Se full versjon : Jan Halvor Halvorsen gir seg ikke....
Nå har JHH også hentet Donatas til GIF Sundsvall....
Vi husker alle spilleren som var en klassespiller og visstnok et scoop, men som ikke innfridde.... Kanskje han kan bevise at han faktisk er god, men jeg tviler...
GIF ledelsen sier de har beste laget noengang, det kan bare bli nok en nedtur av sånt....
http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=73715
Ja, dette ender med nedrykk for GIF Sundsvall. Om bare Jan Halvor Halvorsen hadde blitt ny RBK-trener (som det var snakk om for noen år siden), så kunne vi vært kvitt trønder-hegemoniet for alltid!!!
Alladin Sane
11-02-2005, 18:11
Jeg har ikke mye til overs for Jan Halvors treneregenskaper, og finner det smått absurd at han henter inn de samme spillerne i hver klubb han kommer til, til tross for at han mislykkes gang etter gang.
Men jeg er dog en av de svært få på dette forumet som synes Donatas var en klassespiller, og som vil følge ham med spenning i allsvenskan i håp om å få oppreisning og aksept for mitt syn.
Det kom mange udugelige fotballspillere rekende før og i løpet av 2002-sesongen. Men det var da også noen som kunne blitt bra om omstendighetene hadde vært annerledes. Donatas ble spådd å bli en hit av Brattbakk, tidligere lagkamerat i København. Og jeg synes han viste veldig mye glimt av klasse i de kampene jeg så. Men på et altfor svakt lag, med elendig treningsgrunnlag og lite samspill, floppet jo strengt tatt alle Starts spillere dette året.
Jeg er hundre prosent sikker på at Donatas hadde danket ut Berhus og Hardasson på dagens Startlag.
tendenfan
11-02-2005, 22:53
Er enig i at Donatas var en klassespiller, men kom til Start på helt galt tidspunkt.
Mener også at han ikke er en spillertype Start hadde trengt i dag. Han er alt for lik de vi har. Får håpe at han lykkes i Sverige!
Noen som har råd om hvordan jeg skal takle kollegaer med Viking FK strikkegenser?
I knehøyde!
Det viser seg at Halvorsen ikke er den guden vi trodde han kunne være!!
Skjønner meg ikke helt på den mannen: Opprykk med Start, for så å rykke ned.... Kastet ut Roger Risholt av klubben..... takket nei til Robbie Russel når han prøvespillte for Start.......Kanonsesong med Songdal...så nedrykk....går til Sverige for å hente inn gamle stjerner han ikke klarte å få til å fungere i tidligere klubber....???
Denne mannen er stein spikka loony toon...........
Takk!
Bedreviter
12-02-2005, 10:33
Da Halvorsen var i Start så mente flesteparten at han var den nye frelseren, det var ingen grenser for hvor fantastisk dyktig Halvor var... etter han gikk så er det ikke grenser hvor for mye en skal kritisere og kommentere Halvor... Verden er full av etterpåklokskap,men la nå Halvor holde på og la oss ønske han lykke til så lenge han er i en annen liga enn Start, hva hadde vel vært bedre enn om vår gamle venn lykkes isteden for å være surmaga ovenfor en som var VÅR trener for noen år siden?
Ikke misforstå men jeg ønsker han for all del lykke til videre og håper han lykkes i sin trenerkarriere! Jeg synes han foretar seg endel merkelige ting som trener, derfor stilte jeg også spørsmålstegn ved å hente Donatas til sin nye klubb, men jeg var vel en av de som støttet JHH mest når han var i Start, selv rett i etterkant av han sa opp/ble sparket. Så lykke til videre!
