Se full versjon : Champions League
utlending
10-08-2005, 22:56
Både Brøndby og Malmö har vanskelig utgangspunkt før returkampen in kvalifiseringen. Tenk om Norge får 2 lag i gruppespillet og Sverige og Danmark ingen! :twisted:
Norsk fotball har aldri vært bedre.
Profil etter profil kommer til Norge, og da med flere landskamper for landet de kommer fra.
Men VI leder :wink:
Tilbake til saken er jo det konge, men jeg vil samtidig ikke at RBK og Enga skal få utrolig mye penger på å kvalisere seg til CL. Samtidig er det gøy at to norske lag kan komme blandt de aller aller beste!
Norge dasker Sverige og Danmark!
mr.leipsland
10-08-2005, 23:32
Om Danmark og Sverige ikke får lag i CL betyr det enda mer penger til RBK/VIF om de skulle kvalifisere seg. Det er ikke positivt.
Håper VIF og RBK ryker ut jeg. Bedre om de sanker litt poeng i uefa-cup'n.
DayWalker
11-08-2005, 09:16
Håper også VIF og RBK ryker ut, mest pga at jeg ikke unner dem en feit pengesekk.
Bedreviter
11-08-2005, 16:58
Håper også VIF og RBK ryker ut, mest pga at jeg ikke unner dem en feit pengesekk.
Amen. RBK kan i stor grad takke GL-pengene for at de har vært så suverene det siste ti-året, og det er vel strengt tatt kun svake trenere som har skylda for at de ikke har vært det i år og i fjor. VIF har henta inn Flo, Iversen, Hoseth...profiler som vi foreløpig bare kan drømme om åha pengene til å lønne, samt at det trekker flere spillere om en kan vise til suksess i Europa. Skulle VIF kvalifisere seg for gruppespillet og gjøre en hederlig innsats der vil de få en økonomi og et rykte som vil bety at samtlige "Christian Grindheimer" vil velge VIF foran Start i fremtiden.
At VIF får 50 mill kroner eller mer, hjelper ikke Start. At VIF får et navn blant fotballspillere eller blant folk ute i Europa hjelper heller ikke Start i det hele tatt, hardt kamp-program for VIF er det eneste som vil hjelpe Start,men vi skal da klare å komme foran dem uansett :)
Gode prestasjoner i europaspill vil vel gi flere "plasser" til norske klubblag der ute. Det gjør det enklere for Start å komme seg ut senere. Er jo her pengene ligger. Må jo tenke litt fremover.
Kjipt når det er slik som i år at kun serievinneren får spille CL neste år. Det vil si nesten 100 mill sprik fra første til andreplass i serien. Går denne plassen til samme lag over flere år blir det like skjevt økonomisk som før, større forskjell på lagene, mindre spenning, som igjen resulterer i mindre interesse og mye mindre økonomisk satsning (sponsorer, TV-rettigheter osv).
Unner ikke VIF en drit, men økonomisk blomstring i tippeligaen gagner oss alle.
Forresten noen som vet nøyaktig hvordan disse poengene regnes ut?
Bedreviter
11-08-2005, 22:17
Hjelper oss ikke så mye at Norge har mange Europa-poeng så lenge det blir 3-4 klubber som har mye spenn så lenge vi ikke er blant disse klubbene. Hvis du mener Start har tjent på at Rosenborg har tjent hundrevis av millioner det siste tiåret i Europa, slik at RBK fritt kunne kjøpe det som fantes av talenter og toppe ligaen 10-15 poeng foran lag nr.2...ja da er vi nok ganske uenige :roll:
Da er vel RBK nesten videre. (ikke nå)
3-2
Skal vi være glad eller ?? Er morro at et norsk lag er i CL. Men samtidig blir det en del money på de. Uansett så er det såpass langt opp til RBK at det skal mye til for og "ta de igjen" så for meg er det verre om VIF kvaliserer seg..
Herregud åh glad for at vi møtte RBK tidlig!!
ferdigg?? hallo 3-2... deilig om de ryker!!
"ding ding ding ding ding ding Espen skjønner ingen ting!!!"
Supporteren
23-08-2005, 23:28
Bra at Rosenborg gikk videre, synes iallfall jeg, det er bra for Norsk fotball.
Men jeg kan ikke klare å få meg til å ønske VIF seier i morge,
jeg håper dem rett og slett på en real smell og blir sendt hodestups ut av turneringen!
TorJostein
24-08-2005, 00:08
angående CL og europacuper generelt er det én ting jeg lurer på:
Er det noen som kan gi meg en url med oversikt over hvor mange poeng de enkelte landene har på "den lista" der det står hvilkne land som får så-og-så mange klubber inn i CL og Uefacupen?
