Alle aviser melder jo nå at alt gikk som det skulle - kanskje de ikke trengte å vente på et 14 dagers resultat likevel?

I hvert fall tyder alt på at han kommer tl å underskrive kontrakten på La Manga.

mvh Eirik

Kassa
04-03-2005, 19:07
Jeg leste ikke artikkelen i fev. om at han var klar, før jeg skrev det forrige innlegget, men, men... I fev. er han klar, mens han man avventer resultater på ikstart.no... Er han klar for La Manga med Start eller er han klar for Start?

Noen som vet noe 100%

gultogsvart
04-03-2005, 19:15
Nå melder IK Start at han blir med til La Manga, men de skriver ingenting slik som fvn om når han skal skrive under..

frankieboy
04-03-2005, 19:37
:) Står på Nrk-tekst-TV en kommentar fra Harald Andersen:
"-Han blir med Start når laget reiser til La Manga lørdag. Der blir også kontrakten underskrevet", sier daglig leder Harald Andersen til NTB.

Kan ikke se hva som kan gå galt nå... må bli at han skader seg på La Manga eller no...

(Viera-sangen)
NYARKO ÅÅÅ
NYARKO ÅÅÅ
He came to Kristiansand
He play for IK Start

(Bare å begynne å øve på sangen)

gultogsvart
04-03-2005, 19:44
Godtgodt at det ordner seg! Nå har vi handlet inn spillere på alle plasser jeg ønsket meg, så da skal jeg være fornøyd selv om man kanskje kunne tenkt seg en back til.

Lynet
07-03-2005, 22:39
Viking skal ha sagt de ikke ønsket Nyarko fordi han ikke passet kravene til Hodgsen 100%(Står riktignok fordi han passet kravene 100% men regner med det mangler et "ikke" der...)
Og vi takker og bukker for at de droppet klassespilleren vi nå har fått! Sikker på han blir en profil i Eliteserien!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=269414

cfossnes
08-03-2005, 08:55
Viking skal ha sagt de ikke ønsket Nyarko fordi han ikke passet kravene til Hodgsen 100%(Står riktignok fordi han passet kravene 100% men regner med det mangler et "ikke" der...)
Og vi takker og bukker for at de droppet klassespilleren vi nå har fått! Sikker på han blir en profil i Eliteserien!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=269414

Regner vel med at det var fordi Viking var på utkikk etter en annen type spiller, ikke nødvendigvis fordi Nyarko var for dårlig. Uansett, en stooor takk til Roy Hodgson som sa nei takk til Nyarko :lol:

frankieboy
08-03-2005, 12:54
Selv om alt virker å være i skjønneste orden, så venter jeg på at kontrakten er undertegnet... Skulle de ikke gjøre det på La Manga. Når det er svart på hvitt, så er alt liksom litt tryggere...

Søndag1800
08-03-2005, 14:48
Men hvis Nyarko skulle litt skadet alvorlig på la manga og han står uten kontrakt, ville ikke det fått alvorlige følger, når det gjelder forsikring og sånn, eller?

REBell
08-03-2005, 15:07
Muntelig kontrakt er i utgangspunktet like bindende som skriftelige?

Søndag1800
08-03-2005, 15:16
Syns kanskje det høres litt utrygt ut med tanke på den verden vi lever i dag. Forsikringsselskaper gjør som regel det de kan for å slippe store gnagende utbetalinger. Tror det første de ser på er det som er svart på hvitt. Men er ikke sikker...

mr_harald
08-03-2005, 16:16
Tipper Roy Hodgson kommer til å angre på denne uttalelsen når han ser at Bärlin putter 15 mål og Nyarko blir årets spiller i Tippeligaen.
Mens Viking havner på 10 plass.