Bedreviter
12-02-2005, 11:31
Selv så var jeg blant dem som så Halvor som en OK trener, han hadde sine begrensniger, men han hadde også en veldig karisma og iver som smittet over på media, spiller og supportere. Under mesteparten av trenertiden til Halvor ble jeg sett dumt på om jeg våget å ha noen innvendinger på hvordan han styrte skuta, Halvor var ufeilbarlig og det måtte jeg bare godta. Noen år senere er det nesten umulig å finne noen uttalelser på Start-forum som er nogenlunde positive ovenfor samme fyren... kanskje dem som forherliget hanfor noen år siden har sluttet å skrive på forumet, ikke vet jeg. Men jeg kan ikke forstå hvordan folk kan godte seg over Halvors motgang,han var da en aldeles likandes fyr (husker jeg ikke feil så donerte han flere tusen kroner til tigerberget også). Han er ferdig i Start, han trener i en annen liga, og hvilken glede har nåværende Atart-supportere av at han mislykkes i Sverige?
Det er sant han var en karismatisk trener, som var veldig positiv og rett og slett en drømmetrener for publikum! Men i ettertid kan man tenke på alle; "Vi får vente å se i oktobær...." Det er lenge igjen heldigvis..." "Vi bare jobbær hardt videre så ordner det seg...." uttalelsene etter å gang på gang ha tapt klart, eller mista viktige poeng i sluttminuttene, så er det det man reagerer på, iallefall jeg. Etterpåklokskap er ikke bra, men.... Disse kommentarene virket bare positive på publikum, selv om de gikk mer i motsatt retning.
Han var en topp trener, og spillerne kunne ikke fått en bedre trener. Han var en kompis! Men som trener er det dessverre ikke godt nok å være kompis....
Bedreviter
12-02-2005, 12:06
Poenget mitt er velegentlig at daHalvorvar i Start så mente folk flest at han var en fantastisk trener og det var svært lite negativt å høre (før mot slutten da elendig økonomi og merkverdige spillerkjøp via nettverket til Soler ble gjort),mens i ettertid så er det en kø av folk som ikke kan la være å fortelle hvor elendig han var/er, og det virker som en del håper han mislykkes i Sverige også.
Etterpåklokskap er fint, men kan vi ikke bare ønske han lykke til, istedet for å klage nesten tre år etter han forlot et lag som var nedrykksdømt uansett?
Det var vel den siste tiden i Start man innså at han ikke er den riktige treneren. Han hadde en god start i klubben, det kan ingen ta fra ham.
JHH viste også hvorfor han klarer å rykke ned med de fleste lag, han henter de samme spillerne om og om igjen. Nyan har jobb så lenge JHH er trener for en klubb :roll: Samme har Hakala :oops:
Er vel ingen andre spillere som har vært så mye skadet som dem, men allikavel blit de hentet av JHH.
Donatas kan kanskje bli god i Sverige, nivået er dårligere og han var en av de bedre i Start.
Derfor jeg nå i ettertid ser at han foretok seg noen merkelige ting i Start, og han har også foretatt seg merkelige ting i sin videre trenerkarriere. Når det er sagt er han en fantastisk person med mange fine treneregenskaper, men han nådde ikke helt opp i verken Start eller Sogndal etter fine år i Byåsen, og det tror jeg han heller ikke gjør i GIF ved å utelukkende hente tilbake gamle spillere han har mislyktes med før! Men jeg håper selvfølgelig han lyktes best mulig i Sverige!
Igjen; lykke til!
Notch Johnson
12-02-2005, 16:14
Var en klassespiller!
Hadde den mannen blitt godt trent under Tom Nordlie, og da mener jeg spesielt kondisjonsmessig som var totalt fraværende hos JHH, så hadde Joey og Berhus fått den konkurransen de trenger.
Donatas var av høy klasse,men han led av en dårlig trener og uferdige/dårlige fotballspillere rundt seg på den tida.
Ser at jan Halvor får en del dritt her inne. Har altid hatt sansen for han men ser jo også at de resultater han har hatt ikek altid har vært av de beste. men en skal huske på at han har vært uheldig også. Alle husker hva som skjedde den høsten start rykket opp og nesten gikk konk. En kom ikke i gang ogfikk nye spillere og da det endelig kom noen så var det ikke rare greiene. Bortsett fra Donatas som utvilsomt var en god spiller.