Jeg så litt på Uefa.com, men fant kun klubbrankingen, og den hjelper lite :\
frankieboy
24-08-2005, 06:55
trodde også det drysset litt penger på Start og de andre klubbene hvis norske lag gikk videre i CL?? Stod det et sted...
Lurer på om det var 500 000 som kom tilbake til Start...
noen som vet mer om dette, og/eller om det var for et norsk lag som gikk videre, eller begge??
DayWalker
24-08-2005, 08:49
RBK og VIF suksess er verdt mye mer enn 500 000 for Start :P
Med det mener jeg at jeg vil heller nyte å se dem gå på trynet ut og heller da gå glipp av 500 000 :)
Satt å heia på bortelaget i går men, trøndera har begynt å bli heldige igjen som mange ganger før. Utrolig det selvmålet, lykketreff for bartefolket.
Viktigste er jo hvertfall at VIF ryker, de må ikke få flere penger mellom fingra.
Sterke meninger her!
Hvorfor sitte her å syte over at de får mer penger.. Start skal fremdeles være best på det som har ført dem opp igjen i toppen av norsk fotball; talentutvikling!
Nå kan RBK og VIF kanskje få masse penger for å være med i CL. Det gagner norsk fotball og Start en hele del! Tenk om det etter neste sesong blir muligheter for 2 lag igjen i CL!
Heia norske lag i europa!
mr.leipsland
24-08-2005, 10:09
angående CL og europacuper generelt er det én ting jeg lurer på:
Er det noen som kan gi meg en url med oversikt over hvor mange poeng de enkelte landene har på "den lista" der det står hvilkne land som får så-og-så mange klubber inn i CL og Uefacupen?
Sjekk ut http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/
Hva med alle dere kneblede anglofile som er her på forumet? Hadde det ikke vært deilig å se et storlag fra balløya komme over for å grisebanke Enga på Ullevål?
monsemus
24-08-2005, 16:10
Satt å heia på bortelaget i går men, trøndera har begynt å bli heldige igjen som mange ganger før. Utrolig det selvmålet, lykketreff for bartefolket.
Synd det derre med RævBK gitt. Kjøper nok opp hele Start, plukker de beste og hiver de andre til Sogndal og Bryne. Start ender opp som et middelmådig 3. divisjonslag skal du se. 8)
10 ganger i Champions League på pur jævlig flaks?
Om du ikke greier å holde med norske lag i E-cupene, må du finne en annen interesse. Samle hundebæsj for eksempel
Bartefolket jubler - håper de ikke bruker penger på å kjøpe spillere fra griske klubber i Norge noe mer. La de andre leve på vaffelsalg og bøssebæring, Hadde vært flau jeg om laget mitt hadde vært nødt til å ha en rik onkel for å betale regningene. RævBK har skaffet intektene sine kun, jeg sier kun, på hva de har prestert på fotballbanen.
RBK - ingen over, ingen ved siden
At RBK kjøper i det hele tatt noen Start spillere er utenkelig, Soler har sagt at vi IKKE kommer til å selge noen av våre spillere til konkurrenter og tenker nok da spessielt på RBK. Som ødelegger spiller etter spiller... Et meget trist syn.
Det skal også være sagt at ingen av våre stjerner vil til andre klubber i Norge. Så dere "bartefolk" ender nok opp med et kjedelig lag igjen...
RBK blir ALDRI det samme, merk ordet ALDRI!
Start 5-2 RBK. =)
mr.leipsland
24-08-2005, 16:20
Må si monsemus viser veldig klart hvorfor det er merkelig at folk holder med RBK i CL-kvalik'er...
frankieboy
24-08-2005, 23:02
Nå er det straffesparkkonkurranse mellom Brugge og VIF...
Uansett utfall, så tror jeg denne kampen kommer til å sitte i bena til VIF noen dager, og de skal få det tøft mot Bodø/Glimt på søndag....
Tenk å bli syndebukk i denne straffekonken... Gjelder endel millioner kroner dette.... :shock:
Supporteren
24-08-2005, 23:11
Herlig! :wink:
Reservesamen
24-08-2005, 23:12
Fornøyd med Hulskers innsats jeg.....
mr.leipsland
24-08-2005, 23:30
Selv som "nøytral" er denne kampen her spennende. Om ett år er det vi, Idrettsklubben Start, som kan være med å spille kvalik til Chamions League! Tenk hva vi (forhåpentligvis) har i vente!
Velger å si at det enda er langt igjen til CL kvalikk for Start, men muligheten er der jo absolutt!
Er det kun førsteplassen som får kvalifisere seg neste år nå?
Supporteren
24-08-2005, 23:38
Jepp, det er det, desverre. (correct me if I'm wrong)
mr.leipsland
24-08-2005, 23:38
Bare førsteplassen som gir CL-kvalik i år (og da kommer vi inn i andre kvalikrunde)
DayWalker
25-08-2005, 08:17
RBK - ingen over, ingen ved siden
Ikke så rart når alle ønsker å holde seg vekke fra RBK :P
Rosenborg.... Best i byen... Når alle andre er på ferie :D
frankieboy
25-08-2005, 09:02
hehe... selv om det hadde vært bra for norsk fotball hvis VIF hadde gått videre - så var det utrolig deilig å se de ryke ut. Og ang kampprogrammet så er det like hardt - nå er det UEFA-cup for de og det koster krefter også...
Jeg synes for første gang at Rekdal var litt sympatisk på et intervju i går kveld. Han sa rett ut at de ble rundspilt og at de ikke var gode nok for dette nivået. Det var jo riktig det, men samtidig så kunne han ha lagt skylden på andre eller prøvd å bortforklare det.
Han sa også at det ville bli tøft å spille mot Bodø/Glimt på søndag etter 120 knallharde minutter i går....
Tror de må bli vandt til mye slitasje på laget framover ja...
Tenk på Huslker og Dos Santos som bommet i går.. VIF gikk glipp av ca 80 millioner på grunn av det... Dos Santos har vel bommet på flere straffer denne sesongen - og Hulsker var den STORE helten bare for noen få dager siden.. nå er de ansvarlige for endel titalls millioner.. hehe
skadefryd er gøy når det gjelder Start sin store konkurrent!
Ang RBK (som igjen får et lass av penger) så har de allerede utrolig mye penger, men de har en stall som ikke er så veldig imponerende - og jeg er veldig usikker på om de har rett mann som trener!!!
Jeg tror Start har kommet til toppen av norsk fotball for å bli!!!!!
GRUPPE F:
Real Madrid (Spania)
Lyon (Frankrike)
Olympiakos (Hellas)
Rosenborg (Norge)
Blir gøy å se Real Madrid mot RBK. :D
frankieboy
25-08-2005, 18:52
jeg vet at jeg ikke må selge skinnet ennå, men når jeg så trekninga nå nettopp, så kunne jeg ikke la være å tenke på at om 1 år så kan det være Start som er et av lagene i CL-trekninga, og hvis vi vinner serien, så blir vi det eneste laget fra Norge som har mulighet til å bli med i CL...
Hvis vi beholder alle våre stjerner, samt får 2-3 nye forsterkninger til sommeren, så er alt mulig...
I denne tråden snakkes det litt om hvordan poengene fordeles og hvor langt opp på rankingen Norge må for å få 2 CL plasser.
http://www.rbkweb.com/forum/viewtopic.php?t=1625&sid=9c8326419bb2df5703d38b3bf4f935c9
Norge ligger som nummer 18, og må opp til nummer 15 for å få dette.
mr.leipsland
26-08-2005, 14:51
Tviler sterkt på at Norge klarer 15.plassen i år. Da må vi forbi Sveits, Østerrike og Israel.
Israel har 21.041 poeng og 1 av 4 lag igjen. Maccabi Petah-Tikva spiller i UEFA-cupen.
Østerrike 19.875 poeng og har fortsatt 3 av 4 lag igjen. Rapid i CL og Austria og Grazer igjen i UC.
Sveits har 19.125 poeng og fortsatt igjen alle sine 4 lag. Thun i CL og Zürich, Basel og Grasshopper i UC.
Med våre 18.375 poeng må vi altså ta igjen 2.666 poeng, altså må lagene skaffe 14 poeng, og da har jeg ikke tatt med at hvertfall Østerrike og Sveits vil skaffe flere poeng.
Tviler dermed sterkt på at andreplassen holder til CL-kval neste år. I 2007 derimot ligger vi bra an. Både Israel og Østerrike har veldig gode 01/02 sesonger som da forsvinner (8.333 og 6.125). Vi på vår side fikk bare 3.250 i 01/02 og da kapper vi bra innpå :)
Ellers får vi virkelig håpe at de norske laga gjør det bra i UC nå. Start har en ørliten sjanse for å bli seeda i andre CL-kval runde neste år. Det hadde vært deilig å sluppet unna med bare en marerittrunde og ikke to! :)
Jupp.
Setter en knapp på 2007 eller 2008.
Krysser fingrene for alle (norske) lag i aksjon der ute...
utlending
23-11-2005, 21:45
Som en av meget få norske fotballfans på gal side av atlanterhavet er det gøy å følge med norske lag i e-cup.
Idag så jeg denne:
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/rosenborg/article498618.ece
og tenkte med en gang: det ville være jævlig artig å lese noe lignende om Doffen og/eller Strømstad om en 10-12 år!
Gleder meg allerede til UEFA-cuppen 2006!
Men i dag håper jeg RBK banker Olympiakos (og får full støtte av min greske nabo som er Panatinaikos-fan og hater Olympiakos!)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.