At Jan Halvor henter inn Donatas er vel ikke noe å skrike opp om, Ser også at han har fisket etter Nyan men han blir vist i Strømsgodset.
Jan halvor kom inn i Start med en entusiamse og sjarm som mange falt for også jeg.
er enig i den kritikken der det sies athan var for positiv til sine egne spillere selv etter klare tap.
Men ønsker Halvorsen virkelig lykke til videre i sin trener gjerning.
Hadde ikke vært meg i mot å få han tilbake om noen år. :D
Heller ikke meg imot å få JHH tilbake som trener, men da MÅ han først vise til gode resultater som trener, først da kan han bli aktuell!!
Håper han lykkes i GIF og andre fremtidige jobber, og er ikke meg imot om han kommer til Start som en topptrener med resultater, for vi hadde mye morro under JHH.
Men akkurat nå er Tom Nordlie trener i Start, en enorm trenerkapasitet, og jeg tror ikke vi kunne fått en bedre trener på nåværende tidspunkt. Derfor håper jeg Tom skriver lengre kontrakt, blir med på den lange oppturen mot norgestoppen og CL, og blir i Start i mange mange år!
JHH? Vet jeg støtta han når han var i Start, men jeg ble lurt av hans milde og hyggelige vesen. Pluss hans meritter som spiller og stor profil i bundesliga.
Når det er sagt håper jeg ikke han kommer tilbake noen gang. I de klubbene han har trent har trenden vært den samme:
Lagene blir "slappe" og mister psykisk styrke, slik at viktige kamper nesten uten unntak tapes i sluttminuttene. Sogndal var jo et lag som kjempa med nebb og klør til siste slutt før JHH overtok. Etterhvert som han var der, så man at Sogndal alltid rakna mot slutten, akkurat som med Start.
Han kan det fotballfaglige godt, men mangler et eller annet på det pedagogiske plan for å få spillerne til å yte nok. Virker som spillerne hans lett mister motet. Klarer ikke sette ord på hva det er, men noe der er det.
Kanskje litt for mange hyggelige kvelder med playstation?
Rolling stones
14-02-2005, 15:49
Erga meg mang en gang over den mannen på sidelinjen i sluttminuttene når han sto å hoppet og danset mere nervøs en 19 - 20 åringene på banen..
Er liksom ikke det som skal til når du har en hau meg unge litt uerfarne spillere, da må du vise styrke og i det minste late som du har kontroll på tingene, om ikke de var nervøse de siste minuttene, så ble de i hvertfall nervøse av han sitt nærvær!
Nei hvis han skulle komme tilbake ei gang må han iallefall ha bygd opp en hel del solide sportslige meritter som trener først!
Men vi har Nordlie og det håper jeg vi har i mange mange år fremover!
Sverige: GIF Sundsvalls nyförvärv, litauern Donatas Vencivicius ansluter däremot redan i dag. Det blir dock ingen träning för den 31-årige mittfältaren.
- Han har ju en lårskada, som gjorde att han inte kunde spela i Litauens landskamp mot Georgien i förra veckan. Annars visade sig Donatas vara i fysisk topptrim av den rapporta jag fått av Jan Halvor (Halvorsen, tränare) ska det inte vara några allvarligare problem, säger assisterande tränare Anders Högman till Sundsvalls Tidning.
http://www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm?ID=15740
Får håpe det ikke blir en langvrig skade for Halvorsen sin del.... :o
Søndag1800
10-05-2005, 22:36
Nå syns jeg bare synd på Halvorsen:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=276825
Har stakkaren noen gang hatt sukseè etter Start?
Vet mange er uenige med meg i dette, men vi vet alle at i en viss periode at vi forgudet mannen. :roll:
Halvorsen my looord!
mr.leipsland
19-05-2005, 14:38
JHH og GIF sliter både resultatmessig, spillemessig og med skader. På søndag får de en tøff hjemmekamp mot MalmøFF før det blir en veldig viktig match mot Assyriska som nå ligger på kvalik (GIF er på direkte nedrykk). Uansett fansen med et morsomt tifo:
http://www2.svenskafans.com/gif/gefle2005(6).jpg
Vet desverre ikke hva som står på sida.
http://www.sundsvall.nu/gifsundsvall/
Se på a-stallens nummer 11... Noen som husker denne karen?
Tommy Bergersen ja. Litt av en type.
Supporteren
19-05-2005, 17:18
Og så har de nr 25: Donatas Vencevicius.
Supporteren
19-05-2005, 17:27
Utrolig mye kule TIFO de hadde.
http://www.fp-tifo.com/
mr.leipsland
19-05-2005, 17:38
Jepp, Färgpatronerna er flinke folk. Blitt flere aktører i Sverige som har tifos av kvalitet de siste to åra. Før var det bare de store som hadde noe å snakke om.
Syntes jan halvor var helt en helt okay trener, men vi har det bedre idag :D
Apropos forventinger til trenere, husker dere steve perryman som kjørte oss i lenger ned i grøfta, da snakker vi om forventinger hehe..Mannen er jo fra england, DA er han nødt til å være en god trener hehe! Da var karsten bedre i de få kampene han steppa inn! :wink:
Supporteren
26-05-2005, 13:54
Nå vant også Sundsvall 2 - 0 over selveste Malmø.
Reservesamen
14-08-2005, 22:29
Jaja du Halvor, ikke første gangen supportere har bedt deg om det...
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=83798
Jan Halvor Halvorsen trakk seg mandag fra trenerstillingen i svenske GIF Sundsvall.
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=83867
tendenfan
16-08-2005, 00:41
Dårlig timing...RBK har jo allerde fått ny trener. Skulle gjerne sett at han sendte de også ned en divisjon :lol:
Likt JHH godt når han var i Start, men han er ikke i nærheten av å ha de taktiske ferdighetene som Nordlie har. "Det er lenge igjen tel oktobær" var et kjent sitat tap etter tap i sluttminuttene....
Nå synes jeg JHH skal samle tankene en stund og prøve å komme seg til en klubb med litt mer ressurser. Han gjorde det godt med Byåsen før han kom til Start. Start hadde små ressurser og etter to "greie" opprykk så endte det med braknederlag begge de påfølgende årene. Å ta over Sogndal som overraskende lå høyt på tabellen tidlig, er som å skyte seg selv i halsen. Samme med GIF....
Spent på hva han kan få utrettet i en større klubb, men JHH; Det kommer IKKE ALLTID automatisk godværsdager etter gråvær...
Lykke til videre, håper du finner en klubb du vil lykkes i!
JHH lukter på trenerjobben i Viking?
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball/article438673.ece
Halvorsen er synonymt med nedrykk...
Han hadde jo humør, men ikke noe vesentlig utover det. Samme hvor mange tap han hadde så var det:"Neida, vi jobber bare videre".
utlending
16-08-2005, 19:34
Såvidt jeg husker var JHH ganske populær før den siste, katastofale, sesongen... Og da var vel alle i Start ganske nede pga. nesten-konkusen etter opprykket, alle spillerene som ble frigjort eller flyktet, lønninger som ble kuttet, osv.
Han er kansje ikke den beste trenern i verden, men han er ikke så dårlig heller.
I den tiden vi hadde JHH husker jeg som ekstremt nervepiende i alle kamper. Var helt sykt!
Akkurat som han førte sine syke nerver opp på tribunen...
Nerver er deilige når man vinner etterpå, men ikke deilige når man ikke vinner som med JHH. Da var det et rent helvette..
Nå skal han føre Notodden opp og fram, og for Notoddens supporteres del; forhåpentligvis ikke rett ned igjen :wink:
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball/article501663.ece
Lykke til!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.